156 etupyörien laakerit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
maru
Viestit: 45
Liittynyt: 30 Tammi 2005, 11:06
Paikkakunta: Vantaa

156 etupyörien laakerit

Viesti Kirjoittaja maru »

Alfa 156 2.0 TS vm.98 niin onkohan nuo etupyörien laakerit prässätty kiinni sen lisäksi että kiinnitys tulee vielä neljällä pultilla?
Onnistuisiko jonkinlaisella ulosvetäjällä vai vaatiiko prässipenkin?

Jos ei, niin vaihdan nuo itse, jos ovat niin sitten ei tarvitse itse vaihtaa.

Motonet pyysi 94 euroa kappaleelta ja delta 196 euroa kappaleelta.

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

En oo vielä joutunut vaihtamaan mutta eikö se ollut niin että ne oli prässätty ja siinä joutu ottamaan ABS-anturin irti ja sehän ei vissiin tuu ehjänä pois...
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

ABS anturi tulee kyllä ehjänä ulos, mutta laakeri ei. On nimittäin niin tiukassa, että paloina vain...

kar1
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Joulu 2003, 16:12

Viesti Kirjoittaja kar1 »

Samanlaisia kokemuksia oli itselläni etulaakerin vaihdossa. Lämmitettiin ei auttanut, lopulta palasina lähti rälläköimällä irti. laakerin runko oli haljennut? ja muun jumituksen lisäksi oli armottomassa ruosteessa.
Oma laakeri tuli Helsingin Laakerista, hinta Motonetin luokkaa.

maru
Viestit: 45
Liittynyt: 30 Tammi 2005, 11:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja maru »

Katsastusmies sanoi että vasen etulaakeri on väljä ja kehotti vaihtamaan.
Oikeanpuolen laakerissa ei havainnut vikaa eikä sitä ole vielä vaihdettu.
Mittarissa on 134000 kilometriä.
Mutta tuo laakeri ei ollut hylkäysperuste vaan vasen taaempi poikittaistukivarsi. Kun katsatusmiehet (tuli toinen siihen vielä kaveriksi) yhdessä väänsivät takarengasta havaittiin puslassa pieni liike.
Samalla huomasin takajarrulevyjen suojapelleistä puolet ruostuneen pois.
Delta-auton varaosamyyjä sanoi että jarrulevyn suojapeltejä ei ole yhtään mennyt joten laittavat tilaukseen.
Siinä sitten pelkäsin että kohta huomaavat että molemmat etuovet ovat ruostumassa irti ovenpuoleisista saranoiden hitsauskohdista.
Naapuri kun ensimmäisen kerran näki alfani niin lupasi antaa hinausapua, oletin että laskee leikkiä, mutta olikohan tuo sittenkin tosissaan.

Leikki leikkinä, alan laittaa autoa kuntoon on se niin hyvännäköinen.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

maru kirjoitti: Siinä sitten pelkäsin että kohta huomaavat että molemmat etuovet ovat ruostumassa irti ovenpuoleisista saranoiden hitsauskohdista.
onkohan tuohon tehty tuo saranoiden tarkastus recall joka koski alkupään autoja, niissä nimittäin oli osassa kai jotain häikkää stoppareiden? kanssa joka voi aiheuttaa tuon. Oma kärry tarkastettiin lauttasaaressa melko pian oston jälkeen.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

maru
Viestit: 45
Liittynyt: 30 Tammi 2005, 11:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja maru »

En tiedä tuosta tarkastuksesta. Ostin auton n. 1kk sitten.
Autossa oli täydellinen huoltokirja, huollot tehty delta-autossa (Helsinki/konala)
Autohan on 7 vuotta vanha (rekistertöity 21.4.1998) joten ei taida delta takuusta keskustella. Vasemmalta alasarana ruosteessa ja irtoamassa, oikealla yläsarana ruosteessa mutta ei vielä irti.
Kyselin arviota saranoiden korjaukseen automaalaus/peltikorjaamosta niin
50 euroa per sarana johon sisältyy hitsaus ja maalaus.
Kun menin arviota pyytämään niin ajattelin 200 euroa per sarana niin ei tuo 50 silloin tunnu niin pahalta.
Samalla korjaavat nuo kohdat missä pitäisi olla eturoiskeläpät, edes pienet. 100 euroa per puoli.

Aleffe
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Marras 2005, 18:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aleffe »

Voiko tosiaan olla, että 147:ssä on eri etupyörän laakeri mitä 156:ssa? Näyttäisi Muukkosen hinnastossa suurinpiirtein kaikki muut etupään osat olevan samat kui n 156:ssa mutta laakerin kohdalla ei mainita 147:sta mitään.

Kannattaisi kai vaihtaa samalla koiranluut? Laakerissa se vika kyllä aika varmasti on, koska klappia on ja jurnaa sen verran äänekkäästi tietyissä nopeuksissa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Eiköhän ne samat laakerit ole.
Sitä ABS-anturia en kyllä lähtisi irroittelemaan. On meinaan tiukassa ja se muovirunko hajoaa todella helposti. Parempi kun ottaa sen iskareiden yläpään vieressä olevan liitoksen auki ja pujottelee lokarin välistä piuhan näkyviin.
Ja turha ehjiä koiranluita vaihtelemaan, vaikka olisikin helppo samalla vaihdella.
Btw, ostitko tuon selen DA? Sellainen harmaa?

Aleffe
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Marras 2005, 18:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aleffe »

Ok, kiitoksia. Niin kyseessä se sama jopa hieman surullisen kuuluisa 147 jonka kauniimpi omistajapuolisko on erbB.

Oiskohan Motonetin laakereista mihinkään, sais heti ja 25e halvemmalla mutta...

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Aleffe kirjoitti: Oiskohan Motonetin laakereista mihinkään, sais heti ja 25e halvemmalla mutta...
Jos Motonetissä laakeri hyllyssä, niin käy katsomassa millainen se on, ei niitä sokkona yleensä tarvitse ostaa :)
VMP

Vastaa Viestiin