33:n koneen irroitus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

33:n koneen irroitus

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Pystyykö koneen irroittamaan ja poistamaan yläkautta?

vanadoo
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2004, 02:55

Viesti Kirjoittaja vanadoo »

Miksei se teoriassa voisi olla mahdollista, mutta kannattaako se, se onkin jo toinen asia?

Vaihteistohan siitä pitäisi ensin saada irti, sillä koneen joutuisi irrottamaan melkein pystysuorassa asennossa, moottorin etupää ylempänä.
Auton alla pitäisi silloin olla todella paljon tilaa (vaihteisto paikallaan) ja tilaa siellä kyllä pitäisi olla ilman vaihteistoakin melkoisesti.

Miksi haluaisit irrottaa sen yläkautta?
Joudut kuitenkin työskentelemään niin paljon auton alapuolella irrottaessasi kaikkia asiaan liittyviä heebeleitä, että samantien sen auton nostaa pukeille ja irrottaa sen koneen vaihteistoineen alakauttakin.

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

ELÄ TEE SITÄ!!!
Oon ite tehny sen kerran kakkos koriseen, josta se lähti koht. pienillä vaurioilla ja kerran nuova malliin johon tarvi kyllä rälläkän avuks eli keula palkki pois... ja vaihteiston irroitus paikallaan ollessa ei ole niitä miellyttävimpiä asioita...

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Oolrait, asia ymmärretty. Alakautta siis. Kiitos tiedoista. :wink:

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

ollikuhta kirjoitti:Oolrait, asia ymmärretty. Alakautta siis. Kiitos tiedoista. :wink:
Kun otat sen poikittaispalkin, joka pitää alatukivarsia kiinni, irti, niin kone putoaa suoraan. Ei tarvise liikutella.

Jos ei ollut aikeissa siis...

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Auttakaa nyt nörtimmät pikkusen, kun "haulla" en saanut mitään aikaseks 33 16v:n koneen irrotuksesta. (kuvia ja juttuja)

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Toivottavasti tästä olisi jotain apua vaikka ei juuri tuohon 16v-malliin olekaan: http://www.alfaromeo75.it/manual%20alfa%2033.pdf

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

pee kirjoitti:Toivottavasti tästä olisi jotain apua vaikka ei juuri tuohon 16v-malliin olekaan: http://www.alfaromeo75.it/manual%20alfa%2033.pdf
Huoh... tällanen, ku ois 33:sesta... :cry:

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Mutta sehän on 33:sta. Tosin 8-ventiilisestä kaasarikoneisesta versiosta.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Löytyi oivahkonoloinen sivusto 33:een keskittyen, mutta ikävä kyllä ranskaksi. Kaipa tuon saa baabelin kalalla käännettyä. http://alfaimola.free.fr

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

pee kirjoitti:Löytyi oivahkonoloinen sivusto 33:een keskittyen, mutta ikävä kyllä ranskaksi. Kaipa tuon saa baabelin kalalla käännettyä. http://alfaimola.free.fr
Hyvä löytö. Kiitoksia.

vanadoo
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2004, 02:55

Viesti Kirjoittaja vanadoo »

Minulta löytyy 33 mallista alkuperäinen korjaamokäsikirja.
Siinä ei ole erikseen 16v ohjeita, mutta koneen irrotus on ymmärtääkseni kaikissa malleissa melko samanlainen operaatio.
Olen suoraansanoen täysi tumpula tietokoneen käytössä, joten nettiin en osaa niitä laittaa, mutta jos Ollikuhta rahtarina on Tamperella päin liikenteessä, niin saat kyllä valokopioita ko. kansiosta.

Ota yhteyttä jos siltä tuntuu.
alfauno@netti.fi

Vastaa Viestiin