Öljynpaine 164 TS
Valvoja: Moderators
Öljynpaine 164 TS
Onko öljynpainemittarilla ja sen varoitusvalolla yhteinen anturi? Ja mistä löytyy?
Mulla kun nääs tahtoo olla mittarin mukaan öljynpaineet hukassa, mutta valo ei syty.. (pitäisi toimia). Kun kierroksia lisää niin viisarikin värähtää ylöspäin ja kylmänä paineet on paremmat.
Seuraava kysymys: Öljypumppu.. suosituksia mistä kannattaa hankkia ja mikä on "normaalihinta"? Entäs vaihtohomma, onko paha? Kaikenlaista on autoihin tullu tehtyä mutta ei vielä ikinä öljypumpun vaihtoa.
Mulla kun nääs tahtoo olla mittarin mukaan öljynpaineet hukassa, mutta valo ei syty.. (pitäisi toimia). Kun kierroksia lisää niin viisarikin värähtää ylöspäin ja kylmänä paineet on paremmat.
Seuraava kysymys: Öljypumppu.. suosituksia mistä kannattaa hankkia ja mikä on "normaalihinta"? Entäs vaihtohomma, onko paha? Kaikenlaista on autoihin tullu tehtyä mutta ei vielä ikinä öljypumpun vaihtoa.
No, mulla näyttää viisari ihan nollaa.. mutta valo ei syty. Eli kannattaa kokeilla ensin jos vaikka mittarin anturissa ois vikaa.... mutta vielä kun sen jostain löytäisiärrä kirjoitti:Valo syttyy vasta kun viisari on ihan nollassa.Hukka kirjoitti:Lisäkysymys: Missä vaiheessa valon pitäisi syttyä? Kun mittari näyttää ihan nollaa pahimmillaan..
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Oli joskus mittarin mukaan tyhjäkäynnillä paine lähes nollassa ja valo paloi... kierroksilla jotain kilinää moottorista kuului. Vika ei ollut antureissa eikä pumpussa vaan joku tulppa tai tappi oli irronnut ja öljy pääsi oikoteitä pitkin takaisin öljypohjaan, kuulemma. En muista tarkkaa syytä, on jo vuosia sitten tapahtunut. Korjaus ei ollut kallis.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Anturi vaihtoon, itsellä tuli ainakin sillä kuntoon. Muistelisin että meni 3 ö-paineanturia 164:sen aikana. Ja isällä ainakin yksi. Eli taitaa kestää keskimäärin sen 150tkm. Tosin yksi meni varsin nopeasti kun alkoi vuotamaan, muut meni vaihtoon juuri sen takia että alkoi näyttämään liian vähän.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Lämpimänä tippuu mittarin mukaan öljynpaineet pariaatteessa nollille. Kylmänä paineet pysyy siellä 4bar:ssa (vai mikä asteikko nyt onkaan). Faija sano että sen nyt vois tehä että vaihtaa koneeseen mahdollisimman paljon noita laakereita, esim. kampiakseli. Mä kun en viitti mitään kallista kone remppaa tohon alkaa tekemään, katoin että kampiakselin laakerisarja maksais noin 70€ ja työt tehtäis sitten faijan kanssa.
Onko jotain muita hyviä vinkkejä mitä voisi kokeilla. Jotain mahdollisimman edullista tottakai.
Ja jos tohon kampiakseli juttuun löytyy jotain ohjeita niin plussaa ja paljon. Niin ja tietenkin koskien jotain muita laakereita mitkä vois vaikuttaa tohon öljynpaineeseen.
Onko jotain muita hyviä vinkkejä mitä voisi kokeilla. Jotain mahdollisimman edullista tottakai.
Ja jos tohon kampiakseli juttuun löytyy jotain ohjeita niin plussaa ja paljon. Niin ja tietenkin koskien jotain muita laakereita mitkä vois vaikuttaa tohon öljynpaineeseen.
hevoinen
Koneessa on Teboil Extreme 10W-60 ja niillä on ajettu vajaa 2000km.
Mikäs näistä se anturi on:
ÖLJYNPAINEANTURI ALFA ROMEO 164
VAROITUSVALOLLE, jollei toisin mainita
164-2,0iTS ja 3,0iV6 --92 VALKEA/valolle (lepo=auki). . . . 37-0085 7.40 ???
164-2,0iTS ja 3,0iV6 92-- valolle (levossa kiinni). . . . . 37-0023 3.30 ???
164-2,0iTS ja 3,0iV6 MITTARILLE. . . . . . . . . . . . . . 37-0605 35.50 ???
Mikäs näistä se anturi on:
ÖLJYNPAINEANTURI ALFA ROMEO 164
VAROITUSVALOLLE, jollei toisin mainita
164-2,0iTS ja 3,0iV6 --92 VALKEA/valolle (lepo=auki). . . . 37-0085 7.40 ???
164-2,0iTS ja 3,0iV6 92-- valolle (levossa kiinni). . . . . 37-0023 3.30 ???
164-2,0iTS ja 3,0iV6 MITTARILLE. . . . . . . . . . . . . . 37-0605 35.50 ???
hevoinen
Luulen ettei se mittarin anturi ole rikki, taitaa olla yleinen vaiva että koneen lämmetessä paineet laskee lähelle nollaa, ainakin parin 75 ts:n kokemuksella. Ei auttanu vaikka oli 10W-60 öljyt. Vaihdoin koko koneen mutta otin öljynpaineanturin vanhasta koneesta ja sen jälkeen paineet olikin kohdallaan. Kiertokankien laakerit tuli vaihdettua siihen vaihtokoneeseen, siitä selviää pelkällä öljypohjan irroituksella, käsittääkseni myös 164:ssä. Alhaisen öljynpaineen varoitusvalon voit testata sammuttamalla auton esimerkiksi päästämällä kytkin ylös jarru päällä ja merkkivalon pitäis syttyä kun kone sammuu. Se merkkivalo on ainakin mulla syttyny vasta silloin kun paineet on aivan nollassa eli joskus kuumalla koneella liikkeelle lähtiessä kun on kierrokset laskenu hieman.
Mutta jos nyt noista antureista pitää valita, niin tossahan lukee että mittarille on kallein anturi ja varoitusvalolle vuosimallin mukaan.
Mutta jos nyt noista antureista pitää valita, niin tossahan lukee että mittarille on kallein anturi ja varoitusvalolle vuosimallin mukaan.
Kattelin tossa niin Motonetistä saa kiertokangen laakerisarjan hintaan 33,30€, eli ei paha alkuunkaan.
Jo on hinnat anturille, prkl. Ei kai siinä muukaan auta. Kuun lopulla pitäis lähteä mökille tolla niin ei olis kivaa jäädä tielle sillä, varsinkaan sen takia että kone leikkais kiinni.
Mä voisin nyt eka tehdä niin että pienellä viilalla vähän putsaan niitä anturien napoja jos siellä vaikka olis kosketus häikkää.
Jo on hinnat anturille, prkl. Ei kai siinä muukaan auta. Kuun lopulla pitäis lähteä mökille tolla niin ei olis kivaa jäädä tielle sillä, varsinkaan sen takia että kone leikkais kiinni.
Mä voisin nyt eka tehdä niin että pienellä viilalla vähän putsaan niitä anturien napoja jos siellä vaikka olis kosketus häikkää.
hevoinen
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:mittarilla semmoinen keltapassivoitu, sylinterin muotoinen möltti johon menee yksi johto
Vähän tuolta ylempää topicia kopsattu.Etköhän sen mittarin anturin löydä noilla ohjeilla, näkyy kyllä yläpuolelta kun vähän kurkkii koneen kuljettajan puolelta.
Eli siis kun kurkkii siitä yläpuolelta moottorin kuljettajanpuolelta niin se on siinä vaihtoiston päällä olevan mustan muovi tötsän vieressä.
- FatTony
- Viestit: 72
- Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
- Car(s): Giulia Veloce, Ex 159, 147, 155
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Onko tietoa missä 155 sijaitsee toi ölynpainemittarin anturi? On hieman samaa vikaa että 4 bar kylmänä ja lämmetessä putoo lähelle nollaa, kierroksia kun antaa niin kipuaa 2-4 baariin. Kattelin että motonetistä oli 35.5e hintaa, eli sama mikä oli tohon 164 3.0 v6. Villi veikkaus että ois samanlainen anturi?
Speed is a virtue