164TS ei käynnisty
Valvoja: Moderators
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
164TS ei käynnisty
Pakkaset menivät, mutta murheet pysyvät. Tuossa viikonlopun kylminä päivinä tyhjäkäynti hävisi, röpötteli kovasti, kaasu hirtti kiinni ym huohotusröhnän jäätymiseen liittyneitä asioita. Ajaminen oli sellaista tuskaa että Alfa seisoi pari päivää. Tänään purin imusysteemin, putsasin töhnät (paljon), kasasin systeemin sekä vaihdoin uuden akun. Mutta nyt ei herra suostu enää käynnistymään. Kipinää tulee ja bensa haisee, tarkemmin en kerinnyt tutkailla. Miten kannattaa asiaa ryhtyä aprikoimaan eteenpäin?
Ja tankissa on varmaan reilusti bensaa?
Tyhmä kysymys mutta pakko esittää
Ja toinen tyhmä perään, onhan kaikki (sähkö)liittimet varmasti kiinni, kunnolla?
Ilmamäärämittarin läppä liikkuu vapaasti ja kaasuläppä samaten?
Tyhmä kysymys mutta pakko esittää
Ja toinen tyhmä perään, onhan kaikki (sähkö)liittimet varmasti kiinni, kunnolla?
Ilmamäärämittarin läppä liikkuu vapaasti ja kaasuläppä samaten?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Vanhaan autooni imusarjan kumien vaihdon yhteydessä vahingoitin anturia, mikä haistelee moottorin lämpöä. Startti piteni todella paljon, lähti kyllä aina käyntiin, mutta kannattaa varmuudeksi katsoa sekin. Eli löytyy siitä kaasuläpän kohdalta moottorissa kiinni. Joudut pikkuisen kurkkaamaan sinne taakse että näet sen.
Maajohto kunnolla kiinni konehuoneesta?
Maajohto kunnolla kiinni konehuoneesta?
Juuei, se on venttiilinajoituksensäädin. Asentoanturi on kampiakselin hihnapyörän tuntumassa. Mittaus- ja muita ohjeita löytyy noista "75TS ei käynnisty"-säikeistä.HerraR kirjoitti:maata piisaa ok. Miten tuo asentoanturin kunto tutkaillaan, hoituuko humanistipohjalta yleimittarilla? Ja varmennus vielä, että sehän oli se mokkula taaemman nokka-akselin vasemmassa päässä - auton edestä katsoen - josta lähtee kaksi johtoa?
Esim tuossa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2059 ketjussa on vastaavaa ongelmaa yritetty selvittää.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1863
Siinä näkyy YKK anturi
Siinä näkyy YKK anturi
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
jep, kipunoi muttei edes lupaa, joten lienee bensapuolella häikkä. Otan syyniin nuo etupellin releet, etenkin kaksi vasemmanpuoleista "petrolpump motronic relay s12a" ja "motronic relay with diode s12b". Vähitellen alkaa olla kuplaa otsassa, mutta helpotti kummasti kun lueskelin tosta vanhasta ketjusta noita Pulukan kirjallisia tuskailuja
Mikä muuten olis helpoin tapa (=ilman isompaa purku-operaatiota) tarjota bensapumpulle suoraan sähköä että sais selkoa pelittääkö se? Onnistuuko hyppylangalla ton etuosan releen piuhoihin?
Mikä muuten olis helpoin tapa (=ilman isompaa purku-operaatiota) tarjota bensapumpulle suoraan sähköä että sais selkoa pelittääkö se? Onnistuuko hyppylangalla ton etuosan releen piuhoihin?
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Nonni, nyt on havaittu ettei moottoritilan etuosan keskellä olevassa neljän releen sarjassa toiselle releelle vasemmalta tule virtaa. Eli napa 30 on pimeä, joten eipä se sähkö siitä eteenpäinkään taida juosta. Tämä on käsittääkseni motronicin rele, mikä sopii oireisiin. Nyt kiinnostaisi mistä tuo pimeänä oleva piuha tulee, eli onko korjattavissa alkulähteiltä? Vai teenkö suosiolla uuden syötön esim. viereiseltä releeltä johon virta tulee ok?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuleehan kipinä sitten tulpalle asti? Itse etsin aikoinaan vikaa 164:sta ja olin kokoajan vain katsonut puolanjohdosta, syy olikin pyörtimessä joka antoi kipinän maahan. Ja käynnistele täysin pimeässä ja katso onko läpilyöntejä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)