155 kolahdus rattia käännettäessä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

155 kolahdus rattia käännettäessä

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Paikallaan tai hitaasti rullaten kuuluu selvää kolahdusta kun kääntää rattia. Ihan luokkaa muutaman kymmenen asteen kääntö aiheuttaa jo kolahduksen eikä tarvitse olla edestakainen liike vaan ihan samaan suuntaankin kunhan tekee sen sykäyksittäin.

Olisko mitään kovia veikkauksia mistä voisi vikaa lähteä hakemaan?

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Raidetangon päätä veikkaisin, se on ainakin helpoimmasta päästä tsekattavia kohteita.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Thanks, samaa on pari muutakin veikkailtu. Noihan on lähes ilmaiset, että sen puoleen voisi muutenkin vaihtaa vaikkei olisikaan ne :-D

Mutta, motonetistä löytyy, vaan onko varmasti samat 8V ja 16V:ssä?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Alatukivarren puslat, varsinkin etummainen herkempi..revennyt ehkä vulkanointi irti keskikiholkistaan..?

kolahdus kuulunee just vähän ratinkäännön jälkeen...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Raidetangon päät on melkein ilmaisia kyllä, mutta vaihto saattaa olla melko vaikeeta. Niin ja laskuihin kannattaa myös laskee sitten etupyörien suuntaus.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Juu suuntaus pitäisi tehdä joka tapauksessa, joten menee äkkiä hukkaan jos ei noita vaihda, ei se säätäjä saa niitä kuitenkaan auki ja hirvee itku jne.

jiiässänkin veikkaus kuullostaa pelottavan hyvältä, ammattimies tuon varmaan huomaa jos vaan saan auton pajalle?

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Rolle kirjoitti:vaan onko varmasti samat 8V ja 16V:ssä?
8V/16V erosta en tiedä, selvinneekö asia joltain CD-rompulta?
Epezi kirjoitti:Raidetangon päät on melkein ilmaisia kyllä, mutta vaihto saattaa olla melko vaikeeta. Niin ja laskuihin kannattaa myös laskee sitten etupyörien suuntaus.
Ei se vaihto ainakaan 155:ssa vaikeata ole: pyörä pois, kartiokiinnityksen mutteri ja raidetangossa oleva lukitusmutteri irti ja sitten vain pyörittelee raidetangon pään irti. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä... :-D Jos kartiokiinnitys on huolella jumissa, niin sitten olisi hyvä olla sopiva ulosvetäjä. Tosin kun ei ole tarkoituskaan laittaa vanhaa osaa paikalleen, niin sitten voi lekalla lyödä suoraan tappiin melko surutta. Ulosvetäjääkin käytettäessä kannattaa kartiokiinnitystä herätellä vasaralla koputelemalla; pelkästään puristamalla irroittaminen vaatii niin paljon voimaa, että etenkin halpisulosvetäjästä korkkaa helposti jenka.

En ole aina raidetangonpään vaihdon yhteydessä pyöränkulmia suuntauttanut. Tähän saakka on riittänyt, kun olen kiristänyt lukitusmutterin samaan kohtaan raidetankoon kuin ennenkin, jos vanha ja uusi osa ovat näyttäneet silmämääräisesti identtisiltä. Varman päälle jos haluaa pelata, niin sitten suuntaus kannattaa tietysti tehdä.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Raidetangonpäätä voisin minäkin äänestää, tosin muistelen että tuossa meidän yksilössä kolahti vain kerran per suunta kun rattia käänteli. Muuten kuulostaa justiinsa tutulta. Vaihto ei kuulemma ollut paha rasti, oli samassa laskussa jarruremppaa ja jotain muuta niin en tiedä erikseen paljonko tuohon meni pajalla aikaa.

Ai niin, osien sopivuudesta sen verran, että tuohon -97:aan ei yllättäen käynyt Alfa 155:n raidetangonpää, vaan Fiat Marean samanniminen mokkula :lol: .

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Juu ne tiedä 155:sta... kuusnepassa ainakin vasen sisäpää on hankalassa paikkaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ulkopäästä tässä puhutaan vai miten?

TeroV. ei tässä tapauksessa kannata laittaa samaan kohtaan kun tuntui jo aikaisemmin että oli kulmat persiilleen :-D

Pepperoni: Itse asiassa tuo kolahteli vain kerran aikaisemmin, nyt on varmaan ihan valmis.. Hommasitko itse osat vai mistähän löytyisi varmasti oikeat osat?

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Rolle kirjoitti:Ulkopäästä tässä puhutaan vai miten?
Ulkopäästä minä olen koko ajan puhunut. Sisäpää onkin hankalammassa paikassa, mutta sitä en ole vielä joutunut mistään vehkeestä vaihtamaan.
Rolle kirjoitti:TeroV. ei tässä tapauksessa kannata laittaa samaan kohtaan kun tuntui jo aikaisemmin että oli kulmat persiilleen :-D
No sitten pyörien suuntaus kannattaa tosiaan tehdä. :-D Jos Marean raidetangon päät sopivat 16V:een, niin niitä näkyy löytyvän Motonetista.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ulompi pää oli kyseessä joo. Jos nostaa pyörän ylös ja ravistaa vaakasuunnassa (eli pyörän edestä ja takaa kiinni) niin pitäisi naksua. Itse varmistin diagnoosin korjaamolla, josta myös hankkivat varaosan. Oli kait tullut ensin väärä osa kun oli auton mallin mukaan tilattu, ja pitänyt käydä vanhan osan kanssa varaosaliikkeessä vertailemassa. Tuo minun autoni (vaikka vaimohan sillä etupäässä ajelee) on ihan viimeisiä valmistettuja 155:sia, joten olisko siinä jo käytetty "uudempaa" osaa :roll: ?

Edit TeroV kerkesi väliin niin vielä tarkennus, eli en todellakaan tiedä käykö Marean osa kaikkiin 16V:hin, koska jonkun varaosakirjan mukaan sen piti nimenomaan olla joku muu kuin tuo Marean pääty.

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Hmm... Pitäsiköhän siitä tarkistaa apurungon ja ohjausvaihteen kiinnitykset :roll: . Tuu näyttää illalla gresaan. Oon siellä varmaan viidestä yhdeksään.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

mun kohdalla kävi niin hassusti, jotta piti tohon -94 malliin löytyä vielä se halvempi malli.... mutta auto onkin ainakin alustaltaan sitten -95... ei sopinut ei. mun raidetangonpää huomattavasti isompi ja jämäkämpi.. eikä löytynyt sitten muualta kuin deltasta...hintakin siinä sopivasti sitten triplaantui :crazyeyes:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Pepperoni kirjoitti:ihan viimeisiä valmistettuja 155:sia
Muistatko milloin muuten? Mulla taisi olla 10/96, rekisteröity sitten -97, mutta ainakin eroa oli Il Mostron -95 vuosimalliin etupäässä joissain osissa.

155TS: Soitan sulle tossa jossain välissä, meneekö takuuseen? :lol:

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Se on rekisteröity kesäkuussa -97, tarkkaa valmistusajankohtaa en nyt muista. Saattaisi hyvinkin olla samaa "erää" tuon sinun autosi kanssa.

Tuumer
Viestit: 61
Liittynyt: 29 Loka 2005, 00:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Katkennut jousi voisi myös kolahdella?

Ainakin vanhempiin 8V 155:iin pystyy alatukivarteen vaihtamaan pelkät puslat, vaikka esim. Motonet myy pelkästää tukivartta.
En raaskinut ostaa koko tukivartta kun vain etummainen pusla oli rikki. Sopiva pusla löytyi Fiat Tempran listalta.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Motonetin raidetangonpäät käyvät ainakin alkupään 16 venasiin. Viimekesänä tuli vaihdettua kulmien säädön yhteydessä omaan ysifemmaan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tulipas muuten mieleeni että tommosta samanlaista oiretta oli veljen calibrassa, syynä oli katkennut kallistuksenvakaajan koiranluu, joka aina välillä kolahti sinne reikäänsä, ja irti jne.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuumer kirjoitti:En raaskinut ostaa koko tukivartta kun vain etummainen pusla oli rikki
Tuo samainen pusla on ainakin rikki kun tänään oli tutkittavana. Ajattelin tosin ostaa koko tukivarren niin pääsee korjaaja helpommalla, ja onpahan sitten uusi. Samalla sitten noi raidetangonpäät vaihtoon ja vielä oli jotain muuta mitä piti ostaa :-D

En tiedä mitä sieltä 155TS kiristit mutta väheni kolina selvästi kun kääntää rattia..?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Nyt on palikkaa vaihdettu. Rikki oli ainakin toisen alatukivarren etummainen pusla, toisen etuiskarin ylätukilaakeri ja oliko vielä joku alapallokin väljä. Samalla vaihdatin myös raidetangonpäät, ja kyllä sinne vaan taisi mennä ne Marean. Eron huomaa siitä että Mareaan ovat suorat, ja molemmille puolille samat kun taas 155:ssa niissä on pieni mutka ja eri palikat molemmille puolille.

Vielä renkaat säädettynä ja taas mennään. Olisi vielä varaa uusiin iskareihin ja jousiin niin olisi koko etupää vaihdettu, mun tuurilla sieltä kuitenkin leviää iskari kohta :mrgreen:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Rolle kirjoitti:Nyt on palikkaa vaihdettu. Rikki oli ainakin toisen alatukivarren etummainen pusla, toisen etuiskarin ylätukilaakeri ja oliko vielä joku alapallokin väljä. Samalla vaihdatin myös raidetangonpäät, ja kyllä sinne vaan taisi mennä ne Marean. Eron huomaa siitä että Mareaan ovat suorat, ja molemmille puolille samat kun taas 155:ssa niissä on pieni mutka ja eri palikat molemmille puolille.

Vielä renkaat säädettynä ja taas mennään. Olisi vielä varaa uusiin iskareihin ja jousiin niin olisi koko etupää vaihdettu, mun tuurilla sieltä kuitenkin leviää iskari kohta :mrgreen:
tuommosiia ei kannata ääneen kirjottaa :-D
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

jiiässänkin veikkaus kuullostaa pelottavan hyvältä,
Rikki oli ainakin toisen alatukivarren etummainen pusla,
Oli tuttu vika...erääseen 92 malliseen viime kesänä vaihdoin tukivarren saman vaivan takia, siinä oli myös alapallokin vähän väljä.

:-D :-D :-D

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Onkos tuo alapallo yhtä puuta tukivarren kanssa? Ainakin äkkipäätä vaikutti siltä kun katsastaja tänään näytti väljää niveltä. Ja jos osien sopivuudesta vm. -97 on taas tietoa (Rolle tai joku muu) niin otetaan mielellään vastaan. Eli käykö kaikkiin samat tukivarret vai onko tässä taas jotkut turbofiiatin kikkulat alla?

Nimim. keskiviikkona sovitettu korjaamolla kolmet etujarrulevyt, kaikki (ilmeisesti) kirjan mukaan Alfa 155:n levyjä ja kaikki vääriä :evil: . Pantiin sitten vain uudet palat ja vanhoja levyjä vähän puunaten, eikun katsastukseen ja hyvinhän ne viisarit siellä nousivat 8) .

Btw. Rolle, eilen imuroidessani löysin etupenkin alta Lear Corporationin tarran jossa luki kaiketi valmistuspäivämäärä 05 12 96, eli auto lienee valmistunut jossain vaiheesssa ko. päivän jälkeen.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Alapalloonyhtäpuuta tukivarren kanssa. Tietääkseni tukivarsi on kaikissa satavviisvitosissa sama, edes kapeakoriset vanhat eikä leveät uudet eroa toisistaan vaan raideleveyttä on lisätty muilla keinoin. Temprankin kanssa on sama tukivarsi muuten mutta sentään edes alapallo on Alfassa järeempi. Vetelistä ja usein risoista Fiat Tipo mallisista sisäpään puslista johtuukin useiden 155 tietynlainen "löysyys" kiihdytettäessä ja jarrutettaessa. 16 veen etulevyt on pikkuisen ongelmalliset koska niitä ei ole käytössä turhan monessa autossa. Tai levyjä itse asiassa on (mm.156), mutta viispulttisella pyörännavalla. Nelipulttisena 284mm levyt ovat "offsetiltään" 5 milliä väärät. Autot jossa samat levyt ovat Alfat 145/6 2,0 16v ja Fiat Multipla. Siis minun tietääkseni :wink: .

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ihan motonetin tukivarret kävi, eikä maksanut miljoonia. Jos ei löydy varastosta niin tuliko tilaamalla ihan seuraavana päivänä.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Kiitoksia tiedoista, eiköhän nyt homma onnistu. Motonetissa ei ollut varastossa kuin oliko Turussa, mutta eivät mitä ilmeisimmin maksa miljuunia muuallakaan. Ei sillä että ihan huomiseksi tarttis saadakaan.

Tuossa oli hassua juuri se, kun auto ei tunnu yhtään vetelältä eikä mitään kolinoitakaan ole nyt kuulunut (vielä), joten en osannut mitään epäillä. Katsastajan ravistuskone on kuitenkin armoton ja selvästi siinä väljää oli.

Noista levyistä vielä, tuollaiset väärällä offsetilla olevat oli juuri tarjottu joltakin tukkurilta, muut olivat vissiin ihan väärää mallia. Pähkäilyn tulos oli että turbossa (Q4 siis?) olisi samat etulevyt kuin ainakin uusimmissa 16V 155:ssa, mutta en siis todellakaan lähde tässä väittämään mitään, Il Mostron lista voi hyvin pitää paikkansa. Motonetin lista antaa 2.5 V6:lle ja turbolle sekä jollekin Lancialle saman osan. Näitä olisi näköjään ollut varastossakin, mutta ei ole kokeiltu minun autooni. Katsotaan tarviiko palata asiaan ensi vuonna, nyt tuli uusilla paloilla yli kolmen kilon jarruvoimat ja tuntuma muuttui ihan toiseksi joten näillä mennään toistaiseksi.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Niin, siis Q4 ja V6 on samat levyt, jotka löytyvät hyvin monista muistakin italialaisita autoista. Kaikissa 16venasissa samat, eri levyt. Ja se että niitä ei löydy juuri mistään Fiateista eikä mistään Lancioista tekee niistä hiukan hankalat (erityisesti "sport") löytää. Kokemusta on. Joidenkin toimittajien kirjat ovat jopa niin syvyydestä että ne tarjoavat kaikkiin malleihin 8veen 257 millistä levyä :crazyeyes: . Takalevythän ovat samat eri mallien kesken. Vinkki, ainakin EBC:ltä löytyy lista käytännössä kaikkien automallien jarrulevyjen mitoista. Sisältää ainakin tiedot halkaisijasta, paksuudesta, offsetistä, pyöränpulttien määrästä sekä onko levyt jäähdytetyt vai no.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

OK. Osaapahan varautua seuraavalla kerralla. Noita 8veen kiekkoja oli tosiaan tarjottu myös ja vielä jotain kolmatta. Eli aika syvyydestä on kirjat. Takalevyjen kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Hyvä tietää tuo EBC:n lista, täytyy käydä kurkkaamassa.

No niin, alkaa mennä ohi aiheen joten ei sen enempää, mutta näistä 155:n osien sopivuuksista voisi melkein tämän topikin perusteella laittaa jonkun listan vaikka tuonne FAQ-osioon.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Jatketaampa vähän vanhempaa ketjua. Elikkäs oon kiinnittäny huomiota 155ssa huomiota erinäisiin etupään kolahduksiin montuissa varsinkin vasemmalta sekä liikkeelle lähtiessä jos kytkimen nostaa vähän reipaammin ylös. Väljää etupäästä selkeimmin on raidetangoissa molemmin puolin ja tuntuisi vielä olevan sisäpäässä. Tuon tuntee kyllä rattiin auton ollessa paikallaan. Ongelma onkin se että mistä noita raidetangon sisäpäitä saa 155seen?motonetissä ei suoraan ole 155seen mutta mahtaako esim tempran/tipon sisäpää sopia? Onko joku niitä koskaan vaihtanut? oma auto on koriltaan 95 vuoden ja 8v versio. Alatukivarren puslat myötäävät hieman,varsinkin se etummainen.Iskarin yläpäänlaakereita en ole vielä vaihtanut.noi ilmeisesti on niitä heikkoja lenkkejä kyseisessä alustassa? Mutta sitten toi kolahdus liikkeelle lähtiessä ja joskus myös vaihteita vaihtaessa sen kuulee myös. Onko kukaan joutunut vaihtamaan moottorin takimmaista kumityynyä? se myötää mielestä hieman liikaa. Vai olisko jollain parempia ideoita kolinan aiheuttajaksi?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Caijo-Romeo kirjoitti:Jatketaampa vähän vanhempaa ketjua. Elikkäs oon kiinnittäny huomiota 155ssa huomiota erinäisiin etupään kolahduksiin montuissa varsinkin vasemmalta sekä liikkeelle lähtiessä jos kytkimen nostaa vähän reipaammin ylös. Väljää etupäästä selkeimmin on raidetangoissa molemmin puolin ja tuntuisi vielä olevan sisäpäässä. Tuon tuntee kyllä rattiin auton ollessa paikallaan. Ongelma onkin se että mistä noita raidetangon sisäpäitä saa 155seen?motonetissä ei suoraan ole 155seen mutta mahtaako esim tempran/tipon sisäpää sopia? Onko joku niitä koskaan vaihtanut? oma auto on koriltaan 95 vuoden ja 8v versio. Alatukivarren puslat myötäävät hieman,varsinkin se etummainen.Iskarin yläpäänlaakereita en ole vielä vaihtanut.noi ilmeisesti on niitä heikkoja lenkkejä kyseisessä alustassa? Mutta sitten toi kolahdus liikkeelle lähtiessä ja joskus myös vaihteita vaihtaessa sen kuulee myös. Onko kukaan joutunut vaihtamaan moottorin takimmaista kumityynyä? se myötää mielestä hieman liikaa. Vai olisko jollain parempia ideoita kolinan aiheuttajaksi?
Voisko olla että laatikon ja korin välinen kiinnityspalkki on revennyt irti (päissä pultit) niin aiheuttaa turhaa tärähtelyä ?

Vastaa Viestiin