Motronic (V6/3.0)
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Motronic (V6/3.0)
Hain Ruotsista viritetyn koneen. Kansi on portattu ja virtaustestattu ja pakopuolella on rosteriset ES-30-pakosarjat. 2000 egee - jättebra! Ai niin, ja nitratut QV-nokat. Hulluja nuo ruotsalaiset. Myyjä olikin ihmeissään: joulusta asti ollut myynnissä "jag kan tammefan inte förstå!"
Tilanne oli otollinen, koska oma koneeni oli juuri menossa vielä kalliimpaan täysremppaan.
Autossani on vastahakoisesti chipattava L-jetronic (niin kai se oli). Ilmeisesti nyt olisi syytä kertoa lastulle, että antaa palaa.
Jos jollakin on tallin nurkassa tai takana tämä ns. uudempi Motronic-ohjausjärjestelmä, niin käyttöä löytyisi. Tieto naapurin pihalla olevastakin riittää.
Vai onko sama, vaikka haen romikselta jostain 164-mallista?
Tilanne oli otollinen, koska oma koneeni oli juuri menossa vielä kalliimpaan täysremppaan.
Autossani on vastahakoisesti chipattava L-jetronic (niin kai se oli). Ilmeisesti nyt olisi syytä kertoa lastulle, että antaa palaa.
Jos jollakin on tallin nurkassa tai takana tämä ns. uudempi Motronic-ohjausjärjestelmä, niin käyttöä löytyisi. Tieto naapurin pihalla olevastakin riittää.
Vai onko sama, vaikka haen romikselta jostain 164-mallista?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Motronic (V6/3.0)
ei taida ihan suoraan tuo 164:n johtosarja käydä..Seiska5mma kirjoitti:Hain Ruotsista viritetyn koneen. Kansi on portattu ja virtaustestattu ja pakopuolella on rosteriset ES-30-pakosarjat. 2000 egee - jättebra! Ai niin, ja nitratut QV-nokat. Hulluja nuo ruotsalaiset. Myyjä olikin ihmeissään: joulusta asti ollut myynnissä "jag kan tammefan inte förstå!"
Tilanne oli otollinen, koska oma koneeni oli juuri menossa vielä kalliimpaan täysremppaan.
Autossani on vastahakoisesti chipattava L-jetronic (niin kai se oli). Ilmeisesti nyt olisi syytä kertoa lastulle, että antaa palaa.
Jos jollakin on tallin nurkassa tai takana tämä ns. uudempi Motronic-ohjausjärjestelmä, niin käyttöä löytyisi. Tieto naapurin pihalla olevastakin riittää.
Vai onko sama, vaikka haen romikselta jostain 164-mallista?
joutuu soveltamaan jonkin verran..
omassa 90:ssä kun kone on 164QV:sta ja johtosarja samoin.. oli siis melkoinen oreraatio saada toimimaan joten en suosittele jos ei ole hyvää sähkömies tuttua...
kannattaa yrittää löytää 75 QV:n johtosarjat/boxit tai yrittää tulla toimeen jetronicilla...
yksi !64:n johtosarja /boxit löytyy mutta ei henno luopua niistä kun on myös yksi 3.0 motti ja se jää sitten ilman...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
boxin johto sama..mutta mittariston johtojen kanssa tulee ongelmia koska sekä boxin että mittariston johdot samassa sarjassa ja eroavaisuuksia on..Jarno kirjoitti:Onko muutakin eroa kuin johtojen pituus?
mekäläisellä ei meinannut puolalle löytyä paikkaa millään samoin yksi relepaketti ei meinannut löytää paikalleen millään johtuen liian lyhkäsistä johdoista..
mutta jos on aikaa ja valmis näkemään vaivaa niin mikä ettei...
helpomalla kyllä pääsee kun koettaa jostain onkia sen 75 3.0 QV:n piuhasarjan kun voi laitella sen suoraan paikalleen...
tosin sekin voi olla melko vaikea löytää...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
L-jet ilmamäärämittari - 10 hv
Soitin Muukkoselle/Runelle, jolla on sekä vanha että uusi myllyni, että etsiskelen Motroniccia. Rune tokaisi, että ilmamäärämittari on Jetronicin pullonkaula ja vie noin 10 heppaa.
Jos se jetroniicci vielä jää chippaamatta, niin kaakejahan jää laitumelle aivan hitosti. Niin ei voi käydä...
Ostamani virikoneen rakentaja Ruotsissa oli kaavaillut kunnon ruiskusysteemin lisäksi jokaiselle imuputkelle omaa läppää (vai miten sen nyt sanoisi). Ideakin taisi tulla läheltä - miehellä oli "kahdeksanläppäinen" Montreal tallissa. Oli kaatua, en ollut nähnyt sellaista edes Alfa-sivuilla.
Jos se jetroniicci vielä jää chippaamatta, niin kaakejahan jää laitumelle aivan hitosti. Niin ei voi käydä...
Ostamani virikoneen rakentaja Ruotsissa oli kaavaillut kunnon ruiskusysteemin lisäksi jokaiselle imuputkelle omaa läppää (vai miten sen nyt sanoisi). Ideakin taisi tulla läheltä - miehellä oli "kahdeksanläppäinen" Montreal tallissa. Oli kaatua, en ollut nähnyt sellaista edes Alfa-sivuilla.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: L-jet ilmamäärämittari - 10 hv
kyllä Rune tietää mitä puhuu...Seiska5mma kirjoitti:Soitin Muukkoselle/Runelle, jolla on sekä vanha että uusi myllyni, että etsiskelen Motroniccia. Rune tokaisi, että ilmamäärämittari on Jetronicin pullonkaula ja vie noin 10 heppaa.
Jos se jetroniicci vielä jää chippaamatta, niin kaakejahan jää laitumelle aivan hitosti. Niin ei voi käydä...
Ostamani virikoneen rakentaja Ruotsissa oli kaavaillut kunnon ruiskusysteemin lisäksi jokaiselle imuputkelle omaa läppää (vai miten sen nyt sanoisi). Ideakin taisi tulla läheltä - miehellä oli "kahdeksanläppäinen" Montreal tallissa. Oli kaatua, en ollut nähnyt sellaista edes Alfa-sivuilla.
ja tuo Chippaaminen on kyllä Jetroniciin vaivalloisemoi kun chippi on juotettu piirilevyyn kiinni..
tuollainen läppäratkaisu taisi olla tuossa harjunpään veljesten GTV6:kin..
Löytyy mm. Autoracingilta Lumenition- läppärunkoja: http://www.autoracing.fi/tuotteet/lapparungot.html
Sieltä vaan valkkaamaan.
Paitsi V6-moottorissa voipi olla omat hankaluutensa
Sieltä vaan valkkaamaan.
Paitsi V6-moottorissa voipi olla omat hankaluutensa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Uhhuh mitä hintoja... Melkein tuhat euroa kahden sylinterin läppärungosta!GAMMA500 kirjoitti:Löytyy mm. Autoracingilta Lumenition- läppärunkoja: http://www.autoracing.fi/tuotteet/lapparungot.html
No, köyhällehän kaikki on kallista.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
meikäläiseltä taitaisi jäädä hankkimatta...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Uhhuh mitä hintoja... Melkein tuhat euroa kahden sylinterin läppärungosta!GAMMA500 kirjoitti:Löytyy mm. Autoracingilta Lumenition- läppärunkoja: http://www.autoracing.fi/tuotteet/lapparungot.html
No, köyhällehän kaikki on kallista.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Nyt meni satakuusneloseksi
Sain tekstarin Ruotsista - sieltä lähetetään ilmaiseksi kaikki, mitä 164-mallin Motroniciin liittyy: ilmamäärämittarit ja muut tötteröt. Koneen 10 vuotta sitten itselleen koneistanut hemmo ilmeisesti haluaa tosissan tietää, mitä siitä lähtee. Sopimukseen kuuluu, että ajan joskus sinne, jotta mies saa kokeilla ja kuunnella konetta. Pakko kai se on sitten...
Näyttää QV:n palikat olevan luonnonvara, jota ei kierrätetä. Viestiä on mennyt englantiin sun muualle. Saksasta ei romiksia meinaa helpolla löytää, helvetisti mainospohjaisia kusetussivustoja tiellä. Tosin se, ettei osaa saksaa, voi haitata tehokasta hakukoneiden käyttöä.
Mutta so not, nuo johtokommentit pistetään korvan taakse. Taitaa mennä sähköhommiksi. Onneksi kojelauta on valmiiksi irti, jos sen takaa pitää kaivella.
Näyttää QV:n palikat olevan luonnonvara, jota ei kierrätetä. Viestiä on mennyt englantiin sun muualle. Saksasta ei romiksia meinaa helpolla löytää, helvetisti mainospohjaisia kusetussivustoja tiellä. Tosin se, ettei osaa saksaa, voi haitata tehokasta hakukoneiden käyttöä.
Mutta so not, nuo johtokommentit pistetään korvan taakse. Taitaa mennä sähköhommiksi. Onneksi kojelauta on valmiiksi irti, jos sen takaa pitää kaivella.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Nyt meni satakuusneloseksi
OhohSeiska5mma kirjoitti:Sain tekstarin Ruotsista - sieltä lähetetään ilmaiseksi kaikki, mitä 164-mallin Motroniciin liittyy: ilmamäärämittarit ja muut tötteröt. Koneen 10 vuotta sitten itselleen koneistanut hemmo ilmeisesti haluaa tosissan tietää, mitä siitä lähtee. Sopimukseen kuuluu, että ajan joskus sinne, jotta mies saa kokeilla ja kuunnella konetta. Pakko kai se on sitten...
Hädässä alfisti tutaan, sehän ei ole uutta, mutta että joku naapurimaan jannu lahjoittaa rahanarvoista tavaraa ilmaiseksi kuullakseen, miten rakentamansa ja myymänsä kone käy... Tuo on todella hienoa.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Nyt meni satakuusneloseksi
no niin..näinhän se homma toimii...Seiska5mma kirjoitti:Sain tekstarin Ruotsista - sieltä lähetetään ilmaiseksi kaikki, mitä 164-mallin Motroniciin liittyy: ilmamäärämittarit ja muut tötteröt. Koneen 10 vuotta sitten itselleen koneistanut hemmo ilmeisesti haluaa tosissan tietää, mitä siitä lähtee. Sopimukseen kuuluu, että ajan joskus sinne, jotta mies saa kokeilla ja kuunnella konetta. Pakko kai se on sitten...
Näyttää QV:n palikat olevan luonnonvara, jota ei kierrätetä. Viestiä on mennyt englantiin sun muualle. Saksasta ei romiksia meinaa helpolla löytää, helvetisti mainospohjaisia kusetussivustoja tiellä. Tosin se, ettei osaa saksaa, voi haitata tehokasta hakukoneiden käyttöä.
Mutta so not, nuo johtokommentit pistetään korvan taakse. Taitaa mennä sähköhommiksi. Onneksi kojelauta on valmiiksi irti, jos sen takaa pitää kaivella.