GTV:n koneen lämmöt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Veijo Esso
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Tammi 2006, 14:50
Paikkakunta: Kuusisto

GTV:n koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Hyvän oloinen foorumi teillä, jota tuli luettua jo ennen auton ostoa. Itse olen vasta päässyt Alfojen armoitettuun maailmaan, kun toin yli-ihmisten maasta Saksasta itselleni -97 GTV 2.0 (150hv). Upea peli ajaa mutta nyt pakkasilla ei moottorilämmöt tahdo nousta yli 50 asteen ja sen mukaisesti ikkunat sitten huurussa ja tietty löpöä kuluu normaalia enemmän kun ei kone hyrrää riittävän kuumana. Deltassa viaksi arvelivat termostaattia (kuten itsekin) hinta olikin sitten Deltamainen eli asennus ja vaihto 270€. Nyt teiltä kokeneemmilta kysyisinkin, että onkos jotain halvempia ratkaisuja vai pahvi syylärin eteen talveksi?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jos varmaa ett vika termostaatissa ja jos työkalut jotenkuten pysyvät käsissä niin hommaat uuden osan vaikkapa azzurosta tai muukkoselta ja vaihdat itse, silloinhan ei käytännössä tarvitse maksaa kuin osasta.. :wink:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

JUU:)

Motonestistä uus termari, uutta pakkasnestettä, kaljakori, hyvät työkalut ja paikka tehdä..

Pääset varmasti alle 270 kuluihin ja lämpömittari alkaa nouseen noin 80-90 asteeseen ja koppi lämpiään...nokkakolmioo kannattaa vähän peittää jos oikeen tosik ylmä keli tulee...

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kävisköhän vaikka 156:n termostaatti? Niitä saa ainakin Motonetistä tarvikkeena. 44e.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

jos varmaa ett vika termostaatissa ja jos työkalut jotenkuten pysyvät käsissä niin hommaat uuden osan vaikkapa azzurosta tai muukkoselta ja vaihdat itse, silloinhan ei käytännössä tarvitse maksaa kuin osasta..
Just kerkesit ensin... :-D

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

vain nopeat elävät.. :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olikos -97 mallissa vielä alumiininen venttiilikoppa vai uudempi muovihäkkyrä? Alukoppainen kone pitäisi olla jotakuinkin yksi yhteen 155:n koneen kanssa ja muovikoppainen samaa kauraa mitä löytyy 156:nkin nokalta eli eiköhän noihin sopivat termaritkin käy.
- Epäkelpokeräilijä -

Veijo Esso
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Tammi 2006, 14:50
Paikkakunta: Kuusisto

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Kyllä se pohjaa tolle 155 koneelle ja on musta alumiinia. Kiitokset vaan kaikille kommentoijille. Tää hommahan toimii ku junan vessa. Taidan aloittaa siitä kaljakorista :wink: ja katellaan sitten löytyykö paikallisilta osatoimittajilta ko. palikkaa. 44€ kuulostaa jo paljon inhimillisemmältä ku Deltan 170€!!!!

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Veijo Esso kirjoitti: 44€ kuulostaa jo paljon inhimillisemmältä ku Deltan 170€!!!!
Jos se on sama kun 155:ssa niin hinta on Motonetissä 9.90 tai 39.90 riippuen siitä, että onko kotelolla vai ilman.

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja miki »

Vielä yksi veikkaus, luulen että kyseessä sama termari 155 16V kanssa, eli 156:n ei käy. Tarvikkeena itse maksoin 70-80 €. Motonetistä saa vanhemman 155 8V mallin ja 156:n termareita.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Saako 16 venaseen tohon hintaan?

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja miki »

Kyllä sen tuohon hintaan saa, viime talvena ostin, ensin vielä tilasin motonetiltä vahingossa väärän joka oli vanhemman malliseen.
Tuolta löytyy muuten kuva.

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Re: GTV:n koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja JRA »

Veijo Esso kirjoitti:Upea peli ajaa mutta nyt pakkasilla ei moottorilämmöt tahdo nousta yli 50 asteen ja sen mukaisesti ikkunat sitten huurussa ja tietty löpöä kuluu normaalia enemmän kun ei kone hyrrää riittävän kuumana.
Onnittelut joka tapauksessa vielä hienosta hankinnasta!

Varmistaisin vielä tuon, että lämmintä ilmaa ei sitten tule sisäänkään? Oman kokemuksen mukaan GTV:ssä talvella matka-ajossa lämmöt pysyy 50-60 asteessa (tosin ruuhkassa tai seisottaessa nousee normaalisti 90 asteeseen). Lämpöä tulee silti ihan riittävästi, eikä sisäilmaa todellakaan kylmäksi voi väittää (ikkunat eivät missään tapauksessa huurru).

Mikäli kuitenkin näin on, on termarin vaihto todennäköisin kuuri ongelmaan.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Rollelle ja Veijolle ja muillekin tiedoksi, se 155:n termari mikä on Motonetin listoilla on (mitä ilmeisimmin) 8-venaiseen, myivät minulle sellaisen tuossa syksyllä mutta oli eri näköinen kuin 16V:ssä joten palautin osan kun möivät eioota mennessäni vaihtamaan sitä. Käskin myös korjata tiedon hinnastoon mutta arvasin toki ettei mitään tapahdu. Samaa osaa muuten tarjotaan 164:ään vuodesta -93 alkaen.

Ja se 155:n palikka on myös eri kuin 156:een kuten edellä jo esitettiinkin. Itsekin uskoisin että getvoseen käy nimenomaan tuo 155 16V:n termari. Korjaaja sitten tilasi omien tavarantoimittajiensa kautta hintaan 84 euroa kun en enempiä jaksanut varaosaliikkeistä kysellä. Ihan hyvä hinta tuokin Deltan tarjoukseen verrattuna 8)

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Onnittelut täältäkin :multi:
Mun GTVn lämmöt pysyy maantiellä alle 70, mutta lämpöä tulee kabiiniin ihan riittävästi. Kaupunkipyörityksessä nousee 90iin kylläkin.
Enpä aio termaria vaihtaa..
- Alfaholic -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin tarkoitin siis että se alumiinikoppainen kone on sama kuin 155 16v:ssä ja muovikoppainen 156 TS:ssä. 155 8v:n koneella tuskin on mitään yhteistä minkään etuveto-GTV:n koneen kanssa.

Nuo 16-venttiilisetkin ovat keskenään melkein samanlaisia mutta jos 155 16v:hen ja 156:een tarjotaan erilaista termaria niin venakopan materiaalista selvinnee kumpi möltti autoon istuu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Pepperoni kirjoitti:Rollelle ja Veijolle ja muillekin tiedoksi, se 155:n termari mikä on Motonetin listoilla on (mitä ilmeisimmin) 8-venaiseen
Loistavaa, kiitos tiedosta! Tuon neljänkympin hintaa tuossa kyselin ylempänä, mutta ei siis ole niin halpa.

Tosin kun nousee kevyesti yli 70 asteen niin lienee turhaa vaihtaa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Osa cd:stähän tuon pystyy helposti tarkastamaan. Kunhan syöttää auton valmistenumeron. Sen jälkeen etsiitermarin ja kokeilee shared parts kohtaa niin sitten ohjelma kertoo mistä muista alfoista, fiateista tai lancioista kyseinen osa löytyy.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Jollet itse halua tehdä muuta kuin juoda ne asennusoluet, niin Deltaa edullisempi paikka täällä sivistyneessä Varsinais-Suomessa on koneasennus J.Hannula. Katso tuolta tarjouksia bbs-käyttäjille osiosta yhteystiedot ja kysele lähemmin.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Rolle kirjoitti:Tosin kun nousee kevyesti yli 70 asteen niin lienee turhaa vaihtaa.
Todennäköisesti, minulla ei uudellakaan nouse kuin n. 75:een, tosin pysyy tasaiseen siinä. Vanhalla alkoi joskus keväällä olla vaihtelevasti vajaata seitsemääkymppiä, kesällä ei eroa normaaliin, mutta syksyn ensimmäisillä nollakeleillä alkoi sitten käydä kuuttakymppiä ja allekin ja lämmintä alkoi tulla sisälle selvästi hitaammin, joten vaihtoon kun oli sopivasti muutakin remppaa tiedossa.

Vastaa Viestiin