TS veto hukassa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kipe
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 15:30

TS veto hukassa

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Kysytäänpäs asian tuntijoilta...

Eli 2.0TS koneesta loppu veto kuin seinään kolmen ja puolen tonnin kohdalla... :(

Josko täällää olis tietoa mistä vikaa lähtis etsiin.

Ja autohan oli 75 vuosimallia 89.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ilmi kenties :?. Oireilee juuri sillai että veto loppuu kuin seinään.

No niin minä puusilmä, luulin että kyseessä oli 156 TS:ä :shock:. Tuo ilmamäärämittarin läppä voi takerrella tai sitten esim lämpötila-anturi oireille ilmamäärämittarissa.
Viimeksi muokannut Ricambi, 29 Tammi 2006, 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mitä muita oireita? Ja kiertääkö edes paikallaan tuota enempää?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Kipe
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 15:30

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Kiertää paikallaan rajottajaan asti, mutta ei kovin herkästi.
Ykkösen ja kakkosen sutii hienosti läpi asti, mutta kolmosella ei enään voima riitä...
Vaikka on kesä kumit alla... :-D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuossa on haistellaan vielä ilmamäärää läpällä joka on kyllä varsin luotettava, vanhemmiten tulee kulumisen takia nykimistä. Tietty jos olisi jäässä mutta nyt tuskin se on mahdollista. Toki se kannattaa puhdistaa jos sitä ei ole tehty.
Itse tarkistaisin sytytyspuolen. Tulppien kunto, sytytysjohdot, jakajat.... Tuntuuko kierrosten loppuminen nykimisenä vai tuntuuko että se hyytyy? Yksi mahdollisuus on pa-pumppu jos se ei jaksa pumpata tarpeeksi soppaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Niin olisiko Alfistipohjoosessa tietoa kun 164 V6:ssa on ärsyttävä vika. Jonossa kun ajelen niin hyppelee kuin kenguru välillä ja esim. silloin kun päästää kaasun niin nykii ikävästi. Olen itse arvellut olevan vikaa ilmamäärämittarin piirilevyssä missä on katkoksia, harjahan "lukee" tuosta piirilevyn potikasta missä asennossa ilmamäärämittarin läppä on. Voiskohan sitä kokeilla jos irroittaisi johdon ilmille ja ajelee, josko nykiminen loppuisi?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voisi olla myös imuvuoto, 164 TS teki samaa kun veti ilmaa ilmamäärimittarin ohi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kerran kun unohdin kiristää ilmaputken lemmarin ilmin ja läpän välillä niin oli lähellä ettei V6:nen lähtenyt tanssimaan masurkkaa tielle ja jättänyt korin katsomaan esitystä :shock:. Vuodolla on dramaattiset vaikutukset, olen kyllä tarkastanut tuon putken mutta en ole vuotoa havainnut. Voisihan sitä ruikkia "käynnistysspraytä" ja tarkistaa josko kierrokset nousee. Hyvä vinkki kanssa, kiitos.

Kipe
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 15:30

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Komento takas. Ottaa kyllä hetkellisesti kierrokset pohjaan mutta kun pitää kaasua pohjassa niin tippuu johonki 3900rpm.

Ilmamäärämittarin käytin auki ja näytti aivan uutta vastaavalta.
Liekkö vaihdettu joskus... :shock:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin imuvuotoa epäilin lähinnä Ricambin autosta.

Kipen murheet viittaisivat siihen ettei saa bensaa tarpeeksi, onkohan molemmat bensapumput pelissä mukana?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kipellä tuntuisi olevan sopan vähyyttä. PA-paineet pitäisi mitata. Jos tuota mittaria ei löydy tähän hätään niin voisi tarkistaa että pumpulle tulee riittävästi virtaa. Eli yleismittari pumpunnapoihin ja auto käyntiin, pitäisi tulla se yli 11.5V. Jos tuo OK niin sitten sitä PA-paineiden tarkistus.
Ricambin kannattaa tarkistaa ne imuvuodot ja sitten sen ilmamäärämittarin toiminta. Jotkut on mittailleet sitä yleismittarin vastusalueella mutta itsellä ei sillä mittaamisesta kokemusta, ainakin oskiloskoopilla saa varman tuloksen. Voineeko tuo moottori toimia yhtään normaalin oloisesti johto irti? Sitäkään en ole kokeillut. Sitten tuolla kaasupois oireilulla mittaukseen joutaa myös kaasu"potikka" tuossahan taitaa olla vain se täysin auki/kiinni anturi mutta sekin kannattaa mitata. Olikos se näin että oli kolminapainen ja keskinapa vaihtaa yhteyden reunanapojen välillä riippuen onko kaasu pois vai ihan pohjassa. Naksumisen puuttuminen jo noissa asennoissa kertoo ongelmasta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Tyhjäkäyntipiirin mikrokytkin kyllä toimii (ainakin "klik" ääni) tulee, minun pitää tosiaan mitata yleismittarilla tuon kaasupotikan.

Avatar
SOCOM
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 11:29
Paikkakunta: Kotka

ts tehot

Viesti Kirjoittaja SOCOM »

omassa ts:ssä starttauksen jälkeen dieselmäinen ääni hetken aikaa ja tehot kateissa yläkierroksilla.... imunokanajoitin...
7.päivä menee itsellä vaihtoon.
se selittäisi yläkierrosten tehohävikin..
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.

116
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Tammi 2004, 17:49

Re: TS veto hukassa

Viesti Kirjoittaja 116 »

Kipe kirjoitti:Kysytäänpäs asian tuntijoilta...

Eli 2.0TS koneesta loppu veto kuin seinään kolmen ja puolen tonnin kohdalla... :(

Josko täällää olis tietoa mistä vikaa lähtis etsiin.

Ja autohan oli 75 vuosimallia 89.

Koska polttoaine-suodatin on viimeksi vaihdettu?
/Kaj

Kipe
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 15:30

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Vika tais löytyä... :-D
Mittailin bensan paineet ja mittari nousi hädintuskin 2 bariin.
Ja kun kaasua polki niin tippui koko ajan... Siinä vaiheessa kun veto loppuu niin mittari näyttää melkeen nollaa.

Vai paljonko tuolla pitäs olla paineita??? :?

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Pumpulta pitäis tulla 2,8 - 3,2 bar painetta. Bensansuodatin tukossa, tankissa oleva siirtopumppu ei pyöri tai sitten varsinainen bensapumppu on sökö.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

116
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Tammi 2004, 17:49

Viesti Kirjoittaja 116 »

jknracing kirjoitti: tankissa oleva siirtopumppu ei pyöri.
tankissa oleva pumppu ei vaikuta paineeseen, ajoin ts.llä ainakin ½-vuotta ilman siirtopumppua ja ei vaikuttanut yhtään mitään...
/Kaj

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Ei se vaikutakkaan jos se siirtopumppu on rikki niin, ettei se ole mennyt jumiin. Omasta meni se siirtopumppu jumiin ja auton toimiminen loppui siihen. En ostanut uutta siirtopumppua vaan valmistin putkenpätkistä ym. sälästä tyhjän "korvikkeen" sen pumpun paikalle. Toimii ihan kohtalaisesti kunhan pitää tankissa riittävästi bensaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

116
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Tammi 2004, 17:49

Viesti Kirjoittaja 116 »

minun pumppu oli mennyt justiin jumiin, ei huomannut mitään ennen kuin otin sen pois tankin vaihdon takia....
/Kaj

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

116 kirjoitti:minun pumppu oli mennyt justiin jumiin, ei huomannut mitään ennen kuin otin sen pois tankin vaihdon takia....
/Kaj
No, tietäähän nyt senkin, että se osaa jumiutua myös niin, että se ei ainakaan mitenkään merkittävästi häiritse bensan virtausta. Omassa (3.0 V6) se oli onnistunut tukkeutumaan/jumiutumaan niin hyvin, että auto kävi tyhjäkäyntiä mutta kun kaasuun koski niin rötääminen alkoi.

Kaverin 75 TS:stä oli hapettunut siirtopumpun toinen johto irti siitä tankin kyljessä olevasta laipasta. Sillä pystyi kyllä ajamaan, mutta reilummin vedättäessä soppa loppui koneelta kesken.

Voihan noissa varsinaisissa bensapumpuissakin olla sen verran eroja, että jotku jaksavat imeä sitä bensaa tankista viallisen siirtopumpun lävitsekkin ja jotkut taas ei.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Osaisko joku muuten kertoa miksi mun 75:n bensapumppu alkaa surista katkonaisesti aina kun bensa laskee puoleen tankkiin, ja siitä alaspäin jatkuvasti. Ääni on samanlainen kun 33:n pumpusta, joka tosin alko surista vasta kun gaso oli ihan lopussa. Meinaan lähinnä että jos siirtopumppu on paskana niin voiko se oirehtia noin??

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Se oirehtii juuri noin, jos siirtopumppu on pois pelistä.
Tarkista ensin siirtopumpulle menevät piuhat. Voi olla tankin läpiviennin paikkeilla katki.

Pidä tankki yli puolen välin tai korjaa/ vaihda siirtopumppu. Painepumpun jurina tietää ennenpitkää sen rikkoutumista ja tien päälle jäämistä.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

No perskele..sehän se sitten on. Yli puolenvälin oon pitänykki, täytyypä alkaa tutkia missä vika

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Onko Americassa myöskin ko. siirtopumppu?

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Savo kirjoitti:Onko Americassa myöskin ko. siirtopumppu?
Ei ole. Siinä kun on se tankki takakontissa, niin bensa valuu ihan itsekseen pumpulle.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Kipe
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 15:30

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Oh right!!!! :-D :-D :-D

Eipä siinä ollut muuta vikaa kun bensan suodatin tukossa.
Millonkahan sitä oppii tarkastaan nuo perushommat ensin. Eikä heti ole purkamassa koko konetta atomeiksi... :oops: :oops:
-Kaikissa "oikeissa" autoissa on kahdeksan tulppaa-

Avatar
Teeäs
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Teeäs »

Itsellä luultavasti sama vika pari viikkoa sitten, onneksi ei tarvinnut hinata kuin 2 km tallille :)

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Mun värkki on alun perin TS, eli siinä on ilmeisesti myös siirtopumppu.. :?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Wille kirjoitti:Mun värkki on alun perin TS, eli siinä on ilmeisesti myös siirtopumppu.. :?
jos alkup ts:n tankki pohjassa eikä peräkontissa kuten americassa niin näinhän se luultavasti on..

Vastaa Viestiin