TS veto hukassa
Valvoja: Moderators
TS veto hukassa
Kysytäänpäs asian tuntijoilta...
Eli 2.0TS koneesta loppu veto kuin seinään kolmen ja puolen tonnin kohdalla...
Josko täällää olis tietoa mistä vikaa lähtis etsiin.
Ja autohan oli 75 vuosimallia 89.
Eli 2.0TS koneesta loppu veto kuin seinään kolmen ja puolen tonnin kohdalla...
Josko täällää olis tietoa mistä vikaa lähtis etsiin.
Ja autohan oli 75 vuosimallia 89.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Ilmi kenties . Oireilee juuri sillai että veto loppuu kuin seinään.
No niin minä puusilmä, luulin että kyseessä oli 156 TS:ä . Tuo ilmamäärämittarin läppä voi takerrella tai sitten esim lämpötila-anturi oireille ilmamäärämittarissa.
No niin minä puusilmä, luulin että kyseessä oli 156 TS:ä . Tuo ilmamäärämittarin läppä voi takerrella tai sitten esim lämpötila-anturi oireille ilmamäärämittarissa.
Viimeksi muokannut Ricambi, 29 Tammi 2006, 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuossa on haistellaan vielä ilmamäärää läpällä joka on kyllä varsin luotettava, vanhemmiten tulee kulumisen takia nykimistä. Tietty jos olisi jäässä mutta nyt tuskin se on mahdollista. Toki se kannattaa puhdistaa jos sitä ei ole tehty.
Itse tarkistaisin sytytyspuolen. Tulppien kunto, sytytysjohdot, jakajat.... Tuntuuko kierrosten loppuminen nykimisenä vai tuntuuko että se hyytyy? Yksi mahdollisuus on pa-pumppu jos se ei jaksa pumpata tarpeeksi soppaa.
Itse tarkistaisin sytytyspuolen. Tulppien kunto, sytytysjohdot, jakajat.... Tuntuuko kierrosten loppuminen nykimisenä vai tuntuuko että se hyytyy? Yksi mahdollisuus on pa-pumppu jos se ei jaksa pumpata tarpeeksi soppaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Niin olisiko Alfistipohjoosessa tietoa kun 164 V6:ssa on ärsyttävä vika. Jonossa kun ajelen niin hyppelee kuin kenguru välillä ja esim. silloin kun päästää kaasun niin nykii ikävästi. Olen itse arvellut olevan vikaa ilmamäärämittarin piirilevyssä missä on katkoksia, harjahan "lukee" tuosta piirilevyn potikasta missä asennossa ilmamäärämittarin läppä on. Voiskohan sitä kokeilla jos irroittaisi johdon ilmille ja ajelee, josko nykiminen loppuisi?
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Kerran kun unohdin kiristää ilmaputken lemmarin ilmin ja läpän välillä niin oli lähellä ettei V6:nen lähtenyt tanssimaan masurkkaa tielle ja jättänyt korin katsomaan esitystä . Vuodolla on dramaattiset vaikutukset, olen kyllä tarkastanut tuon putken mutta en ole vuotoa havainnut. Voisihan sitä ruikkia "käynnistysspraytä" ja tarkistaa josko kierrokset nousee. Hyvä vinkki kanssa, kiitos.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kipellä tuntuisi olevan sopan vähyyttä. PA-paineet pitäisi mitata. Jos tuota mittaria ei löydy tähän hätään niin voisi tarkistaa että pumpulle tulee riittävästi virtaa. Eli yleismittari pumpunnapoihin ja auto käyntiin, pitäisi tulla se yli 11.5V. Jos tuo OK niin sitten sitä PA-paineiden tarkistus.
Ricambin kannattaa tarkistaa ne imuvuodot ja sitten sen ilmamäärämittarin toiminta. Jotkut on mittailleet sitä yleismittarin vastusalueella mutta itsellä ei sillä mittaamisesta kokemusta, ainakin oskiloskoopilla saa varman tuloksen. Voineeko tuo moottori toimia yhtään normaalin oloisesti johto irti? Sitäkään en ole kokeillut. Sitten tuolla kaasupois oireilulla mittaukseen joutaa myös kaasu"potikka" tuossahan taitaa olla vain se täysin auki/kiinni anturi mutta sekin kannattaa mitata. Olikos se näin että oli kolminapainen ja keskinapa vaihtaa yhteyden reunanapojen välillä riippuen onko kaasu pois vai ihan pohjassa. Naksumisen puuttuminen jo noissa asennoissa kertoo ongelmasta.
Ricambin kannattaa tarkistaa ne imuvuodot ja sitten sen ilmamäärämittarin toiminta. Jotkut on mittailleet sitä yleismittarin vastusalueella mutta itsellä ei sillä mittaamisesta kokemusta, ainakin oskiloskoopilla saa varman tuloksen. Voineeko tuo moottori toimia yhtään normaalin oloisesti johto irti? Sitäkään en ole kokeillut. Sitten tuolla kaasupois oireilulla mittaukseen joutaa myös kaasu"potikka" tuossahan taitaa olla vain se täysin auki/kiinni anturi mutta sekin kannattaa mitata. Olikos se näin että oli kolminapainen ja keskinapa vaihtaa yhteyden reunanapojen välillä riippuen onko kaasu pois vai ihan pohjassa. Naksumisen puuttuminen jo noissa asennoissa kertoo ongelmasta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
ts tehot
omassa ts:ssä starttauksen jälkeen dieselmäinen ääni hetken aikaa ja tehot kateissa yläkierroksilla.... imunokanajoitin...
7.päivä menee itsellä vaihtoon.
se selittäisi yläkierrosten tehohävikin..
7.päivä menee itsellä vaihtoon.
se selittäisi yläkierrosten tehohävikin..
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.
Drive fast, Race hard, Die young.
Re: TS veto hukassa
Kipe kirjoitti:Kysytäänpäs asian tuntijoilta...
Eli 2.0TS koneesta loppu veto kuin seinään kolmen ja puolen tonnin kohdalla...
Josko täällää olis tietoa mistä vikaa lähtis etsiin.
Ja autohan oli 75 vuosimallia 89.
Koska polttoaine-suodatin on viimeksi vaihdettu?
/Kaj
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Ei se vaikutakkaan jos se siirtopumppu on rikki niin, ettei se ole mennyt jumiin. Omasta meni se siirtopumppu jumiin ja auton toimiminen loppui siihen. En ostanut uutta siirtopumppua vaan valmistin putkenpätkistä ym. sälästä tyhjän "korvikkeen" sen pumpun paikalle. Toimii ihan kohtalaisesti kunhan pitää tankissa riittävästi bensaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
No, tietäähän nyt senkin, että se osaa jumiutua myös niin, että se ei ainakaan mitenkään merkittävästi häiritse bensan virtausta. Omassa (3.0 V6) se oli onnistunut tukkeutumaan/jumiutumaan niin hyvin, että auto kävi tyhjäkäyntiä mutta kun kaasuun koski niin rötääminen alkoi.116 kirjoitti:minun pumppu oli mennyt justiin jumiin, ei huomannut mitään ennen kuin otin sen pois tankin vaihdon takia....
/Kaj
Kaverin 75 TS:stä oli hapettunut siirtopumpun toinen johto irti siitä tankin kyljessä olevasta laipasta. Sillä pystyi kyllä ajamaan, mutta reilummin vedättäessä soppa loppui koneelta kesken.
Voihan noissa varsinaisissa bensapumpuissakin olla sen verran eroja, että jotku jaksavat imeä sitä bensaa tankista viallisen siirtopumpun lävitsekkin ja jotkut taas ei.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Osaisko joku muuten kertoa miksi mun 75:n bensapumppu alkaa surista katkonaisesti aina kun bensa laskee puoleen tankkiin, ja siitä alaspäin jatkuvasti. Ääni on samanlainen kun 33:n pumpusta, joka tosin alko surista vasta kun gaso oli ihan lopussa. Meinaan lähinnä että jos siirtopumppu on paskana niin voiko se oirehtia noin??