164 TS vesipumppu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

164 TS vesipumppu

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Onkohan kuusnepassa tämä hiukan surullisenkuuluisaa mainetta saavuttanut muovisiipinen kiertovesipumppu. Auto nosti ekaks käynnistyksen jälkeen lämmöt mittarissa poikkeuksellisen nopeasti. Sisään siitä lämmöstä ei irtoa vähääkään. Nyt lämmöt meinaa nousta ruuhkassa sekä liikennevaloissa seistessä tässä pakkasessa (-18 raatia) huomattavan korkealle. Ajoviima tiputtaa lämmöt about normaaliksi. Vettä järjestelmässä kyllä on. Munat on PRKL! huurteessa. Muita ideoita mitä vikana?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minusta se oli alumiinisiipinen, on kylläkin vaihdosta jo lähemmäs kymmenen vuotta aikaa eli muistikin voi pätkiä. Eihän termari ole jumissa?
- Epäkelpokeräilijä -

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Tutkin tuota tuolla ulkona kylmässä ja pimeessä lisää. Yhtään viisaammaksi en tullut. Sen verran ehkä että lämmönsäädin itsessään toimii, kuumalle säädettynä kylmää, kylmälle säädettynä JJÄÄkylmää. Meinaatko Rasvis, että jos termari olisi jumissa lämmintä vettä ei virtaisi lämppärin kennollekaan? Käyttäytynyt tähän päivään asti aivan normaalisti.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Ettei kuitenkin olisi vetäny hyhmään nesteitä? Luulisi että sieltä ees hieman tulee lämmintä vapaalla kierrollakin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Il Mostro kirjoitti:Meinaatko Rasvis, että jos termari olisi jumissa lämmintä vettä ei virtaisi lämppärin kennollekaan?
En meinaa, tuli ajatusvirhe :oops:

Milloin nesteet on vaihdettu / mitattu? Jos tosiaan meni hyhmään?
- Epäkelpokeräilijä -

semeni
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 20:49
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja semeni »

Isän kuusnepassa oli hiukan samanlaista lämmönnousua viime syksynä. Syylliseksi paljastui lopulta juuri mainitsemasi hajonnut vesipumppu. Pumpun muovinen ratas oli haurastunut ja korkannut, eikä vesi kiertänyt enää ollenkaan. Vika oli helppo todeta kun otti irti pumpulta lähtevän vesiletkun ja laittoi auton käyntiin niin vedet pysyi koneessa. Uudessa pumpussa oli kyllä metallinen ratas...
Alfa Romeo 164 TS -89

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Alkuperäisvaraosa pumpussa on muovisiivet ja se maksaa V...sti...

Tarvikepumpussa on metallisiivet, ainakin Bugatti merkkisessä, myös Aquaplus on ihan hyvä tarvikemerkki... :wink:

hyvin on toiminut itellä noin 4 vuotta...

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Kyllä siellä sitten oli ne nesteet hyhmässä :oops: . Piti kyllä olla viiskytviiskyt suhteella mut saattoi sitten olla jotain ihan muuta. Erikoiselta vaan tuntui kun paisarissa ja isommissa vesiletkuissa tuntui olevan täysin juoksevaa, mutta ehkä kennossa pieni vesimäärä sitten jäätyy niin paljon helpommin. Taisi pakkasta olla just "sopiva" määrä. Hyvä muuten tietää jatkon kannalta ettei vaan osta muovisiipistä pumppua jos tulee joskus vaihto eteen.

Vastaa Viestiin