156:n puhallin
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
- Paikkakunta: Oulu
156:n puhallin
Alkoi kiukuttelemaan viime viikonloppuna kovissa pakkasissa. Aamulla, kun starttasin auton ja pistin puhaltimen tohottamaan, niin ei inahdustakaan. Maukas homma vajaan 20 asteen pakkasessa. No tarkistin sulakkeet -> ei palaneita. Vein auton samana päivänä pesuun. Pesun jälkeen tuuletin alkoikin taas toimimaan ja ajattelin, että syynä on ehkä jäätyminen. Eipä siinä mitään. Tänä aamuna oli puhallin jälleen jumissa eikä inahtanutkaan vaikka mihin asentoon olisi puhaltimen tehoja väännellyt. Missähän voisi olla vika?
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
t
Tunnettu vika. Brava ja Bravo kuskit kärsivät samasta.
Puhallin saattaa jumittaa talvella. Se jää kenties "kuolleeseen" asentoon tai pakkanen vaikuttaa rasvoihin/laakereihin.
Lähtee liikkeelle auton lämmettyä jos pystyy ajamaan niin, ettei tuulilasi huurru. Tärinä ja lämpö liikuttavat moottorinakselia niin että lähtee liikkeelle pienen kitisevän äänen saattelemana.
Fiat miehillä oli neuvona avata konetilasta kansi, jonka alla puhallin on (voisi olla alfassa koetaulun päällä oleva luukku tai pyyhkijöiden alla oleva kansi) Sieltä kuulemma näkyy puhaltimen akselin pää, josta pihdeillä tms. vääntämällä lähtee jumista.
Edellisessä -99 TS:ssä teki tuota kerran kaksi talvessa.
Puhallin saattaa jumittaa talvella. Se jää kenties "kuolleeseen" asentoon tai pakkanen vaikuttaa rasvoihin/laakereihin.
Lähtee liikkeelle auton lämmettyä jos pystyy ajamaan niin, ettei tuulilasi huurru. Tärinä ja lämpö liikuttavat moottorinakselia niin että lähtee liikkeelle pienen kitisevän äänen saattelemana.
Fiat miehillä oli neuvona avata konetilasta kansi, jonka alla puhallin on (voisi olla alfassa koetaulun päällä oleva luukku tai pyyhkijöiden alla oleva kansi) Sieltä kuulemma näkyy puhaltimen akselin pää, josta pihdeillä tms. vääntämällä lähtee jumista.
Edellisessä -99 TS:ssä teki tuota kerran kaksi talvessa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Tuli joskus vaihdettua Bravaan kyseinen moottori. On yhdellä ruuvilla kiinni pelkääjän puolenjalkatilassa joten aikaa meni noin 5 min. Alfa 156 taitaa olla ihan samanlainen systeemi joten ei muuta kun katselemaan mustaa pyöreähköä laatikkoa pelkääjänpuolen jalkatilasta mihin menee muutama paksumpi johto niin lukitusruuvi auki ja kierto vasempaanpäin niin moottori on kädessäsi.
Muuten rasvailin bravan vanhaa moottoria crc:llä aikalailla kitinä lakkasi mutta moottorista pääsi käryä auton sisään oikein kunnolla
Ei oikeen voi suositella tekohengitystä kyseiselle tuotteelle. Uusi maksoi jotain 70 euroo.
Muuten rasvailin bravan vanhaa moottoria crc:llä aikalailla kitinä lakkasi mutta moottorista pääsi käryä auton sisään oikein kunnolla

Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Ok
Nonni, eli tuttu juttu. Hyvä kun tuli tarkennus sijainnista homman tehneeltä. Eikö rasvauksen voisi hoitaa jollain käryämättömällä tuotteella? Vaseliinia akselille... silikonia...
Ja eiköhän nyrkin isku tee hyvää pakkasaamuna jos puhallin jumittaa? Nyt kun tietää minne survaista.
Ja eiköhän nyrkin isku tee hyvää pakkasaamuna jos puhallin jumittaa? Nyt kun tietää minne survaista.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Tulipahan todettua tääkin tyyppivika ekan kerran tänään töihin ajeltuani. Lähtiessä mielessä pyöri vaan euron kuvat ja Teltta-auto, mut onneks tuli luettua tääkin ketju. Menin äsken kokeileen uudemman kerran parkkikselle ja kas: sehän pyörii taas. Tää foorumi on hyvä keino vähentää paranoiaa 

Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- tomppatomppa
- Viestit: 11
- Liittynyt: 02 Loka 2005, 17:23
- Paikkakunta: Ylivieska
No moro!
Minulla kävi silleen, että puhallin moottori ei pyöri ja takalasin lämmitin ei toimi ja puhallin konsoli yleensäkkin lakkas toimimasta. Vain valot toimi. Siinä samalla myös hälytin rupesi tekemaan omia juttujaan (sekosi
). Ja sulakkeet oli ehjät.
. Eli luultavasti joku jälki asennus expertin viritelä on porsinut, kun sattuu olemaan Sikuran hälytin jälkikäteen asennettu!
VOE PRKL... Niin ja auto oli ja on nytkin tallissa kun tämä kaikki tapahtui.
Minulla kävi silleen, että puhallin moottori ei pyöri ja takalasin lämmitin ei toimi ja puhallin konsoli yleensäkkin lakkas toimimasta. Vain valot toimi. Siinä samalla myös hälytin rupesi tekemaan omia juttujaan (sekosi


VOE PRKL... Niin ja auto oli ja on nytkin tallissa kun tämä kaikki tapahtui.
Mihin se meni?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Service cd:ltä katsottuna puhaltimelle on kaksi sulaketta ja yksi rele. Toinen sulakkeista on akun vieressä 40 amppeerinen A/C kohdan sulake ja toinen on releessä kiinni oleva 30 amppeerin sulake. Valitettavasti en pystynyt cd:ltä paikallistamaan releen sijaintia joten enempää en pysty auttamaan. Toisaalta takalasinlämppärikin on pois pelistä niin veikkaisin tuota 40a sulaketta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- tomppatomppa
- Viestit: 11
- Liittynyt: 02 Loka 2005, 17:23
- Paikkakunta: Ylivieska
Juu sulakkeet on ehjät ja kun aikani heiluttelin niitä rosvoliitin viidakkoja niin rupesi pelaan lämppäri ja muut siinä kojetaulussa. Mutta se hälytin pitää edelleen omituisia ääniä eikä kaukosäätimellä saa ovia avatuksi tai laitettua kiinni. Pitäis vain löytää se hälytin boxi jostain että pääsis tutkimaan. Mutta hyvin on piilotettu, täytyy sanoa. Ja myyjäkin neuvoi väärän paikan. Jospa se ku tässä lomapäivän taas uhraa niin ala selventyyn.
Mihin se meni?
- tomppatomppa
- Viestit: 11
- Liittynyt: 02 Loka 2005, 17:23
- Paikkakunta: Ylivieska
Sitkeys palkitaan. Nyt Alfa taas kulkee, puhallin pelaa, ja ovet aukeaa kaukosäätimellä. Mutta airpäkin valo sytty siinä ihan niinku v...ilun vuoksi. Pistin sitten teipin palan ledin päälle ettei ota silmään. Se on kuitenkin se vänkärin penkin anturi ja mullakun ei ole vänkärin puolella airpäkkiä. Kuittaan sitte kesällä! 

Mihin se meni?