Pakkasongelmia 156:lla
Valvoja: Moderators
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Pakkasongelmia 156:lla
Tulipa taas ensimmäisillä pakkasilla mieleen viime talvenakin jo havaitut ongelmat.
Tuli tuolla pohjoisessa pyörittyä ja näytti se mukavasti lähtevän tulille ilman piuhaa hotellin pihasta, vaikka kajaanissa oli 28 astetta ja joensuussa 29 astetta. Ikävästihän se vinkasee mutta käyntiin lähtee. Saisivat kyllä hommata enemmän piuhapaikkoja.
Todelliset ongelmat tulevat esiin matka-ajossa, kun kaasuläpän väliin kertyy jäätä, joka jumittaa kaasun "tarpeeksi" korkeille kierroksille. Ohituksen jälkeen on kiva huomata, kun kierrokset hakkaa rajoittimelle.
Mistä sinne pääsee tuota nestettä, ei kai sille voi olla oikein muuta mahdollisuutta kuin tuo kannen huohotusletku.
Jää oli sellaista kusen keltaista.
30 asteen pakkasessa ei ole kiva irroitella imuilma letkua ja sulatella jäätä paljain käsin. prkl.
Autossa lämmöt kohdallaan ja keulakin peitetty.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Onko niihin löytynyt ratkaisuja?
Tuli tuolla pohjoisessa pyörittyä ja näytti se mukavasti lähtevän tulille ilman piuhaa hotellin pihasta, vaikka kajaanissa oli 28 astetta ja joensuussa 29 astetta. Ikävästihän se vinkasee mutta käyntiin lähtee. Saisivat kyllä hommata enemmän piuhapaikkoja.
Todelliset ongelmat tulevat esiin matka-ajossa, kun kaasuläpän väliin kertyy jäätä, joka jumittaa kaasun "tarpeeksi" korkeille kierroksille. Ohituksen jälkeen on kiva huomata, kun kierrokset hakkaa rajoittimelle.
Mistä sinne pääsee tuota nestettä, ei kai sille voi olla oikein muuta mahdollisuutta kuin tuo kannen huohotusletku.
Jää oli sellaista kusen keltaista.
30 asteen pakkasessa ei ole kiva irroitella imuilma letkua ja sulatella jäätä paljain käsin. prkl.
Autossa lämmöt kohdallaan ja keulakin peitetty.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Onko niihin löytynyt ratkaisuja?
Viimeksi muokannut jaskas, 20 Tammi 2006, 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Keskiviikkona pesin autoni ja annoin kuivua
nelisen tuntia duunin parkkihallissa.
Kyseisenä iltana iski isäntään tauti ja Alfa seisoi
pihassa tähän päivään..kahden päivän pakastimessa
olon jälkeen mylly tärähti laakista käyntiin, tosin
aikamoisen ujelluksen saattelemana.
nelisen tuntia duunin parkkihallissa.
Kyseisenä iltana iski isäntään tauti ja Alfa seisoi
pihassa tähän päivään..kahden päivän pakastimessa
olon jälkeen mylly tärähti laakista käyntiin, tosin
aikamoisen ujelluksen saattelemana.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Minulla ohjaustehostin alkoi vinkumaan, kun vaihdon siihen uudet öljyt. Tämä vaiva kuitenkin hävisi viikossa ja sen jälkeen ei ole ääntä pitänyt edes näillä 25-30 asteen pakkasilla. Suosittelen siis vaihtoa, jos et ole jo sitä tehnytkin.
Auto toimii muutenkin pakkasesta huolimatta loistavasti ja on lämmin matka-ajossa ilman pahvia edessä. Mitä nyt hieman kankea, mutta kukapa ei aamulla ole. Ei ole enää yhtään ikävä viime talvista Audi A4:sta tai sitä edeltävää bemaria. Tämä italiaano on tulinen kovallakin pakkasella...
Auto toimii muutenkin pakkasesta huolimatta loistavasti ja on lämmin matka-ajossa ilman pahvia edessä. Mitä nyt hieman kankea, mutta kukapa ei aamulla ole. Ei ole enää yhtään ikävä viime talvista Audi A4:sta tai sitä edeltävää bemaria. Tämä italiaano on tulinen kovallakin pakkasella...
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Tuota ujellusta minäkin olen kuunnellut pakkasilla, hyvä kun selvis syy.
Akku olis vaihdon tarpeessa, ei jaksanut tässä muutama viikko sitten käynnistää konetta kylmänä. Johdon päästä kyllä lähtee hienosti, paitsi tuo ujellus. Mutta ajelen noilla kakkos ja kolmos autoilla näin pakkasilla kun ei ole tarvetta hienompaan kyytiin.
Akku olis vaihdon tarpeessa, ei jaksanut tässä muutama viikko sitten käynnistää konetta kylmänä. Johdon päästä kyllä lähtee hienosti, paitsi tuo ujellus. Mutta ajelen noilla kakkos ja kolmos autoilla näin pakkasilla kun ei ole tarvetta hienompaan kyytiin.
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
ei tule joo... mullakin pitää ihan pienen "kurinan" käynnistyksen yhteydssä, mutta vaimenee heti pois, ja just nämä mobilin litkut sisässä,vaihdettu viime huhtikuussa koko pumppu ja öljyt... on muuten kallis se pumppu,edellinen omistaja oli maksanut vaihtoineen pumpusta 782€... että on se öljyn vaihto halvempaa kuin uusi pumppu
Life is too short to drive boring cars.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Kokeilkaapa Shellin synteettistä Donax TX Dexron III:sta. Deltasta sain 7,50 € per litra. Mobilin vastaavasta olen maksanut varaosaliikkeessä n. 11-12 € litra. Toistaiseksi öljy on toiminut todella hyvin, voin suositella.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ihmeen hyvin käynnisty siihen nähden, ettei ollut lohkossa kiinni & ajanut autolla pariin päivään. Alusta tosin oli normaalia "jämäkämpi" ja jokainen pienikin töyssy tuntui penkeissä.
Ovenkahvatkin alko jo toimimaan niinku pitää. Onhan sitä lukkosulaa jo muutamaan otteeseen kahvojen ympärille tullut uitettua.
Ovenkahvatkin alko jo toimimaan niinku pitää. Onhan sitä lukkosulaa jo muutamaan otteeseen kahvojen ympärille tullut uitettua.
Auto ajamatta pari päivää lämpötilassa <-20deg. Käynnistys ilman lohkolämmitystä.
1. Startti pyörittää raskaasti, tosin akun vika.
2. Käynnistyy, mutta konepellin alta "ujeltaa" aluksi häijysti n. 5min
3. Ajossa kaasu hirttää kiinni toistuvasti (läppu jumii?) ja palautuu kun polkaisee kunnolla pedaalia uudelleen.
4. Kierrokset heijaa tyhjäkäynnissä 1200-400. Yrittää aina sammua valoihin, vaikka valomerkki ei ole vielä tullutkaan. Tuen kuomaa lisädrinkillä.
Eli ei mikään herkullinen kauppareissu. Pakko oli tehdä, kun piti valita rääkkääkö vauvaa vai autoa.
1. Startti pyörittää raskaasti, tosin akun vika.
2. Käynnistyy, mutta konepellin alta "ujeltaa" aluksi häijysti n. 5min
3. Ajossa kaasu hirttää kiinni toistuvasti (läppu jumii?) ja palautuu kun polkaisee kunnolla pedaalia uudelleen.
4. Kierrokset heijaa tyhjäkäynnissä 1200-400. Yrittää aina sammua valoihin, vaikka valomerkki ei ole vielä tullutkaan. Tuen kuomaa lisädrinkillä.
Eli ei mikään herkullinen kauppareissu. Pakko oli tehdä, kun piti valita rääkkääkö vauvaa vai autoa.