155 2.0ts , lopunko edellä???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Aarghska
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

155 2.0ts , lopunko edellä???

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

Isäpapalla on tuollanen 155 2.0 TS -97, jota eii tällähetkellä voi hyvällä mielikuvituksellakaan sanoa hyväksi talviautoksi. Kun oma 156 korjaamon puolella, piti lainata isältä. Kun sain auton käynnistettyä, yllätyin tessun käyntiäänestä.. Jos on omassa 2,4JTD:ssä karu käyntiääni, niin vielä karumpi diesel-soundi lähti tästä vehkeestä. Olen kuullut että joku tyyppivika olisi, mutta en sen enempää.. Osaatteko auttaa?

Ja toinen.. Tämäkään, kuten ei omanikaan, tahdo käydä kovin lämpösenä.. pakkasta -18C ja ei lämmöt millään yli 60C (nokka tukittu pahvilla..) , eikä puhalla kuumaa. Kysäsin isältä miks ei oo vieny huoltoon, sanoi että on jo parivuotta yrittäny, mutta huoltomiehen mielestä se nyt vaan on tuommoinen. Ei kuulemma halua tilata uutta termaria kun pitää tilata jotain muutakin jos sen vaihtaa ja tulee kalliiksi ja tuskin auttaa..
Onko näin???

Lämpöä ja hiljaisuutta odotellessa.. ;)
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Aika paljon juttua ollut foorumilla molemmista ongelmista: dieselmäinen käyntiääni, alhainen käyntilämpötila. Melko pikkujuttujahan nuo loppuviimeksi. Kyllä siitä vielä kalu tulee. ;) Omassanikin vaikuttaisi termari vähän väsähtäneeltä, kun näyttää jäävän matka-ajossa lämmöt alle 70:n...
Viimeksi muokannut Pablo Honey, 29 Joulu 2005, 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kiisseliäänihän tulee rikkinäisestä ajoituksenmuuntimesta, kannattaa vaihtaa kun hihnat vaihtaa ensi kerralla.

Termari on taatusti rikki kun mullakin tuntuu olevan ja yli 70 astetta pukkaa joskin hitaasti. Ja lämpöä tulee aivan riittävästi.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Jos kuulostaa dieseliltä vielä hetki käynnistyksen jälkeenkin, niin ajoituksenmuunninhan se siellä ilmaisee vaihto/korjaustarpeensa. Haulla varmaan löytyy kasapäin tarinaa. Usein toistettu lause tuolla kohtaa on, että kuulostaa karulta, mutta ei haittaa ajamista eikä riko konetta. Kulkupuoleen vaikuttaa jonkin verran. Itsellä ei kokemusta, mutta ed. omistaja oli muuntimen vaihdattanut.

Ja tuohon lämpötilaan: termari vaihtoon, ihan tyyppihomma tämäkin. Vaihdatin juuri syksyllä omaan -97 2.0 155:een kun rupesi käymään lämmöt kuudessakympissä, nyt näyttää tasaseen n. 75 astetta ja hyvin tarkenee. Ihme huoltomies jos ei halua töitä tehdä. Termari on termariksi kallis (jotain 80 euron luokkaa muistaakseni), mutta löytyy kumminkin tarvikkeena. Sen lisäksi ei minun käsittäkseni tarvitse kuin uudet jäähdytinnesteet, jotka on muutenkin hyvä välillä vaihtaa.

Oman kokemukseni mukaan (kunnossa oleva) 155 on ollut oikein hyvä talviauto. Kunhan ei käytä käsijarrua :wink:

Edit: höh, olinpa hidas :lol:
Viimeksi muokannut Pepperoni, 29 Joulu 2005, 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Juu kässäri oli taas jäässä vaikka auto on päivisin lämpimässä tallissa :lol:

Aarghska
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

Kiitän, sieltähän tuli heti apua.. :-D
Taidankin lompsia tästä suoraan varaosakeskukseen..

Mites sitten tuo hihnanvaihto, uskaltaako luottaa ohjekirjan vaihtoväliin??
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ehdoton maksimi 60tkm/3v.

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Itellä termari vaihdettu uuteen mutta silti lämmöt 70 astetta. Eivät huollossa keksineet syytä. Lämmintä autoon kumminkin tulee. Talviautona on kyllä ihan hyvä.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kannattaa tarkistaa myös lämmityskennon venttiili (155:ssa mallissa tällainen osakin löytyy), omassa 155 Superissa se oli aivan "pashana" sisäkalut päreinä vuoti ja pihtasi. Tässä voi myös olla vika ettei lämmintä tule sisään tarpeeksi. Venttiili sijaitsee vasemmalla puolella kuskin jalkatilassa, venttiiliin pääsee hyvin käsiksi purkamalla suojamuovi.

Vastaa Viestiin