166 hankittu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

166 hankittu

Viesti Kirjoittaja MP »

Tuli sitten hankittua se 166 TS. Vm. 2003, 73 tkm, metallinvihreä, vaaleat plyyshit, puuratti ja CD-boksi takana. Kylläpä se nyt ikeniä hymmyilyttää ainakin vielä toistaiseksi. :-D

(Toivottavasti pysyy tehostinöljyt sisällä)
MP

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Onnittelut ja tervetuloa 166-kerhoon!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Onneksi olkoon ja tervetuloa 166-joukkoon!

Synteettiset ATF:t sisään niin auttaa asiaa. Ainakin näyttää pysyvän -31 asteessa vaikka keulassa ei ole pahvia ja jäähdytyskierto on paikallaan. Tehostin ulvaisee yli -25 pakkasella kevyesti parin sekunnin ajan startin jälkeen.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Onnittelut täältäkin!

Minä en tiedä, mitkä öljyt tehostimessa on, mutta tänä aamuna 30 asteen pakkasessa vihlova ulina kesti puolisen minuuttia. Annoin auton hörhötellä sitten muutaman minuutin tyhjäkäynnillä ja sitten pikkuhiljaa aloin käännellä rattia erityisen rauhallisin liikkein... :)

Täytynee minunkin käydä vaihdattamassa synteettiset litkut sisään.

Ovien tai muiden kanssa ei ole ollut pakkasilla ongelmia. Tosin välillä repsikan puoleinen keskuslukituksen moottori ei tottele, mutta sama pulma oli jo plussakeleilläkin, en vaan ole jaksanut availla ovipahvia kontakteja tutkiakseni.

Pakkasilla tarkenee 166:ssa istuinlämmityksen puolesta. Ainakin omassani se on melkoinen grilli. Ei ole vielä p... kestänyt kertaakaan kokeilla, missä vaiheessa se oikein katkaisee lämmöt...

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Ei oo käyny kuten eräälle puolitutulle 740 Volvitistille? Tuli autolla pihaan ja ulkoa sisään. Noitu siinä, että perse paloi - kääntyi ja farkuissa oli mustat grillivastuksen jäljet persauksissa. Volvon istuinlämppäri oli mennyt oikosulkuun ja poltti penkinpäällisen rikki. Lämppäri ei ollut edes päällä tuolloin. (oli sillä V:lla jo tuossa vaiheessa useampi sata tuhatta tosin ajettukin)

Meikäläisellä oli naurussa pidättelemistä, kun toinen kertoili kuinka yritti nostaa itteään istuimella, että saa auton pysähtymään ajamatta tieltä ja polttamatta itseään - oikkari sattu onneksi muutama sata metriä ennen määränpäätä..
MP

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onnittelut. Mainion Alfan olet saanut allesi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Onneksi olkoon! 166 on älyttömän siisti laite.

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Onneksi olkoon! :D

Tuota näkyy olevan täällä suunnalla liikkeellä. Talonyhtiön parkkipaikalle ilmesty pari päivää sitten harmaa 166 2.0TS. Komia on - omistajaa en vielä ole nähnyt. Lienekkö tietää palstasta.

Tässähän alkaa olla vaara että noita näkyy joka valoissa Oulun seudulla ;)

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: 166 hankittu

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Onnittelut hältä iteltäänkin. Yli viiden vuoden ajelun jälkeenkin tuntuu että kyllä tässä on paljon sellaista mitä autolta haen.
Nuo penkkilämmityksen kehut hämmästyttää, omasta mielestäni lämmön tulo on hidasta. Oisko eroa nahka vs kangaspenkkien välillä, mulla nahka.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mulla kankaat ja tulevat parissa kilometrissä lämpimiksi ja hetken päästä joutuu sammuttamaan. Tulevat tosiaan liian kuumaksi, kylläkin enemmän selkänoja/ristiselkä kuin istuinosa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Onneksi olkoon toisenkin tuoreen 166:sen omistajalta. Auto on kerrassaan upea. Pörhö sai siis sinut "ylipuhuttua"? :lol: Täällä on ollut pakkasta 30 molemmin puolin jo useamman päivän ajan, eikä ohjaustehostin ääntele laisinkaan (koputan puuta hullun lailla). Ainoa "pakkasvika" on ihan kylmiltään käynnistettäessä uliseva lämppärin moottori, joka vaikenee, kun puhalluksen painaa offille ja laittaa uudelleen päälle. Autossani ei ole edes moottorin lämmitintä, mutta käynnistyvyys ja toimivuus on silti ollut moitteetonta.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Vaikuttaa nuo 166sen lmppärit jonkin verran laimeammilta 30 asteen pakkasella kuin 156ssa (ja C5 Sitikassa, joka oli alla jonkin aikaa). 20 pakkasasteeseen tuntuu lämpimältä 25ssä puolihaalealta ja 30ssä haalealta. 156nen oli lämmin 30 asteeseen saakka, jonka jälkeen alkoi tuntua vähän haalealta.
MP

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kyllä 156 on lämpimämpi kuin 166, mutta ei 166:sta voi kylmäksi haukkua. 156 on kyllä lämpimin auto, jonka minä olen koskaan omistanut. 166 tulee tiukasti kakkosena. Kyllä 30 asteen pakkasessa voi ilman hanskoja ajella, mutta lämpenemiseen menee useampi kilometri matkaa. -25 asteessa 156 sai lämpenemään liian kuumaksikin, eli hiki tuli.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Minunkin täytyy korjata sen verran, että ei se ulina tullut minullakaan ohjaustehostimesta, vaan lämppärin moottorista. Ekalla kerralla, en vaan ehtinyt paikallistamaan tuota ulinan lähdettä.

Itsekin olen hieman hämmästellyt lämmityslaitteen heikohkoa tehoa. Voi kyllä olla, että lämmönsäätöläppä ei toimi ihan kunnolla, en tiedä. Ei tuo kylmä ole, mutta oletin, että puhaltaisi kuumempaa, kun moottorin lämmöt V6:ssa kuitenkin nousevat aika nopsaan.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

MrKirby kirjoitti: Itsekin olen hieman hämmästellyt lämmityslaitteen heikohkoa tehoa. Voi kyllä olla, että lämmönsäätöläppä ei toimi ihan kunnolla, en tiedä. Ei tuo kylmä ole, mutta oletin, että puhaltaisi kuumempaa, kun moottorin lämmöt V6:ssa kuitenkin nousevat aika nopsaan.
Todennäköistä on että läppä toimii oikein jos siitä ei ilmastointilaitteen näytölle tule huomautusta (eli kehotusta hakeutua diilerin luo...). Minulla on uusi läppä paikallaan eikä lämmityslaitteen teho siitä muuttunut. Satunnaiset kylmän ilman puhaltelut kylläkin onneksi hävisivät. Puhallusilma on parhaimmillaankin vain lämpimähköä, ei missään tapauksessa kuumaa. Autossa kyllä tarkenee 30 asteen pakkasellakin joten kysymys on lähinnä akateemista tasoa. Pitäisiköhän koko jäähdytyssysteemi puhdistaa, jos vaikka limaa tms. on noussut lämppärikiertoa hidastamaan? Onko kellään kokemusta puhdistuksesta ja sen vaikutuksesta?

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Onnea täältäkin näin jälkikäteen. On se vaan tyylikäs auto.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ja pirun mukava ajaa. Ja tyylikäs ja upee ja makee ja, ja, ja..... No sanotaan vaan että tykkään myös. On "joutunu" välillä ajelemaan
Tosin vanhan kunnon "nepan" penkit on paremmat, mun mielestä siis. 8)
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Onnittelut minultakin! 166:sia näyttää ilmestyvän Ouluun ihan urakalla.

Kannattaa muuten asennuttaa/asentaa letkulämmitin lohkikseksi. Toimii todella hyvin 2.0TS koneisessa 166:ssa. Jouduin vahingossa käynnistämään autoni ilman lohkista -25C pakkasesta. Ero VALTAVA verrattuna samasta lämpötilasta käynnistykseen tunnin lohkolämmityksen kanssa. Molemmissa tapauksissa autot seisoneet pakkasessa vähintään 8h.

Vastaa Viestiin