75 V6 pakoputki?
Valvoja: Moderators
75 V6 pakoputki?
Omassa Americassa on edellisen omistajan itsetehty rosteripakoputki. Se kumisee ikävästi jossain 2000-3000 kierroksen välillä. Muuten äänitaso on sopiva.
Orginaaliputkisto taitaa olla liian hiljainen jopa keski-ikäiselle. Minkälaisia putkia teillä muilla on veekuusseiskavitosissa kiinni? Mistä hankittu? Jos teetättää itse, mistä tietää, ettei tule samanlaista kumisevaa mallia uudestaan?
Minun autoni on katalysaattorimalli.
Orginaaliputkisto taitaa olla liian hiljainen jopa keski-ikäiselle. Minkälaisia putkia teillä muilla on veekuusseiskavitosissa kiinni? Mistä hankittu? Jos teetättää itse, mistä tietää, ettei tule samanlaista kumisevaa mallia uudestaan?
Minun autoni on katalysaattorimalli.
En usko että originaalikaan mikään hipihiljainen on. Koneen maukas kurina kuuluu jokatapauksessa kiihdyttäessä Mulla on vakioputkea alku ja keskiosa. loppupätkä on 2,5 tuumaista putkea ja simonsin isohko vaimennin. Aika kumea ääni ja yllättävän kova ottaen huomioon että vakioputkea noin paljon. Sisälle ei mielestäni paha ääni missään vaiheessa.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Mahtaiskohan olla jostain vaimentimesta karanneet villat ulos? Tuttavan Escort Coshworthin rosteriputkistossa oli samaa vikaa. Se "soi" keskikierroksilla todella äänekkäästi. Kaveri avasi isoimman äänenvaimentajan ja laittoi sinne uudet villat. Äänet vaimenivat noin puolella.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ekassa 75 Americassa putki oli allekirjoittaneen aikana ihan orkkis ja hiljainen oli siinä 4000rpm hujakoilla kuului kivat murinat sisälle..
edellisessä 75 V6:ssa oli omatekoinen putki josta etummaiset kipinäpöntöt uupuivat kokonaan, keskipönttö oli vakio Walkerin valmistetta oleva samoin kuin takapönttökin pikkuvauhdissa oli ihan siedettävät äänet mutta kun kierroksia alkoi olla koneessa niin melu muuttui hieman häiritseväksi ja grammarista sai veivata nuppia kaakkoon..
ysikymppisessä myös muuten orkkistyyppinen muukkoselta ostettu putki mutta takapönttö oli CSC.n valmistetta, ääni on sellainen kivankuuloinen matala kumina joka tosin myös kasvaa häiritseväksi hieman isommassa vauhdissa mutta normaalinopeuksilla ihan OK.
GTV6:ssa myös ihan orginaalimallista hieman avarampi käsityönä tehty saumaton putkisto kolmellä pöntöllä joka myös ihansuht hiljainen sen perusteella mitä syksyllä kerkesin ajella ennen auton talviteloille laittoa, tällä putkistolla kutosen murinat välittyvät 3500-5000rpm aluella todella mukavasti kabiiniin mutta matkassa kuitenkin suhthiljainen ajella..
edellisessä 75 V6:ssa oli omatekoinen putki josta etummaiset kipinäpöntöt uupuivat kokonaan, keskipönttö oli vakio Walkerin valmistetta oleva samoin kuin takapönttökin pikkuvauhdissa oli ihan siedettävät äänet mutta kun kierroksia alkoi olla koneessa niin melu muuttui hieman häiritseväksi ja grammarista sai veivata nuppia kaakkoon..
ysikymppisessä myös muuten orkkistyyppinen muukkoselta ostettu putki mutta takapönttö oli CSC.n valmistetta, ääni on sellainen kivankuuloinen matala kumina joka tosin myös kasvaa häiritseväksi hieman isommassa vauhdissa mutta normaalinopeuksilla ihan OK.
GTV6:ssa myös ihan orginaalimallista hieman avarampi käsityönä tehty saumaton putkisto kolmellä pöntöllä joka myös ihansuht hiljainen sen perusteella mitä syksyllä kerkesin ajella ennen auton talviteloille laittoa, tällä putkistolla kutosen murinat välittyvät 3500-5000rpm aluella todella mukavasti kabiiniin mutta matkassa kuitenkin suhthiljainen ajella..
- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
Minä tilasín muukkoselta pari kuukautta sitten vakioa avaramman alumiinipinnoitetun putkiston jossa 8cm halkaisijalla oleva ulostulo! ääniin olen kyllä ollut tyytyväinen ja muukkonenkin lupaili putkiston olevan rosteriputkistoa vastaava, mutta hintaa jäi kuitenkin alle 400e (sis. keski osan ja takaosan putkistosta) tosin auton mataluuden vuoksi on keskipönttö jo ottanut aika pahasti itseensä!
Täytyykin aloittaa äänenvaimentimen tarkastamisella tai vaihdolla.jknracing kirjoitti:Mahtaiskohan olla jostain vaimentimesta karanneet villat ulos? Tuttavan Escort Coshworthin rosteriputkistossa oli samaa vikaa. Se "soi" keskikierroksilla todella äänekkäästi. Kaveri avasi isoimman äänenvaimentajan ja laittoi sinne uudet villat. Äänet vaimenivat noin puolella.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kuulemma V6-mallin orggiksessa on resonaattorit ennen ensimmäistä pönttöä. Tai jotkut pikku purkit, mitkä lie nimeltään.
Meikäläisellä on orginale Alfa Romeo keskipönttö, josta menee tavallaan kaksi putkea läpi ja joku Walkerin sisälmyksiään hiljalleen poikiva takapönttö. Ääni ei ole kumiseva millään kierrosluvulla ja tyhjäkäynnilläkin vain sopivasti miehekäs.
Pakosarjat 2" ja originaalet laipat heti perään jotain 1.8". Monesti valvon yöt miettien tuota pykälää.
Meikäläisellä on orginale Alfa Romeo keskipönttö, josta menee tavallaan kaksi putkea läpi ja joku Walkerin sisälmyksiään hiljalleen poikiva takapönttö. Ääni ei ole kumiseva millään kierrosluvulla ja tyhjäkäynnilläkin vain sopivasti miehekäs.
Pakosarjat 2" ja originaalet laipat heti perään jotain 1.8". Monesti valvon yöt miettien tuota pykälää.