tikkimies kirjoitti:no ainakin täytyy nyt asiaa pohtia eikä suinpäin lähteä kaupantekoon ,
auto on kyllä liikkeessä myynnissä että jotain varmaan voisi saada
kauppaan puhuttua mukaankin ( hihnanvaihto esim. )
tosin en nyt tiedä vielä onko se jo tehty.... no ilmoituksessa siitä nyt ei ainakaan mainita erikseen.......
Tiiraile tosiaan huoltohistoriaa tiiviisti ja erityisesti jos noista isoista huolloista löytyy merkkejä, niin katso tyyppiviat läpi. Koeajolla selvinnee sitten viimeistään, että toimiiko kaikki kuten pitää. Ilmin, lambdan jne. vaihtoihin hukkuu äkkiä iso nippu seteleitä, joten toimivuus ainakin teknisesti kannattaa tarkistaa huolellisella koeajolla. Hihnan ikätilanne on myös korostettava seikka, vaihto on tosiaan arvokasta puuhaa.
Tukivarsien kunto on helppo selvittää esim. katsastusasemalla, samoin päästöarvot jotka antavat sitten osviittaa nimenomaan esim. lambdan toimivuudesta. Katsastusasemalla on siksikin fiksua piipahtaa, että tiedät auton olevan ostettaessa kaikin puolin leimakelpoinen. Ja tuon ikäisessä autossa saattaa sitten mm. syylarikin olla melkoisessa iskussa, jollei sitä joskus ole vaihdettu.
2.5 V6 kestää kyllä kilometrejä varmasti mukavasti, joten jos kaikki muu on kunnossa niin miksipäs ei. Pienellä lisärahalla saat toki vähemmän ajokilometrejä, mutta toisaalta taasen jos suurimmat hommat (jakopää, kytkinremppa jne) on tuohon jo tehty, niin saattaa kustannuksiltaan olla jopa fiksumpi ratkaisu.
p.s. Jos Alfa on seissyt kauan myynnissä, niin pyydä nyt ainakin tuoreet notkeat öljyt koneeseen. Semmoiset 6 litraa laatuöljyä sinne uppoaa, eikä sekään ole ilmaista

.