Kytkin ei palauta kunnolla

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ZFV
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Marras 2004, 09:50

Kytkin ei palauta kunnolla

Viesti Kirjoittaja ZFV »

Onkohan kukaan törmännyt 155 alfassa että kytkin ei palauta kunnolla, kun auto on kylmä. Kytkin ei luista missään vaiheessa. Voisiko olla vika pääsylinteristä tai jossain muualla. Vika ei mielestäni viittaa että levy olisi lopussa. Ja kun kytkintä painaa monta kertaa peräkkäin esim. taajamassa ajaessa niin toimii normaalisti.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Onko 155:ssa nestekytkin? Voisi olla huonot nesteet aiheuttajana... Mulla teki Cromassa samaa ja kovalla pakkasella saatto jäädä pohjaankin hetkeks aikaa.

ZFV
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Marras 2004, 09:50

Viesti Kirjoittaja ZFV »

On kyllä nestekytkin ja vikakin selvisi, työsylinteri. Sen männän tiivisteet on jo ihan loppu, ja uudet tilauksessa. Täydellinen korjaus-sarja 35eur ja on alkuperäinen. Tosin "karhun kielellä pitää kiiloittaa putki ensin, ennen asennusta.

ZFV
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Marras 2004, 09:50

Viesti Kirjoittaja ZFV »

Ja kytkin toimii taas! Eli ikä tuli täyteen kytkimen työsylinterille, tiivisteen sain alkuperäiset mutta oli aika tyyriit 33eur. Kaksi tiivistettä mäntään ja uusi suojakumi kuului pakettiin. Mutta sinäänsä outoa että jarruneste ja kytkin nestä on samassa kupissa eli jos toinen pettää niin ilmaantuu jarrut samoin?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

ZFV kirjoitti:Ja kytkin toimii taas! Eli ikä tuli täyteen kytkimen työsylinterille, tiivisteen sain alkuperäiset mutta oli aika tyyriit 33eur. Kaksi tiivistettä mäntään ja uusi suojakumi kuului pakettiin. Mutta sinäänsä outoa että jarruneste ja kytkin nestä on samassa kupissa eli jos toinen pettää niin ilmaantuu jarrut samoin?
Eikös tuo jarrujen letkun lähtö ole alempana säliössä. Eli jos kytkin piiri pettää jää säiliöön vielä niin paljon nestettä, että jarrut silti toimii. Ainakin 75:ssa ja 33:ssa on mielestäni näin.

Itsellä juuri 75:ssa työsylinteri vuosi ja aika-ajoin täytyi lisätä nestettä, kun ilmaa meni kytkimeen, ei kyllä koskaan jarruissa ilmaa ollut.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mutta sinäänsä outoa että jarruneste ja kytkin nestä on samassa kupissa eli jos toinen pettää niin ilmaantuu jarrut samoin?
Enpähän ole tähän Alfaan kurkannut, enkä 155:sta tiedä, mutta 33:ssa ja Bemarissa jolla hetken ajelin on sama säiliö jarru- ja kytkinnesteille. Jarru ottaa nesteen säiliön pohjasta ja kytkin sivulta, siitä alamerkin korkeudelta molemmissa noissa edellä mainituissa ainakin. Eli jos kytkin pettää niin jarrut toimi silti.
Luulisin että 155:ssa on sama juttu.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Samaa säiliöö käyttää muistaakseni ja toimii just noin kuin Nelli kertoi...

ZFV
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Marras 2004, 09:50

Viesti Kirjoittaja ZFV »

Juu, niin se on... Itsekkin perehdyin asiaan tarkemmin, samalla kun etsin vastausta jarrujen ilmaantumiseen. Ja mieleen tuli, kun auto oli yön vinosti mäessä ja kun aamulla starttasin auton niin se pääsi ottamaan varmasti silloin ilmaa sen verran että herjasi jarruja hieman. Kun jarruneste säiliö oli nimittäin ihan tyhjä ja jarrua tietenkin tuli painettua... Muuta selitystä en keksi.

Vastaa Viestiin