Alfa 164 ts imunokka-akselin säätö
Valvoja: Moderators
Alfa 164 ts imunokka-akselin säätö
Miten imunokka-akselin säädön pitäisi toimia 164ts:ssa. Testasin lampulla säätimelle tulevista johdoista ja valo (12V) syttyi muutaman kerran vaihtelevasti eri kierroksilla. Virtaa ei tule jatkuvasti ollenkaan säätimelle. Alavääntö tuntuu olevan heikkoa. Epäilen, että ihan oikein tuo ei toimi.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Alfa 164 ts imunokka-akselin säätö
Ota piuhat siittä irti ja käy heittämässä testilenkki. Jos vääntö ei huonontunut (eron kyllä huomaa) niin mohkula ei toimi syystä tai toisesta.teik kirjoitti: Epäilen, että ihan oikein tuo ei toimi.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Testaahan vielä sillattiin, että otat sen solenoidin poies ja syötät siihen virtaa niin, että se solenoidin keskellä oleva "nappi" ponnahtaa ulos. Sitten painat sormella sen napin sisään. Jos se solenoidi on rikki niin siinä ei ole vastusta.
Uuden hinnasta ei ole tietoa. Muukkonen tietää.
Voi löytyä myös käytettynä jostain.
Edit: Jaahans.. Pee ehtikin jo jotain vastailla...
Uuden hinnasta ei ole tietoa. Muukkonen tietää.
Voi löytyä myös käytettynä jostain.
Edit: Jaahans.. Pee ehtikin jo jotain vastailla...
Solenoidi ilmeisesti toimii kuitenkin. Annoin akusta sille 12V ja ponnahtihan se tappi ulos ja vastusta löytyi kun painoin sormella sitä takaisinpäin.Abarth kirjoitti:Testaahan vielä sillattiin, että otat sen solenoidin poies ja syötät siihen virtaa niin, että se solenoidin keskellä oleva "nappi" ponnahtaa ulos. Sitten painat sormella sen napin sisään. Jos se solenoidi on rikki niin siinä ei ole vastusta.
Pitäisikö tuosta viritelmästä kuulua jotain ääntä jollain kierroksilla kun/jos se säätö toimii?
Testasin myös niin, että otin nokkaa ohjaavan releen irti ja starttasin. Annoin auton käydä tyhjää ja iskin releen takaisin kiinni. Moottori alkoi käydä huonosti, mutta ei sammunut. Sitten käynnistin uudelleen auton ja se kävi taas hyvin. Ilmeisesti moottorinohjaus korjasi tilanteen.