155:n termarin vaihto.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Aarghska
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

155:n termarin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

Isällä tuollanen 2.0 TS 155, josta pitäisi termostaatti vaihtaa. Jos joku on vaihtanut, voisi kertoa millainen homma? Uuden termarin on itse hankkinut ja meinasi käydä jossain vaihdattamassa. Jos ei kovin työläs homma, niin voisin itse iltatöinä vaihtaa..
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Onko 8V vai 16V? Ei siinä että osaisin neuvoa tuonkaan tiedon jälkeen mutta jollekin voi olla ratkaisevaa.

Aarghska
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

Rolle kirjoitti:Onko 8V vai 16V? Ei siinä että osaisin neuvoa tuonkaan tiedon jälkeen mutta jollekin voi olla ratkaisevaa.
16V taitaapi olla..
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja miki »

Termarin vaihto on aika simppeli juttu 155:een, vaikka se vaihdetaankin koteloineen päivineen. Irrotellaan kaikki 5 letkua irti termarista, ja samalla valutellaan ylimääräiset jäähdytinnesteet pois (käy ehkä siistimmin alavesiletkusta).

Irrotetaan lämpöanturin liitin ja ruuvataan anturi pois. Itse termari on kahdella pultilla kiinni kannessa. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. :-D

Aarghska
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

miki kirjoitti:Termarin vaihto on aika simppeli juttu 155:een, vaikka se vaihdetaankin koteloineen päivineen. Irrotellaan kaikki 5 letkua irti termarista, ja samalla valutellaan ylimääräiset jäähdytinnesteet pois (käy ehkä siistimmin alavesiletkusta).

Irrotetaan lämpöanturin liitin ja ruuvataan anturi pois. Itse termari on kahdella pultilla kiinni kannessa. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. :-D
Oli tosiaan simppeli homma, kiitoksia vain.. :)
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Vastaa Viestiin