GTA - kokemuksia ja vikoja?
Valvoja: Moderators
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
GTA - kokemuksia ja vikoja?
Hep!
Miten tyytyväisiä palstan 156 GTA-omistajat ovat peleihinsä? Auton plussia ja miinuksia?
Katselin vanhoista viesteistä GTA:ssa esiintyneitä vikoja, mutta olisiko nyt kun autoista on enemmän kokemuksia tiedossa enemmän esiintulleita vikoja? Onko jotain erityisiä GTA:ta koskevia (siis ei muita 156:sia) vikoja tiedossa?
Jossain aiemmissa viesteissä mainittiin motor control failure-valon syttyminen lohkolämmityksen jälkeen. Vieläkö tätä vikaa esiintyy joillakin?
Miten tyytyväisiä palstan 156 GTA-omistajat ovat peleihinsä? Auton plussia ja miinuksia?
Katselin vanhoista viesteistä GTA:ssa esiintyneitä vikoja, mutta olisiko nyt kun autoista on enemmän kokemuksia tiedossa enemmän esiintulleita vikoja? Onko jotain erityisiä GTA:ta koskevia (siis ei muita 156:sia) vikoja tiedossa?
Jossain aiemmissa viesteissä mainittiin motor control failure-valon syttyminen lohkolämmityksen jälkeen. Vieläkö tätä vikaa esiintyy joillakin?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: GTA - kokemuksia ja vikoja?
Ei se ole vika vaan ominaisuus, jolle ei voi tehdä muuta kuin että ei starttaa ennenkuin muutama minuutti on kulunut lämppärin poiskytkeytymisestä. Elektroniikka ei vaan jaksa tajuta että vaikka ulkona on kylmä niin vesi voi olla lämmintä.Portti kirjoitti:Jossain aiemmissa viesteissä mainittiin motor control failure-valon syttyminen lohkolämmityksen jälkeen. Vieläkö tätä vikaa esiintyy joillakin?
Keskeisin vika on tehon ja toisen vetävän pyöräparin puute. Mekaanisesti ollut kyllä varsin kestävä kapine, eturenkaat vaan tuppaavat kulumaan.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: GTA - kokemuksia ja vikoja?
Eiks siin oo sutimisen estoo????Sassicaia kirjoitti:eturenkaat vaan tuppaavat kulumaan.
Mihinkäs tuo vika korjaantuisi. Nykyään vaan on itsellä OBDII-piuha, niin saa itse nollattua tuon valon. Virhekoodi on veden lämpöanturin virhe. Ei usko että vesi voisi olla useita kymmeniä asteita kun ilma on alle nollassa
Takasumuvalo tulee käynnistyksen yhteydessä aina joskus päälle. Eipä tuokaan haittaa kun on jo tottunut vilkaisemaan keskikonsoliin käynnistyksen jälkeen.
Jarrut on heikko kohta. Tällä kertaa kitisee takajarrut. Pitänee putsata kun vaan ehtii ennenkuin palat kuluu metallille. No, opelissa oli aikoinaan vielä pahemmat.
Pahin vika on se, että eturenkaat kuluvat todella nopeasti - eritoten ratapäivillä.
EDIT: nuohan ehti jo tullakin ketjuun...
Sutimisenesto antaa muuten mahdollisuuden vähän lyödä tyhjääkin, ettei heti vie kaikkia tehoja. Todella liukkaalla on hauska kokeilla sutimisen eston ja oman kaasunkäytön eroja nopeasti kiihdyttäessä. Sutimisen esto saattaa olla nopeampi tapa kiihdyttää liukkaalla - tosin jarrupalat kuluvat.
Takasumuvalo tulee käynnistyksen yhteydessä aina joskus päälle. Eipä tuokaan haittaa kun on jo tottunut vilkaisemaan keskikonsoliin käynnistyksen jälkeen.
Jarrut on heikko kohta. Tällä kertaa kitisee takajarrut. Pitänee putsata kun vaan ehtii ennenkuin palat kuluu metallille. No, opelissa oli aikoinaan vielä pahemmat.
Pahin vika on se, että eturenkaat kuluvat todella nopeasti - eritoten ratapäivillä.
EDIT: nuohan ehti jo tullakin ketjuun...
Sutimisenesto antaa muuten mahdollisuuden vähän lyödä tyhjääkin, ettei heti vie kaikkia tehoja. Todella liukkaalla on hauska kokeilla sutimisen eston ja oman kaasunkäytön eroja nopeasti kiihdyttäessä. Sutimisen esto saattaa olla nopeampi tapa kiihdyttää liukkaalla - tosin jarrupalat kuluvat.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Jotkut 2.5 V6:n omaavat on väittäneet että sama vikavalo tulee heilläkin jos ei ensin odottele että kone lohkolämppärin irrotettua jäähtyy hiukan. Itselle ei ole tullut koskaan kyseistä vikavaloa vaikka suoraan startannut, ei edes kovilla pakkasilla ja piuhassa olen pitänyt pidempäänkin kuin 2h. Riippuisikohan tuo siitä millä kohtaa tuo lämmitin on alavesiletkussa kiinni?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nyt karkaa ihan aiheesta mutta äkkiäkös sen irroittaa ja tekee oman ketjun. Mulla syttyy ruiskunvalo ja kiekat pompsahtaa 1500-2000rpm, kun valo sammuu ne tippuu ihan normaaleiksi. Niin tokalla starttauksella sammuu jos vain pitää edes hetken käynnissä että ehtii nesteet kiertää..?
Äh, ei olekaan niin helppoa, kertokaanhan kun jos karkaa liikaa niin tehdään jotain
Äh, ei olekaan niin helppoa, kertokaanhan kun jos karkaa liikaa niin tehdään jotain
Mulle kertoi asiaan perehtynyt Alfa asentaja , että jos auto kiihtyy normaalisti ja bensankulutus ok , niin ei tarvi tehdä mitään. Hän kertoi mulle myös tän n. 3 startin jälkeen valon sammumisen.
Oli kaveri , joka oli alusta asti nimensä pistänyt huoltokirjaan, kun auto vielä oli Hesan alueella leasarina.
Oli kaveri , joka oli alusta asti nimensä pistänyt huoltokirjaan, kun auto vielä oli Hesan alueella leasarina.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Aiheeseen palatakseni, en voi auttaa... Ei meinaan ole ollut yhtä ainutta varsinaista vikaa GTA:ssa minun omistus aikana. Siis viime elokuun jälkeen ja n.5000 km maanteitä nautiskellen.
Tyyppivikana samat karmeat parkaisut kylmänä käynnistettäessä, kuin useimmilla muillakin näköjään. Vaihdatin kyllä Auto-Milanossa 40000 km huollon yhteydessä ohjaustehostimen nesteet, mutta ei sekään näköjään auttanut
Itse olen ihan hemmetin tyytyväinen autoon
PS. Niin on vaimo ja poikakin...
Tyyppivikana samat karmeat parkaisut kylmänä käynnistettäessä, kuin useimmilla muillakin näköjään. Vaihdatin kyllä Auto-Milanossa 40000 km huollon yhteydessä ohjaustehostimen nesteet, mutta ei sekään näköjään auttanut
Itse olen ihan hemmetin tyytyväinen autoon
PS. Niin on vaimo ja poikakin...
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT
Voisiko tuo olla startin rääkäisy? Itselläni vaihdatin tehostimen nesteet varmuuden vuoksi pari viikkoa sitten, mutta pakkasrääkäisy ei poistunut. Käsittääkseni likainen bendixratas tjsp. aiheuttaa startin "päälle" jäämisen pakkasella ja kamalan äänen. Kovempi pakkanen - pidempi ääni.PJS kirjoitti:Tyyppivikana samat karmeat parkaisut kylmänä käynnistettäessä, kuin useimmilla muillakin näköjään. Vaihdatin kyllä Auto-Milanossa 40000 km huollon yhteydessä ohjaustehostimen nesteet, mutta ei sekään näköjään auttanut
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Vaivaako GTA:ta pyöränripustukseen liittyvät viat? Sakemannien yhdessä vikatilastossa 147:n (ei GTA:n) yleisin vikatyyppi oli pyöränripustukseen liittyvät viat ja tähän liittyviä vikoja näyttää löytyvän tämänkin palstan 156 tyyppivikalistasta.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;