Forumilaisten 159 koeajoraportit tänne!
Valvoja: Moderators
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Forumilaisten 159 koeajoraportit tänne!
Tuli kokeiltua tänään 159:ä. Kyseessä 2.2 JTS. Mukavan oloinen auto. Vääntöä löytyy hyvin ihan alakierroksia lukuunottamatta. todella jämäkän ja hiljaisen tuntuinen, lukuunottamatta yllättävän kovana kuuluvaa nastojen rapinaa. Kutonenkin on ihan käyttövaihde, eikä mikään älyttömän pitkä ylivaihden kuten monissa kuusi vaihteisissa on. 150 km/h tuntuu aika pieneltä vauhdilta, joten kortista pääsee helposti huomaamattaan eroon. Penkit ovat hyvät ja sisustus ihan hyvännäköinen, lukuunottamatta mielestäni hiukan muovisen näköistä retrorattia. Varmaan aika makea paketti nelivedolla ja kutosen murinalla. Nelonen kuulostaa kesymmältä kuin tessu, vaikka voimaa todellisuudessa löytyy. Keula on todella hyvännäköinen, takapäässä ei oikeastaan häiritse muu kuin Alfankin sortuminen tuohon tuplaputkimuotihäröilyyn. Mittaristossa on pari ihan hauskaa detaljia. Toinen on öljyn lämpömittari ja toinen digitaalinen trippi, jossa sadanmetrin näyttö kuitenkin "pyörii" kuten mekaanisessa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Tänään tuli tyypitettyä Oulussa tummaa 2.2 159:iä. Jotenki alkutunnelmat oli aika epäalfamaiset. Ajoasennon löytäminen vei aikansa ja rattikin tuntui hiukkasen kuin eri autosta otetulta. Mutta muuten sisätilat vaikuttivat astetta laadukkaammalta kuin edeltäjässään.
Ajossa huomasin kyllä auton painon heti. Mutta samalla positiivisesti yllätti alusta ja korin kiertojäykkyys. Toki talvella tuollaiset asiat jää aika mutu asteelle. Jokatapauksessa alusta oli hyvinkin alfamainen.
Se mikä minua häiritsi todella paljon oli äänet. Siis 1.8 tessukin on ärhäkämmän oloinen saundeiltaan kuin tämä 185 heppainen. Tässä mielessä en ikinä ois uskonut, että Alfa menee muiden mukana tähän elottomaan, neutraaliin ja anonyymiin suuntaan. Kulku oli kyllä kohillaan ja mittari näytti välillä aika yllättäviä lukemia, eikä vauhti tuntunut missään.
Loppupeleissä minulle jäi kyllä autosta hyvin laadukas mielikuva.
Ajossa huomasin kyllä auton painon heti. Mutta samalla positiivisesti yllätti alusta ja korin kiertojäykkyys. Toki talvella tuollaiset asiat jää aika mutu asteelle. Jokatapauksessa alusta oli hyvinkin alfamainen.
Se mikä minua häiritsi todella paljon oli äänet. Siis 1.8 tessukin on ärhäkämmän oloinen saundeiltaan kuin tämä 185 heppainen. Tässä mielessä en ikinä ois uskonut, että Alfa menee muiden mukana tähän elottomaan, neutraaliin ja anonyymiin suuntaan. Kulku oli kyllä kohillaan ja mittari näytti välillä aika yllättäviä lukemia, eikä vauhti tuntunut missään.
Loppupeleissä minulle jäi kyllä autosta hyvin laadukas mielikuva.
Minua kiusasi se, ettei 159 ei enää tunnu niin "Alfalta" kuin 156 ja 147. Isompi, tilavampi ja jotenkin tavanomaisempi. Maski ja punaiset mittarivalot ovat ihan jees, mutta ohjaus oli aika tasapaksun oloinen (ei niin tarkka kuin omassani), ja auto muutenkin aika massiivisen ja painavan oloinen. 2.2 JTS hieno kone ja vääntää mukavasti, ei tarvi vaihtaa kuutoselta alaspäin kovin usein. Jotain luontaista herkkyyttä autosta kuitenkin puuttuu. Itse ainakin pidän siitä, että 156 kääntyy heti ratin kääntämisen jälkeen eikä vasta pienen miettimisen myötä...
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Joo-o . Tanakamman tuntuntuinen kuin 156 V6 normaalijousin. Liikkuikin ihan sujuvasti - ainoa ongelma oli, että oli "ajonesto" eli VDC tai mikä lienee päällä ja ihmettelin , että mikä hiton kolmio vilkkuu koko ajan mittaristossa ja auto liiku minnekään - sitten löysin napin kepin vierestä, niin tunnelma nousi heti.
Kytkinpolkimen liike tuntuu pitkältä, kun ei o muutenkaan tottunu semmosta paineleen.
Positiivista on muuten se ketju hammashihnan sijasta näissä kaikissa bensakoneissa - loppuu pelko persiistä niiltä osin.
Mun mielestä perä on vielä parempi kun nokka ja 2 putkea on symmetrisen näköinen - nää on niitä makuasioita.
Kytkinpolkimen liike tuntuu pitkältä, kun ei o muutenkaan tottunu semmosta paineleen.
Positiivista on muuten se ketju hammashihnan sijasta näissä kaikissa bensakoneissa - loppuu pelko persiistä niiltä osin.
Mun mielestä perä on vielä parempi kun nokka ja 2 putkea on symmetrisen näköinen - nää on niitä makuasioita.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Tänään kävin ajelemassa Lahden 159 2.2 JTS:llä, 2.4 JTDm oli juuri menossa huoltohalliin talvirenkaiden ja kilpien asennukseen.
Kuten olen sanonut, 156 tuntuu mielestäni "pikkuautolta", 159:ssä tästä pikkuautomaisuudesta ei ole tietoakaan ja se on pelkästään positiivinen asia. Maantiellä ei todellakaan vauhti tunnut pätkääkään, motarilla kiihdytin epähuomiossa 160 km/h ja päätin hidastaa.
En huomannut katsoa renkaita, mutta sen verran hiljaista oli, että voisin olettaa kitkarenkaiksi. Tuulensuhinoita ei kuulunut nimeksikään ja toisaalla mainitut viereisten autojen nastaäänetkin olivat oikeasti todella vaimeat.
Ohjaus kokonaisuutena todella maukas, ei sen tarvitse ollakaan niin herkkä. Auto meni juuri sinne minne sen halusikin menevän, hieman nopeampi kaistanvaihto(väistökoe), tiukka kurvi... upeaa!
2.2 JTS hieman hyökkää liikkeellelähdön jälkeen, mutta siihen oppi heti, ei ollut ongelma. Ainakaan märällä asfaltilla VDC/ASR ei puuttunut peliin liikaa, ei tappanut tehoja, lumella tilanne voi olla toinen.
Penkeistä "vajaamittainen" on väärä sana. Selkänoja on oikein sopiva minulle pitkäselkäisellekin ja istuinosa tukee juuri oikeista paikoista.
Hieman liian leveä oma ahteri on penkkiin, mutta ei olisi ongelma. Ainoa oikea moite penkkiin liittyen on korkeus, sitä pitäisi saada alemmas. Ei haittaa kaikkia, mutta itsellä on "pää katossa".
Harmi vaan, kun tilillä ei riitä katetta ostamaan moista laitosta.
Kuten olen sanonut, 156 tuntuu mielestäni "pikkuautolta", 159:ssä tästä pikkuautomaisuudesta ei ole tietoakaan ja se on pelkästään positiivinen asia. Maantiellä ei todellakaan vauhti tunnut pätkääkään, motarilla kiihdytin epähuomiossa 160 km/h ja päätin hidastaa.
En huomannut katsoa renkaita, mutta sen verran hiljaista oli, että voisin olettaa kitkarenkaiksi. Tuulensuhinoita ei kuulunut nimeksikään ja toisaalla mainitut viereisten autojen nastaäänetkin olivat oikeasti todella vaimeat.
Ohjaus kokonaisuutena todella maukas, ei sen tarvitse ollakaan niin herkkä. Auto meni juuri sinne minne sen halusikin menevän, hieman nopeampi kaistanvaihto(väistökoe), tiukka kurvi... upeaa!
2.2 JTS hieman hyökkää liikkeellelähdön jälkeen, mutta siihen oppi heti, ei ollut ongelma. Ainakaan märällä asfaltilla VDC/ASR ei puuttunut peliin liikaa, ei tappanut tehoja, lumella tilanne voi olla toinen.
Penkeistä "vajaamittainen" on väärä sana. Selkänoja on oikein sopiva minulle pitkäselkäisellekin ja istuinosa tukee juuri oikeista paikoista.
Hieman liian leveä oma ahteri on penkkiin, mutta ei olisi ongelma. Ainoa oikea moite penkkiin liittyen on korkeus, sitä pitäisi saada alemmas. Ei haittaa kaikkia, mutta itsellä on "pää katossa".
Harmi vaan, kun tilillä ei riitä katetta ostamaan moista laitosta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
mitä olette olleet mietä takaluukun kiinnilaittamisesta?
kävin ihailemassa 159:ä ja dieselille varasin koeajonkin.. mutta, mun mielestä iso miinus oli takaluukun kiinni laittaminen, siis sieltä kahvasta jos yritti laittaa, ei meinanu millään saada kiinni. se kahva oli jo jotenkin irtikin, et oli sitä muutkin yrittäny.meinaan vaan et oliko siinä vikaa, vai onko kaikissa yhtä vaikea.
kun ei haluu sormenjälkiä takaluukun peltiin(ei se aina kuitenkaan ihan puhdas ole)
kävin ihailemassa 159:ä ja dieselille varasin koeajonkin.. mutta, mun mielestä iso miinus oli takaluukun kiinni laittaminen, siis sieltä kahvasta jos yritti laittaa, ei meinanu millään saada kiinni. se kahva oli jo jotenkin irtikin, et oli sitä muutkin yrittäny.meinaan vaan et oliko siinä vikaa, vai onko kaikissa yhtä vaikea.
kun ei haluu sormenjälkiä takaluukun peltiin(ei se aina kuitenkaan ihan puhdas ole)
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Kävin eilen pikaisesti kokeilemassa Tampereen Deltan 2.2 JTS:ää, enkä voi kuin yhtyä edellisiin puhujiin. Täsmälleen samoja havaintoja tuli tehtyä. Myyjä ei paljon osannut kertoa (koulutuksia ei kuulemma vielä ollut pidetty), mutta antoi heti avaimet käteen ja päästiin asiaan.
Päällimmäisenä mieleen jäi hieno yleisvaikutelma. Auto on kyllä todella kaunis ulkoa ja sisältä, ja materiaalit tuntuvat laadukkailta. Ajaessa ei kuulunut 156:sta tuttuja äännähdyksiä kojelaudasta ja alustakin oli miellyttävän hiljainen, vaikka tarkoituksella kokeilin ajaa parin pahasti röpelöisen jään yli.
159 tuntuu tosiaan paljon 156:sta isommalta. Sisätiloissa (mm. takapenkillä ja tavaratilassa) se ei kyllä silti mun mielestä näkynyt. Mut siitä huolimatta oma 156 tuntui pieneltä kun sinne astui koeajon jälkeen sisään. Ohjaus ei ollut yhtä kevyt ja nopea kuin 156:ssa, mutta sitä pitäisi kyllä päästä kokeilemaan kunnon renkailla kuivalla tiellä.
Negatiivisena jäi mieleen nastamelun lisäksi mm. cruisen viiksi joka osui joka vaihteenvaihdossa polveen! :o En tiedä sitten olisiko sitä penkkiä saanut säädettyä vielä alemmaksi. En myöskään saanu cruisea päälle, vaikka infonäyttöön tuli "Cruise Control on". Toinen asia mitä en osannut käyttää oli ilmastointi. Mut niin se vaan on, nykyautojen kanssa ei taida päästä sinuiks ilman ohjekirjaa.
Kulkupuolesta sen verran, että nuhaiseltahan se tuntui vanhan V6:n jälkeen, vaikka vääntöä kohtuullisesti olikin. Useimmille reservit kuitenkin riittänevät. Tuo ykkösellä hyökkäily hieman häiritsi myös (tosin sitäkin varmaan oppii ajan mittaan välttämään). Kaikenkaikkiaan kuitenkin voi sanoa, että "hyvältä näyttää!".
Päällimmäisenä mieleen jäi hieno yleisvaikutelma. Auto on kyllä todella kaunis ulkoa ja sisältä, ja materiaalit tuntuvat laadukkailta. Ajaessa ei kuulunut 156:sta tuttuja äännähdyksiä kojelaudasta ja alustakin oli miellyttävän hiljainen, vaikka tarkoituksella kokeilin ajaa parin pahasti röpelöisen jään yli.
159 tuntuu tosiaan paljon 156:sta isommalta. Sisätiloissa (mm. takapenkillä ja tavaratilassa) se ei kyllä silti mun mielestä näkynyt. Mut siitä huolimatta oma 156 tuntui pieneltä kun sinne astui koeajon jälkeen sisään. Ohjaus ei ollut yhtä kevyt ja nopea kuin 156:ssa, mutta sitä pitäisi kyllä päästä kokeilemaan kunnon renkailla kuivalla tiellä.
Negatiivisena jäi mieleen nastamelun lisäksi mm. cruisen viiksi joka osui joka vaihteenvaihdossa polveen! :o En tiedä sitten olisiko sitä penkkiä saanut säädettyä vielä alemmaksi. En myöskään saanu cruisea päälle, vaikka infonäyttöön tuli "Cruise Control on". Toinen asia mitä en osannut käyttää oli ilmastointi. Mut niin se vaan on, nykyautojen kanssa ei taida päästä sinuiks ilman ohjekirjaa.
Kulkupuolesta sen verran, että nuhaiseltahan se tuntui vanhan V6:n jälkeen, vaikka vääntöä kohtuullisesti olikin. Useimmille reservit kuitenkin riittänevät. Tuo ykkösellä hyökkäily hieman häiritsi myös (tosin sitäkin varmaan oppii ajan mittaan välttämään). Kaikenkaikkiaan kuitenkin voi sanoa, että "hyvältä näyttää!".
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
jep jep.... 2.2 koeajettu ja pakko sanoa että se on seuraava auto 156 jälkeen... vielä pistä kävästä 2.4 kiisseli testaamassa
...sivuhuomautuksena, kävimme koeajamassa 1.3 litrasen Yariksen 159 jälkeen.... voi sitä shokkia
...sivuhuomautuksena, kävimme koeajamassa 1.3 litrasen Yariksen 159 jälkeen.... voi sitä shokkia
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Kävinpä minäkin koeajolla 159:llä (2.2 JTS). Ihan hyvä se oli, ei kuitenkaan mitenkään tajunnanräjäyttävä. Moottorin ääni oli liian hiljainen ja liikkeellelähdöissä auto tuppasi joko sammahtamaan tai sitten sutimaan. Erinomainen laatuvaikutelma, mutta massaa on vähän liikaa ja ei tuota sporttiseksi enää voi oikein sanoa. Tyyliä sitäkin enemmän ja kyllä tuo BMW:n kolmossarjan ja Audin A4:n pesee tuossa luokassa.
Kävin samalla reissulla koeajamassa myös uuden Honda Civicin ja se oli heti paljon railakkaampi auto. Erinomaisen tarkka ohjaus ja todella hauska ja eläväinen moottori. Hintaakin oli jokseenkin puolet vrt. 159 ja ajamisen iloa koko rahan edestä Kaikenkaikkiaan todella positiivinen yllätys Hondalta.
Kävin samalla reissulla koeajamassa myös uuden Honda Civicin ja se oli heti paljon railakkaampi auto. Erinomaisen tarkka ohjaus ja todella hauska ja eläväinen moottori. Hintaakin oli jokseenkin puolet vrt. 159 ja ajamisen iloa koko rahan edestä Kaikenkaikkiaan todella positiivinen yllätys Hondalta.
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
Testattu on! 2.2 JTS koneella. Kytkin todella mukavan tuntuinen, lähtee pehmeästi liikkeelle. "Hyökkimistä" en itse havainnut, mutta kulki ihan ripeästi.
Alla oli kitkarenkaan, rengasmelua ei kuulunut ja muutenkin hyvin äänieristetty.
Ohjaus oli pehmeä mutta tarkka, itse tykkäsin. Kokonaisuudessaan makea peli.
Takakontti meni kyllä kiinni sisäpuolen kahvasta kertalaakista, ei tarvinnut paiskata kovaa, eikä tuhria näppejä kanteen.
Alla oli kitkarenkaan, rengasmelua ei kuulunut ja muutenkin hyvin äänieristetty.
Ohjaus oli pehmeä mutta tarkka, itse tykkäsin. Kokonaisuudessaan makea peli.
Takakontti meni kyllä kiinni sisäpuolen kahvasta kertalaakista, ei tarvinnut paiskata kovaa, eikä tuhria näppejä kanteen.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Omituista. Minä nimittäin en myöskään saanut konttia kiinni, vaikka hampaat irvessä kahvasta tempaisin. :o Autoa oli tosin säilytetty ulkona, ehkä kylmyys oli jäykistänyt hydrauliikan?pikkis77 kirjoitti:Takakontti meni kyllä kiinni sisäpuolen kahvasta kertalaakista, ei tarvinnut paiskata kovaa, eikä tuhria näppejä kanteen.
Kävin ajamassa Tampereella 159:n. Liikkeelle lähtiessä auto hyöki hienosti, mutta sitten totuus iski ja kulku muuttui verkkaisemmaksi. Nastojen rapina oli melkoinen moottoritie nopeuksissa. Sisätilat ei tuntunut paljonkaan suuremmilta kuin 156:ssa. Takaluukun kansi ei riuskasti sisäkahvasta vetämällä sulkeutunut, sama kuin monella muullakin koeajajalla.
159:ä en osta ikinä, jos kutoskoneinen ei tuo jotain mullistavaa elämystä!
Omasta mielestäni 156 GTA on yhä edelleen hieno, yllättävän hiljainen ja todella nopea auto.
159:ä en osta ikinä, jos kutoskoneinen ei tuo jotain mullistavaa elämystä!
Omasta mielestäni 156 GTA on yhä edelleen hieno, yllättävän hiljainen ja todella nopea auto.
Autokaupan ammattilainen
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
No niin, kävinpä minäkin koeajamassa AR 159 2,2 JTS:n.
Laatuvaikutelma oli todellakin hyvä, kaikki näytti laadukkaalta ja viimeistellyltä. Auto istui ainakin meikäläiselle kuin hanska käteen ja ajoasennon löysin helposti mieleiseksi.
"Virta-avain" paikoilleen ja kone käyntiin napista. Liikkeellelähtö oli pieni pettymys, auto ikäänkuin hyökkäsi eteenpäin, vaikka en painanut kaasua mitenkään reippaasti. Tämä hyökkäily toistui myös jatkossa, ja piti olla tarkkana, jotta sai juohean lähdön. Kaarteissa auto oli erittäin täsmällinen, jarrut olivat hyvät ja tehokkaat. Mutkissa ja tien epätasaisuuksissa 159 oli todella jämäkän oloinen. Moottoritiellä 159 oli omiaan, myös kovissa nopeuksissa.
Kaikenkaikkiaan minun mielestäni 159 on hieno auto. Ainoa asia, mitä jäin kaipaamaan, oli V6:n murina ja ominaisuudet. Jotenkin se 2,2 oli kesy, vaikka kai silläkin pärjää.
(Takaluukkua en saanut kiinni kahvasta, vaikka yritin monta kertaa).
Laatuvaikutelma oli todellakin hyvä, kaikki näytti laadukkaalta ja viimeistellyltä. Auto istui ainakin meikäläiselle kuin hanska käteen ja ajoasennon löysin helposti mieleiseksi.
"Virta-avain" paikoilleen ja kone käyntiin napista. Liikkeellelähtö oli pieni pettymys, auto ikäänkuin hyökkäsi eteenpäin, vaikka en painanut kaasua mitenkään reippaasti. Tämä hyökkäily toistui myös jatkossa, ja piti olla tarkkana, jotta sai juohean lähdön. Kaarteissa auto oli erittäin täsmällinen, jarrut olivat hyvät ja tehokkaat. Mutkissa ja tien epätasaisuuksissa 159 oli todella jämäkän oloinen. Moottoritiellä 159 oli omiaan, myös kovissa nopeuksissa.
Kaikenkaikkiaan minun mielestäni 159 on hieno auto. Ainoa asia, mitä jäin kaipaamaan, oli V6:n murina ja ominaisuudet. Jotenkin se 2,2 oli kesy, vaikka kai silläkin pärjää.
(Takaluukkua en saanut kiinni kahvasta, vaikka yritin monta kertaa).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Näköjään ihan oikea ominaisuus, ainakin aluksi, tuo 2.2 JTS:n hyökkääminen, kun tuntuu niin moni muukin itseni lisäksi sen huomanneen.
Yksi syy 2.2:n vaisuuteen voi olla moottorin tasainen vetoalue. Missään vaiheessa ei tuntunut varsinaista piikkiä, vaikka mittari kyllä kiipesi iloisesti.
Kyllä se V6:den "räjähtävyys" siitä puuttuu, mutta siellä onkin vaan neljä mukia .
Yksi syy 2.2:n vaisuuteen voi olla moottorin tasainen vetoalue. Missään vaiheessa ei tuntunut varsinaista piikkiä, vaikka mittari kyllä kiipesi iloisesti.
Kyllä se V6:den "räjähtävyys" siitä puuttuu, mutta siellä onkin vaan neljä mukia .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Olin jo aikaa sitten tehnyt päätöksen hankkia musta 159, mut lähempi tutustuminen ei oikein vakuuttanut. Keskikonsolin vallitseva harjattu harmaa muovi ärsytti suuresti, sekä muutenkin mazdamainen sisustus pyöreine tuulettimien säleikköineen. Viiksetkin vit...i! Takapenkki ei tuntunut hyvältä, ja pelkääjän puolen penkin korkeus on säädetty 160 senttiselle.
Ainakin edestäpäin 159 on mielettömän hienon näköinen. Alfamainen tarkka ohjaus, sekä omaan superiini verrattuna hyvä vääntö alakierroksillakin nostaa pisteitä. Kaiken kaikkiaan ajettavuus on hyvä. Hinta tuntuu hieman kovalta laatuun verrattuna, Koska esim. Audi on oikeasti sisältä laadukkaammin tehty. Silti sydän sykkii edelleen Alfalle, joten joutunee hieman viettämään unettomia öitä ja painiskelemaan ajatuksen (oisko se 159, Saab 93 vai A4) kans.
Ainakin edestäpäin 159 on mielettömän hienon näköinen. Alfamainen tarkka ohjaus, sekä omaan superiini verrattuna hyvä vääntö alakierroksillakin nostaa pisteitä. Kaiken kaikkiaan ajettavuus on hyvä. Hinta tuntuu hieman kovalta laatuun verrattuna, Koska esim. Audi on oikeasti sisältä laadukkaammin tehty. Silti sydän sykkii edelleen Alfalle, joten joutunee hieman viettämään unettomia öitä ja painiskelemaan ajatuksen (oisko se 159, Saab 93 vai A4) kans.
sama juttu, odotukset olivat sen verran korkealla että koeajo niin bensaisella kuin diisselillä oli jonkun sortin pettymys.
tuntuma hallintalaitteista oli jotensakin opelmainen (opel=saksan lada) vilkkuviiksen muistitoimintoa ja ennenkaikkea helvetin ärsyttävää turvavyönmuistutusäänimerkkiä myöten. ja sisältä se tosiaan näytti audilta. joka on kai ihan ok juttu?
ja kyllä se oli meluisampi kuin 166. ei voi mitään.
tartuin minäkin siihen europcarin tarjoukseen ja varasin itselleni 159:n viikoksi talviloman ajaksi ensi viikolla espanjasta. saa sitten nähdä mitä lähempi tuttavuus tuo tullessaan. tosin se on se pikkudiesel, 1,9-litrainen.
tuntuma hallintalaitteista oli jotensakin opelmainen (opel=saksan lada) vilkkuviiksen muistitoimintoa ja ennenkaikkea helvetin ärsyttävää turvavyönmuistutusäänimerkkiä myöten. ja sisältä se tosiaan näytti audilta. joka on kai ihan ok juttu?
ja kyllä se oli meluisampi kuin 166. ei voi mitään.
tartuin minäkin siihen europcarin tarjoukseen ja varasin itselleni 159:n viikoksi talviloman ajaksi ensi viikolla espanjasta. saa sitten nähdä mitä lähempi tuttavuus tuo tullessaan. tosin se on se pikkudiesel, 1,9-litrainen.
keskikonsoli piti olla oikeaa alumiinia missä vaiheessa se on muoviksi vaihtunut? mazdamainen voi johtua siitä että mazda on kopionut Alfaa ,)hertta1 kirjoitti:Olin jo aikaa sitten tehnyt päätöksen hankkia musta 159, mut lähempi tutustuminen ei oikein vakuuttanut. Keskikonsolin vallitseva harjattu harmaa muovi ärsytti suuresti, sekä muutenkin mazdamainen sisustus pyöreine tuulettimien säleikköineen. Viiksetkin vit...i!
Koska esim. Audi on oikeasti sisältä laadukkaammin tehty
miten se audi on laadukkaammin tehty? 159sissa pitäisi ainakin materiaalit olla laadukkaampia esim nahat
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Tää särähti mullekin korvaan, se että Mazda plagioi sisustuksen alfasta ja sen jälkeen Mazdaa myydään enemmän ei tee sisustuksesta Mazdamaista.hertta1 kirjoitti:sekä muutenkin mazdamainen sisustus pyöreine tuulettimien säleikköineen. Viiksetkin vit...i!
nimim. 147:n ja nykyisin GT:n omistaja joissa siis molemmissa on nuo pyöreät "mazdamaiset" tuulettimen säleiköt!
Tässä seuraavassa asiassa saatan olla väärässä, mutta ymmärtääkseni tämä parjattu vakionopeuden säätimen viiksi on 159:ssä samassa kohdassa kuin ainakin 147:ssa ja GT:ssä eli ei mitään uutta sillä rintamalla. Itsellä kun on pituutta vähän vajaa 190cm ni tosiaan ottaa polvi kiinni viikseen jos penkki on ihan edessä. Penkkiä ei toisaan saa alemmas mutta taaksepäin laittaminen on ainakin mulla auttanut ni polvi ei nouse niin ylös..
Ehkäpä pitäsi itsekin käydä koeajamassa ennekuin puolustelen enempää
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Tässä omassa JTS-156:ssa täsmälleen sama ominaisuus, tarkkana saa olla ykkösen ja kytkimen kanssa, se on tosiaan vain n. kymmentä metriä varten.Ciancarlo kirjoitti: Liikkeellelähtö oli pieni pettymys, auto ikäänkuin hyökkäsi eteenpäin, vaikka en painanut kaasua mitenkään reippaasti. Tämä hyökkäily toistui myös jatkossa, ja piti olla tarkkana, jotta sai juohean lähdön.
Muilla vaihteilla ei tuota ominaisuutta ole. TS:ät olivat erilailla välitetty, 147:ssa sai vetää huoletta paljon pidemmälle. Olisko tuo ohjelmointi sitten periytynt tuohon 159:iin ? Aika pian sen oppii, mutta ekoilla kerroilla meno on vähän kengurua.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tässä vastaus:Cuore Sportivo kirjoitti:Sama Porissa. Eikä tiedetä koska tulee. Ja jossain Deltassahan noita oli kaksin kappalein, 2,2 Economy ja JTDm..pesti kirjoitti:Täällä Joensuun Deltassa ei edelleenkään ole tietoa 159:n tulosta.
http://www.deltamotor.fi/asp/system/emp ... =0&C=20589
Palvelupisteiden määrää on siis vähennetty.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori