Alfa Romeo 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Wannabe
Viestit: 37
Liittynyt: 06 Heinä 2003, 21:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Wannabe »

rim kirjoitti:Vakiovarustepuolella pettymyksiä:

- Ei xenon valoja
- 1.9 JTS:ssä manuaalinen ilmastointi
- 1.9 JTS:ssä ei Bosea
- Sähkötoimiset kääntyvät ulkopeilit lisävarusteena

Pahin puute on toinen xenon-juttu, luulisi kuuluvaan "premium"-luokkaan

www.alfaromeo.fi
Ei kuulu 3-sarjan BMW:hen, ei C-sarjan Mersuun, eikä Volvon S60:een. Joten en olisi noiden valojen puutteesta kovin huolissani.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Sähkötoimiset kääntyvät ulkopeilit puuttuu. Menee vähän liikaa karvalakki puolelle varsinkin kun hintakin nousee 159:n myötä. Ei silti etteikö ilman noita tulisi toimeenkin.
Viimeksi muokannut HR, 22 Joulu 2005, 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

HR kirjoitti:Sähkötoimiset kääntyvät ulkopeilit puuttuu.
Mihin tuota varustetta käytetään eli siis milloin se olisi tarpeen? Onko jossain Alfa Romeossa ko. varuste?

[edit] Sähkösäätöiset peilit on hyvä ja tarpeellinen varuste, mutta kuka ja missä tilanteessa tarvitsee sähköllä kääntyviä peilejä? [/edit]

By the way... 159 ja varsinkin Breran ylipainoa kauhistellaan siellä sun täällä. Mielestäni ainakin Brerasta voisi jättää mm. penkkien sähkösäädön pois. Painoa lisäävä turhuus.
Viimeksi muokannut 155156, 22 Joulu 2005, 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Täysin tarpeeton varuste sinänsä mutta puuttuu aivan varmasti vain suomeen tuotavista malleista. 155:ssa oli sähkötoimiset peilit ja 156:ssa ja näyttää 147:ssakin olevan.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Kyllä ainakin Boseliftistä eteenpäin on sähköpeilit ollut vakiona. Ekaa 156.stani ('99 2.0TS) en enää muista. Eihän sillä suurrta merkistystä ole mutta vähän karvalakkivaikutelma tulee....

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei kai peilin säätöjä joudu käsin tekemään :shock: . Ymmärtäisin tuolla tarkoitettaneen, ettei peilit itsessään käänny, vrt. Citroen C5....
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No kyllähän ne on 164:ssäkin :shock:
Ja mun mielestä ihan ehdoton väline. Valmistetaanko tosiaan vielä autoja joissa väännellään käsin peiliä? En ole sellaisia kyllä nähnyt nyky-autoissa!!

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Niin siis näillä kääntyvillä peileillä tarkoitetaan varmasti sellaisia peilejä, mitkä kääntyy autoa vasten, kun auton sammuttaa!

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

tammikuussa italian hinnasto kokee remontin, ja xenonit poistuvat vakiovarustelistalta (ne puuttuvat jo Brerasta) distinctivet halpenevat, uusi exclusive taas sisältää mm navigaattorin

yllättävät mutta vielä epävarmat huhut kertovat että 156:n tuotannon jatkamista harkitaan.

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Tuotannon jatkamista?

Kaiketi ainakin moottorit uusiutuisivat, sillä eikös dieseleitä lukuunottamatta kaikki ole nykyisistä poikkeavia.

Millä tätä huhua perusteltiin? 159 myynnin takkuamisella vai uuden ja vanhan mallin koko/hintaerolla? Tuolla tarkoitan siis että ajattelevatko niin etteivät kilpailisi samoista ostajista.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Peileillä tarkoitetaan koko runkona kääntyvää. Eli mitä käytetään pesuissa, ahtaissa paikoissa yms. Vanhemmissakin Alfoissa kääntyy käsin, tosin jos ei ole käytetty koskaan systeemi menee tosi jäykäksi. Arvatkaapa paljonko nuo joka sammutuksesta ja käynnistyksestä kääntyvät tuovat harmia (sama hieno pakkasella toimiva idea oli 2000-luvun alussa Corsassa, kun lähti peruuttamaan takalasin pyyhin pyyhkäisi kerran, ja jäätyneinä sitten polttivat moottorinsa. :lol: ). Niiden ideahan on helpottaa autojen välissä kulkemista. Jolloin mahtuu leveämpikin naarmuttamaan toisten autoja.
Eipä tarvi minun vaivata päätäni uusilla Alfoilla mutta itsestä tuntuis hienolta jos sais ruksia autonsa täysin vapaasti. Ottaako 12 bagillä, abseilla, ilmastoinneilla, 8 kajarilla, sikapainavalla hiljaisella pakarilla vai säästää nuo...ja lisäksi 130kg ja 3000e?? Tai keventää sisustaa ja ottaa kuidutetut luukut...lisää pois 40kg mutta hintaa tulisi lisää 2000e...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Hara
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Loka 2004, 20:40

Viesti Kirjoittaja Hara »

Jeepissä oli napista kääntyvät peilit. Ihan näppärää esim pesussa, ahtaissa paikoissa parkkeeraamisessa ja parkkihallin lippuautomaatille ajattaessa mutta muuten aika turhat näin Suomen olosuhteissa.

Etelä euroopassa onkin sitten jo eri juttu kun tienvarsipysäköinnissä tuppaa ohiajavat autot osumaan peileihin jos ei niitä muista kääntää.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Mun 164:ssa on sähköllä kääntyvät peilit -tyyliin C5. Vissiin vakiovaruste Superissa..?
Ei ole kuitenkaan yhteydessä moottorin sammuttamiseen vaan erillinen nappula löytyy vaihdekepin takaa normaalien peilinsäätö nappuloiden vierestä.

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Hara kirjoitti: Etelä euroopassa onkin sitten jo eri juttu kun tienvarsipysäköinnissä tuppaa ohiajavat autot osumaan peileihin jos ei niitä muista kääntää.
Helsingissä mulle on käynyt 2 kertaa noin :( (Ehkä HKI on jo Etelä-Eurooppaa)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No sitten :mrgreen: kyllä mää ihmeissäni olinkin.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

jaskas kirjoitti:Helsingissä mulle on käynyt 2 kertaa noin :( (Ehkä HKI on jo Etelä-Eurooppaa)
Samoin! Itselläni onkin melkein aina keskustaan parkkeeratessani tapana taittaa ne peilit ihan manuaalisesti kylkien suuntaisesti. Ei siis aivan turha toiminto. Ja tuskin ne missään (edes italian keksinnössä) aina automaattisesti kääntyvät. Tai no voinhan toki olla väärässä..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Kyllä ne noissa uusissa isoissa Ranskiksissa, ainakin Pösöissä kääntyvät automaattisesti sivuun aina kun virran katkaisee. Miten mahtavat pitemmän päälle pelata sitten?

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

On yksi asia , mitä voi jenkkilässä ihailla - parkkiruudut on kunnon kokosia. Tosin ne 90-kymppiset mummut ei laivoillaan varmaan pienempiin osuiskaan.

Suomen standardit pitäisi korjata pikimmiten kun autojen ulkomitat kasvaa koko ajan.

Alfojen kyljet alkaa olla kun perunapussilla hakatut, kun joutuu parkkihalleissa käymään - onneks välit on niin ahtaita, ettei isomahaset Maccisuomalaiset enää mahdu kulkeen autojen välissä, niin peilit pysyy paikoillaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jenkeissä on kaikki suurta...autot ja pe****t. Mutta on useimmat ruudut raivostuttavan kapeita, ja osa kadulla todella lyhyitä. Älyttömämpiä ideoita on säännöllisesti olevien betonitolppien väliin tehdyt ruudut, tulee mieleen OYS ja Turun Länsikeskuksen Citymarketti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Aiheeseen:) 159 takuu, onko tietoa? Myyjä jutteli tänään, että 2v on tehtaan takuu. Jos menee yli, niin kuulemma on maahantuojan oma takuu... Että Suomessa emme siis saa nauttia koko muun maailman 3v + ilmaiset huollot tarjouksesta.

Joo, en oikein mene tätä uskomaan. Arvaukseni on, että maahantuoja on luopunut tehtaan normaalista takuutuesta saadakseen tehdashinnat mahdollisimman alas. Että avautumisketjuun tässä kai pitäisi kirjoittaa... PER...

Laimeni muuten ostoinnokkuus huomattavasti
Viimeksi muokannut alfista, 15 Tammi 2006, 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

kuten olen jo sanonut ainakaan ranskassa ja italiassa ilmaiset huollot eivät enää kuuluu hintaan siitä lähtien kun listahintoja muutettiin, ainoa ero on siis takuu, mutta ilmeisesti delta neuvotteli itselleen alemmat hinnat tinkimällä takuusta, tämä ei kuitenkaan minun mielestäni näy jälleenmyyntihinnoissa.

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Hieman tehopainosuhdetta Alfalta.


Lisäilin listaan uudempia Alfoja:

33SC12 1,1kg/hv
33/2 2,1kg/hv
33 Stradale 3,0kg/hv
147 GTA 5,4kg/hv
Montreal 5,6kg/hv
156 GTA 5,9kg/hv
ES30 6,0kg/hv
75 3.0 6,5kg/hv
166 3.0 6,6kg/hv
159 3,2 6,7kg/hv
33 1,7 16v 6,7kg/hv
GTV T.B 7,1kg/hv
156 2,5 7,3kg/hv
90 2,5 7,5kg/hv
GTV6 7,7kg/hv
75 T.S 7,6kg/hv
147 2.0TS 8,0kg/hv
164 T.S 8,1kg/hv
156 2.0TS 8,1kg/hv
159 2,2 8,1kg/hv
90 2.0i 8,5kg/hv
Junior Z1.6 8,7kg/hv
166 2.0TS 9,2kg/hv
75 1,6 9,9kg/hv

166 3.0:lle ja 156 2.0:lle sain vähän eri arvoja, 166:lle 7,4kg/hv ja 156:lle 9,0kg/hv.

Vertailun vuoksi kaivoin pikaisesti seuraavat arvot 159 3,2:n 'lähimmiksi kilpailijoiksi':

BMW 330xi 6,4kg/hv (57800€)
BMW 530xi 6,5kg/hv (68650€)
MB C350 4matic 6,1kg/hv (66450€)
MB E350 4matic 6,5kg/hv (75575€)
Volvo S40 T5 AWD 6,5kg/hv (43400€)
Volvo S60 2,5T AWD 7,8kg/hv (46300€)

Eli jos sinne 50k€:n alapuolelle jäädään 159 3,2:n hinnassa niin ihan siedettävät lukemat :)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eihän tuo noin laskennallisesti kauhealta näytä, pysynyt "luokassaan". Vaikkakin kokonaismassa onkin suuri.
Ja varmasti löytyykin hieman eriarvoja ja voinpahan ottaa jopa laskuvirheen kontoilleni. :roll:
Pahasti OT mutta oon nyt tuon GTV6:sen nyt purkanut varsin perusteellisesti ja monen osan paino on ollut kyllä yllätys, suurimpana sen mittariston kehyksen paino. Se on jotain n.2cm paksua kumia ja painaa varmasti lähemmäs 10kg. Muutenkin edelleen ihmetyttää tuo painoero 2 litraseen verrattuna (tuo osa varmasti molemmissa sama). Ottais autosta 40kg pois ja itsestä 15kg niin pitäis jo huomata. :-D
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kyllä tuo vaikuttaa melko painavalta ja moni onkin sitä jo kommentoinut. Painaako yksikään kilpailija niin paljon kuin Alfa?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

159 1.9 1555
318 sedan 1505 kg
159 Q4 1705 kg
325 ix 1615 kg

kyllähän nuo uudemmat autot painaa kaikki, ja kun 159 on vielä hiukan isompi ja jäykemmällä korilla, ikkunalasit ovat paksumpia jne...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

No sitten on mielenkiintoista nähdä jos huhut aidosta GTA:sta pitävät paikkansa. Siis jos siitä tulee kevenetty. Vaikka tuosta pitäisi riisua yli 500 kiloa!

Kuppipenkit, hiilikuituvelyt oviverhoiluna,koetaulukin voisi olla kuidusta puristettu, alumiinia/kuitua pelteihin... nam!

Edit: Tuli muuten vastaan eka 159 tänään... musta, kolmostietä etelään... siistihän tuo oli kun mikä. Ehkä vuoden kahden kuluttua

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

alfista kirjoitti:No sitten on mielenkiintoista nähdä jos huhut aidosta GTA:sta pitävät paikkansa. Siis jos siitä tulee kevenetty. Vaikka tuosta pitäisi riisua yli 500 kiloa!
Jep, samaa tuli pähkäiltyä itekkin tosin epäilen että se todellisuudessa tulee olemaan 159 GT(A) :roll:

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Mirafiori voisi vähän valottaa asiaa, että miltä tilanne näyttää :wink:

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Oliko GTA aikoinaan kokonaan alumiinínen vai vain pellit/luukut? Lienee vaikea toteuttaa nykypäivänä, mutta konepeitto&takaluukku voisi hyvin olla kuitua kolariturvallisuutta huonontamatta.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

159 on väitetty "liian saksalaiseksi". Tämä yksilö Jyväskylän Delta-auton pihassa kuitenkin osoittaa, että kyllä Italiassa vielä osataan tehdä italialaisia autoja: mallimerkintä on kiinnitetty vanhaan kunnon tyyliin.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

No voi helkutti! Sama Luigi, joka oli liimannut meidänkin JTS:n merkit on vieläkin hommissa! Deltassa kahteen otteeseen lämmiteltiin ja vieläkin on niin kuin Aku Ankan logo.

artjojy
Viestit: 289
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Alfa Romeo 159

Viesti Kirjoittaja artjojy »

Laitetaan tämä Guilian julkistuksen kunniaksi ylös :)

Vastaa Viestiin