164TS ei käynnisty

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

164TS ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Pakkaset menivät, mutta murheet pysyvät. Tuossa viikonlopun kylminä päivinä tyhjäkäynti hävisi, röpötteli kovasti, kaasu hirtti kiinni ym huohotusröhnän jäätymiseen liittyneitä asioita. Ajaminen oli sellaista tuskaa että Alfa seisoi pari päivää. Tänään purin imusysteemin, putsasin töhnät (paljon), kasasin systeemin sekä vaihdoin uuden akun. Mutta nyt ei herra suostu enää käynnistymään. Kipinää tulee ja bensa haisee, tarkemmin en kerinnyt tutkailla. Miten kannattaa asiaa ryhtyä aprikoimaan eteenpäin?

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ja tankissa on varmaan reilusti bensaa?
Tyhmä kysymys mutta pakko esittää :oops:
Ja toinen tyhmä perään, onhan kaikki (sähkö)liittimet varmasti kiinni, kunnolla?
Ilmamäärämittarin läppä liikkuu vapaasti ja kaasuläppä samaten?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Yksi vakio tarkatuspaikoista on ne etupään keskimmäiset releet ja niiden johtosarjat.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Jep, tyhmiä kysymyksiä ei ole eli
- bensaa on yli puolitankkia
- ilmin liitin on kiinni kunnolla, se oli ainoa jonka irrotin
- molemmat läpät liikkuvat hyvin putsauksen jälkeen

Keskireleet käyn tänään läpi. Kiitokset näistä, tuleeko muita ilmeisiä vikapaikkoja mieleen?

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Vanhaan autooni imusarjan kumien vaihdon yhteydessä vahingoitin anturia, mikä haistelee moottorin lämpöä. Startti piteni todella paljon, lähti kyllä aina käyntiin, mutta kannattaa varmuudeksi katsoa sekin. Eli löytyy siitä kaasuläpän kohdalta moottorissa kiinni. Joudut pikkuisen kurkkaamaan sinne taakse että näet sen.
Maajohto kunnolla kiinni konehuoneesta?

atra
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Tammi 2005, 14:55
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja atra »

Onkos tietoa kuinka lämpöanturin kunnon voi tarkistaa?
Ohmipuntarilla? Esim 20 astetta ja xx Ohm.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Nyt tarkemmin miettiessä tulee mieleen myös kampiakselin "asento"anturi, eikös se aiheuta myös tuota?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

maata piisaa ok. Miten tuo asentoanturin kunto tutkaillaan, hoituuko humanistipohjalta yleimittarilla? Ja varmennus vielä, että sehän oli se mokkula taaemman nokka-akselin vasemmassa päässä - auton edestä katsoen - josta lähtee kaksi johtoa?

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

HerraR kirjoitti:maata piisaa ok. Miten tuo asentoanturin kunto tutkaillaan, hoituuko humanistipohjalta yleimittarilla? Ja varmennus vielä, että sehän oli se mokkula taaemman nokka-akselin vasemmassa päässä - auton edestä katsoen - josta lähtee kaksi johtoa?
Juuei, se on venttiilinajoituksensäädin. Asentoanturi on kampiakselin hihnapyörän tuntumassa. Mittaus- ja muita ohjeita löytyy noista "75TS ei käynnisty"-säikeistä.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Esim tuossa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2059 ketjussa on vastaavaa ongelmaa yritetty selvittää.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Bensapumppu+pumpun rele, aivoboxin rele...

Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Tarkistaisin myös kaikki sulakkeet. Itselläni kävi kerran niin että käräytin sulakkeen touhutessani joidenkin liittimien kanssa konehuoneen puolella. Starttasi kyllä, mutta ei käynnistynyt. Olisikohan ollut moottorinohjauksen sulake tai joku vastaava.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Tuosta tulee mieleen kun itselläni oli joskus samanlaisia ongelmia 75 Milanossa.Syyksi paljastui bensapumpun ja ruiskun ohjausreleet(hapettuneet!!)Toivottavasti vika löytyy...

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »


Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuskin se murhe tässä tapauksessa on YKK-anturi jos kerran kipinää tulee.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

jep, kipunoi muttei edes lupaa, joten lienee bensapuolella häikkä. Otan syyniin nuo etupellin releet, etenkin kaksi vasemmanpuoleista "petrolpump motronic relay s12a" ja "motronic relay with diode s12b". Vähitellen alkaa olla kuplaa otsassa, mutta helpotti kummasti kun lueskelin tosta vanhasta ketjusta noita Pulukan kirjallisia tuskailuja :-D

Mikä muuten olis helpoin tapa (=ilman isompaa purku-operaatiota) tarjota bensapumpulle suoraan sähköä että sais selkoa pelittääkö se? Onnistuuko hyppylangalla ton etuosan releen piuhoihin?

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Joo mulla oli 75ts:stä pensapumppu rikki, tais olla käämitykset oikkarissa... Vaihdoin ne neljä relettä siitä imusarjan takaa, uuden p.pumpun ja suodattimen, niin pörähti iloisesti käymään. Voisin OLETTAA että sama vika sulla.

porinfirina
Viestit: 80
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

Kannattais koittaa kopauttaa jollain bensapumppua, samalla kun starttaa. Jos lähtee pyörimään, vika selviää ja edessä uuden pumpun hankinta.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Nonni, nyt on havaittu ettei moottoritilan etuosan keskellä olevassa neljän releen sarjassa toiselle releelle vasemmalta tule virtaa. Eli napa 30 on pimeä, joten eipä se sähkö siitä eteenpäinkään taida juosta. Tämä on käsittääkseni motronicin rele, mikä sopii oireisiin. Nyt kiinnostaisi mistä tuo pimeänä oleva piuha tulee, eli onko korjattavissa alkulähteiltä? Vai teenkö suosiolla uuden syötön esim. viereiseltä releeltä johon virta tulee ok?

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

releet nyt ok muttei auttanut. Viikonlopun vielä pohdin, jollei jotenkin pörähdä toimintaan niin maanantaina hinauksella korjaamolle :(

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuleehan kipinä sitten tulpalle asti? Itse etsin aikoinaan vikaa 164:sta ja olin kokoajan vain katsonut puolanjohdosta, syy olikin pyörtimessä joka antoi kipinän maahan. Ja käynnistele täysin pimeässä ja katso onko läpilyöntejä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin