Motronic (V6/3.0)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Motronic (V6/3.0)

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Hain Ruotsista viritetyn koneen. Kansi on portattu ja virtaustestattu ja pakopuolella on rosteriset ES-30-pakosarjat. 2000 egee - jättebra! Ai niin, ja nitratut QV-nokat. Hulluja nuo ruotsalaiset. Myyjä olikin ihmeissään: joulusta asti ollut myynnissä "jag kan tammefan inte förstå!"

Tilanne oli otollinen, koska oma koneeni oli juuri menossa vielä kalliimpaan täysremppaan.

Autossani on vastahakoisesti chipattava L-jetronic (niin kai se oli). Ilmeisesti nyt olisi syytä kertoa lastulle, että antaa palaa.

Jos jollakin on tallin nurkassa tai takana tämä ns. uudempi Motronic-ohjausjärjestelmä, niin käyttöä löytyisi. Tieto naapurin pihalla olevastakin riittää.

Vai onko sama, vaikka haen romikselta jostain 164-mallista?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Motronic (V6/3.0)

Viesti Kirjoittaja 90 »

Seiska5mma kirjoitti:Hain Ruotsista viritetyn koneen. Kansi on portattu ja virtaustestattu ja pakopuolella on rosteriset ES-30-pakosarjat. 2000 egee - jättebra! Ai niin, ja nitratut QV-nokat. Hulluja nuo ruotsalaiset. Myyjä olikin ihmeissään: joulusta asti ollut myynnissä "jag kan tammefan inte förstå!"

Tilanne oli otollinen, koska oma koneeni oli juuri menossa vielä kalliimpaan täysremppaan.

Autossani on vastahakoisesti chipattava L-jetronic (niin kai se oli). Ilmeisesti nyt olisi syytä kertoa lastulle, että antaa palaa.

Jos jollakin on tallin nurkassa tai takana tämä ns. uudempi Motronic-ohjausjärjestelmä, niin käyttöä löytyisi. Tieto naapurin pihalla olevastakin riittää.

Vai onko sama, vaikka haen romikselta jostain 164-mallista?
ei taida ihan suoraan tuo 164:n johtosarja käydä..
joutuu soveltamaan jonkin verran..
omassa 90:ssä kun kone on 164QV:sta ja johtosarja samoin.. oli siis melkoinen oreraatio saada toimimaan joten en suosittele jos ei ole hyvää sähkömies tuttua... :)

kannattaa yrittää löytää 75 QV:n johtosarjat/boxit tai yrittää tulla toimeen jetronicilla...

yksi !64:n johtosarja /boxit löytyy mutta ei henno luopua niistä kun on myös yksi 3.0 motti ja se jää sitten ilman... :(

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Onko muutakin eroa kuin johtojen pituus?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Jarno kirjoitti:Onko muutakin eroa kuin johtojen pituus?
boxin johto sama..mutta mittariston johtojen kanssa tulee ongelmia koska sekä boxin että mittariston johdot samassa sarjassa ja eroavaisuuksia on..
mekäläisellä ei meinannut puolalle löytyä paikkaa millään samoin yksi relepaketti ei meinannut löytää paikalleen millään johtuen liian lyhkäsistä johdoista..

mutta jos on aikaa ja valmis näkemään vaivaa niin mikä ettei... :)
helpomalla kyllä pääsee kun koettaa jostain onkia sen 75 3.0 QV:n piuhasarjan kun voi laitella sen suoraan paikalleen...
tosin sekin voi olla melko vaikea löytää... :?

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

L-jet ilmamäärämittari - 10 hv

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Soitin Muukkoselle/Runelle, jolla on sekä vanha että uusi myllyni, että etsiskelen Motroniccia. Rune tokaisi, että ilmamäärämittari on Jetronicin pullonkaula ja vie noin 10 heppaa.

Jos se jetroniicci vielä jää chippaamatta, niin kaakejahan jää laitumelle aivan hitosti. Niin ei voi käydä...

Ostamani virikoneen rakentaja Ruotsissa oli kaavaillut kunnon ruiskusysteemin lisäksi jokaiselle imuputkelle omaa läppää (vai miten sen nyt sanoisi). Ideakin taisi tulla läheltä - miehellä oli "kahdeksanläppäinen" Montreal tallissa. Oli kaatua, en ollut nähnyt sellaista edes Alfa-sivuilla.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: L-jet ilmamäärämittari - 10 hv

Viesti Kirjoittaja 90 »

Seiska5mma kirjoitti:Soitin Muukkoselle/Runelle, jolla on sekä vanha että uusi myllyni, että etsiskelen Motroniccia. Rune tokaisi, että ilmamäärämittari on Jetronicin pullonkaula ja vie noin 10 heppaa.

Jos se jetroniicci vielä jää chippaamatta, niin kaakejahan jää laitumelle aivan hitosti. Niin ei voi käydä...

Ostamani virikoneen rakentaja Ruotsissa oli kaavaillut kunnon ruiskusysteemin lisäksi jokaiselle imuputkelle omaa läppää (vai miten sen nyt sanoisi). Ideakin taisi tulla läheltä - miehellä oli "kahdeksanläppäinen" Montreal tallissa. Oli kaatua, en ollut nähnyt sellaista edes Alfa-sivuilla.
kyllä Rune tietää mitä puhuu... :)
ja tuo Chippaaminen on kyllä Jetroniciin vaivalloisemoi kun chippi on juotettu piirilevyyn kiinni..
tuollainen läppäratkaisu taisi olla tuossa harjunpään veljesten GTV6:kin..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Löytyy mm. Autoracingilta Lumenition- läppärunkoja: :P http://www.autoracing.fi/tuotteet/lapparungot.html


Sieltä vaan valkkaamaan.

Paitsi V6-moottorissa voipi olla omat hankaluutensa :oops:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

GAMMA500 kirjoitti:Löytyy mm. Autoracingilta Lumenition- läppärunkoja: :P http://www.autoracing.fi/tuotteet/lapparungot.html
Uhhuh mitä hintoja... Melkein tuhat euroa kahden sylinterin läppärungosta!

No, köyhällehän kaikki on kallista.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
GAMMA500 kirjoitti:Löytyy mm. Autoracingilta Lumenition- läppärunkoja: :P http://www.autoracing.fi/tuotteet/lapparungot.html
Uhhuh mitä hintoja... Melkein tuhat euroa kahden sylinterin läppärungosta!

No, köyhällehän kaikki on kallista.
meikäläiseltä taitaisi jäädä hankkimatta... :)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Onha nuo kalliita, jostain muistelisin että tuo 940E olisi 2+2 hinta. Vaikka tuostahan kyllä saa sen käsityksen että se olisin 2-syl. hinta. :?

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

eikös moottoripyörän padoissa ole jotain vastaavia läppärunkosydeemejä ihan tehtaan jäljiltä 8)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

HOTAKAINEN kirjoitti:eikös moottoripyörän padoissa ole jotain vastaavia läppärunkosydeemejä ihan tehtaan jäljiltä 8)
Saattaapi olla, mulla on jälkiasennettuna :)
Monessa ärjyssä vapaahengitteisessä autosssa noita on myös

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Nyt meni satakuusneloseksi

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Sain tekstarin Ruotsista - sieltä lähetetään ilmaiseksi kaikki, mitä 164-mallin Motroniciin liittyy: ilmamäärämittarit ja muut tötteröt. Koneen 10 vuotta sitten itselleen koneistanut hemmo ilmeisesti haluaa tosissan tietää, mitä siitä lähtee. Sopimukseen kuuluu, että ajan joskus sinne, jotta mies saa kokeilla ja kuunnella konetta. Pakko kai se on sitten...

Näyttää QV:n palikat olevan luonnonvara, jota ei kierrätetä. Viestiä on mennyt englantiin sun muualle. Saksasta ei romiksia meinaa helpolla löytää, helvetisti mainospohjaisia kusetussivustoja tiellä. Tosin se, ettei osaa saksaa, voi haitata tehokasta hakukoneiden käyttöä.

Mutta so not, nuo johtokommentit pistetään korvan taakse. Taitaa mennä sähköhommiksi. Onneksi kojelauta on valmiiksi irti, jos sen takaa pitää kaivella.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Nyt meni satakuusneloseksi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Seiska5mma kirjoitti:Sain tekstarin Ruotsista - sieltä lähetetään ilmaiseksi kaikki, mitä 164-mallin Motroniciin liittyy: ilmamäärämittarit ja muut tötteröt. Koneen 10 vuotta sitten itselleen koneistanut hemmo ilmeisesti haluaa tosissan tietää, mitä siitä lähtee. Sopimukseen kuuluu, että ajan joskus sinne, jotta mies saa kokeilla ja kuunnella konetta. Pakko kai se on sitten...
Ohoh :shock:

Hädässä alfisti tutaan, sehän ei ole uutta, mutta että joku naapurimaan jannu lahjoittaa rahanarvoista tavaraa ilmaiseksi kuullakseen, miten rakentamansa ja myymänsä kone käy... Tuo on todella hienoa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Nyt meni satakuusneloseksi

Viesti Kirjoittaja 90 »

Seiska5mma kirjoitti:Sain tekstarin Ruotsista - sieltä lähetetään ilmaiseksi kaikki, mitä 164-mallin Motroniciin liittyy: ilmamäärämittarit ja muut tötteröt. Koneen 10 vuotta sitten itselleen koneistanut hemmo ilmeisesti haluaa tosissan tietää, mitä siitä lähtee. Sopimukseen kuuluu, että ajan joskus sinne, jotta mies saa kokeilla ja kuunnella konetta. Pakko kai se on sitten...

Näyttää QV:n palikat olevan luonnonvara, jota ei kierrätetä. Viestiä on mennyt englantiin sun muualle. Saksasta ei romiksia meinaa helpolla löytää, helvetisti mainospohjaisia kusetussivustoja tiellä. Tosin se, ettei osaa saksaa, voi haitata tehokasta hakukoneiden käyttöä.

Mutta so not, nuo johtokommentit pistetään korvan taakse. Taitaa mennä sähköhommiksi. Onneksi kojelauta on valmiiksi irti, jos sen takaa pitää kaivella.
no niin..näinhän se homma toimii... :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Osa näyttää löytyneen ja keskustelu senkun jatkuu vastoin kaikkia sääntöjä joten jatketaan oikealla osastolla.

Vastaa Viestiin