Alfa 166 haussa

Alfoista

Valvoja: Moderators

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Alfa 166 haussa

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Iski paha autokuume ja 166 Alfaa tekisi mieli... :mrgreen:

Haluaisin 3-litraisen manuskaversion, mikä tarkoittaa sitä että vaihtoehtoja ei Suomesta kauheesti löydy.

Vaihtokartanolla on jonkin aikaa ollut myynnissä yksi punainen yksilö. Onko joku sattumoisin käynyt tsekkaamassa sitä? Onko tuo noin 20 teur realistinen hinta moisesta vm. 99 autosta?

Heittäkää kommentteja aiheeseen liittyen!

martinsk
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Joulu 2005, 11:54
Paikkakunta: Viro

Viesti Kirjoittaja martinsk »

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Mä en sitten tiedä kuinka suuri on tax suomessa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ihan kohtuullinen hinta tuossa Vaihtokartanon Kuuskutosessa, jos on hyvässä kunnossa. Näyttäisi olevan vähän ajettukin.
Eiköhän tuosta vielä vähän saisi tingattua.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

autovero n 6500€ viimme lokakuulla myönnetyn tullin päätöksen mukaan suunnilleen samanverran ajetusta ja samanikäisestä kolmelitraisesta..

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Tämä ei nyt ole Alfa, mutta läheltä liippaa...

Täälläkin on nimim. trooper kaupitellut Lancia Kappa 3.0:a ja autossa on suomen mittapuulla nähden erittäin hyvät varusteet. Itse tuota mietin vakavasti, mutta tämä prkleen työmatka ampui tuon ajatuksen alas.

Auto on tietääkseni tällä hetkellä seisonnassa lämpimässä varastossa, kun omistaja hankki 166:n. Kannattaa katsoa olisiko ilmoitus Lanciasta vielä nettiautossa.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Alfa 166 haussa

Viesti Kirjoittaja MKT »

burtsi kirjoitti: Haluaisin 3-litraisen manuskaversion, mikä tarkoittaa sitä että vaihtoehtoja ei Suomesta kauheesti löydy.
Pitää paikkansa - Suomesta sai ostettua vain Sportronicilla varustettuna. Sitä en missään nimessä hankkisi, 4-vaihteinen tomaatti pilaa auton ja erityisesti moottorin luonteen täysin. Kaikki ZF:n manuaalilaatikolla olevat 3.0-litraiset ovat ulkomailta tuotuja, niin myös oma kulkine. Parin vuoden tuttavuuden perusteella ei voi kuin suositella.

Vaihtokartanon auton kunto selvinnee perusteellisella koeajolla, hintapyyntö vaikuttaa hyvinkin kohtuulliselta mikäli auto on priimakunnossa.

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Kiitoksia kommenteista.

Asun tällä hetkellä väliaikaisesti keski-Suomessa, joten koeajo ja tuohon autoon tutustuminen ei ihan heti onnistu. Sattuuko kukaan työskentelemään/asumaan Vaihtokartanon lähettyvillä ja haluaisi käydä tekemässä alustavan katselmuksen autosta? :mrgreen:

Sain autosta oheiset tiedot sähköpostitse eilen.

"Alfa on ollut aikaisemmin 1939 synt. hammaslääkärillä ja pilkuntarkalla
pidolla. Huollot teetetty merkkiliikkeessä. Auto on uutta vastaava!"

Tarkemmin kysyttäessä tuli kuitenkin heti yksi ikävä asia ilmoille eli autoon ei ilmeisesti ole koskaan vaihdettu jakohihnaa! Eikös tässäkin moottorissa vaihtoväli ole 60tkm/3 vuotta? Ko. autokauppiaalla on väärä tieto että olisi 120 tkm... Tuosta selviää tietenkin rahalla, mutta itse en kyllä uskaltaisi autolla ajaa ennen vaihtoa. Lisää tinkivaraa siis...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Moro, mä voin käydä tsekkaamassa auton puoliltapäivin, ko. liike on aika lähellä duunia. Laitan sitten pienen raportin tänne ja/tai pm.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Hienoa, kiitoksia! Odottelen innolla! :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

burtsi kirjoitti:"Alfa on ollut aikaisemmin 1939 synt. hammaslääkärillä ja pilkuntarkalla
pidolla. Huollot teetetty merkkiliikkeessä. Auto on uutta vastaava!"
Voiko enää kliseisempää olla?

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Vittorio Jano kirjoitti:
Voiko enää kliseisempää olla?
Älä muuta sano! :twisted:

Hiukan suoraan sanottuna pelottaa ajatuskin auton ostamisesta tuosta liikkeestä. Kaikki jobbarit on samanlaisia, myyjä kusettaa aina.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Dodiin. Laitan tämän "raportin" tänne, niin voivat muutkin kiinnostuneet lukea:

Tämä AR 166 on tuotu Saksasta Vaihtokartanon toimesta. Auto on erittäin siisti, sekä ulkoa että sisältä. Ei lommoja eikä muitakaan painaumia. Konepellissä on pieni naarmu, joka on paikattu maalikynällä. Samoin oli joitain pieniä kiveniskemiä. Nahkasisustus on musta ja oikein hyvässä kunnossa.

Kaikki varusteet löytyvät, mitä luvataankin. Ja nopeasti tarkastin toimivuuden, tuntuvat olevan ok.

Laitoin koneen käyntiin hetkeksi, en kuitenkaan ajanut. Kylmänä moottori kävi oikein siististi. Konetila oli pölyinen, mutta muuten ok. Mitään öljy- tai nestevuotoja en nähnyt. Jakohihnaa ei oltu vaihdettu, mutta muuten huollettu säännöllisesti.

Autossa on nyt nastarenkaat alla siisteillä aluvanteilla, toisia vanteita ei ole, mutta kesärenkaat kuitenkin on.


Tulevia menoeriä:

- jakohihnan ja hilppeiden vaihto n.700:-
- vanteet talvirenkaille 300.- (?)
- ruostesuojaus 600:-

Yhteenvetona; oikein siisti auto, uskaltaisin ostaa itse, jos tarvitsisin. :P
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kuullostaa hyvältä. Eiköhän jakohihnarempankin saisi myyjäliikkeen piikkiin vaihdettua. Onhan vaihto jo kuitenkin 13tkm/4 -vuotta myöhässä. :shock:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Jep, tai ainakin on hyvä argumentti tinkiä hintaa.

Unohtui mainita, että auto on nyt Härmän kilvissä, kuvassa ei ollut näköjään vielä.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Iso KIITOS Ciancarlolle! Tällä foorumilla hommat toimii! :mrgreen:

Kuulostaa sen verran hyvältä, että kaupanhieronta taitaa alkaa välittömästi. Katsotaan mihin päädytään.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Onnea kaupanhierontaan! :-D Manuaali 166 3,0 kelpaisi mullekin.

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Itsenikin piti ennen puoltapäivää käydä autoa katsomassa...
En osto mielessä, lähinnä vain mielenkiinnosta sekä ajankuluksi. Oltais varmaan oltu Ciancarlon kanssa samoihin aikoihin :-D ...

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Siis onko tuo auto ollut saksalaisella hamppilääkärillä, vai mitä nuo ristiriitaiset tiedot oikein tarkoittivat? Putosin korkealta ja kovaa, siis kyydistä.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Juuh, "entinen omistaja on ollut niksmanni hammaslekuri", kovasti myyntijulli selitti mulle, kun tutkailin autoa.. :-D
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Ciancarlo kirjoitti:Konetila oli pölyinen
Eikös pölykuiva ole kuiteskin melkohyvä?
Tietää että moottoria ei ole pesty ja tehty täystuhoa samalla. Sekä näkee jos jostain jotain vuotaisi/valuisi...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kyllä moottorihuone yleensä pestään, kun vaihtoauto fiksataan myyntikuntoon. Sama juttu uuden auton kanssa ennen luovutusta. Jos mottia ei oltaisi pesty, niin siellä olisi hieman muutakin tavaraa kuin pölyä..

Moottori on hyvä virauttaa aina silloin tällöin.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Kuullostaa hyvältä. Eiköhän jakohihnarempankin saisi myyjäliikkeen piikkiin vaihdettua. Onhan vaihto jo kuitenkin 13tkm/4 -vuotta myöhässä. :shock:
Saksassa voi olla eri vaihtoväli
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Voi toki. Mutta nyt kun auto on Suomen kilpien välissä, niin kyllä hihnanvaihto kuuluu liikkeen piikkiin tehdä.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Itse ostin nykyisen kulkineeni juuri samaisesta liikkeestä ja sekin oli yhtä kiveniskemää lukuunottamatta lähes virheettömässä kunnossa. Kilsoja lähes 8 vuotta vanhassa autossa oli vain 70 tuhatta, mutta tarkan syynäyksen ja liikkeen ottaessa niistä vastuun, uskoin ne todeksi. Itse sain pyyntihinnasta lähes pari tonnia pois suoran käteiskaupan ollessa kysymyksessä. Eikä liikkeesseen ole ollut mitään tarvetta olla yhteydessä näin puolentoista kuukauden ja 4 tuhannen kilometrin jälkeen. Tuo kyseinen peli ilmestyi kauppaan muuten samana päivänä, kun hain omani sieltä pois.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Täältä löytyisi 166 2.0 V6 turbo pyyntihinnalla 19990e.

http://www.hyrylankeskusauto.fi

Omani ostin ko. liikkeestä. Kävin ko. yksilön ajamassa samalla. Tästä on tosin jo reilu vuosi aikaa, joten tinkivaraa hinnassa saattaa olla...

Auto oli siisti ja hauska. Tässä aina välillä on käynyt mielessä, että olisiko pitänyt ostaakin tuo. Tehoa hiukan eri tavalla kuin 2.0TS:ssä.

Kyseinen auto kuten omanikin, on Italiasta ko. liikken tuoma. Oman autoni kanssa kaikki on sujunut niin kuin Alfan kanssa voisi olettaa. Liikkeen puoleen en ole joutunut kääntymään, joten jälkimarkkinoinnin tasosta en osaa sanoa mitään.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Tuo turbo on ollut myyniisä todella kauan, vaikka siinä ei mitään suurempia vikojakaan ilmeisesti ols. Aiheesta on keskusteltu forumilla useasti. Jotain naarmuja ja pieniä epäsiisteyksiä siinä muistaakseni oli. Hinnassa on takuulla muutama tonni tinkivaraa. Käy kokeilemassa :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Periaatteessa miksei tuotakin voisi harkita, mutta suora kuutonen ehkä miellyttää hieman enemmän...

Mites tuon turbon tekniikka? Minulla ei ole mitään käsitystä tuosta koneesta. Pysyykö kasassa eli onko luotettavuus kunnossa? Onko tyyppivikoja? Entä kustannukset?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

burtsi kirjoitti: mutta suora kuutonen ehkä miellyttää hieman enemmän...
..eikun veekuutonen.. :lol:


Asiaan; haulla löytää tuosta turbosta lisää. Mutta enemmän huolenpitoa + hiukan enemmän rahua se kuitenkin vaatii kuin vapari. Eikös mm. venttiilien säätö ole hieman työläs homma ja pitää tehdä 20 tkm välein..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Ciancarlo kirjoitti:
..eikun veekuutonen.. :lol:


Asiaan; haulla löytää tuosta turbosta lisää. Mutta enemmän huolenpitoa + hiukan enemmän rahua se kuitenkin vaatii kuin vapari. Eikös mm. venttiilien säätö ole hieman työläs homma ja pitää tehdä 20 tkm välein..
No niinpä tietysti, meikäläinen on hiukan kohmeessa näin aamusta! :oops:

Tuollainen kuva itsellänikin turbo myllystä on. Onko tuo siis sama kone kuin GTV:ssä vai olenko ihan hakoteillä?

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Sama kone se on kuin Getvosessa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Auto Monte Carlo kauppaa myös manuaalivaihteista törkeän hienoa kolmelitrasta.

Kuva

Näyttää olevan vielä kaikilla mahdollisilla herkuillakin..

Helvetti, tollanen pitää saada!

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Noniin, tämä on siisti yksilö

Joistakin yksilöistä sen vain näkee ensi silmäyksellä postikortin kokoisesta kuvasta

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei muutakuin paikan päälle ja shoppailemaan, heh.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Paitsi että hinta kaksinkertaistuu saman tien Suomeen tuodessa:

Sama kärry.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Nojoo siihen luultavasti alv päälle kun on ilmoitettu että vähennyskelpoinen niin tuleekin hintaa jo lähemmäksi 20k Suomeen tuotuna, siihen sitten verot päälle.

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Kiinnostaisiko Burtsia 2001 166 2.5 V6, aj. 116000, remmi vaihdettu, alut, aut.ilm. YMS?
Autokaupan ammattilainen

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

HANU kirjoitti:Kiinnostaisiko Burtsia 2001 166 2.5 V6, aj. 116000, remmi vaihdettu, alut, aut.ilm. YMS?
Laita toki lisäinfoa vaikka yv:nä... :-D

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Pikkuisen olen suunnittelemassa vaihtoa 156SW käytettyyn 166 ja myös tällä forumilla olen etsinyt vastausta kysymykseen onko 2.0l V6 turbo hyvä vaihtoehto koneeksi.
Kysymys siinä suhteessa tärkeä, kun täällä näyttäisi löytyvän pikkuisen mielenkiintoisia yksilöitä (esim: 166 V6 2.0l TB), mutta jonkinverran bad press olen kuullut 2.0l V6 TB koneesta. Että helposti hajoaa, vaikea pitää kunnossa, polttaa paljon jne. En kuitenkaan ole onnistunut ottamaan yhteyttä paikallisella forumilla kehenkään kenellä olisi ensikäden tietoja ja kokemuksia :?
Kiitos etukäteen kaikista tiedoista! :P

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

itsellä on tommoinen v6tb getvosessa.Toinen kesä menossa ja koneessa ei ole ollut ainuttakaan vikaa ja kilometrejä on 180tkm.Jakohihna vaihdettiin viime keväänä ja venttiili välykset tarkistettiin muttei tarvinnut säätää vaikka oli 20 000km ajettu.Saksassa jakohihnan vaihtoväli on 120tkm.Käsitykseni mukaan noissa ei ole hihnahuolia ollut.Koneen luonteesta sen verran että vetää mukavasti alhaalta,mutta vaatii kierroksia,että lähtee kunnolla :) Hieman äänekäs toi mylly on verrattuna 2.5v6:teen.

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

martinsk kirjoitti:http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Mä en sitten tiedä kuinka suuri on tax suomessa.
Kahdeksan tonnin tonnin molemmin puolin noiden ysiysien verot näyttäis olleen vuosina 2003 ja 2004. Tuskin ovat tuosta ainakaan nousseet
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Thx :) Kaverilla oli pari päivää lainassa 2.0l TB 166 koska myös ajattelee samanlaista vaihtoa, mutta 100km kaupunkiajoa antoi tuloksena 17l :shock: Mitä mieltä Te olette tuollaisesta tuloksesta? Jos se on normaali, niin taidan ennemmin ottaa 3.0l V6 täysvarustuksella :mrgreen:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuulilasi otti ekat pitemmät tyypit Suomessa juuri 2.0 TB koneella. On jossain se lehtikin tallessa, kannattaa lukea, varsin mairittelevaa tekstiä. Mutta taisivat juuri kaupunkiajon janoa moittia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Advisor kirjoitti:100km kaupunkiajoa antoi tuloksena 17l :shock: Mitä mieltä Te olette tuollaisesta tuloksesta? Jos se on normaali, niin taidan ennemmin ottaa 3.0l V6 täysvarustuksella
Kyllä kolmelitrainenkin sen kakskymppiä äkkiä ottaa, jos valoista vähänkään ripeämmin kiihdyttelee ja ajaa pelkää "torin ympyrää", mistäkö tiedän... :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Alfissimo kirjoitti:
Advisor kirjoitti:100km kaupunkiajoa antoi tuloksena 17l :shock: Mitä mieltä Te olette tuollaisesta tuloksesta? Jos se on normaali, niin taidan ennemmin ottaa 3.0l V6 täysvarustuksella
Kyllä kolmelitrainenkin sen kakskymppiä äkkiä ottaa, jos valoista vähänkään ripeämmin kiihdyttelee ja ajaa pelkää "torin ympyrää", mistäkö tiedän... :mrgreen:
ok, mutta se on 3.0l, eikä 2.0l pellin alla 8) Tuboa ajattelin, koska kuvittelin, että johtuen tilavuudesta tuo kulutus olisi pikkuisen järkevämpi, mutta jos ero on pari litraa 3.0l niin en sitten tiedä onko litraa pienempi kone 'järkevä'. :?

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Ajoin isän 166 2,5 v6 lla viikonlopun talvella ja keskikulutus noin 17l/100km.....Tosin olin just kortin saanu ja piti v6sta vähän huudattaa ja jätättää taakse bemareita ja muita tuning viritelmiä. 8)
On muuten ollu melkein puolivuotta deltan myynti listoilla mutta nyt ilmeisesti on yksi hymyilevä Alfisti lisää kun ei enään näy.

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Noniin, kun topicci on kolmelitraseen manuaaliin liittyvä...
tulin just 2kk:n työmatkalta ulkomailta ja sillä välin oli oma yksilöni laitettu kuntoon (uusi kytkin, vauhtipyörä, ilmi) autoni tarinahan on se vähän surullinen eli siis ostin sen 2v sitten ja ennen tätä viikkoa olin ajanut sillä noin 10päivää(no viimeset 6kk se seiso omien kiireideni takia). Nyt kun auto on toiminut mainiosti niin en ole possua ottanut tallista esiin lainkaan vaan ajellut Alfalla leveä hymy naamalla. Ainoa ongelma on nyt se että possu kulutta sekä kaupungissa että muualla 166sta vähemmän... eli järkisyistä Alfa ehkä kannattas vaihtaa vähemmän kuluttavaan käyttöautoon...
järkisyyt...

ps. vilkkuviiksi ei palauta vasemmalle kääntyessä, eikä palauttanut siinä toisessakaan superissa jota koeajoin. Onko tälle millasia korjausehdotuksia?

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kiitos :)
tumbe kirjoitti:Ajoin isän 166 2,5 v6 lla viikonlopun talvella ja keskikulutus noin 17l/100km.....
Tuollaisen kulutuksen olen valmis hyväksymään :twisted:
BB kirjoitti:järkisyistä Alfa ehkä kannattas vaihtaa vähemmän kuluttavaan käyttöautoon...
järkisyyt...
hehehehehehehehe... :lol: :mrgreen: Oki, mutta en silti Alfaa mihinkään 'järkiautoon' vaihda 8)

Itsehän myös vastasit tuohon ylempään:
BB kirjoitti:Nyt kun auto on toiminut mainiosti niin en ole possua ottanut tallista esiin lainkaan vaan ajellut Alfalla leveä hymy naamalla.
Et silleen :-D

Pistin 156SW myyntiin ja jos/kun saan myytyä, niin katsotaan minkälaisia 166sia löytyy markkinoilta :P

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa 166 haussa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Monza kirjoitti:Lähinnä jos haluaa 3.0 V6 mallin manuaalina, niin ei liene muita vaihtoehtoja kuin hakea se
MKT kirjoitti:
burtsi kirjoitti: Haluaisin 3-litraisen manuskaversion
Suomesta sai ostettua vain Sportronicilla varustettuna. Sitä en missään nimessä hankkisi, 4-vaihteinen tomaatti pilaa auton ja erityisesti moottorin luonteen täysin. Kaikki ZF:n manuaalilaatikolla olevat 3.0-litraiset ovat ulkomailta tuotuja, niin myös oma kulkine. Parin vuoden tuttavuuden perusteella ei voi kuin suositella.
Osaisiko joku valaista lisää tuosta Sportronic automaatista?
Aluksi olin kiinnostunut pelkästään automaatista mutta MKT:n kommentti laittoi ajattelemaan asioita uudestaan.
Mikä laatikko edelsi tuota ZF manuaalia?
Entä, onko muualla maailmalla ollut tarjolla erilaisia automaatteja (esim. 5-6 vaihteisia) ?

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Autowiki selvensikin jo hieman.

Mutta kokemuksia saa kertoa...

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Itse yllätyin aikanaan positiivisesti kyseisestä laatikosta. Välillä ei uskois neliportaiseksi. Kokemukseni ovat 2.5v6 koneella, jota ei kai Suomeen ole liiemmin automaattina tuotu.

Varsinkin kulutuspuolella rankaisee yllättävän vähän, jos ollenkaan, manuaaliin verrattuna. Normikulutus on 2.5v6:ssa 12.2, mutta omassa ajossani (sekalaista pääkaupunkiseudulla) keskikulutus selvästi alle 11, mikä ei mielestäni ole todellakaan paljon. Ajotietokone muuten kertoo tässä autossa kulutuksen hieman ~0.5 l/100km yläkanttiin.

Menopuolella pykälien vähyys kyllä tuntuu paikaltaan kiihdytettäessä, mutta vaihdot ovat kyllä mallikkaan nopeita ja oikea-aikaisia kuitenkaan nykimättä.

Itselläni ei moitittavaa ärsyttävää peruutuspiipitystä lukuunottamatta. Käyttölogiikaltaan jopa hieman parempi kuin 159:n Q-tronic

2.4JTD koneessa on muuten vastaava 5-pykäläinen loota.

Vastaa Viestiin