kannattaako 33:n osto?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

kannattaako 33:n osto?

Viesti Kirjoittaja geetee »

Eli onko -89 vuoden 33 kannattava ostos ja mitä siitä kannattaa maksaa?
Yhtä nättiä yksilöä olin jo ostamassa mutta se kerkesi menemään ja
nyt olisi toinen kiikarissa.
Autoa on hitsailtu aika lailla ja pientä laittamista siinä vielä olisi. koneremontti siihen on tehty ja kytkin vaihdettu.
Ruostetta ei pulkopelleissä ainakaan ole (helmat ja kaaret kunnossa).
Auto maalattu muutama vuosi takaperin.
Niin kakkonenhan siinä rusahtaa aika pahasti. tai ei jos oppii vaihtamaan, mutta taitaa olla kaikissa. Onko uudemmssa 16v koneessa sama laatikko?

Pari kuvaa jotka vähän huonolaatuisia koska otettu puhelimella.
[img=http://img114.imageshack.us/img114/1543/muokattu3kl.th.jpg]
[img=http://img114.imageshack.us/img114/2198/120220060093ah.th.jpg]

Ehjä kuskin penkki tulisi mukaan..


Uudempaa mallia en haluaisi koska vanhemman ulkonäkö miellyttää enemmän.. ainakin keulasta.

vanadoo
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2004, 02:55

Viesti Kirjoittaja vanadoo »

Heititpäs vaikean kyssärin.
Kaikkihan riippuu auton kunnosta.
Omistin vastaavanlaisen laitteen yli kymmenen vuotta ja voin tietenkin kertoa mitä ongelmia itselläni sen kanssa oli.

Kiusallisin ongelma itselläni olivat Tuplaweberit.
Kaasuläppäakselin kuluminen aiheutti käynnin epätasaisuutta ja en oikein koskaan saanut tätä autoa käymään kunnolla. Tuplakaasareita oli hyvin vaikeaa säätää balanssiin korvakuulolta, eivätkä yhtään paremmin onnistuneet korjaamotkaan joilla oli asiaan kuuluvat laitteet. Ne harvat jotka suostuivat auton vastaanottamaan ja tiesivät ko. kaasareista edes jotain.
Yleisin kommentti oli "onpa eksoottinen laite".

Nokkien kuluminen ajokilometrien myötä ja ainaiset imusarjavuodot olivat myös todellisia haasteita auton tyhjäkäynnin saamiseksi edes jonkinlaiseksi.

Ruostetta riittää joka puolella.
Pahimpina paikkoina bensatankin korkin ympärystä, helmat, takalokarit, ovien alareunat. Näin ainakin itselläni.
Omani meni alan harrastajalle sisustan vuoksi muutama vuosi sitten, sillä sen pellit olivat aivan mätinä.

Moottori siinä tuntuu kestävän isältä pojalle.
Ajoin omallani yli 400.000 kilometriä ja ainoana korjauksena tein siihen mäntien rengastuksen, sylinterien hoonauksen ja laakereiden vaihdon jossain vaiheessa.

Kaikki alustan puslat ovat myös nopeasti kuluvaa tavaraa, kuten myös jarru- ja bensaputketkin.

Katsastuksen päästömittauksesta pääsee kyllä vaivalloisesti läpi, mikäli onnistuu löytämään asiaan vihkiytyneen mittaajan, joka onnistuu huijaamaan mittareita säätämällä kaasarit täysin pieleen, josta ne sitten joutuu mittauksen jälkeen palauttamaan alkuperäisiin arvoihinsa.

Mitäkö tästä ikuisesta murheenkryynistä sitten kannattaa maksaa?

Mikäli peltityöt on tehty asianmukaisesti, eikä kaasuttimissa ole suurempia klappeja, jarru- ja polttoaineputket on vaihdettu, alustan puslat samoin, olisin itse valmis maksamaan siitä 600-800.

Autohan on mitä mahtavin ajaa ollessaan täysin kunnossa (ehkä puolet viikosta), joten harrasteautona se on mitä mahtavin.

En kuitenkaan suosittele sitä henkilölle, joka ei osaa itse tehdä sille mitään, sillä ylläpito tulee todella kalliiksi, mikäli sitä joutuu käyttämään korjaamolla joka kuukausi.

Ostin itselleni 33:n -91 muutama vuosi sitten ja olen ostokseeni enemmän kuin tyytyväinen.
Vaikka joudunkin tekemään siihen kansirempan muutaman viikon kuluttua, se on kuitenkin toiminut useamman vuoden varmemmin ja huomattavasti vähemmillä ruostevaurioilla kuin aikaisempi vastaava.

Halvimmillaan tätä 1.7 QV mallia olen nähnyt myytävän 200 eurolla, joten hintahaarukka on tässäkin autossa melko laaja.

Eräästä pyydettiin 1300 ja käydessäni katsomassa sitä, sen kunto oli täysin samanlainen kuin entisen autonikin, josta otin irti moottorin ja joitakin varosia ja lähestukoon lahjoitin korin sellaiselle henkilölle joka tarvitsi siitä ehjänä olleen sisustan omaan projektiinsa.

Ps. Bensiinitankki todennäköisesti vuotaa keskisaumastaan, ellei sitä ole vaihdettu jossain vaiheessa.

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Tuli sitten ostettua tuo kyseinen yksilö. aika näyttää kannattiko se.
Ensimmäinen alfani muuten.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Onneksi olkoon! Toivottavasti ei jää viimeiseksi :wink:

Vastaa Viestiin