Harkinnassa -99 156 2.5 V6 ,mitä pitää autosta tutkia ?
Valvoja: Moderators
Harkinnassa -99 156 2.5 V6 ,mitä pitää autosta tutkia ?
Olis siis ajatus toisen Alfan hankinnasta,tuommoinen kiinnostaisi mutta hyvä olisi myös tietää mitkä ne tärkeät asiat on joita kuuluu katsella.
Autolla on ajettu 178 000 km,määrä tuntuu "vähän kovalta" jos järkevästi ajattelee mutta kun tuo järki tuntuu pakenevan päästä kun autoa katsoo....
valaiskaa hieman ennenkuin järki lopullisesti häviää ja auto on yhtäkkiä pihassa.........sekun on vielä punainenkin !
Autolla on ajettu 178 000 km,määrä tuntuu "vähän kovalta" jos järkevästi ajattelee mutta kun tuo järki tuntuu pakenevan päästä kun autoa katsoo....
valaiskaa hieman ennenkuin järki lopullisesti häviää ja auto on yhtäkkiä pihassa.........sekun on vielä punainenkin !
---tikkimies---
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Paljonko on pyyntihinta, jos saa udella? Itse en niinkään pelkäisi kilometrejä, jos aiot pitää auton itselläsi pitkään. Jos huoltohistoria on uskottava, auto on siisti, eikä siitä löydy mitään "pikkuvikoja", niin antaa mennä vaan. Käytetyn auton ostaminen on joka tapauksessa aina riski. Kokeile tuota hakutoimintoa, niin löydät melkoisen määrän keskusteluja, joissa nuo asiat on puitu moneen kertaan.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Jakohihna on osa jakopääremonttia. Samalla sinne vaihdetaan kiristimiä, rullia, apulaitehihnaa yms. Riippuu missä tuon jakopäähomman teettää, mutta V6:een hinnat liikkuvat varmaan 1000 euron molemmin puolin. Vaihtoväli on 60 tkm / 3 vuotta, eli on joko juuri tehty tai sitten heti edessä. Onko auto myynnissä yksityisellä vai liikkeessä? Jos liikkeessä niin kannattaa tingata jakopäähomma kauppaan mukaan.
Vaihtoehtoja:
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... find_agent
- Kuluvat osathan noista kannattaa katsella, mitä on vaihdettu. Jakohihna tietenkin päälimmäisenä, sitten normaalimpia alustan puslat, iskarit laturit ym. Ruosteista kannattaa ainakin katsoa tuulilasin yläkulmien tiivisteen alle. Helmassa eturenkaiden takana näkyvät saumat on kans ananas-paikkoja. Tyyppivika-osiossa taitaa olla lisää.
Edit: Sorry hajamielisyyttäni en hoksannut että oli puhetta V6:sta... silloin hinta näyttäisi olevan enemmän kohdallaan. Kutosissahan taisi olla startti ja kytkin kuluvanpia kuin nelosessa...
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... find_agent
- Kuluvat osathan noista kannattaa katsella, mitä on vaihdettu. Jakohihna tietenkin päälimmäisenä, sitten normaalimpia alustan puslat, iskarit laturit ym. Ruosteista kannattaa ainakin katsoa tuulilasin yläkulmien tiivisteen alle. Helmassa eturenkaiden takana näkyvät saumat on kans ananas-paikkoja. Tyyppivika-osiossa taitaa olla lisää.
Edit: Sorry hajamielisyyttäni en hoksannut että oli puhetta V6:sta... silloin hinta näyttäisi olevan enemmän kohdallaan. Kutosissahan taisi olla startti ja kytkin kuluvanpia kuin nelosessa...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
no ainakin täytyy nyt asiaa pohtia eikä suinpäin lähteä kaupantekoon ,
auto on kyllä liikkeessä myynnissä että jotain varmaan voisi saada
kauppaan puhuttua mukaankin ( hihnanvaihto esim. )
tosin en nyt tiedä vielä onko se jo tehty.... no ilmoituksessa siitä nyt ei ainakaan mainita erikseen.......
auto on kyllä liikkeessä myynnissä että jotain varmaan voisi saada
kauppaan puhuttua mukaankin ( hihnanvaihto esim. )
tosin en nyt tiedä vielä onko se jo tehty.... no ilmoituksessa siitä nyt ei ainakaan mainita erikseen.......
---tikkimies---
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Tiiraile tosiaan huoltohistoriaa tiiviisti ja erityisesti jos noista isoista huolloista löytyy merkkejä, niin katso tyyppiviat läpi. Koeajolla selvinnee sitten viimeistään, että toimiiko kaikki kuten pitää. Ilmin, lambdan jne. vaihtoihin hukkuu äkkiä iso nippu seteleitä, joten toimivuus ainakin teknisesti kannattaa tarkistaa huolellisella koeajolla. Hihnan ikätilanne on myös korostettava seikka, vaihto on tosiaan arvokasta puuhaa.tikkimies kirjoitti:no ainakin täytyy nyt asiaa pohtia eikä suinpäin lähteä kaupantekoon ,
auto on kyllä liikkeessä myynnissä että jotain varmaan voisi saada
kauppaan puhuttua mukaankin ( hihnanvaihto esim. )
tosin en nyt tiedä vielä onko se jo tehty.... no ilmoituksessa siitä nyt ei ainakaan mainita erikseen.......
Tukivarsien kunto on helppo selvittää esim. katsastusasemalla, samoin päästöarvot jotka antavat sitten osviittaa nimenomaan esim. lambdan toimivuudesta. Katsastusasemalla on siksikin fiksua piipahtaa, että tiedät auton olevan ostettaessa kaikin puolin leimakelpoinen. Ja tuon ikäisessä autossa saattaa sitten mm. syylarikin olla melkoisessa iskussa, jollei sitä joskus ole vaihdettu.
2.5 V6 kestää kyllä kilometrejä varmasti mukavasti, joten jos kaikki muu on kunnossa niin miksipäs ei. Pienellä lisärahalla saat toki vähemmän ajokilometrejä, mutta toisaalta taasen jos suurimmat hommat (jakopää, kytkinremppa jne) on tuohon jo tehty, niin saattaa kustannuksiltaan olla jopa fiksumpi ratkaisu.
p.s. Jos Alfa on seissyt kauan myynnissä, niin pyydä nyt ainakin tuoreet notkeat öljyt koneeseen. Semmoiset 6 litraa laatuöljyä sinne uppoaa, eikä sekään ole ilmaista .
Alfa Romeo - immagine di bellezza
Kävin juuri koeajamassa 156 V6 '98:n, mittarissa oli 120 tkm ja hintaa oli 12990. Hihna oli juuri vaihdettu. Yleisvaikutelma oli siisti. Pientä narinaa kuului vasemmalta edestä ja moottorinlämpömittari ei toiminut. Siinä havaitut viat.
Kyllä se tuntui hienolta ajaa. Tehoa oli kohtuullisesti, enemmänkin saisi olla. Enkä hieman virkeämmän tuntuinen, kuin 75 3.0 kat. Ajoin sitä kyllä viimeksi lokakuussa.
Koeajon tärkein tavoite oli selvittää voiko etuvetoisen auton kanssa tulla onnelliseksi. Kyllä voi. 156:nen meni kirkkaasti jatkoon, kun mietin seuraavaa käyttöautoa alle 15 000:nen euron hintaluokassa.
Ei se kuitenkaan täydellinen ollut. Kyllä täytyy säilyttää yksi takavetoinen Alfa hauskanpitoa varten.
Kyllä se tuntui hienolta ajaa. Tehoa oli kohtuullisesti, enemmänkin saisi olla. Enkä hieman virkeämmän tuntuinen, kuin 75 3.0 kat. Ajoin sitä kyllä viimeksi lokakuussa.
Koeajon tärkein tavoite oli selvittää voiko etuvetoisen auton kanssa tulla onnelliseksi. Kyllä voi. 156:nen meni kirkkaasti jatkoon, kun mietin seuraavaa käyttöautoa alle 15 000:nen euron hintaluokassa.
Ei se kuitenkaan täydellinen ollut. Kyllä täytyy säilyttää yksi takavetoinen Alfa hauskanpitoa varten.
Joo, rahahan on niiiiin vanha keksintö, että sitä on jo jokaisella. Ei no, nyt ei juuri tilillä sattunutkaan olemaan
Kotitalossa on juuri menossa julkisivuremontti; täytyy katsoa mitä se maksaa ensin. Mutta Tessusta alkaa aika jättää (se ruoste, se ruoste) ja American ajattelin jättää kesäajoon (ne talven peräluistot). Kesän jälkeen pitää tehdä ratkaisuja...
Kotitalossa on juuri menossa julkisivuremontti; täytyy katsoa mitä se maksaa ensin. Mutta Tessusta alkaa aika jättää (se ruoste, se ruoste) ja American ajattelin jättää kesäajoon (ne talven peräluistot). Kesän jälkeen pitää tehdä ratkaisuja...