164 ajokieltoon!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

164 ajokieltoon!

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Voi räkä :x . Kävinpähän koettamassa leimaa tohon kuusnepaan ihan hyvissä ajoin puoltoista kuukautta ennen vikaa päivää. Ajokieltoa paukahti päästöistä. Haulla kävin jo vähän vilkuilemassa oliskohan Lambda syyllinen. Pielessä olevat arvot: Lampaada 0,77. HC tyhjäkäynnillä 402, kierroksilla 453. CO tyhjällä 4,17, kierroksilla 8,10. GRANDE KATASTROF! Mikä neuvoksi, vai pitäisikö kokeilla enstemmäisenä motonjetistä tai muualta Lambda hakea? Kattikin on varmaankin voinut saada jo siipeensä? S**t*n* etten älynny keskeyttää katsastusta :evil: .

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei se taida noin paljoa säätää pieleen pelkän lambdan perässä. Olisko bensanpaineessa tai ilmamäärämittarissa sanomista?
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Aikas pielessä tosiaan on, tuntuuko vievän bensaa reippaammin?

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Hiukkasen on tuntunu että veisi enemmän, ei kuitenkaan mitenkään eksponentiaalisesti. Arvoissa ihmetyttää eniten CO:n ankara nousu kierroksilla, kun pitäisi laskea? Onko hölmö idea vaihtaa Lambda ja testata sitten uudelleen? Näyttäisi maksavan 55 eskoa motonetissä. Päästöt mitattu 2.8.05 silloin ok. Joku muuttunut välissä rajusti :crazyeyes: .

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Alan vaihdos saanut ne vähäisetkin muistikuvat unohtumaan, mutta eikös tuossa autossasi voisi olla sytytyskatkokin. Raaka, palamaton bensa nostaa HC:n ja sekoittaa lambda-arvon täysin.
Tarkista tulpat, kannet. Tarkista että kipinä tulee kaikille tulpille asti ja etsi pimeässä läpilyöntejä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Kiitoksia vinkistä, tutkitaan...

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Tessussa kannattaa muutenkin tarkistaa molempien jakajien toiminta säännöllisin väliajoin. Lähes kaikki tuntemani yksilöt ovat olleet singlesparkkeja jossain elämänsä vaiheessa ja yleensä kuski on ollut asiasta tietämätön. Singleys aiheuttaa hieman huojuvan tyhjäkäynnin, ihan varmasti palamatonta bensiiniä ja alitehoisuutta :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Tästä on tullut jo useassa ketjussa mainittua, mutta kerran vielä, eli meikän 155 (2.0 16V) sai päästömittarin punaiselle pelkällä viallisella lambdalla. Arvot olivat luokkaa HC 600-700 ja CO 7-7.5 sekä tyhjällä että kierroksilla. Lambda-arvoa en muista joten siinä voi olla eroa. Onneksi mittautin ennen katsastukseen menoa (ja niin aion tehdä jatkossakin).

Katti ei ollut saanut siipeensä, joskin putkesta oli lentänyt jos jonkinmoista partikkelia anturin vaihdon jälkeen. Päästöarvot menivät käytännössä nollille ko. toimenpiteen jälkeen.

Muita oireita olivat parisen litraa kohonnut kulutus ja ajoittainen lievä nykimistaipumus.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Kiitoksia lisävinkeistä. Aion minäkin jatkossa mittauttaa päästöt ennen leimaa. Yks ajokielto riittää mulle loppuelämäks :mrgreen:

Tami
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Loka 2005, 13:51
Paikkakunta: Korpi, joka on Röykkässä, joka on Nurmijärvellä.

Viesti Kirjoittaja Tami »

Ja käyt luetuttamassa päästöarvot missä hyvänsä muualla kuin katsastusasemalla. Eräänkin kerran siellä näytti todella rikasta ja huollossa oli pikkuista vailla liian matalat. Virittelevät niitä vehkeitään niinkuin mekin. :lol:
Elämä alkaa 240... kw:sta! Nykyisin tosin Saabilla.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

No nyt on bemaristin (155 TS) kans käyty kuusnepaa tutkimassa. Nättiä kipunaa piisaa eli syttypuoli on kunnossa, tulpat tuli vaihdeltua samalla. Ilmi tutkittiin ja letkut sun muut käytiin läpi. Pahasti mitään normaalista poikkeavaa ei löydetty, mitä nyt vakio hiukan huohotellu kaasuläpän ja ilmin yhdistävää haitarikumia törkyseksi. Lambada tuli vaihdettua, halpaan tarvikkeeseen tosin. Oli tulpat ja Lambda tosissaan nokiset. Loppuviikon aikana testiin :roll: . Toivotaan, toivotaan... Sit rupeekin jo meikämannelta loppumaan konstit.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Jippikaijeah! Lambdan vaihdon jälkeen päästöarvot tipahti lähes nollille :-D . Leima otteessa ja fiilikset vaihtuneet mahtiv*tutuksesta isoon helpotukseen. Eikun pienet sille :drinking: .

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

tässä autossa pitäisi olla vain alle kaksi vuotta vanha lamda anturi pitäisi mennä kirkkaasti päästöjen puolesta läpi viime vuonna kun leimasin ei päästöjen kanssa ollut mitään ongelmaa

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Joo kyllä siellä oli Lambda jossain vaiheessa vaihdettu aiemminkin. Oli itse asiassa nelijohtoinen yks johto kytkemättömänä, näissähän ei oo tota lämmitystä ollenkaan. Lambdan vaihdolla kuitenkin päästöt tipahti katastrofaalisesta ihanteelliseen, mitään muuta varsinaista korjausta ei tehty. Kulutustavaraa... :?

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Pari vuotta aiemmin oli mullakin edellisen kerran vaihdettu. Siksi(kään) en heti osannut lambdaa epäillä. Eli kulutustavaraa tosiaankin.

Vastaa Viestiin