Imuilman esilämmitys 164

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

Imuilman esilämmitys 164

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Kuuluisiko 164:ssä olla kyseistä letkua? Omassani tuossa ilmanputsarin alle tulevassa putkessa oli reikä, en tiedä oliko tehty itse sinne vai miksi.. Mutta tein siihen putken menemään pakosarjalle, että saisi lämmintä ilmaa. Kuuluisiko muuten tuohon pakosarjan päälle myös jonkinlainen pelti? Olisi hienoa, jos jollain olisi kuva siitä...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

ei siinä tietääkseni mitään peltiä kuulu olla, en oo ainakaan missään sellasta koskaan nähny.

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Ei tarvita ruiskukoneessa.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Toronado kirjoitti:Ei tarvita ruiskukoneessa.
Juu niin luulisi, että ei tarvitse, mutta juuri kun sellainen sopiva nollakeli ja kosteaa osuu kohdalle niin nykiminen alkaa. Toisaalta varmaan tuon huohotinsysteemin putsaaminenkin auttoi asiaa, mutta tulihan tuo lämmityskin laitettua nyt varoiksi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eiköhän se nykiminen johdu kosteista keleistä. Ruiskukoneen kun ei minustakaan pitäisi tarvita esilämmitystä.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

ei niinkuin ei jäänestoakaan

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Nyt joutuu vetämään vähän takaisinpäin, ruisku-Sierra kun alkoi tänään antaa vähän jäätämisen merkkejä :oops: Tosin siinä on teknologisesti korkeatasoinen yksipisteruikkari eli tavallaan evotettu kaasari, imuilman esilämmitystöttörökin taisi kuulua varustukseen. Monipisteruiskussa en muista koskaan nähneeni noita.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

No mitäs se huohotin putki sitten työntää,
ei ainakaan kylmääilmaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eihän se kylmää työnnä sen jälkeen kun kattila on vähän lämmennyt, mutta oikean esilämmitysputken kautta imaistaan kaikki imuilma lämmitettynä ja huohotinputken kautta palaa vain se, joka on kertynyt ohipuhalluksena kampikammioon.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Noinhan se on

Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Niin eikö tuossa tosiaan kuulu tuossa pakosarjan päällä olla mitään peltiä? Niin kuin eristämään lämpöä, tms? Kun tuossa ihan niin kuin olisi jonkinlaiset ruuvinpaikatkin sille...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Varmaan siinä pitäisi lämpösuojapelti olla mutta imuputkistossa ei minusta mikään viitannut imuilman esilämmitykseen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ei ole imuilmanlämmitystä. En usko että omassa olisi ollut koskaan edes sitä suojapeltiäkään.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Lämpösuojapeltiä en ole nähnyt missään 164:ssa. Uudempiin laittoivat 155, 166....mutta niissä sitten olikin jo peltipakosarjat eikä valusta tehdyt. Ruiskukonehan ei tarvitse imuilman esilämmitystä koska kaasutinta ei ole missä venturiputki aiheutti jäätymistä jos bensassa oli vettä. Peugeot 504GL:ässä tätä vaivaa esiintyi juuri tuossa 0°C tietämillä, rupesi hyytymään, kun pysähtyi vähäksi aikaa ja antoi koneen käydä tyhjäkäyntiä niin jo tehot palasi.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ja kaasarissamalleissa ei tarvi olla vettä bensan seassa. Ulkoilman kosteus riittää. Kaasuttimessa, venturin kohdalla, paineen lasku ja bensan höyrystyminen laskee lämpötilan reilusti pakkasen puolelle jo vaikka on muutama lämpöastekkin. Kun on kostea ilma niin jäätyminen tapahtuu väistämättä jos ei ole noita lämmityksiä yms. Kovilla pakkasilla ilma on kuivaa ja jäätymis ongelmatkin vähenee/loppuu, siksi n. -5C - +5C on pahin väli.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Aivan, ilman kosteudella on iso osuus kaasareiden jäätymiselle, jäi mainitsematta :?

Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Ricambi kirjoitti:Peugeot 504GL:ässä tätä vaivaa esiintyi juuri tuossa 0°C tietämillä, rupesi hyytymään, kun pysähtyi vähäksi aikaa ja antoi koneen käydä tyhjäkäyntiä niin jo tehot palasi.
Juurikin samat oireet oli... Hetkeksi kun pysähtyi esim. bussipysäkille niin tehot palasi. Sitten taas ilmeni n. 5 minuutin ajon jälkeen.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Sytkäpuolikin vo tuota tehdä, eli virranjakajat ja varsinkin niiden pyörtimet. Itsellä oli 164:ssa ongelmana että pakkasella ilmi jäätyi, se poistui kun laitoin huohotuksen suoraan ulkoilmaan ja tukin sen sisäänmenokohdan imuletkussa,
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Niin eikö tuossa tosiaan kuulu tuossa pakosarjan päällä olla mitään peltiä? Niin kuin eristämään lämpöä, tms? Kun tuossa ihan niin kuin olisi jonkinlaiset ruuvinpaikatkin sille...
Ei kuulu olla alunperin, imuputken reikä lienee kyläsepän tekemä... vaikkei se pahitteeks olisi vanhassa reilusti huohottavassa koneessa...limamulju kun tuppaa jäätyyn kaasuläpän ja ilmin läpän ympärille...jää kierrokset päälle ja/tai ei käy tyhjää kunnolla, tuhisee ja pihisee öljykorkin välistä...
Itsellä oli 164:ssa ongelmana että pakkasella ilmi jäätyi, se poistui kun laitoin huohotuksen suoraan ulkoilmaan ja tukin sen sisäänmenokohdan imuletkussa,

taidan tehdä itelle saman tempun... :roll:

Vastaa Viestiin