
antakaa vuoden vinkki
Valvoja: Moderators
antakaa vuoden vinkki
Eli tässä koko tarina. alku talvesta alkoi käymään huonosti . Viaksi paljastui viallinen lambda. Se vaihdettiin ja kaikki toimi hienosti. Kunnes viisas autonomistaja otti akun irti
. Ei tahtonut käynnistyä. Ja sitten kun käynnistyi kävi välillä 3 pytyllä . Moottori häiriö valo vilkkui. Kun ajeli pidemmän matkan loppui nykiminen yms. ja toimi hyvin. Aina kun auton sai lämpimään ei ollut ongelmia ja auto kävi hienosti. Nyt ei lähde enää edes käyntiin. Vaihdettu lämpötila anturi , akku ja tulpat. Nyt on ajatuksena 1. maadoitus 2. puolat ja ne toiseen tulppaan menevät johdot.... ja ehdotuksia otetaan vastaan suurella mielenkiinnolla. Tosin pyöräily on hauskaa ja saapahan kona kyytiä

156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005
Kona 2005
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Moikka,
Omalla autossani on ilmennyt pidemmissä "akku irti" -tilanteissa tarve kalibroida tyhjäkäynnin säädin (vai miksi sitä nyt kutsuttiinkaan). Kokeile seuraavaa menetelmää:
1) Laita virrat päälle 2 minuutin ajaksi (tänä aikana älä koske kaasupolkimeen tai mielellään mihinkään muuhunkaan)
2) sammuta virrat, ota avain pois lukosta ja odota 5 sekuntia
3) käynnistä auto
Jos tämä ei auta niin sitten ... onnea vian etsintään.
Omalla autossani on ilmennyt pidemmissä "akku irti" -tilanteissa tarve kalibroida tyhjäkäynnin säädin (vai miksi sitä nyt kutsuttiinkaan). Kokeile seuraavaa menetelmää:
1) Laita virrat päälle 2 minuutin ajaksi (tänä aikana älä koske kaasupolkimeen tai mielellään mihinkään muuhunkaan)
2) sammuta virrat, ota avain pois lukosta ja odota 5 sekuntia
3) käynnistä auto
Jos tämä ei auta niin sitten ... onnea vian etsintään.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Pitää paikkaansa, kokeiltu on.
Huolet tosin ovat omalta kohdaltani ohi. Viimeiseen takuukorjaukseen oli takuulla kuskattu joku mystinen Alfa-monttööri-specialisti muutaman sadan kilometrin päästä, nimittäin auto tuli kaikilta osin kuntoon! Olenkin aivan äimän käkenä. Ennennäkemättömän upeeta. Kiitoksia erinomaisen paljon sille joka tämän aikaansai.
(hmmmm... takuu loppuu parin päivän päästä, eli jospa en vielä iloitse, kyllä tuo ilalialainen tinttaliisa jotain keksii pään menoksi)
Huolet tosin ovat omalta kohdaltani ohi. Viimeiseen takuukorjaukseen oli takuulla kuskattu joku mystinen Alfa-monttööri-specialisti muutaman sadan kilometrin päästä, nimittäin auto tuli kaikilta osin kuntoon! Olenkin aivan äimän käkenä. Ennennäkemättömän upeeta. Kiitoksia erinomaisen paljon sille joka tämän aikaansai.
(hmmmm... takuu loppuu parin päivän päästä, eli jospa en vielä iloitse, kyllä tuo ilalialainen tinttaliisa jotain keksii pään menoksi)
Joko Lamban liittimen korjaus Deltalla tai itse tehty imuputken klemmarien kunnollinen kiristys. Klemmarit oli vaihdettu tavallisiin putkimies mallisiin aiemmassa huollossa jotka jäävät helposti löysälle. Ei nikottele, eikä kuluta ylettömästi.
Mutta ei siinä vielä kaikki
Deltalla saivat samalla kaikki varoitusvalot (koneenohjaus, turvatyyny ja polttimovaroitin) pimeiksi. Ennen kaikkea kuitenkin takapään lierumisen syy löytyi/tunnustettiin ja pitkittäiset takatukivarret vaihdettiin. On muuten hyvä ajaa taas.
Mutta ei siinä vielä kaikki
