156 etupyörien laakerit
Valvoja: Moderators
156 etupyörien laakerit
Alfa 156 2.0 TS vm.98 niin onkohan nuo etupyörien laakerit prässätty kiinni sen lisäksi että kiinnitys tulee vielä neljällä pultilla?
Onnistuisiko jonkinlaisella ulosvetäjällä vai vaatiiko prässipenkin?
Jos ei, niin vaihdan nuo itse, jos ovat niin sitten ei tarvitse itse vaihtaa.
Motonet pyysi 94 euroa kappaleelta ja delta 196 euroa kappaleelta.
Onnistuisiko jonkinlaisella ulosvetäjällä vai vaatiiko prässipenkin?
Jos ei, niin vaihdan nuo itse, jos ovat niin sitten ei tarvitse itse vaihtaa.
Motonet pyysi 94 euroa kappaleelta ja delta 196 euroa kappaleelta.
Katsastusmies sanoi että vasen etulaakeri on väljä ja kehotti vaihtamaan.
Oikeanpuolen laakerissa ei havainnut vikaa eikä sitä ole vielä vaihdettu.
Mittarissa on 134000 kilometriä.
Mutta tuo laakeri ei ollut hylkäysperuste vaan vasen taaempi poikittaistukivarsi. Kun katsatusmiehet (tuli toinen siihen vielä kaveriksi) yhdessä väänsivät takarengasta havaittiin puslassa pieni liike.
Samalla huomasin takajarrulevyjen suojapelleistä puolet ruostuneen pois.
Delta-auton varaosamyyjä sanoi että jarrulevyn suojapeltejä ei ole yhtään mennyt joten laittavat tilaukseen.
Siinä sitten pelkäsin että kohta huomaavat että molemmat etuovet ovat ruostumassa irti ovenpuoleisista saranoiden hitsauskohdista.
Naapuri kun ensimmäisen kerran näki alfani niin lupasi antaa hinausapua, oletin että laskee leikkiä, mutta olikohan tuo sittenkin tosissaan.
Leikki leikkinä, alan laittaa autoa kuntoon on se niin hyvännäköinen.
Oikeanpuolen laakerissa ei havainnut vikaa eikä sitä ole vielä vaihdettu.
Mittarissa on 134000 kilometriä.
Mutta tuo laakeri ei ollut hylkäysperuste vaan vasen taaempi poikittaistukivarsi. Kun katsatusmiehet (tuli toinen siihen vielä kaveriksi) yhdessä väänsivät takarengasta havaittiin puslassa pieni liike.
Samalla huomasin takajarrulevyjen suojapelleistä puolet ruostuneen pois.
Delta-auton varaosamyyjä sanoi että jarrulevyn suojapeltejä ei ole yhtään mennyt joten laittavat tilaukseen.
Siinä sitten pelkäsin että kohta huomaavat että molemmat etuovet ovat ruostumassa irti ovenpuoleisista saranoiden hitsauskohdista.
Naapuri kun ensimmäisen kerran näki alfani niin lupasi antaa hinausapua, oletin että laskee leikkiä, mutta olikohan tuo sittenkin tosissaan.
Leikki leikkinä, alan laittaa autoa kuntoon on se niin hyvännäköinen.
onkohan tuohon tehty tuo saranoiden tarkastus recall joka koski alkupään autoja, niissä nimittäin oli osassa kai jotain häikkää stoppareiden? kanssa joka voi aiheuttaa tuon. Oma kärry tarkastettiin lauttasaaressa melko pian oston jälkeen.maru kirjoitti: Siinä sitten pelkäsin että kohta huomaavat että molemmat etuovet ovat ruostumassa irti ovenpuoleisista saranoiden hitsauskohdista.
En tiedä tuosta tarkastuksesta. Ostin auton n. 1kk sitten.
Autossa oli täydellinen huoltokirja, huollot tehty delta-autossa (Helsinki/konala)
Autohan on 7 vuotta vanha (rekistertöity 21.4.1998) joten ei taida delta takuusta keskustella. Vasemmalta alasarana ruosteessa ja irtoamassa, oikealla yläsarana ruosteessa mutta ei vielä irti.
Kyselin arviota saranoiden korjaukseen automaalaus/peltikorjaamosta niin
50 euroa per sarana johon sisältyy hitsaus ja maalaus.
Kun menin arviota pyytämään niin ajattelin 200 euroa per sarana niin ei tuo 50 silloin tunnu niin pahalta.
Samalla korjaavat nuo kohdat missä pitäisi olla eturoiskeläpät, edes pienet. 100 euroa per puoli.
Autossa oli täydellinen huoltokirja, huollot tehty delta-autossa (Helsinki/konala)
Autohan on 7 vuotta vanha (rekistertöity 21.4.1998) joten ei taida delta takuusta keskustella. Vasemmalta alasarana ruosteessa ja irtoamassa, oikealla yläsarana ruosteessa mutta ei vielä irti.
Kyselin arviota saranoiden korjaukseen automaalaus/peltikorjaamosta niin
50 euroa per sarana johon sisältyy hitsaus ja maalaus.
Kun menin arviota pyytämään niin ajattelin 200 euroa per sarana niin ei tuo 50 silloin tunnu niin pahalta.
Samalla korjaavat nuo kohdat missä pitäisi olla eturoiskeläpät, edes pienet. 100 euroa per puoli.
Voiko tosiaan olla, että 147:ssä on eri etupyörän laakeri mitä 156:ssa? Näyttäisi Muukkosen hinnastossa suurinpiirtein kaikki muut etupään osat olevan samat kui n 156:ssa mutta laakerin kohdalla ei mainita 147:sta mitään.
Kannattaisi kai vaihtaa samalla koiranluut? Laakerissa se vika kyllä aika varmasti on, koska klappia on ja jurnaa sen verran äänekkäästi tietyissä nopeuksissa.
Kannattaisi kai vaihtaa samalla koiranluut? Laakerissa se vika kyllä aika varmasti on, koska klappia on ja jurnaa sen verran äänekkäästi tietyissä nopeuksissa.
Eiköhän ne samat laakerit ole.
Sitä ABS-anturia en kyllä lähtisi irroittelemaan. On meinaan tiukassa ja se muovirunko hajoaa todella helposti. Parempi kun ottaa sen iskareiden yläpään vieressä olevan liitoksen auki ja pujottelee lokarin välistä piuhan näkyviin.
Ja turha ehjiä koiranluita vaihtelemaan, vaikka olisikin helppo samalla vaihdella.
Btw, ostitko tuon selen DA? Sellainen harmaa?
Sitä ABS-anturia en kyllä lähtisi irroittelemaan. On meinaan tiukassa ja se muovirunko hajoaa todella helposti. Parempi kun ottaa sen iskareiden yläpään vieressä olevan liitoksen auki ja pujottelee lokarin välistä piuhan näkyviin.
Ja turha ehjiä koiranluita vaihtelemaan, vaikka olisikin helppo samalla vaihdella.
Btw, ostitko tuon selen DA? Sellainen harmaa?