156 2.0TS ja tasapainoakselin hihna
Valvoja: Moderators
156 2.0TS ja tasapainoakselin hihna
120tkm huolto lähestyy ja huomasin huoltokirjasta että jakohihnan vaihdon yhteydessä pitäisi vaihtaa tasapainoakselin hihna. Jakohihna on vaihdettu vähän aikaa sitten ja sanoivat korjaamolla (aikaisemmin ja vieläkin) että 2.0TS:ssä on vain yksi hihna eikä olisi siten tätä tas.painoaks. hihnaa. Nyt hiukan perehtyneempänä olen ymmärtänyt että 1.8TS:ssä on yksi hihna, mutta 2.0 olisi kaksi. Miten todellisuudessa on asian laita, pitääkö pistää rähinä päälle korjaamon suuntaan? Pystynkö itse tarkistamaan asian suurempaa purkuoperaatiota?
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Kyllä siellä varmuudella on kaksi hihnaa jos ei tasapainoakseleiden hihnaa ole jätetty pois.
Viimeksi muokannut Ricambi, 16 Tammi 2006, 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko haitta kun ei ole toista hihnaa, vaurioittaako moottoria?Ricambi kirjoitti:Kyllä siellä varmuudella on kaksi hihnaa jos ei taspainoakseleiden hihnaa ole jätetty pois.
Jep, joutui käyttämää ko. korjaamoa oston yhteydessä. Täytyypä vaihtaa puljun kanssa pari "valittua" sanaaJos korjaamolla jota käytät tiedetään Alfoista niinkin paljon kuin tässä tapauksessa, eli ei yhtään mitään. Kannattanee vaihtaa korjaamoa...

- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Ei siitä haittaa ole, värinä tietyllä kierrosluvulla lisääntyy mutta ei mainittavasti.
155 Superista poistin hihnan, koneesta tuli selvästi kierrosherkempi ja samalla mahdollisuus että tämä hihna porsii eliminoitui. Tuossahan oli heikkoutena tuo hihnankiristinpyörä joka halkesi omia aikojaan ja tällöin jos oikein paha tuuri kävi niin tasapainoakseleiden hihna etsi tiensä nokka-akselin hammashihnan väliin.
155 Superista poistin hihnan, koneesta tuli selvästi kierrosherkempi ja samalla mahdollisuus että tämä hihna porsii eliminoitui. Tuossahan oli heikkoutena tuo hihnankiristinpyörä joka halkesi omia aikojaan ja tällöin jos oikein paha tuuri kävi niin tasapainoakseleiden hihna etsi tiensä nokka-akselin hammashihnan väliin.