Alfa 147 2.0 Selespeed: Huoltoväli

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Alfa 147 2.0 Selespeed: Huoltoväli

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Moro

mikähän mahtaa olla kyseisen auton huoltoväli? Nyt ajettu 85.000km, ostomielessä kiinnostaa seuraava huolto ja kustannukset.

Kiitos jo etukäteen!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Isompi huolto hihnoineen on kai tehty 60tkm kohdalla? Muutenhan tuo taitaa olla se perus 20tkm.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

100 tkm huollossa on tulpat, jotka ei ole ihan ilmaiset, mutta tuntipalkoille pääsee jos käyttää hiukan aikaa hintatiedusteluihin eri paikoista ja sitten 120 tkm on taas jakopää. Muuten taitaa olla öljyjä ja suodattimia nuo huollot lähinnä.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

KJS kirjoitti:100 tkm huollossa on tulpat, jotka ei ole ihan ilmaiset, mutta tuntipalkoille pääsee jos käyttää hiukan aikaa hintatiedusteluihin eri paikoista ja sitten 120 tkm on taas jakopää. Muuten taitaa olla öljyjä ja suodattimia nuo huollot lähinnä.
Kiitos paljon tiedoista.

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

KJS kirjoitti:sitten 120 tkm on taas jakopää. .
Tai sitten aikaisemmin, riippuen milloin 60tkm huolto on tehty. Tuossahan on kolme vuotta se "aikaraja". Taitaa tulla omalla alfallakin joskus 85tkm tienoilla hihnanvaihto ajankohtaiseksi nimenomaan tuon 3v-säännön takia.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Have kirjoitti:
KJS kirjoitti:sitten 120 tkm on taas jakopää. .
Tai sitten aikaisemmin, riippuen milloin 60tkm huolto on tehty. Tuossahan on kolme vuotta se "aikaraja". Taitaa tulla omalla alfallakin joskus 85tkm tienoilla hihnanvaihto ajankohtaiseksi nimenomaan tuon 3v-säännön takia.
ahaa. hyvä tietää... mahtaakohan selespeedin huollot olla kalliimpia kuin normaalin manuaalin? onko tuosta selespeedistä tullut huonoa palautetta? taitaa kuitenkin kestöö saman kuin normaali vaihteisto?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo, hyvä pointti. Tosiaan hihnan vaihtoväli on 60tkm/3 v kumpi ensin täytyy ja tuosta tosiaan kannattaa pitää kiinni. Jakohihnaremontti on aikas paljon halvempi kuin koneremppa.

Avatar
SimppaP
Viestit: 51
Liittynyt: 30 Marras 2005, 20:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SimppaP »

Capirex kirjoitti:ahaa. hyvä tietää... mahtaakohan selespeedin huollot olla kalliimpia kuin normaalin manuaalin? onko tuosta selespeedistä tullut huonoa palautetta? taitaa kuitenkin kestöö saman kuin normaali vaihteisto?
Muuten ihan sama meininkin, paitsi että, joidenkin lähteiden mukaan selespeedin öljyt pitää vaihtaa sadantonnin välein, Delta-auton mukaan ei tartte vaihtaa ikuna. Toi operaatio maksaa DA:ssa 50 euroo.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eiköhän ne vaihteistoöljyt kannata vaihtaa mihin tahansa vehkeeseen vähintään sadantonnin välein. Huolto-ohjelmassa noita vaihtoja ei nykyään taida juuri olla mutta ne onkin kait laskettu niin, että auto olisi kymmenen vuoden päästä loppu. Suomessahan se ei ole vielä edes keski-iässä...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Capirex kirjoitti: onko tuosta selespeedistä tullut huonoa palautetta?
AutoItalia-lehdessä oli juuri 147:n ostajan opas (numero tällä hetkellä lehtipisteissä ainakin Treella ja Hgissä) ja siinä kyllä moitittiin Selespeediä vikaherkäksi. Samaten eräs Deltan myyjä varoitteli kerran isääni, kun hän sellaisen hankintaa suunnitteli. Otti sitten tavallisen 156:n.

Toisaalta taas esim. S24-laatufoorumilla kirjoitellut nimimerkki Jönsson on muistaakseni omistanut jo kaksi Seleä ilman isompia hässäköitä. Sieltä armaan löytyy asiaa koskettelevia ketjuja, jos jaksaa kaiva & vielä löytää sieltä paskan keskeltä.

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

On niitä asiaa koskettelevia ketjuja ollut täälläkin, enkä muista kenenkään omistaneen kohdanneen merkittävämpiä vikoja. Itsellä on ainakin toiminut ok, mitä nyt joskus kylmänä vähän tahmea ja Deltassa on pari kertaa lisätty desin verran hydrauliöljyä (ilmaiseksi tottakai). 8)

Vastaa Viestiin