Ei kuulu 3-sarjan BMW:hen, ei C-sarjan Mersuun, eikä Volvon S60:een. Joten en olisi noiden valojen puutteesta kovin huolissani.rim kirjoitti:Vakiovarustepuolella pettymyksiä:
- Ei xenon valoja
- 1.9 JTS:ssä manuaalinen ilmastointi
- 1.9 JTS:ssä ei Bosea
- Sähkötoimiset kääntyvät ulkopeilit lisävarusteena
Pahin puute on toinen xenon-juttu, luulisi kuuluvaan "premium"-luokkaan
www.alfaromeo.fi
Alfa Romeo 159
Valvoja: Moderators
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Sähkötoimiset kääntyvät ulkopeilit puuttuu. Menee vähän liikaa karvalakki puolelle varsinkin kun hintakin nousee 159:n myötä. Ei silti etteikö ilman noita tulisi toimeenkin.
Viimeksi muokannut HR, 22 Joulu 2005, 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Mihin tuota varustetta käytetään eli siis milloin se olisi tarpeen? Onko jossain Alfa Romeossa ko. varuste?HR kirjoitti:Sähkötoimiset kääntyvät ulkopeilit puuttuu.
[edit] Sähkösäätöiset peilit on hyvä ja tarpeellinen varuste, mutta kuka ja missä tilanteessa tarvitsee sähköllä kääntyviä peilejä? [/edit]
By the way... 159 ja varsinkin Breran ylipainoa kauhistellaan siellä sun täällä. Mielestäni ainakin Brerasta voisi jättää mm. penkkien sähkösäädön pois. Painoa lisäävä turhuus.
Viimeksi muokannut 155156, 22 Joulu 2005, 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Tuotannon jatkamista?
Kaiketi ainakin moottorit uusiutuisivat, sillä eikös dieseleitä lukuunottamatta kaikki ole nykyisistä poikkeavia.
Millä tätä huhua perusteltiin? 159 myynnin takkuamisella vai uuden ja vanhan mallin koko/hintaerolla? Tuolla tarkoitan siis että ajattelevatko niin etteivät kilpailisi samoista ostajista.
Kaiketi ainakin moottorit uusiutuisivat, sillä eikös dieseleitä lukuunottamatta kaikki ole nykyisistä poikkeavia.
Millä tätä huhua perusteltiin? 159 myynnin takkuamisella vai uuden ja vanhan mallin koko/hintaerolla? Tuolla tarkoitan siis että ajattelevatko niin etteivät kilpailisi samoista ostajista.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Peileillä tarkoitetaan koko runkona kääntyvää. Eli mitä käytetään pesuissa, ahtaissa paikoissa yms. Vanhemmissakin Alfoissa kääntyy käsin, tosin jos ei ole käytetty koskaan systeemi menee tosi jäykäksi. Arvatkaapa paljonko nuo joka sammutuksesta ja käynnistyksestä kääntyvät tuovat harmia (sama hieno pakkasella toimiva idea oli 2000-luvun alussa Corsassa, kun lähti peruuttamaan takalasin pyyhin pyyhkäisi kerran, ja jäätyneinä sitten polttivat moottorinsa. ). Niiden ideahan on helpottaa autojen välissä kulkemista. Jolloin mahtuu leveämpikin naarmuttamaan toisten autoja.
Eipä tarvi minun vaivata päätäni uusilla Alfoilla mutta itsestä tuntuis hienolta jos sais ruksia autonsa täysin vapaasti. Ottaako 12 bagillä, abseilla, ilmastoinneilla, 8 kajarilla, sikapainavalla hiljaisella pakarilla vai säästää nuo...ja lisäksi 130kg ja 3000e?? Tai keventää sisustaa ja ottaa kuidutetut luukut...lisää pois 40kg mutta hintaa tulisi lisää 2000e...
Eipä tarvi minun vaivata päätäni uusilla Alfoilla mutta itsestä tuntuis hienolta jos sais ruksia autonsa täysin vapaasti. Ottaako 12 bagillä, abseilla, ilmastoinneilla, 8 kajarilla, sikapainavalla hiljaisella pakarilla vai säästää nuo...ja lisäksi 130kg ja 3000e?? Tai keventää sisustaa ja ottaa kuidutetut luukut...lisää pois 40kg mutta hintaa tulisi lisää 2000e...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Jeepissä oli napista kääntyvät peilit. Ihan näppärää esim pesussa, ahtaissa paikoissa parkkeeraamisessa ja parkkihallin lippuautomaatille ajattaessa mutta muuten aika turhat näin Suomen olosuhteissa.
Etelä euroopassa onkin sitten jo eri juttu kun tienvarsipysäköinnissä tuppaa ohiajavat autot osumaan peileihin jos ei niitä muista kääntää.
Etelä euroopassa onkin sitten jo eri juttu kun tienvarsipysäköinnissä tuppaa ohiajavat autot osumaan peileihin jos ei niitä muista kääntää.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Samoin! Itselläni onkin melkein aina keskustaan parkkeeratessani tapana taittaa ne peilit ihan manuaalisesti kylkien suuntaisesti. Ei siis aivan turha toiminto. Ja tuskin ne missään (edes italian keksinnössä) aina automaattisesti kääntyvät. Tai no voinhan toki olla väärässä..jaskas kirjoitti:Helsingissä mulle on käynyt 2 kertaa noin (Ehkä HKI on jo Etelä-Eurooppaa)
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
On yksi asia , mitä voi jenkkilässä ihailla - parkkiruudut on kunnon kokosia. Tosin ne 90-kymppiset mummut ei laivoillaan varmaan pienempiin osuiskaan.
Suomen standardit pitäisi korjata pikimmiten kun autojen ulkomitat kasvaa koko ajan.
Alfojen kyljet alkaa olla kun perunapussilla hakatut, kun joutuu parkkihalleissa käymään - onneks välit on niin ahtaita, ettei isomahaset Maccisuomalaiset enää mahdu kulkeen autojen välissä, niin peilit pysyy paikoillaan.
Suomen standardit pitäisi korjata pikimmiten kun autojen ulkomitat kasvaa koko ajan.
Alfojen kyljet alkaa olla kun perunapussilla hakatut, kun joutuu parkkihalleissa käymään - onneks välit on niin ahtaita, ettei isomahaset Maccisuomalaiset enää mahdu kulkeen autojen välissä, niin peilit pysyy paikoillaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Jenkeissä on kaikki suurta...autot ja pe****t. Mutta on useimmat ruudut raivostuttavan kapeita, ja osa kadulla todella lyhyitä. Älyttömämpiä ideoita on säännöllisesti olevien betonitolppien väliin tehdyt ruudut, tulee mieleen OYS ja Turun Länsikeskuksen Citymarketti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Aiheeseen:) 159 takuu, onko tietoa? Myyjä jutteli tänään, että 2v on tehtaan takuu. Jos menee yli, niin kuulemma on maahantuojan oma takuu... Että Suomessa emme siis saa nauttia koko muun maailman 3v + ilmaiset huollot tarjouksesta.
Joo, en oikein mene tätä uskomaan. Arvaukseni on, että maahantuoja on luopunut tehtaan normaalista takuutuesta saadakseen tehdashinnat mahdollisimman alas. Että avautumisketjuun tässä kai pitäisi kirjoittaa... PER...
Laimeni muuten ostoinnokkuus huomattavasti
Joo, en oikein mene tätä uskomaan. Arvaukseni on, että maahantuoja on luopunut tehtaan normaalista takuutuesta saadakseen tehdashinnat mahdollisimman alas. Että avautumisketjuun tässä kai pitäisi kirjoittaa... PER...
Laimeni muuten ostoinnokkuus huomattavasti
Viimeksi muokannut alfista, 15 Tammi 2006, 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kuten olen jo sanonut ainakaan ranskassa ja italiassa ilmaiset huollot eivät enää kuuluu hintaan siitä lähtien kun listahintoja muutettiin, ainoa ero on siis takuu, mutta ilmeisesti delta neuvotteli itselleen alemmat hinnat tinkimällä takuusta, tämä ei kuitenkaan minun mielestäni näy jälleenmyyntihinnoissa.
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Hieman tehopainosuhdetta Alfalta.
Lisäilin listaan uudempia Alfoja:
33SC12 1,1kg/hv
33/2 2,1kg/hv
33 Stradale 3,0kg/hv
147 GTA 5,4kg/hv
Montreal 5,6kg/hv
156 GTA 5,9kg/hv
ES30 6,0kg/hv
75 3.0 6,5kg/hv
166 3.0 6,6kg/hv
159 3,2 6,7kg/hv
33 1,7 16v 6,7kg/hv
GTV T.B 7,1kg/hv
156 2,5 7,3kg/hv
90 2,5 7,5kg/hv
GTV6 7,7kg/hv
75 T.S 7,6kg/hv
147 2.0TS 8,0kg/hv
164 T.S 8,1kg/hv
156 2.0TS 8,1kg/hv
159 2,2 8,1kg/hv
90 2.0i 8,5kg/hv
Junior Z1.6 8,7kg/hv
166 2.0TS 9,2kg/hv
75 1,6 9,9kg/hv
166 3.0:lle ja 156 2.0:lle sain vähän eri arvoja, 166:lle 7,4kg/hv ja 156:lle 9,0kg/hv.
Vertailun vuoksi kaivoin pikaisesti seuraavat arvot 159 3,2:n 'lähimmiksi kilpailijoiksi':
BMW 330xi 6,4kg/hv (57800€)
BMW 530xi 6,5kg/hv (68650€)
MB C350 4matic 6,1kg/hv (66450€)
MB E350 4matic 6,5kg/hv (75575€)
Volvo S40 T5 AWD 6,5kg/hv (43400€)
Volvo S60 2,5T AWD 7,8kg/hv (46300€)
Eli jos sinne 50k€:n alapuolelle jäädään 159 3,2:n hinnassa niin ihan siedettävät lukemat
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Eihän tuo noin laskennallisesti kauhealta näytä, pysynyt "luokassaan". Vaikkakin kokonaismassa onkin suuri.
Ja varmasti löytyykin hieman eriarvoja ja voinpahan ottaa jopa laskuvirheen kontoilleni.
Pahasti OT mutta oon nyt tuon GTV6:sen nyt purkanut varsin perusteellisesti ja monen osan paino on ollut kyllä yllätys, suurimpana sen mittariston kehyksen paino. Se on jotain n.2cm paksua kumia ja painaa varmasti lähemmäs 10kg. Muutenkin edelleen ihmetyttää tuo painoero 2 litraseen verrattuna (tuo osa varmasti molemmissa sama). Ottais autosta 40kg pois ja itsestä 15kg niin pitäis jo huomata.
Ja varmasti löytyykin hieman eriarvoja ja voinpahan ottaa jopa laskuvirheen kontoilleni.
Pahasti OT mutta oon nyt tuon GTV6:sen nyt purkanut varsin perusteellisesti ja monen osan paino on ollut kyllä yllätys, suurimpana sen mittariston kehyksen paino. Se on jotain n.2cm paksua kumia ja painaa varmasti lähemmäs 10kg. Muutenkin edelleen ihmetyttää tuo painoero 2 litraseen verrattuna (tuo osa varmasti molemmissa sama). Ottais autosta 40kg pois ja itsestä 15kg niin pitäis jo huomata.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
No sitten on mielenkiintoista nähdä jos huhut aidosta GTA:sta pitävät paikkansa. Siis jos siitä tulee kevenetty. Vaikka tuosta pitäisi riisua yli 500 kiloa!
Kuppipenkit, hiilikuituvelyt oviverhoiluna,koetaulukin voisi olla kuidusta puristettu, alumiinia/kuitua pelteihin... nam!
Edit: Tuli muuten vastaan eka 159 tänään... musta, kolmostietä etelään... siistihän tuo oli kun mikä. Ehkä vuoden kahden kuluttua
Kuppipenkit, hiilikuituvelyt oviverhoiluna,koetaulukin voisi olla kuidusta puristettu, alumiinia/kuitua pelteihin... nam!
Edit: Tuli muuten vastaan eka 159 tänään... musta, kolmostietä etelään... siistihän tuo oli kun mikä. Ehkä vuoden kahden kuluttua
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
159 on väitetty "liian saksalaiseksi". Tämä yksilö Jyväskylän Delta-auton pihassa kuitenkin osoittaa, että kyllä Italiassa vielä osataan tehdä italialaisia autoja: mallimerkintä on kiinnitetty vanhaan kunnon tyyliin.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Re: Alfa Romeo 159
Laitetaan tämä Guilian julkistuksen kunniaksi ylös