Joo, kyllä sen sitten teledial täytyy olla. Painoa näyttäis olevan n.11,5kg mikäli taulukko pitää paikkansa, kevyen ja hyvän näköinen, mutta ainakin hintaansa nähden painava.
Ainakin mun kohdalla puhutaan osittain harraste autosta. Vanteita valitessa kiinnitän huomiota myös painoon ulkonäön ja kestävyyden ohella, ei kai keveydestä haittaakaan ole jollei nyt suurta hyötyäkään. Pienempi koneisissa autoissa huomaa kyllä paino eron kiihdytellessä ja ajatteilisi pyörän ripustustenkin pääsevän vähemmällä, kun jousittamatonta massaa on vähempi. Jollei hommaa ajattele vähääkään harrastuksen näkökulmasta mitään hyötyä ainakaan käytettyyn rahamäärään nähden ei taida olla.
Painavat vs. kevyet, vähän sama kuin toiset vetää rälläkällä jouset poikki ja toiset ruuvaa KW:n alle. Ulkonäöllisesti ajanee saman asian.
Mitä harrasteautoihin tulee niin toisille on ihan sama millä vessalla kulkee, toisia sitten auto kiinnostaa muutenkin kuin kehonsiirtovälineenä, ei kai tästä nyt tarvitse väitellä/vittuilla.
Asiasta renkaisiin... Mahtaneeko 235/40 R17 istua 147:n alle? Olisi pirun halvalla tiedossa Yokohaman A539:t tuossa koossa, mutta kun ei tiedä sopiiko alle ja toisekseen nykyiset vanteet ovat vain 7,5" leveät. Ei kai tuollaista kumia saa noin kapealle vanteelle laittaa?
Juu, näin näyttäisi olevan... Pahus sentään. Ei kukaan haluaisi vaihtaa noita Alessio Vittorioita leveämpään vanteeseen? Tai saa ne ostaa suoraankin :-) Vanteet ovat Aquan entiset ja näyttävät tältä: http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3011
Nimimerkki Laballa näyttäisi olevan 235/40 R17 156:ssa, joten kai tuo sitten vanteen ET:stä riippuen menisi myös 147:aan? Paljonkohan ET:n pitäisi olla?
Autodeltan 147 GTA AM Superisssa näyttäis olevan 225/40x18 renkaat 7,5x18 vanteilla ja 156 vastaavassa versiossa 235/40x18 ja 8,5x18 vanteilla. Ainakin sataviiskutosessa on pyöränaukkoja levitetty. Aika tarkalla varmaan on sopimisen kanssa, ET:n pitäis olla just kohdallaan ja vanne varmaan 8"
pee kirjoitti:Nimimerkki Laballa näyttäisi olevan 235/40 R17 156:ssa, joten kai tuo sitten vanteen ET:stä riippuen menisi myös 147:aan? Paljonkohan ET:n pitäisi olla?
Joo, vanteen ET on 30 ja leveys 8,5''. Ainakin 156:een siis mahtuu, tosin takana lokarin kaaren taitosta on taivutettu lisää. Muuten ei ilmeisesti mahdu.
Alessio Prestige Spider, 8,0x18" ja 590e/4kpl, ei kuulosta lainkaan pahalta lähtöhinnalta.. Mainitsiko joku aiemmin, että Prestige olisi parempi kuin alession normaalit paskavanteet? Mitäköhän nuo köntit painaa?
Edelleen painiskelen vanteiden kanssa, aikaisemmin luulin että 7,5x17 teledial vanteet on kaikki samaa mallia, mutta GTV-ja GTA-vanteet on näköjään erilaiset. Onko näin? GTV-vanne on Speedlinen tekemä, onko GTA-vanteen valmistajasta tietoa?
abro kirjoitti:Alessio Prestige Spider, 8,0x18" ja 590e/4kpl, ei kuulosta lainkaan pahalta lähtöhinnalta.. Mainitsiko joku aiemmin, että Prestige olisi parempi kuin alession normaalit paskavanteet?
Ovat ainakin nätit ja edulliset. Jotain tuommoista tuo Prestige vissiin tarkoittaa, olisiko ainakin parempi pintakäsittely kuin Alession perusrilloissa. Mitään järisyttäviä eroja laadussa/painossa tms. ei kuitekaan taida olla. Rahoilleen saa kuitenkin ihan hyvin vastinetta, väittäisin.
Vittorio Jano kirjoitti:Mitään järisyttäviä eroja laadussa/painossa tms. ei kuitekaan taida olla.
Kysyin kerran messuilla myyjältä tuosta painosta, kaveri rupesi sössöttää ettei painolla ole merkitystä ja blabla. Joten epäilen että saman painoiset ovat kuin tavallisetkin vanteet, mutta tosiaan pinta kestänee pidempään kuin noi normimöykyt.
liekki kirjoitti:Onnittelen! Samaiset Toorat olleet jo vuoden alla...tosin tuumaa pienempänä. Ja näyttää todella hyvältä. Minkäkokoiset kumit on alle tulossa?
Laittakaahan kuvia albumiin missä Toorat alla. Olisi kiva nähdä miltä näyttävät oikeasti auton alla kun vanneselaimen http://www.vanneselain.com/ kuva ei näytä yhtään aidolta.
Tossa viime kesällä kun vanteita mietin, niin tuli mallailtua eri vanteita autoon, tietenkin kevyellä madalluksella. Toora t230
Sopii nuokin aika makosasti.
OZ:sta tietoa sen verran, että Superleggera on poistuva malli. Italiassa oli tasan kaksi hopeista Superleggeraa jäljellä, jotka toivottavasti tulevat minulle.
Kevään uutuusmalli on Hyperleggera.. Teknisiä tietoja mulla ei ole, mutta kai niitä netistä löytää kuvien kanssa.
Edit: Siis joo, EI Hyper- vaan Ultra- , eli Ultraleggera.
Viimeksi muokannut Garrett, 16 Maalis 2006, 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.