156 lämmityslaitteen lämmönsäätö ei pelitä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tontsa
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Paikkakunta: Vantaa

156 lämmityslaitteen lämmönsäätö ei pelitä

Viesti Kirjoittaja tontsa »

Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan? Automaatti-ilmastointi kyllä ihan nätisti vaihtelee puhalluksen voimakkuutta kun lämpöjä yrittää säätää, puhaltaa vaan saman lämpöistä ilmaa vaikka kuinka namikkaa veivaisi. Onneksi tulee suht. lämmintä, muuten tulis armotta vilu. Käytin jo kerran huollossa ja lämmityslaitteeseen vaihdettiin anturia ja joku moottorikin, mutta ongelma ei korjaantunut. Tietäiskö kukaan mikä mättää?

axheart
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Tammi 2006, 18:32
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja axheart »

Onkos tähän löytynyt syytä...

Itsellä Delta autossa saivat aktiivitestissä lämpöä säädettyä, mutta oma säätö ei toimi... nostivat kädet pystyyn...

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

Kattokaas onko sieltä rikki pieni kiinalainen moottori, joka kääntää lämmitysilman lämpöä säätelevää läppää. (Älkää kysykö enempää, en ole automiehiä.) Käsiksi pääsee hanttarin jalkatilan kautta.

Mulla oli toi *ttumainen vika jokus ja puhalsi vielä kylmää. Korjaamolla eikä missään löydetty mitään vikaa. Vein sitten "tee-se-itse" serkkupojalleni, joka on toistaiseksi korjannut kaiken rikkimenneen elektroniikan ja autot (miehellä on sisustuselementtinä ollut olohuoneessa MIGgi....). :lol:

Serkkupoika kaivoi jotenkin kyseisen moottorin käsiinsä ja totesi sen avattuaan, että laakeri mennyt. Haettiin sitten laakeri jostain paikallisesta puljusta, sitten sitä viilattiin ja hitsattiin kiinni alustaansa ja nyt pelannut jo vuoden ilman ongelmia :shock:

Mulla ei olisi kyllä ikinä ollut itselläni hajuakaan koko hommasta tai että siellä edes jotain tällaista porttia säätelevä sähkömoottori on. Eikä ollut korjaamon miehilläkään.

Vastaa Viestiin