Mikä yhteinen tekijä 164:ssä ,voi aiheuttaa...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
CARF0587
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 18:07
Paikkakunta: Maaninka
Viesti:

Mikä yhteinen tekijä 164:ssä ,voi aiheuttaa...

Viesti Kirjoittaja CARF0587 »

Kesken ajon moottoritiellä veto häviää ja bensamittarin näyttö putoaa nollaan ,mikään muu ei hälytä viasta.Puolen minutin päästä bensamittarin näyttö palaa ja auto toimii normaalisti.Tankissa on aina alipaine ,kuuluneko asiaan.Mikähän yhteinen tekijä näillä vioilla voisi olla (häiriön aikana moottori pyörii, mutta on täysin voimaton)
Auto on 164 3.0 24v vm 93 ,toin auton kesällä saksasta ja olen jo läpikäynyt jakohihnan hyppäämisen.
eske 164 3.0 24v

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kokeille että jätät polttoainekorkin löysälle, ehkäpä on mahdollista että tankki ei saa ilmaa ja alipaine vetää tankkia ruttuun se sytyttäisi sen valon ja moottori ei saisi normaalisti soppaa. Sähköllisesti en usko että valon syttyminen saisi aikaan moottori häiriön.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

CARF0587
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 18:07
Paikkakunta: Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CARF0587 »

Huomasin, että vain bensamittarin viisari napsahti pohjaan en huomannut valoa.Tankissa oli reilu neljäsosa bensaa.Kiihdytin kyllä ennen tapahtumaa voimakkaasti.Tuskin bensa tankin takaseinää vasten viihtyy puolta minuttia anturin kelluke tankin pohjalla.Alipaine olisi kyllä voinut vetää tankin rusinaksi ja tehdä syottöön ja näyttöön hänksää.Entä sähköpuoli??
Häiriö ei ole vielä toistunut ,varmuudeksi ajan tankinkorkki löysällä
eske 164 3.0 24v

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alipaine taitaa kuulua asiaan. Sillä on kai tarkoitus estää, etteivät bensahuurut pääse tankista pihalle ympäristöä pilaamaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tietty jos jostain piiristä häviäis sähköt kokonaan niin silloin vois mittari mennä nolliin... mutta oireet kyllä passaisi siihen alipaine ongelmaan. Onko muuten vaikea tankata? Eli alkaako tökkimään, usein se vaikuttaa myös tankkaukseen koska ilma ei pääse kunnolla myöskään pois tankatessa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

CARF0587 kirjoitti:Kiihdytin kyllä ennen tapahtumaa voimakkaasti.Tuskin bensa tankin takaseinää vasten viihtyy puolta minuttia anturin kelluke tankin pohjalla.
Ainakin mun autossa bensamittari päinvastoin nousee kiihdytyksessä tai ylämäessä ja taas jarrutettaessa alamäessä alkaa vajaalla tankilla bensavalo palamaan. Valo tosin alkaa vilkkuilla satunnaisesti jo silloin kun tankissa on vielä parikymmentä litraa menovettä jäljellä.

Alipaine kyllä kuuluu kuvaan. -aina sihisee kun korkin avaa.

Aika erikoinen ongelma tuntuu olevan jos on yhteydessä bensamittariin...

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Onko mittarin anturi mahdollisesti maadoitettu samaan pisteeseen bensapumpun kanssa?

CARF0587
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 18:07
Paikkakunta: Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CARF0587 »

Joo ,tuota alipainetta olen huomannut muissakin paremmissa autoissa(500 SL ) voi kuulua asiaan,jossain määrin.Tankkaus onnistuu hyvin.Varmaankin ,jos bensapumppu ei käy ei autokaan pyöri, edes tyhjäkäyntiä.Voisikohan sähkö hävitä bensamittarilta ja joltain moottoria ohjaavalta anturilta yhtäaikaa??.Sähkökaaviosta voisi löytyä yhteinen piste (jos olisi kaavio käytettävissä)
eske 164 3.0 24v

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Korjaan tuota aiempaa lausuntoani. :roll:
Kokemusta lähinnä B-Vectrassa jossa oli tyyppivikana tankin meno ruttuun. Syynä oli jäätyvä aktiivihiilipönttö joka sitten aiheutti tankin kurttuun menon. Asiakas tuli yleensä huoltoon vaikean tankkauksen takia joka taisi johtua ruttuuntuneesta tankista. Korjauksena tuo oli helppo, varovasti paineilmaa tankkiin, seurattiin tankin oikeamista, sen jälkeen viilto hiilipöntön letkuun tai V-mallinen kolo tankinkorkin tiivisteen yläosaan ja muutamasta otettiin irti se tankkauksen kuristin+läppä.
Onko tuo tehnyt sitä useammin? Maadotuksien puhdistaminen yms. ei ole kyllä koskaan turhaa hommaa. Ja vika voi olla tosiaan silläkin puolella.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

CARF0587
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 18:07
Paikkakunta: Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CARF0587 »

Vika ei ole toistunut varovaisella 100km:n ajolla.Täytynee kokeilla kovemmin käskemällä.Tämä ensimmäinen kertahan sattui, kun moottoritien avautuessa" paikat jaettiin uudestaan", kilometri sen jälkeen, jokainen ajoi ohitseni, parkkeerattuani pientareelle, surullista.Vika päällä moottorissa on voimaa ainoastaan tyhjäkäyntiin.Tuntuu ettei saa bensaa.Autolla pitäisi uskaltaa ajaa Helssinkiin asti, poeka opettelee siellä pienempi tehosilla alfoilla (spider ja 155 Q4).Vika on voinut myös aiheutua jakohihna/venttiili remontista ,joka itse tehden ja osat saksasta tilaamalla maksoi 1100e.muuten auto on upea ja toimiii loistavasti .
eske 164 3.0 24v

CARF0587
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 18:07
Paikkakunta: Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CARF0587 »

Helsinkiin mennessä Alfa hyytyi kolme kertaa, elikkä bensamittari meni nollaan ja veto loppui.Pysäykset oli pitempiä ja kerkesin havaitsemaan myös oikean takaparkin, takaluukun sähköavaajan ja vilkun toiminnan oikealle olevan vajavainen.Korjausoppaan kytkentäkuvasta huomasin, että ainoa yhteinen tekijä näillä on sama maaliitin(mm.bensamittarin ja bensapumpun maa on samassa lintissä). Lintin kiinnityspultti runkoon oli puolisenttiä pyörinyt auki.Lintti on takakontissa oikealla alhaalla piilossa.Nyt auto toimii.
Mittasin samalla imuputkien ulkohalkasijan on 45mm,liekö QV:stä, vai käynekkö 2.5litrasesta koneesta(autonihan on 164 3.0 24V vm.93.Täsmälleen oikeakin arvio viastani löytyi foorumista ,en vaan meinannut uskoa, että niin yksinker....
eske 164 3.0 24v

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

CARF0587 kirjoitti: Mittasin samalla imuputkien ulkohalkasijan on 45mm,liekö QV:stä, vai käynekkö 2.5litrasesta koneesta(autonihan on 164 3.0 24V vm.93.....
Vaikuttaisi olevan QV:stä tai Q4:stä. Muistaakseni normaalimitta on 38 mm.
Komean näköinen kuusnepa teikäläisellä näyttää kotisivujen perusteella olevan...eikä toki muussakaan kalustossa ole valittamista...

Vastaa Viestiin