
Nitinnatin
Valvoja: Moderators
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Nitinnatin
On vissiin jo monessa threadissa neuvottu, mutta minkälaisella "erikoistyökalulla" ja mihin kohtaan vaseliinia ujutetaan kun etupäästä kuuluu nitinää 156:ssa? Takuu juuri päättynyt ja nitinä alkanut 

- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Nitiseepä minunkin Alfassa, 156 '03:ssa, ja kun oli aiheesta juttua Kotkan miitissä, tuli mieleen ajatus rasvanippojen lisäämisestä noihin pusliin. Onko mahdollista teknisesti ja toimisiko käytännössä, siitä olisi kiva kuulla kommentteja. PU-puslien vaihto eteen ei kuulemma ainakaan lisää ajomukavuutta
Osien irroitus ja rasvaus säännöllisesti ei myöskään houkuttele. Pitää siis vaan sietää tuota nitinää joka ilmenee onneksi vain yleensä aamukosteilla ilmoilla tai kun jousitus painuu normaalia syvemmälle.

Osien irroitus ja rasvaus säännöllisesti ei myöskään houkuttele. Pitää siis vaan sietää tuota nitinää joka ilmenee onneksi vain yleensä aamukosteilla ilmoilla tai kun jousitus painuu normaalia syvemmälle.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Itse laitoin 75:n natisevaan alapalloniveleen kokeeksi moottoriöljyä suojakumin läpi injektioruiskulla, niinkuin täällä oli muutkin tehneet. Natina on ollut pois nyt kuukaudenpäivät. En tiedä onko järkevää, mutta ainakin itselläni toimi. Vaihdetaan nivel sitten kun ehtii.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Heh hee...alexxx kirjoitti:Kyllä apteekin tyttö vähän pitkää katto ku meikäläinen veti Alfalla pihaan ja purjehdin sisään kyselemään ruiskuista. Vähän aikaa sai selittää mihin tarkotukseen tarvitsen apteekin suurinta neulaa ja ruiskua.
Et taida laittaa naamaasi samaan apteekkin vähään aikaan?
Makaroonia jo vuodesta -98
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Tehtiin sama temppu A4 audin etuniveliin, hain apteekista ulkomitaltaan noin millin paksun ruiskun (mihinköhän niitä oikeasti käytetään, huh, selkäytimeenkö?) ja vaseliinia ruiskuun, mikä oli hieman liian paksua tullakseen neulan läpi, mutta lämmittämällä ruiskua vesihanan alla rasvaus lopulta onnistui.
Tuli tuosta edellisesta 1300ti:n kirjoituksesta oppia. Renkaanvaihdon yhteydessä ruiskutin vaseliinia alapalloniveliin. Olivat eilisessä katsastuksessa vielä täysin kunnossa, mutta uskon niiden käyttöiän pitenevän roimasti.
Käytössä oli paksuin apteekista saatu neula, reikä enkä noin 0,5-0,7 mm.
Vaseliinia ruisku täyteen ja sitten ilman neulaa mikroon noin 3-4 minuutiksi.
Juoksi kohtuullisen hyvin ja sain molempiin alapalloniveliin noin 4 ml vaseliinia. Kun vedin neulan pois tuli vaseliinia hetken paineella reiästä eli kuppi täyttyi. Tämän jälkeen puhdistin reikäkohdan hyvin ja laitoin pikaliimaa varmuuden vuoksi - tuskin on tarpeellinen, mutta silti.
Aloittaessani toista puolta pidin neulan kiehuvassa vedessä hetken - sinnehän jää tuota vaseliinia jäähtymään. Kannattaa pitää lujasti neulan varresta kiinni, sillä suht` tiukkaa on ja helposti neula lähtee irti.
Ensi keväänä teen saman homman tänä kesänä vaihdettuihin ylätukivarsiin.
Käytössä oli paksuin apteekista saatu neula, reikä enkä noin 0,5-0,7 mm.
Vaseliinia ruisku täyteen ja sitten ilman neulaa mikroon noin 3-4 minuutiksi.
Juoksi kohtuullisen hyvin ja sain molempiin alapalloniveliin noin 4 ml vaseliinia. Kun vedin neulan pois tuli vaseliinia hetken paineella reiästä eli kuppi täyttyi. Tämän jälkeen puhdistin reikäkohdan hyvin ja laitoin pikaliimaa varmuuden vuoksi - tuskin on tarpeellinen, mutta silti.
Aloittaessani toista puolta pidin neulan kiehuvassa vedessä hetken - sinnehän jää tuota vaseliinia jäähtymään. Kannattaa pitää lujasti neulan varresta kiinni, sillä suht` tiukkaa on ja helposti neula lähtee irti.
Ensi keväänä teen saman homman tänä kesänä vaihdettuihin ylätukivarsiin.
Tähän liittyen sen verran, että seuraavan kerran ylätukivarsia vaihdettaessa olen ajatellut laittaa niihin rasvanipat.
Esa
Esa
teuhka kirjoitti:Tuli tuosta edellisesta 1300ti:n kirjoituksesta oppia. Renkaanvaihdon yhteydessä ruiskutin vaseliinia alapalloniveliin. Olivat eilisessä katsastuksessa vielä täysin kunnossa, mutta uskon niiden käyttöiän pitenevän roimasti.
Käytössä oli paksuin apteekista saatu neula, reikä enkä noin 0,5-0,7 mm.
Vaseliinia ruisku täyteen ja sitten ilman neulaa mikroon noin 3-4 minuutiksi.
Juoksi kohtuullisen hyvin ja sain molempiin alapalloniveliin noin 4 ml vaseliinia. Kun vedin neulan pois tuli vaseliinia hetken paineella reiästä eli kuppi täyttyi. Tämän jälkeen puhdistin reikäkohdan hyvin ja laitoin pikaliimaa varmuuden vuoksi - tuskin on tarpeellinen, mutta silti.
Aloittaessani toista puolta pidin neulan kiehuvassa vedessä hetken - sinnehän jää tuota vaseliinia jäähtymään. Kannattaa pitää lujasti neulan varresta kiinni, sillä suht` tiukkaa on ja helposti neula lähtee irti.
Ensi keväänä teen saman homman tänä kesänä vaihdettuihin ylätukivarsiin.
Ihmettelin tuossa pari viikkoa sitten Automilanossa alustan natinaa ja Luigi tiesi kertoa, että vaihtoivat muistaakseni vuoden 2003 paikkeilla Italian tehtaalla sellaiseen rasvaan joka "hirttää kiinni" täällä Suomen pakkasilla ja siitä moinen natina. Viesteistä päätellen ei oo kyllä aikaisempi rasvakaan toiminut
Täytyypä ittekin kokeilla tuota injektiorasvailua 


- Fiat Motorsport -
Vaihtaessaa uusia niveliä kannattaa muuten sit varmistaa (jos on mahdollista kurkata suojakumin alle) että rasva todella yltää niveleen saakka. Tullut vain usein eteen lähinnä tarvikeosia, joissa rasvaa kyllä on (sitäkään ei aina ole riittävästi) mutta se ei ole lähelläkään varsinaista niveltä vaan yhtenä klönttinä suojakumin alla, mahdollisimman kaukana itse nivelestä. Harvoin noi pallonivelet liikkuu ihan ääriasennosta toiseen, joten kyllä se rasva kuulusi olla kunnolla siellä nivelessä ennenkuin osaa asentaa paikalleen. Pieni vaiva ja voi ajaa sen 20tkm sijaan 100tkm uudella nivelellä sit 
