Vasta keskusteluissa, mutta mielenkiintoinen 8DHopeinenQ kirjoitti:Kuin myös! Tilattu 7.1.2006 ja toimitus arviolta 12 viikkoa.runner kirjoitti:Tilauksessa onpesti kirjoitti:Onkohan kukaan vielä päässyt koeajamaan tai jopa ostamaan 159 2.4 JTDm:n? Sellainen on ilmeisesti koeajossa seuraavassa Auto Bildissä.
Forumilaisten 159 koeajoraportit tänne!
Valvoja: Moderators
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Tuossa torstaina jutellessani automyyjän kanssa (tiedustelin webaston saatavuutta 159 JTDm -malliin) niin sain kuulla, että Visibility Pack (TLV40D) on pudonnut pois lisävaruste valikoimasta? Myyjä ei osannut sanoa, että kuuluuko tämä vakiovarusteisiin. Onko kukaan huomannut omassa sataviisysissään olevan nämä varusteet?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Niin, mitähän tuo mahtaa käytännössä tarkoittaa?
Ainakin meikäläinen olisi pystynyt ostamaan Porin D-A:sta uuden Alfan vielä eilenkin, eikä ole ollut puhetta, että tulevaisuudessakaan se ei onnistuisi..
luulisin tarkoittavan sitä että uuden alfan voi tilata myös sellaisista deltan toimipisteistä joilla virallista edustusta ei enää ole..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joo, näin luulisi. Tyhmä ei vaan tajua, että miten tämä muutos sitten edes vaikuttaa yhtään mitenkään. Noh, näköjään ainakin siten, että uudet Alfat tulevat näytille pari kuukautta myöhemmin.90 kirjoitti:luulisin tarkoittavan sitä että uuden alfan voi tilata myös sellaisista deltan toimipisteistä joilla virallista edustusta ei enää ole..
Minulle sanottiin että visibility packiin kuuluvat varusteet tulevat yksittäisinä varusteina myyntiin, eli ne joutuu tilaamaan erikseen.HopeinenQ kirjoitti:Tuossa torstaina jutellessani automyyjän kanssa (tiedustelin webaston saatavuutta 159 JTDm -malliin) niin sain kuulla, että Visibility Pack (TLV40D) on pudonnut pois lisävaruste valikoimasta? Myyjä ei osannut sanoa, että kuuluuko tämä vakiovarusteisiin. Onko kukaan huomannut omassa sataviisysissään olevan nämä varusteet?
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Kävinpä koepotkaisemassa tuon 159:n 2.2 jts:n. Ei mitään järisyttävää, mutta kelpo kotterolta vaikuttaa. Sellaista oooh- fiilistä, kun 156:ssa aikanaan ei tullut. Aika tutulta tuntui, mikä sinänsä hyvä asia.
Hyvää: Ulkonäkö yleensä, yleinen vakaus ja hiljaisuus. Tuntui kuitenkin Alfalta. Matkustamon valoisa avaruus. Ajettavuudessa ei moittimista. 2.2:ssa tuntumassa ei juuri eroa 2.0 jts:ään. Ääni hiljainen.
Huonoa (makuasioita) : Pakettiauton ulkopeilit, keskikonsolin rumuus, miksi helvatissa niillä ilmanvaihdon suuttimilla on pitänyt pilata se. Muutenkin se on mielestäni epätasapainoinen ja sekavan oloinen. Typerä avainsysteemi, turhaa muotikikkailua. Ehkä erilailla sävytettynä tuosta keskikonsolistakin saisi siedettavän. Eka kerta kun vois jotakin tuunata...
Turhan muovisen näköinen ratti vaikka nahkaa ilmeisesti olikin.
Kun menin takaisin 156:een, se tuntuu niin "käteen sopivalta" ja juuri oikean kokoiselta minunkokoiselleni, 159 jopa turhan suuri omiin tarpeisiini.
Ei ainakaan vielä tullut mitään innostunutta vaihtointoa (ei kyllä pitäiskään). 159 Jtdm:n ja Breran koeajot voivat muuttaa mielen.
Lopputulos, ei huono, tärkeimmät asiat kunnossa, mutta ei potkaissut "tajua" kankaalle, eri asia jos olisin esim. suoraan -98 mallin jälkeen kokeillut tätä. Silloin tuo laatuero olisi tuntunut suuremmalta.
-cr
Hyvää: Ulkonäkö yleensä, yleinen vakaus ja hiljaisuus. Tuntui kuitenkin Alfalta. Matkustamon valoisa avaruus. Ajettavuudessa ei moittimista. 2.2:ssa tuntumassa ei juuri eroa 2.0 jts:ään. Ääni hiljainen.
Huonoa (makuasioita) : Pakettiauton ulkopeilit, keskikonsolin rumuus, miksi helvatissa niillä ilmanvaihdon suuttimilla on pitänyt pilata se. Muutenkin se on mielestäni epätasapainoinen ja sekavan oloinen. Typerä avainsysteemi, turhaa muotikikkailua. Ehkä erilailla sävytettynä tuosta keskikonsolistakin saisi siedettavän. Eka kerta kun vois jotakin tuunata...
Turhan muovisen näköinen ratti vaikka nahkaa ilmeisesti olikin.
Kun menin takaisin 156:een, se tuntuu niin "käteen sopivalta" ja juuri oikean kokoiselta minunkokoiselleni, 159 jopa turhan suuri omiin tarpeisiini.
Ei ainakaan vielä tullut mitään innostunutta vaihtointoa (ei kyllä pitäiskään). 159 Jtdm:n ja Breran koeajot voivat muuttaa mielen.
Lopputulos, ei huono, tärkeimmät asiat kunnossa, mutta ei potkaissut "tajua" kankaalle, eri asia jos olisin esim. suoraan -98 mallin jälkeen kokeillut tätä. Silloin tuo laatuero olisi tuntunut suuremmalta.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
159 1,9 JTDm:ää on nyt testattu rapiat 200 km. Pehmeä ja tehoton vanhemman ihmisen auto. Ulkonäköön alkoi tottua ja keula alkaa hetken totuttelun jälkeen näyttää yhä paremmalta. Mutta matsdatakavaloihin ei ehtinyt kahden päivän aikana tottumaan, tottuneeko ikinä. Kapine oli tummanmetalliharmaan (lähes mustan) värinen ja se sopi kyllä hyvin.
Sisusta vaaleaa alfatexiä, oli ihan toimivan tuntuinen.
150 heppaa ei millään riitä, mutta kyllä tuokin jotenkin liikahti kun oikein polki. Soppaa ei sitten mennytkään paljon yhtään, mutta mielummin sitä vähän kuluttaisi ja pitäisi hauskaa. Alusta mukavuushakuisen pehmeä, kallistelua mutkissa havaittavissa. Ohjaus ihan jämäkkä, muttei 156:n veroinen.
Takaluukussa on joku ihme kohta noin 20 senttiä ennen kuin se on kiinni jossa se kanittaa. Luukun saa kyllä kiinni kun päättäväisesti läimäyttää, mutta taitaa olla kuitenkin jonkin sortin suunnitteluvirhe, kun niin moni on raportoinut samaa. Italian mallissa ei näköjään takapenkit kaadu.
Auto on vielä harvinainen ja ihmeellinen Italiassakin, aamulla hotellin parkkiksella oli joku paikallinen hahmo pyörimässä auton ympärillä. Ei se oikein englantia puhunut, mutta bella bella hoki ja elekielellä ilmaisi että itse ajaa 156:lla. Auto keräsi muutenkin kumman paljon katseita, mutta ei ihme, kun näin vain yhden toisen 159:n kahden päivän aikana Padovan-Venetsian seudulla. Vastaan tuli myös sähkönsininen Brera, joka herätti välittömän omistushalun. On muuten luonnossa aika hyvän näköinen.
Sisusta vaaleaa alfatexiä, oli ihan toimivan tuntuinen.
150 heppaa ei millään riitä, mutta kyllä tuokin jotenkin liikahti kun oikein polki. Soppaa ei sitten mennytkään paljon yhtään, mutta mielummin sitä vähän kuluttaisi ja pitäisi hauskaa. Alusta mukavuushakuisen pehmeä, kallistelua mutkissa havaittavissa. Ohjaus ihan jämäkkä, muttei 156:n veroinen.
Takaluukussa on joku ihme kohta noin 20 senttiä ennen kuin se on kiinni jossa se kanittaa. Luukun saa kyllä kiinni kun päättäväisesti läimäyttää, mutta taitaa olla kuitenkin jonkin sortin suunnitteluvirhe, kun niin moni on raportoinut samaa. Italian mallissa ei näköjään takapenkit kaadu.
Auto on vielä harvinainen ja ihmeellinen Italiassakin, aamulla hotellin parkkiksella oli joku paikallinen hahmo pyörimässä auton ympärillä. Ei se oikein englantia puhunut, mutta bella bella hoki ja elekielellä ilmaisi että itse ajaa 156:lla. Auto keräsi muutenkin kumman paljon katseita, mutta ei ihme, kun näin vain yhden toisen 159:n kahden päivän aikana Padovan-Venetsian seudulla. Vastaan tuli myös sähkönsininen Brera, joka herätti välittömän omistushalun. On muuten luonnossa aika hyvän näköinen.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Noita Visibility Packin varusteita ei Alfa 159:iin saa, ei edes erikseen tilaamalla. Näin kertoi Alfan maahantuoja, Delta Motor Oy. Pakettiinhan kuuluisi sadetunnistin, automaattivalot ja aut.himmenevä taustapeili.runner kirjoitti:Minulle sanottiin että visibility packiin kuuluvat varusteet tulevat yksittäisinä varusteina myyntiin, eli ne joutuu tilaamaan erikseen.HopeinenQ kirjoitti:Tuossa torstaina jutellessani automyyjän kanssa (tiedustelin webaston saatavuutta 159 JTDm -malliin) niin sain kuulla, että Visibility Pack (TLV40D) on pudonnut pois lisävaruste valikoimasta? Myyjä ei osannut sanoa, että kuuluuko tämä vakiovarusteisiin. Onko kukaan huomannut omassa sataviisysissään olevan nämä varusteet?
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Dodiin,2.4 JTDm tuli koeajettua.
Ulkonäkö kyllä viehättää kovasti,mutta sisällä massiivinen konsoli/kojelauta saa aikaan lähinnä klaustrofobisia tunteita.
Eikä omasta mielestä mitteristo ja säätimet ole menneet ainakaan parempaan suuntaan.
Ajoltaan tuossa ei mitään mullistavaa ole verrattuna 156:teen,paitsi että järkyttävä 1700kg:n massa kyllä tuntuu.
Perstuntumalla 175hp:n M-jet 156 liikkuu huomattavasti liukkaammin(samaa sanoi myyjäkin ajettuaan tuolla omallani)
No täytyyhän sen 200kg:n painoeron jossain näkyäkkin.Paperilla noille annetaan kuitenkin jokseenkin samat arvot suorituskyvyssä.
Sinänsä tapahtuma oli jälleen tyypillistä Deltaa.
Menin renttulookissa tukka sekaisin parta ajamatta norkoilemaan josko olis 159:n saanut koeajettavaksi.
Varmaan olisin saanut norkoilla siellä koko päivän,kun kaikilla tuntui olevan kiirettä punaisten mattojen levittelyssä illaksi valkokaulus Alfisteja varten.
Lopulta kyllästyin ja kysyin josko pihalla seisovaa JTDm:ää pääsis ajamaan.Sehän ei tietystikkään aluksi käynyt kun siinä on jotain "häikkää"
ilmastointilaitteessa.Lopulta sanoin että -05 156 saattaisi vaihtua 159:n,jolloin kas kummaa myyjä halusi ajaa 156:n ja sitä 159:ä voikin ajaa
Ulkonäkö kyllä viehättää kovasti,mutta sisällä massiivinen konsoli/kojelauta saa aikaan lähinnä klaustrofobisia tunteita.
Eikä omasta mielestä mitteristo ja säätimet ole menneet ainakaan parempaan suuntaan.
Ajoltaan tuossa ei mitään mullistavaa ole verrattuna 156:teen,paitsi että järkyttävä 1700kg:n massa kyllä tuntuu.
Perstuntumalla 175hp:n M-jet 156 liikkuu huomattavasti liukkaammin(samaa sanoi myyjäkin ajettuaan tuolla omallani)
No täytyyhän sen 200kg:n painoeron jossain näkyäkkin.Paperilla noille annetaan kuitenkin jokseenkin samat arvot suorituskyvyssä.
Sinänsä tapahtuma oli jälleen tyypillistä Deltaa.
Menin renttulookissa tukka sekaisin parta ajamatta norkoilemaan josko olis 159:n saanut koeajettavaksi.
Varmaan olisin saanut norkoilla siellä koko päivän,kun kaikilla tuntui olevan kiirettä punaisten mattojen levittelyssä illaksi valkokaulus Alfisteja varten.
Lopulta kyllästyin ja kysyin josko pihalla seisovaa JTDm:ää pääsis ajamaan.Sehän ei tietystikkään aluksi käynyt kun siinä on jotain "häikkää"
ilmastointilaitteessa.Lopulta sanoin että -05 156 saattaisi vaihtua 159:n,jolloin kas kummaa myyjä halusi ajaa 156:n ja sitä 159:ä voikin ajaa
Kuvaa nyt tuntumia vähän tarkemmin, kun ei ole Alfan dieselistä kokemuksia. Aiemmin omistamani Fiat Scudo ei taida kuvaa antaa, vaikka tuo 159 onkin massiivinen...
Koeajoitko auton missä? Tässä on kohta lähdettävä pyhiinvaellusmatkalle kauemmas, kun täällä Joensuussa ja muuallakin Itä-Suomessa on koeajomahdollisuudet vähissä.
Koeajoitko auton missä? Tässä on kohta lähdettävä pyhiinvaellusmatkalle kauemmas, kun täällä Joensuussa ja muuallakin Itä-Suomessa on koeajomahdollisuudet vähissä.
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Siellä missä arvoisat kutsuvieraat varmaan tällä hetkellä napostelee pientä purtavaa ja naukkailee valkoviiniä.....eli Konalassa.pesti kirjoitti:Koeajoitko auton missä? Tässä on kohta lähdettävä pyhiinvaellusmatkalle kauemmas, kun täällä Joensuussa ja muuallakin Itä-Suomessa on koeajomahdollisuudet vähissä.
Ei tuo herättänyt mitään suurempia omistamisen haluja muuten kun ulkonäöltään.
Massiivinen sisusta saa etupenkillä istuessa auton tuntumaan pienemmältä kuin se on.
Moottori sopii kyllä autoon hyvin ja liikuttaakin sitä ihan kohtuullisesti,mutta 1700 kilosen lahnan liikuttamiseen tarvitaan kyllä enemmän kun 200hp ennenkuin siitä mitään sykähdyttäviä tunteita saa(156:ssa niitä saa jo 175hepalla ).
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
- Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00) - Paikkakunta: Klaukkala
Siis, punkkua maisteltiin.....
Oli hivenen pettymys tuo 159. Keula ja kaulasta päin katsottuna todella hyvän näköinen kapistus. Sisällä istuessa ja siinä ajaessa käväisi jo vahingossa mielessä, että missäs ooppelissa sitä istuukaan. Joku vain puuttui, joku mitä 156 on. En keksinyt vielä mikä.
Koklasin sitten siinä joutessani vielä 156SW:n 2.0JTS:kin , koska vanha menee pakosta vaihtoon, kun tarvin isomman, eli SW:n. (ostakaa joku hyvä superi)
Kallistun täysin tuohon 156SW:hen, tuntui vain heti omimmalta, 159 puuttuu se jokin.....
Oli hivenen pettymys tuo 159. Keula ja kaulasta päin katsottuna todella hyvän näköinen kapistus. Sisällä istuessa ja siinä ajaessa käväisi jo vahingossa mielessä, että missäs ooppelissa sitä istuukaan. Joku vain puuttui, joku mitä 156 on. En keksinyt vielä mikä.
Koklasin sitten siinä joutessani vielä 156SW:n 2.0JTS:kin , koska vanha menee pakosta vaihtoon, kun tarvin isomman, eli SW:n. (ostakaa joku hyvä superi)
Kallistun täysin tuohon 156SW:hen, tuntui vain heti omimmalta, 159 puuttuu se jokin.....
Pistin menemään 2.4 kiisselillä.
Tuli vähän testattua kaarre ajoa luistonesto päällä ja ilman. Nopeasti niiden eron siinä huomaa, mutta parempaa kyytiä saa kun on pois päältä
Vääntöä tuntui riittävän punaviivalle asti, mutta moottorin äänet ei säväyttäneet.
Kytkin on minustakin melko kummallinen. Se tuntui jäävän joskus pohjaan ja sen jälkeen vasta palauttavan.
Huomasin myös, että ilmastoinnin säätäminen on välillä hankalaa vaihdekepin ollessa 1, 3 ja 5 -vaihteella.
Omille korville 159 tuntui hiljaisemmalta suhinoiden ja rengasmelun suhteen kuin 156.
Samalla siinä tuli testattua GT 3.2:n ja kyllähän se männöö...
Tuli vähän testattua kaarre ajoa luistonesto päällä ja ilman. Nopeasti niiden eron siinä huomaa, mutta parempaa kyytiä saa kun on pois päältä
Vääntöä tuntui riittävän punaviivalle asti, mutta moottorin äänet ei säväyttäneet.
Kytkin on minustakin melko kummallinen. Se tuntui jäävän joskus pohjaan ja sen jälkeen vasta palauttavan.
Huomasin myös, että ilmastoinnin säätäminen on välillä hankalaa vaihdekepin ollessa 1, 3 ja 5 -vaihteella.
Omille korville 159 tuntui hiljaisemmalta suhinoiden ja rengasmelun suhteen kuin 156.
Samalla siinä tuli testattua GT 3.2:n ja kyllähän se männöö...
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
No niin, nyt on koeajossa 159 JTDm. Vaikuttaa edelliseen omistamaani Alfa 147:aan verrattuna todella laadukkaalta. 159:n dieseli oli kyllä jumalattoman hyvä ja veti väkisinkin suupielet hymyyn. Vääntöä riittää ja kyllä se kone muriseekin (tosin dieselimäisesti).
Itse en havainnut kytkimen toiminnassa mitään kummallisuuksia. Ainoa asia jonka tein, niin otin sen maton pois sieltä polkimien takaa jo heti lähtöön lähdettäessä. Se oli niin mytätty sinne polkimien taakse ettei ajamisesta olisi tullut mitään. Radion säätimet ohjauspyörässä eivät olleet ihan herkimmillään ja niitä sai pariin otteeseen painella, ennen kuin ottivat käskyjä vastaan
Yksi suuri miinus autosta tulee sen ajovaloista - ne olivat ainakin minun mielestäni luokattomat! Pitkillä kyllä näkee, mutta lähivalot olivat onnettomat. Ehkä olen tottunut hieman erityyppisiin valoihin, kun nykyisessä on Xenonit. Onneksi omaan 159:iin tulee Bi-Xenonit niin tuo valoasia ei sitten suuremmalti häiritse.
Mittaristo on tyylikäs ja sieltä löytyy ehkä kaikista tärkein mittari - ahtopainemittari! Heh, se onkin hieno! Pari hauskaa yksityiskohtaa oli, että trippimittari on digitaalinen mutta kuitenkin toimii kuin analoginen. Myös keskikonsolin ja vaihdekepin valaistus punaisella valolla oli hyvä. Tämähän on tuttua Audista. Bosen audio oli ihan ok, cd-soitin ja radio toimii loogisesti. Ilmastointilaitteen säätimet ovat hieman hankalat, varsinkin jos vaihde on ykkösellä, kolmosella tai viitoselta. Muutenkin sen käytön opettelu vaatii perehtymistä ohjekirjaan..
Mutta pitää vielä ajella ja palauttaa auto jossain välissä takaisin Konalaan. Omaani saan vielä odotella ja valmistusviikostakaan ei ole vielä tietoa. Kuitenkin tilaus on jo tehtaan puolelta vahvistettu. Odottavan aika on pitkä ja varsinkin nyt kun olen Alfalla päässyt ajamaan.. Mutta hyvää kannattaa odottaa vai miten se meni?
Itse en havainnut kytkimen toiminnassa mitään kummallisuuksia. Ainoa asia jonka tein, niin otin sen maton pois sieltä polkimien takaa jo heti lähtöön lähdettäessä. Se oli niin mytätty sinne polkimien taakse ettei ajamisesta olisi tullut mitään. Radion säätimet ohjauspyörässä eivät olleet ihan herkimmillään ja niitä sai pariin otteeseen painella, ennen kuin ottivat käskyjä vastaan
Yksi suuri miinus autosta tulee sen ajovaloista - ne olivat ainakin minun mielestäni luokattomat! Pitkillä kyllä näkee, mutta lähivalot olivat onnettomat. Ehkä olen tottunut hieman erityyppisiin valoihin, kun nykyisessä on Xenonit. Onneksi omaan 159:iin tulee Bi-Xenonit niin tuo valoasia ei sitten suuremmalti häiritse.
Mittaristo on tyylikäs ja sieltä löytyy ehkä kaikista tärkein mittari - ahtopainemittari! Heh, se onkin hieno! Pari hauskaa yksityiskohtaa oli, että trippimittari on digitaalinen mutta kuitenkin toimii kuin analoginen. Myös keskikonsolin ja vaihdekepin valaistus punaisella valolla oli hyvä. Tämähän on tuttua Audista. Bosen audio oli ihan ok, cd-soitin ja radio toimii loogisesti. Ilmastointilaitteen säätimet ovat hieman hankalat, varsinkin jos vaihde on ykkösellä, kolmosella tai viitoselta. Muutenkin sen käytön opettelu vaatii perehtymistä ohjekirjaan..
Mutta pitää vielä ajella ja palauttaa auto jossain välissä takaisin Konalaan. Omaani saan vielä odotella ja valmistusviikostakaan ei ole vielä tietoa. Kuitenkin tilaus on jo tehtaan puolelta vahvistettu. Odottavan aika on pitkä ja varsinkin nyt kun olen Alfalla päässyt ajamaan.. Mutta hyvää kannattaa odottaa vai miten se meni?
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
164 Superissa takaluukun saa jäämään täysin auki tai puoleen väliin (jossa jäykempi kohta pitää sen paikoillaan). Oisko sama idea... Tosin tuon hyödystä en tiedä, yleensä tarvitsen koko luukun avausta. Joskus sateella nappaan kassin, kun luukku on avattu vain puoleeenväliin.Sassicaia kirjoitti:Takaluukussa on joku ihme kohta noin 20 senttiä ennen kuin se on kiinni jossa se kanittaa. Luukun saa kyllä kiinni kun päättäväisesti läimäyttää, mutta taitaa olla kuitenkin jonkin sortin suunnitteluvirhe, kun niin moni on raportoinut samaa. Italian mallissa ei näköjään takapenkit kaadu.
No niin, nyt on koeajettu 2.2 JTS Konalassa. Oli muuten mukavasti porukkaa Deltassa. Suurin osa porukasta oli tietenkin kyyläämässä niitä Kioja.
Koeajoa ei tarvinnut odotella, positiivista. Aika pikainen oli kierros, 25min, joten mitään tosi syvää analyysia ei kerennyt tekemään.
Miinukset: Penkkiä en saanut tarpeeksi alas, muuten hyvä ajoasento. Alfalle tyypillistä vetelyä urissa kiihdytettäessä oli tässäkin mallissa. Moottorin äänet oli pettymys, ei säväyttänyt sitten yhtään. Alfan V6:een tottuneena oli vaikea kuvitella, että alla on Alfa.
Plussat: Muotoilu on onnistunut. Vaihteet imeyty hyvin sisään. Vääntöä riitti hyvin. Alusta ei kolahdellut, mutta olisi saanut olla hieman jäykempi. Vaikutusta oli varmaan kitkarenkaillakin. Hieman jäi sellainen löysä ja raskas olo. Todella hyvä ajettavuus muuten mutkaisilla teillä.
Ainakin uutena pelistä jäi tosi hyvä laatuvaikutelma, aika näyttää ollaanko oikeassa.
Mukavasti keräsi katseita, se on aina positiivista. Myyjän mukaan myynti on lähtenyt hyvin käyntiin, mitä ikinä sitten tarkoittaakaan Alfan kohdalla.
3.2 on tulossa myöhemmin keväällä, hinnoista ei ole mitään tietoa. Brera kesällä suomeen.
Koeajoa ei tarvinnut odotella, positiivista. Aika pikainen oli kierros, 25min, joten mitään tosi syvää analyysia ei kerennyt tekemään.
Miinukset: Penkkiä en saanut tarpeeksi alas, muuten hyvä ajoasento. Alfalle tyypillistä vetelyä urissa kiihdytettäessä oli tässäkin mallissa. Moottorin äänet oli pettymys, ei säväyttänyt sitten yhtään. Alfan V6:een tottuneena oli vaikea kuvitella, että alla on Alfa.
Plussat: Muotoilu on onnistunut. Vaihteet imeyty hyvin sisään. Vääntöä riitti hyvin. Alusta ei kolahdellut, mutta olisi saanut olla hieman jäykempi. Vaikutusta oli varmaan kitkarenkaillakin. Hieman jäi sellainen löysä ja raskas olo. Todella hyvä ajettavuus muuten mutkaisilla teillä.
Ainakin uutena pelistä jäi tosi hyvä laatuvaikutelma, aika näyttää ollaanko oikeassa.
Mukavasti keräsi katseita, se on aina positiivista. Myyjän mukaan myynti on lähtenyt hyvin käyntiin, mitä ikinä sitten tarkoittaakaan Alfan kohdalla.
3.2 on tulossa myöhemmin keväällä, hinnoista ei ole mitään tietoa. Brera kesällä suomeen.
Niin, taitaa tuo vetely pahoissa urissa olla monen etuvetoisen ongelma. Takavetoisella viime aikoina ajaneena, se vetely hieman taas yllätti.V6 kirjoitti:tyypillistä vetelyä urissa? Oliko 2.4 JTD konalassa kun Malmilla ei näkynyt?EVO kirjoitti:Alfalle tyypillistä vetelyä urissa kiihdytettäessä oli tässäkin mallissa. Moottorin äänet oli pettymys, ei säväyttänyt sitten yhtään. Alfan V6:een tottuneena oli vaikea kuvitella, että alla on Alfa..
Hopeinen 2.4 JTDm näytti olevan Konalassa.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
kyllä näin on... oikealle rupeavat vetämään, sitä en tiedä mistä johtuu mutta kuullut monelta että ovat harmitelleet moista... mutta itse ford focus st:tä ajaneena en huomannut siinä kovinkaan pahaa venkuilua ja siinä kuitenkin 225hv omakohtaista komkemusta ei muuta olekaan sitten noin tehokkaista autoistaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikös kiihdytysvetely urissa ole tyypillistä kaikille vähän tehokkaammille etuvetoisille, varsinkin jos niissä on leveät ja matalat renkaat?
Life is too short to drive boring cars.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Koeajo suoritettu (2.2 JTS) ja sen perusteella ihmetyttää hieman nuo negatiiviset kommentit. En tunnin kokemuksen jälkeen löydä muuta pahaa sanottavaa kuin kuljettajan jalkatilan kumimatto - sillä on näemmä taipumus lukita kytkinpoljin pohjaan aiottua pidemmäksi aikaa (ei liene auton vika). Ja ok, takaluukku ei mene kiinni avensis-tyylillä. Mutta hei sehän on Alfa eikä tällä palstalla varmaan "pienet" erikoisuudet ole ennenkään autoilua haitanneet.
Minusta ajettavuus oli perusalustalla ja -talvirengastuksella hyvä. Ohjaus lähellä 156sen tarkkaa tuntumaa, ei ehkä aivan niin mikroautomainen. Tämä sekä hyvässä että pahassa. Auto vetelee kiihdytettäessä urissa hieman. Minusta ei yhtään enempää kuin tehokas etuvetoinen yleensä tekee joten kommentit siitä ja ominaisuuden liittäminen Alfaan kuulostaa erikoiselta. Jousitus toimii kuitenkin hienosti ja auto pysyy suunnassa. Uraisen ja jäisen pikkutien pystyi vedättämään reippaalla nopeudella ilman VDC:n puuttumista asiaan.
Lämpiäminen oli nopeaa ja lämpöä kabiiniin riitti erinomaisesti. Sisätilat suht. hyvät ja ajoasennon sai napakasti kohdalleen. Ei pahaa sanottavaa kuskin paikalta. Tavaratila pienehkö mutta ei siinäkään Alfaksi mitään ihmeellistä. Melu oli kohtalaista - hiljaisempikin olisi voinut olla, mutta kun pelkäsin kovempaa pauhua niin positiivinen kuva jäi tästäkin alueesta.
Moottori omasi hienon väännön (JTS-tekniikka alkaa osoittaa loistavuutensa) ja tehoakin riitti eli auto liikkui tarvittaessa jossain 156 JTS:n ja 156 V6sen välimaastossa. GM-lohkon unohti nopeasti. Vaihteisto oli erinomainen.
Ulkonäkö kruunasi kokonaisuuden. Minusta auto antoi alfistille sopivia fiiliksiä kuorrutettuna nykylaatuauton ominaisuuksilla. Loistava uutuus.
Minusta ajettavuus oli perusalustalla ja -talvirengastuksella hyvä. Ohjaus lähellä 156sen tarkkaa tuntumaa, ei ehkä aivan niin mikroautomainen. Tämä sekä hyvässä että pahassa. Auto vetelee kiihdytettäessä urissa hieman. Minusta ei yhtään enempää kuin tehokas etuvetoinen yleensä tekee joten kommentit siitä ja ominaisuuden liittäminen Alfaan kuulostaa erikoiselta. Jousitus toimii kuitenkin hienosti ja auto pysyy suunnassa. Uraisen ja jäisen pikkutien pystyi vedättämään reippaalla nopeudella ilman VDC:n puuttumista asiaan.
Lämpiäminen oli nopeaa ja lämpöä kabiiniin riitti erinomaisesti. Sisätilat suht. hyvät ja ajoasennon sai napakasti kohdalleen. Ei pahaa sanottavaa kuskin paikalta. Tavaratila pienehkö mutta ei siinäkään Alfaksi mitään ihmeellistä. Melu oli kohtalaista - hiljaisempikin olisi voinut olla, mutta kun pelkäsin kovempaa pauhua niin positiivinen kuva jäi tästäkin alueesta.
Moottori omasi hienon väännön (JTS-tekniikka alkaa osoittaa loistavuutensa) ja tehoakin riitti eli auto liikkui tarvittaessa jossain 156 JTS:n ja 156 V6sen välimaastossa. GM-lohkon unohti nopeasti. Vaihteisto oli erinomainen.
Ulkonäkö kruunasi kokonaisuuden. Minusta auto antoi alfistille sopivia fiiliksiä kuorrutettuna nykylaatuauton ominaisuuksilla. Loistava uutuus.
Samoin. Itse kävin kanssa lauantaina koeistumassa 2,2 JTS:n Konalassa. Mielestäni erinomaisen hienon näköinen peli. Ja laatuvaikutelma oli ottanut huikean harppauksen eteenpäin. Viimeistely oli jotain ihan muuta, mihin olin 156:sen ja 147:n osalta tottunut. Saumat istuivat nätisti, eikä sisällä mikään repsottanut. Materiaalit vaikuttivat myös hyvälaatuisilta. Pitää käydä paremmalla ajalla ottamassa oikeat tyypit.MKT kirjoitti:Koeajo suoritettu (2.2 JTS) ja sen perusteella ihmetyttää hieman nuo negatiiviset kommentit.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Kävinpä sitten minäkin koeajamassa tuon 2.2 JTS:n. Eipä satuttu MKT:n tai OL:n kanssa samaan aikaan liikeeseen.
En oikein tiedä mitä sanoa... myyjällekin totesin, että "ihan kiva". Mutta mitään erityistä omistamisen halua ei syntynyt. Moottori on kyllä eriomainen "arkikäyttöön" eli vääntää hienosti alhaalta ja tehoja piisaa normaalitilanteisiin hienosti. Kokeilin motarilla kutosvaihteella 80 -> ja lähti iloisemmin kuin oma V6. Sen sijaan kierroväli 4k - 7k ei tarjoa sellaista tunnetta kuin V6:ssa. Puhti tuntui loppuvan jo selvästi ennen punarajaa.
Ajettavuus tuntui oikein mainiolta. Kokeilin ajaa vähän ylikovaa yhteen liikenneympyrään ja jopa hämmästyttävän nöyrästi se taittui.
Yleisolemukseltaan vaikutti oikein mukavalta, mutta jotain mielestäni jäi puuttumaan. Katsotaan sitten, kun 3,2 litrainen neliveto tulee...
Tuntuipa oman 166:n kytkin raskaalta tuon jälkeen.
En oikein tiedä mitä sanoa... myyjällekin totesin, että "ihan kiva". Mutta mitään erityistä omistamisen halua ei syntynyt. Moottori on kyllä eriomainen "arkikäyttöön" eli vääntää hienosti alhaalta ja tehoja piisaa normaalitilanteisiin hienosti. Kokeilin motarilla kutosvaihteella 80 -> ja lähti iloisemmin kuin oma V6. Sen sijaan kierroväli 4k - 7k ei tarjoa sellaista tunnetta kuin V6:ssa. Puhti tuntui loppuvan jo selvästi ennen punarajaa.
Ajettavuus tuntui oikein mainiolta. Kokeilin ajaa vähän ylikovaa yhteen liikenneympyrään ja jopa hämmästyttävän nöyrästi se taittui.
Yleisolemukseltaan vaikutti oikein mukavalta, mutta jotain mielestäni jäi puuttumaan. Katsotaan sitten, kun 3,2 litrainen neliveto tulee...
Tuntuipa oman 166:n kytkin raskaalta tuon jälkeen.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Saatiinhan se 159:kin Jyväskylään näytille. Kävin myös kokeilemassa ja ihan positiivinen kokemus oli. Ulkonäkö oli parempi kuin kuvissa, sisältä ei ehkä tavanomaisempi. Kone vääntää ja antaa tehoa selkeästi enemmän kuin 2.0 JTS. Hiljainen auto muuten mutta rengasäänet oli kovat. Ajo-ominaisuuksissa ei yllättäen niin kovin suurta eroa nykyiseen.
Auto ei ollut niin iso kuin odotin, edelleenkään takana ei ole junioriketjulle kunnolla jalkatilaa jos oma penkki on taka-asennossa. Laadukkaan tuntuinen peli. Jäätiin odottamaan tarjousta......
Tutkittaessa tavaratilaa koeajon jälkeen saapui paikalle vanhempi herrasmies aikamies poikansa kanssa joka totesi että bbs:llä on moitittu tavaratilan kannen toimivuutta. Ilmeisesti palstan käyttäjiä ?
Auto ei ollut niin iso kuin odotin, edelleenkään takana ei ole junioriketjulle kunnolla jalkatilaa jos oma penkki on taka-asennossa. Laadukkaan tuntuinen peli. Jäätiin odottamaan tarjousta......
Tutkittaessa tavaratilaa koeajon jälkeen saapui paikalle vanhempi herrasmies aikamies poikansa kanssa joka totesi että bbs:llä on moitittu tavaratilan kannen toimivuutta. Ilmeisesti palstan käyttäjiä ?
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Tunnustettakoon sitten itsekin, että kävin tuon mustan 2,2 JTS:n koeajamassa Malmilla silloin, kun oli Croman esittely. Erikoista tosiaan, ettei liikkeiden sisään ole yhtään 159:ä otettu. Kaikki ovat suoraan ajossa, eli kylmätyyppejä ei saa ollenkaan. Silloin kun oli tuo Croman esittely, niin avaimet sai heti, kun Alfa-kansa ei kai ollut paikalla.
En ollut vielä lukenut mitään erikoispointteja ominaisuuksista tai vioista, joten en erikoisemmin osannut ottaa huomioon noita aiemmin kommentoituja asioita.
Ensivaikutelma oli tunnelma joulukuusesta - mutta silleen hyvässä mielessä, niinkuin melkein kaikki nykyajan autot. LCD-näyttöä ja muuta vitkutinta on, joka näyttää teknofriikin silmään hyvältä. Tuo jo mainittu digitaalisen matkamittarin vanhanaikainen rullaus oli hieno yksityiskohta. Myös Alfa logon näkyminen näytössä virtojen päällelaiton jälkeen sai minulta plussia.
2.2 kone tuntui alkuun pirteältä, mutta isompi tie todisti koneen pienuuden (tai turbo puutteen ) Käytössä käyttökelpoinen moottori, mutta ei sillä hauskaa voi pitää. Rengasmeteliä en pitänyt pahana, ilmeisesti noissa Malmin koeajopeleissä oli kitkat alla, koska en reagoinut nastojen ropinaan. 3 vuotta nastoitta ajelleena tuon normaalisti kuulee heti.
Liikenneympyrässä tuli kokeiltua alustaa ja olin tyytyväinen. Jäykkyys oli hyvä, eikä kolinoita tai narinoita kuulunut. Kokonaisuus on kunnossa, toivottavasti 3,2 Q4:ssä riittää paukkua kuljettamaan kiloja. Aion alkukesästä järjestää koeajon Mazda6 MPS:n ja tuon 159 Q4:n kanssa peräkkäin .... Ans kattoo kuinka käy.
Off topic: Kävin samana viikonloppuna koeajamassa VAG yhtymän tuotteen DSG-vaihteistolla ja se herätti kyllä positiivisia tunteita. Joten...
Tuokaa minulle yhdistelmä: Alfa 159 SW 3,2 JTS Q4 kompressorilla tai turbo(i)lla ja DSG vaihteistolla ... ja pankki saa välittömästi uuden laina-asiakkaan....
En ollut vielä lukenut mitään erikoispointteja ominaisuuksista tai vioista, joten en erikoisemmin osannut ottaa huomioon noita aiemmin kommentoituja asioita.
Ensivaikutelma oli tunnelma joulukuusesta - mutta silleen hyvässä mielessä, niinkuin melkein kaikki nykyajan autot. LCD-näyttöä ja muuta vitkutinta on, joka näyttää teknofriikin silmään hyvältä. Tuo jo mainittu digitaalisen matkamittarin vanhanaikainen rullaus oli hieno yksityiskohta. Myös Alfa logon näkyminen näytössä virtojen päällelaiton jälkeen sai minulta plussia.
2.2 kone tuntui alkuun pirteältä, mutta isompi tie todisti koneen pienuuden (tai turbo puutteen ) Käytössä käyttökelpoinen moottori, mutta ei sillä hauskaa voi pitää. Rengasmeteliä en pitänyt pahana, ilmeisesti noissa Malmin koeajopeleissä oli kitkat alla, koska en reagoinut nastojen ropinaan. 3 vuotta nastoitta ajelleena tuon normaalisti kuulee heti.
Liikenneympyrässä tuli kokeiltua alustaa ja olin tyytyväinen. Jäykkyys oli hyvä, eikä kolinoita tai narinoita kuulunut. Kokonaisuus on kunnossa, toivottavasti 3,2 Q4:ssä riittää paukkua kuljettamaan kiloja. Aion alkukesästä järjestää koeajon Mazda6 MPS:n ja tuon 159 Q4:n kanssa peräkkäin .... Ans kattoo kuinka käy.
Off topic: Kävin samana viikonloppuna koeajamassa VAG yhtymän tuotteen DSG-vaihteistolla ja se herätti kyllä positiivisia tunteita. Joten...
Tuokaa minulle yhdistelmä: Alfa 159 SW 3,2 JTS Q4 kompressorilla tai turbo(i)lla ja DSG vaihteistolla ... ja pankki saa välittömästi uuden laina-asiakkaan....
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Fangio
- Viestit: 36
- Liittynyt: 29 Tammi 2006, 19:25
- Car(s): ex-Alfa: 159 2.2 jts, nykyinen 159 2.4 jtdm Garretin turboversio
- Paikkakunta: Helsinki
Olen vaihtamassa autoa ja etsin autoa kaupunkipyöritykseen sekä pitkiin maantierupeamiin. Siis kohtuullisen kahtiajakautunut käyttötarkoitus. Vaimo ajaa lähinnä työmatkat kantakaupungissa ja mä kohtuullisia maantielenkkejä silloin tällöin.
Kävimme koeajamassa autoa tunnin verran ja autosta jäi positiivinen kuva. Muotoilu on upea, eritoten keulapuoli ja sisustuksesta pidin. Mittarivalot ovat hienot pimeällä! Auto on muuten lämmin pakkasilla. Alfassa on myös persoonaa, aivan omaa luokkaansa koko peli.
Jätimme asian hautumaan, vaimo itse asiassa otti asian uudestaan esille. Kävimme koeajamassa autoa kunnolla uudestaan ja nyt hieromme kauppoja. Taidan ostaa ensimmäisen Alfani. Olen siis käännynnäinen, entiset autot volkkareita ja volvoja.
Kävimme koeajamassa autoa tunnin verran ja autosta jäi positiivinen kuva. Muotoilu on upea, eritoten keulapuoli ja sisustuksesta pidin. Mittarivalot ovat hienot pimeällä! Auto on muuten lämmin pakkasilla. Alfassa on myös persoonaa, aivan omaa luokkaansa koko peli.
Jätimme asian hautumaan, vaimo itse asiassa otti asian uudestaan esille. Kävimme koeajamassa autoa kunnolla uudestaan ja nyt hieromme kauppoja. Taidan ostaa ensimmäisen Alfani. Olen siis käännynnäinen, entiset autot volkkareita ja volvoja.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Lisävarustehinnasto näyttää ilmestyneen www.alfaromeo.fi -sivuille.
Esim. Xenonit maksaa 1750e lisää.
-tommi
Esim. Xenonit maksaa 1750e lisää.
-tommi
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Tänään kävin Konalassa koeajamassa 159 2.2 JTS -versiota. Tunnin verran tuli pyörittyä autolla. Paljonhan mulla on samoja tuntemuksia, kuin ilmeisesti monilla muillakin. Auto tuntuu selvästi raskaammalta kuin oma 156 ja sitä kautta ohjaustuntuma ei ole niin herkkä. Sivupeilit eivät istu auton muuhun layouttiin vaan näyttävät hölmöiltä. 156:n peilit istuisivat paljon hienommin.
Elektroniikka toimi mielestäni autossa hyvin. Myyjän mukaan joku oli kommentoinut tuota luistoneston aktivoitumista hieman hitaaksi, mutta en huomannut siinä ko. ongelmaa. Kelikin oli todella liukas, joten siihen nähden kitkat toimivat upeasti elektroniikan säestyksellä. Istuma-asento löytyi nopeasti ja tuntui kohtuullisen hyvältä ilman ihmeellisempiä säätöjä. Muutenkin autossa oli helposti kuin kotonaan. Vaivattoman oloinen kaikin puolin.
Alkuun nappeja tuntui olevan ohjaamossa enemmän kuin laki sallii ja heti ei hahmottunut kokonaisuus. Silmämääräisesti tavaratila näytti isommalta.
Koeajon alkupätkällä kaasupoljin jymähti hetkeksi kokonaan pohjaan ja kierrokset pääsivät huutamaan täysillä. Onneksi palautui 30-45 sekunnin viiveellä sitten takaisin. Matto ei ollut välissä...
Kaasun palautus on hieman viiveinen, siihen kesti hetken tottua. Kytkin oli todella letkeä, eipä paljon tarvitse painella. Oman V6:n kytkin tuntui tuon jälkeen infernaaliselta hetkellisesti.
Ulkoisesti 159 on luonnossa paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Esittelyvärinä oli tämä perinteinen Rosso-väri. Konalan Deltan myyjän palvelualttius oli enemmän kuin kiitettävää tasoa, vaikka kahvia ei tarjonnutkaan. Kaikki ominaisuudet ja optiot tuli käytyä läpi ja kiirettä ei ollut. Todella iso plussa siis tästä Konalaan! Samoin hetken autoa ihailtuani tultiin jo kyselemään, että voiko auttaa. Toimitusajatkin käytiin läpi. Ja yhteydenottokin tulee vielä perässä, kun saadaan muita malleja koeajoon.
Kaiken kaikkiaan autosta (ja Deltasta) jäi positiiviset fiilikset. Katsotaan sitten myöhemmässä ajankohdassa. Hyvä vaihtoehto 159 on ehdottomasti.
Edit. Lisätään vielä tämä: moottoriääniä ei voi paljon kehuskella. Neutralos Anonymos. Siltä osin paluu kutosen rattiin ei tuntunut lainkaan huonolta .
Elektroniikka toimi mielestäni autossa hyvin. Myyjän mukaan joku oli kommentoinut tuota luistoneston aktivoitumista hieman hitaaksi, mutta en huomannut siinä ko. ongelmaa. Kelikin oli todella liukas, joten siihen nähden kitkat toimivat upeasti elektroniikan säestyksellä. Istuma-asento löytyi nopeasti ja tuntui kohtuullisen hyvältä ilman ihmeellisempiä säätöjä. Muutenkin autossa oli helposti kuin kotonaan. Vaivattoman oloinen kaikin puolin.
Alkuun nappeja tuntui olevan ohjaamossa enemmän kuin laki sallii ja heti ei hahmottunut kokonaisuus. Silmämääräisesti tavaratila näytti isommalta.
Koeajon alkupätkällä kaasupoljin jymähti hetkeksi kokonaan pohjaan ja kierrokset pääsivät huutamaan täysillä. Onneksi palautui 30-45 sekunnin viiveellä sitten takaisin. Matto ei ollut välissä...
Kaasun palautus on hieman viiveinen, siihen kesti hetken tottua. Kytkin oli todella letkeä, eipä paljon tarvitse painella. Oman V6:n kytkin tuntui tuon jälkeen infernaaliselta hetkellisesti.
Ulkoisesti 159 on luonnossa paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Esittelyvärinä oli tämä perinteinen Rosso-väri. Konalan Deltan myyjän palvelualttius oli enemmän kuin kiitettävää tasoa, vaikka kahvia ei tarjonnutkaan. Kaikki ominaisuudet ja optiot tuli käytyä läpi ja kiirettä ei ollut. Todella iso plussa siis tästä Konalaan! Samoin hetken autoa ihailtuani tultiin jo kyselemään, että voiko auttaa. Toimitusajatkin käytiin läpi. Ja yhteydenottokin tulee vielä perässä, kun saadaan muita malleja koeajoon.
Kaiken kaikkiaan autosta (ja Deltasta) jäi positiiviset fiilikset. Katsotaan sitten myöhemmässä ajankohdassa. Hyvä vaihtoehto 159 on ehdottomasti.
Edit. Lisätään vielä tämä: moottoriääniä ei voi paljon kehuskella. Neutralos Anonymos. Siltä osin paluu kutosen rattiin ei tuntunut lainkaan huonolta .
Alfa Romeo - immagine di bellezza