mutta tietysti vaikeassa paikassa.. paaluupuolen klemmariliitos pettänyt hammastangon kohdalta hanttarinpuolen päässä.
Ja tietysti sitten niin ahdas rako että pianistin sormet pitäisi olla
Pitää siis ajaa se 15 kilsaa yhdelle Vammalan kolmesta Fiat AlfaLancia korjaajasta
Mutta kuinkas se vesipumppu??
Eperiä katselin illalla pikaisesti mutta aivot jäässä en saanut oikein selvää pyöriikö se jakohihnan avulla vai moniurahihnalla.
Olisi tuo moniurahihna joutilas katkottavaksi kun on jo iällä..
EIkös se hinurilla kulje "ilmaiseksi" pajalle. Ainakin itselläni on sellainen vakuutus, joka korvaa hinurikyydin korjaamolle, jos matka keskeytyy. No, kotipihasta kuskausta ei korvaa, mutta kyllä ne hinurikuskit sen verran osaa muuttaa lähtöpaikaa...
Edit: Tuohon varsinaiseen kysymykseesi en tiedä vastausta.
Illalla vaimoke ehdotti että otapas tuo Thesis tallista aamulla ja menet sillä töihin jotta hän saa Y10:in sijaisautoksi...
No varmasti minä sillä lähdenkin,225-leveät kesärenkaat alla ja seisontavakuutuksessa .
Ei siinä ESP paljoa auta kun suoraurainen kesärengas tuntuu luistavan paremmin kuin suksi näillä keleillä, kun vähän kokeilin.
No runsaan kuukauden päästähän saa sitten laillisesti kesäkummeilla törmäillä
132 Coupe kirjoitti:mutta tietysti vaikeassa paikassa.. paaluupuolen klemmariliitos pettänyt hammastangon kohdalta hanttarinpuolen päässä.
Ja tietysti sitten niin ahdas rako että pianistin sormet pitäisi olla
Pitää siis ajaa se 15 kilsaa yhdelle Vammalan kolmesta Fiat AlfaLancia korjaajasta
Mutta kuinkas se vesipumppu??
Eperiä katselin illalla pikaisesti mutta aivot jäässä en saanut oikein selvää pyöriikö se jakohihnan avulla vai moniurahihnalla.
Olisi tuo moniurahihna joutilas katkottavaksi kun on jo iällä..
Alfa 166:ssa on vain yksi hihna joka pyörittää, laturia, vesipumppua, ohjaustehostinta ja ilmastintikompuraa + liuta apupyöriä, en suosittele sen katkomista tai ei pitäisi ainakaan ajella näin. Omassa 166:ssa kun teki samat temput (tehostinöljyt pihalle ohjaustehostimen jäähdytyskennoon menevästä hydrauliletkusta, vikapaikka oli ohjausvaihteesta tulevassa hydrauliletkussa) ajelin n. 15 kilsaa eikä mitään vaurioita tullut autoon. Tilasin uudet letkut Muukkoselta ja taas pelittää.
Niin, turhaan tuota nesteittä ajamisesta peloitellaan. Minäkin ajelin n. 20km kuivana korjaamolle viime talvena 156:lla, hyvin on pumppu pelannut. hmmm.. kop kop
eiköhän huomenissa taas pysy synteettiset sisällä.
Ajoin sen pikkupätkän niin että matkalla kulutin runsaan litran halpaa ATF:ää juoksuttamalla sitä pumpun läpi tielle.
Tulipa hyvin puhdistettua järjestelmä samalla
Dodii! Tänään sit päästiin mukaan ihmisryhmään jonka auto on heittänyt ohjaustehostimen öljyt pihalle. Töistä lähtiessäni ihmettelin sellaista "räkivää" ääntä käynnistyksen jälkeen ja aukaisinpa pellinkin ennen liikkeellelähtöä, muttei silmämääräisesti näkynyt mitään poikkeavaa. Kyllähän sitä alitajunnassaan tiesi mistä on kysymys, mut silti piti yrittää lähteä liikkeelle. No eihän se helvetin ratti kääntynyt mihinkään! Ei muuta kuin auto sammuksiin ja mietintämyssy päähän. Pelti uudelleen ylös ja pieni tsiigaus tehostimen säiliöön. Tyhjä. Yllätys. Pieni kurkkaus auton alle ja maassa oli vasemman etupyörän kohdalla öljylätäkkö. Yllätys. Ei muuta kuin arkku kiinni ja paskat housussa ajamaan korjaamolle. Sinne jäi odotteleen tuomiota, toivottavasti on vain letku tai/ja klemmari hajonnut. Saatana.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
tuli uudet nesteetkin pihalle samasta paikasta viikon ajojen jälkeen..
Toisella kertaa irrotettiinkin sitten säiliö ja puhdistettiin säiliön alla paluupuolella oleva sihtihässäkkä joka lienee paineen aiheuttaja.
Jos paluupuolelta pettää tavallinen klemmari on vika varmaankin tuossa tukkeutuneessa suotimessa, ehkäpä tietyillä keleillä kosteus&roskat yhdessä jäätää sen umpeen.
Jos paine pääsisi muovisäiliöön asti se purkautuisi kannen kautta pois.
On muuten todella hyvä tunto suoralla tiellä ajellessa kun on tehostin täysin poissa pelistä.
Täytyyköhän tässä etsiä jostain ilmastoinninkompurasta magneettikytkin tehostimen siivapyörään.
No, pääsinpä sitten itsekkin tähän porukkaan, tosin en alfalla. Opeli nakkas kanssa pakkasen kunniaks tehostajan nesteet ulos, suoraan turbon päälle. haisee.
Ohjaustehostimen jäähdyttimeen (kierukkaan ) johtava reikä on niin pieni, että kylmä jähmettynyt neste ei pääse virtaamaan kunnolla enenkuin on lämmennyt. Siitä johtuu se vonkuna , joka kuuluu auto käynnistettäessä.
Antakaa auton käydä 2 min kunnes vonku on loppunut ja sitten voi ruveta tekemään käännöksiä ratilla.
Odottaminen villuttaa huomattavasti vähemmän kuin nesteitten ulostulo.
Tiedossahan tuo on ettei rattiin sais koskea hetkeen käynnistyksen jälkeen, mutta tässä tapauksessa ei ole kyse siitä. Liemet tuli pihalle saman tien startin jälkeen.
Btw, onpas taas juhlaa ajella 405 Pösöllä
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Putki oli revennyt paskaksi omastani. Letku + työt päälle yhteensä 197 euroa, kuulostaa hieman kalliilta ainakin mun korvaan. Kommentteja? Homman teetin Tampereen Sammonkadulla sijaitsevassa Autokorjaamo Hilvola & Salmisella.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Kaalipata kirjoitti:Putki oli revennyt paskaksi omastani. Letku + työt päälle yhteensä 197 euroa, kuulostaa hieman kalliilta ainakin mun korvaan. Kommentteja?
Mulla kerran repesi myös joku kuminen letkunpätkä, korjauksesta ja osasta maksoin jtn 70-80.
Kaalipata kirjoitti:Putki oli revennyt paskaksi omastani. Letku + työt päälle yhteensä 197 euroa, kuulostaa hieman kalliilta ainakin mun korvaan. Kommentteja?
Kalliilta kuulostaa. Omassa Alfassa laskin olevan 5 kumiputken pätkää. Hinta kaiketi riippuu siitä, miten helposti niihin pääsee käsiksi. Helpoiten tavoitat jäähdytyskierrukan yhdysletkut, sitten akun alla olevat ja ylivoimaisesti vaikein on tehostimelta lähtevä pätkä. Itse letkun pätkähän on luokkaa 10-12 cm ja 1-2 euroa hinnaltaan + kiristimet. Pumpulta tehostimelle menevä hydrauliletku onkin sitten jo luku sinänsä.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Tuota hintaa perusteltiin sillä työn määrällä lähinnä. Menen hakemaan auton parin tunnin päästä, täytyy kysellä hieman et mistä ja mitä oikeestaan vaihdettiin. Puhelimessa sanoi tyyppi purkaneensa aika lailla rompetta ennen kuin pääsi käsiksi kohteeseen. Katsotaan mitä miehellä on sanottavaa...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Juu elikkä lauhduttimelle menevä putki oli revennyt tehostimen päästä. Putki sinällään ei kai ole mitään hydrauliikkaletkua vaan aikalailla tavallista kumituubia. Kustannukset olivat 10 euroa letkulle + liittimille, 12 euroa öljylle ja 175 euroa työlle. Ilmeisemmin sitä aikaa meni 3,5 tuntia, vaikkei laskussa määrää lukenutkaan.
Samalla keikalla selvis et tarvis vissiin uuden etuputken, vanhaa on kuulemma joku korjaillut rautaliimalla ja poistanut mm. haitariosan. Nice. Walkerilla uus putki 288 euroa, motonetissä jotain 167 euroa. Pitäiskö kysyä vertailun vuoksi Deltasta?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Harmi, että se oli juuri tuo letku. Jos oikein ymmärsin, niin kyseessä on se kumituubi, jolla yhdistetään tehostimelta lähtevä lyhyt mutkalle taivutettu metalliputkenpätkä tuohon jäähdytyskierron metalliputkeen. Vaikee paikka päästä käsiksi.
Vaihdoin samaisen kumituubin roplatessani uutta ohjausvaihdetta paikalleen. Jos nyt muistanen oikein niin siihen pääsee käsiksi irroittamalla etupakoputken, moottorin takimmaisen tuen ja vielä irroittamalla apurungon pultit autonrungosta ja löysäämällä apurungon etumaiset pultit. Näillä toimenpiteillä saa riittävästi tilaa survoa valkohansikkaiset räpylät sinne väliin. Yläkautta en ole koskaan sitä edes yrittänyt. Voi olla, että sieltäkin sinne pääsee - mene ja tiedä.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Oletan et mun tapauksessa kaveri meni yläkautta pelipaikalle kun kertoi purkaneensa akunkin autosta pois. Oli vähän ehkä turhan kiire hakea autoa, olis varmaan kantsinu kysellä tarkemmin tuosta operaatiosta. Jostain syystä oli kuitenkin vaan kiire päästä takaisin rattiin Anyway, en usko et tuo operaatio olis ollu mahdoton munkaan itse tehdä jos olis vaan jokin muu paikka leikkiä kun rivitalon parkkipaikka Nii, ja helvetin kylmä ilma...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan