Ylivoimaa Italiasta
Valvoja: Moderators
Ylivoimaa Italiasta
Voin vain ihmetellä ihmisiä, jotka ajavat muilla autoilla kuin italialaisilla. Tuli viikonloppuna ajettua toyota camrylla ja oli kauhee ajettava. Ei mitään tuntoa ohjauksessa, voi hyvin liikuttaa rattia 5-10 senttiä ja ohjaus ei tiedä vielä mitään. Ja alfan rattii kääntää edes vähän niin heti käännytään, ihana auto!! Täytyy sanoo et fiatit on mahtavii autoi niin kyl alfa vie silti vielä voiton. Nojoo, sit tulee maserati ja vielä FERRARI!!! No onhan munkin alfassa jotain pientä vikaa johon toivon löytäväni ratkaisun pian, mut silti se on mahtava!
HYVÄÄ JOULUA VAAN KAIKILLE ASIAA YMMÄRTÄVILLE JA JUODAAN REILUSTI JA SIVISTYNEESTI ITALIALAISTA VIINIÄ!!!!!!!
HYVÄÄ JOULUA VAAN KAIKILLE ASIAA YMMÄRTÄVILLE JA JUODAAN REILUSTI JA SIVISTYNEESTI ITALIALAISTA VIINIÄ!!!!!!!
Kun pelkkä teho ei riitä!
no tojo on tojo
Eihän kukaan ajo-ominaisuuksien vuoksi tojotaa ostakaan. Se hankitaan siksi, ettei sitä tarvitse korjata, eikä naapurit ole kateellisia.
Ajoin pari vuotta ja 25000 Toyota Yaris T Sportilla. Myydessä oli 45000 km taulussa. Siihen vaihdettiin kytkin ja takatukitangot .
Kaikki tosin meni takuuseen ja palvelu oli todella hyvää - huollossa.
Uutta autoa en Tampereen Toyota kaupasta menis ostamaan, uusien autojen myyjien suhtautuminen on kun Vehossa ennen.
Automyyjissä on samanlaisia yksilöitä kuin autoissakin ja toiset tietää toisista merkeistä enemmän kuin toisista, kannattaa poikkeilla aina silloin tällöin, niin tutustuu paremmin - jos ei satu olemaan parempaa tekemistä.
Tampereen Deltassa oon pyörinyt niin kauan eri omien ja vaimon autojen kanssa, että naama on tuttu ja palvelu ihan ok vanhemmilla tekijöillä.
Kaikki tosin meni takuuseen ja palvelu oli todella hyvää - huollossa.
Uutta autoa en Tampereen Toyota kaupasta menis ostamaan, uusien autojen myyjien suhtautuminen on kun Vehossa ennen.
Automyyjissä on samanlaisia yksilöitä kuin autoissakin ja toiset tietää toisista merkeistä enemmän kuin toisista, kannattaa poikkeilla aina silloin tällöin, niin tutustuu paremmin - jos ei satu olemaan parempaa tekemistä.
Tampereen Deltassa oon pyörinyt niin kauan eri omien ja vaimon autojen kanssa, että naama on tuttu ja palvelu ihan ok vanhemmilla tekijöillä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Re: Ylivoimaa Italiasta
Kiitos samoin!Jarama kirjoitti:HYVÄÄ JOULUA VAAN KAIKILLE ASIAA YMMÄRTÄVILLE JA JUODAAN REILUSTI JA SIVISTYNEESTI ITALIALAISTA VIINIÄ!!!!!!!
Jokohan sitä italialaista viiniä oli tullut sivistyneesti maisteltua kun tuon viestin kirjoitit?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No itse en kyllä Alfaa kestävyyden vuoksi ostaisi.. Mutta miksipä omistaa Alfa.. jokainen tyylillään. Mua miellyttää ulkonäkö ja suorituskyky. Fiateista en voi sanoa mitään koska ikinä en ole omistanut.
Mersusta tykkäsin kun sellaisia oli mutta ovathan nuo hinnoissaan.. vaikka täälläkin on mersun ohjausta haukuttu niin kyllä se mun mielestä oli ihan mukava ajettava ikäisekseen (123 Farkku 300D). Laiskahan se on mutta pärjäsi kyllä.
Jaappanilaisia on pari ollut.. en taida enää ostaa mutta en yhtään väheksy jos joku muu ostaa.
Volvokin on ollut.. ihan hyvä 500 €:n autoksi. 2 litranen 360 (mallimerkintä tulee siitä että sillä kääntyy talvella aika nopeesti 360 astetta).
Amerikkalaiset ovat ihan oma luku sinänsä eikä niitä voi verrata..
Opelikin on tullut omistettua ja olihan tuo... ajoi sillä kun muuta ei silloin ollut.
Fordeja pari kappaletta (jopa alle 10 v vanhoja) ja toistaiseksi ainakaan en ko merkkiä tarvitse .
Vw oli vw.. sai juuri sitä mitä odotti. Ei ensimmäistäkään yllätystä.
Viinit on mulle arvoitus, vaikka niitä juonkin.. olut on mukavaa, mutta kusettaa. Siis sivistyneesti raakaa viinaa, sehän se on viisasten juoma (joten ei kai pitäisi siihen koskea)
Mersusta tykkäsin kun sellaisia oli mutta ovathan nuo hinnoissaan.. vaikka täälläkin on mersun ohjausta haukuttu niin kyllä se mun mielestä oli ihan mukava ajettava ikäisekseen (123 Farkku 300D). Laiskahan se on mutta pärjäsi kyllä.
Jaappanilaisia on pari ollut.. en taida enää ostaa mutta en yhtään väheksy jos joku muu ostaa.
Volvokin on ollut.. ihan hyvä 500 €:n autoksi. 2 litranen 360 (mallimerkintä tulee siitä että sillä kääntyy talvella aika nopeesti 360 astetta).
Amerikkalaiset ovat ihan oma luku sinänsä eikä niitä voi verrata..
Opelikin on tullut omistettua ja olihan tuo... ajoi sillä kun muuta ei silloin ollut.
Fordeja pari kappaletta (jopa alle 10 v vanhoja) ja toistaiseksi ainakaan en ko merkkiä tarvitse .
Vw oli vw.. sai juuri sitä mitä odotti. Ei ensimmäistäkään yllätystä.
Viinit on mulle arvoitus, vaikka niitä juonkin.. olut on mukavaa, mutta kusettaa. Siis sivistyneesti raakaa viinaa, sehän se on viisasten juoma (joten ei kai pitäisi siihen koskea)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jarama kirjoitti:Mitä, ei tarvii korjata vai? hohhoi, väitätkö että alfa on herkempi vioille? Ainoo ero on se että alfa on parempi ajettava, suorituskyky on parempi ja se tyyli on jotain sanoinkuvaamatonta!
Tarpeeksi kun viettää aikaa rasvamontussa Alfan alla niin mielipiteetkin tuppaavat loivenemaan.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Ylivoimaa Italiasta
Jarama kirjoitti:No onhan munkin alfassa jotain pientä vikaa johon toivon löytäväni ratkaisun pian
Tää oli jostain syystä pudottaja. Ohan nää italot kyllä hauskoja menolaisia, sitä en voi kieltää!
Auto pitää olla kunnossa. Ehjällä Alfalla ajaminen on aivan totaalisen mahtavaa, mutta kun viimeksi menin täällä kehumaan niin Italianne kosti saman tien.
Työmatkat on olleet upeita. Pakkasta 15c, näkyvyys mainio, kulutus laski huomattavasti kun vehe saatiin kuntoon. Pimeässä lumen keskellä reipasta etenemistä, ah, tykkään.
Työmatkat on olleet upeita. Pakkasta 15c, näkyvyys mainio, kulutus laski huomattavasti kun vehe saatiin kuntoon. Pimeässä lumen keskellä reipasta etenemistä, ah, tykkään.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No, sille tehtiin nin monta juttua yhtä aikaa, että varmaa vikalähdettä en tiedä. Lambda liittimiä, todennäköisesti ecu resetointi ja ohjelman päivitystä ainakin pyysin, en tiedä sainko. Yksi oma toimenpide, jonka kehotan kaikkia tekemään: kiristäkää imuputken klemmarit suodattimen ja kaasuläpän väliltä. Oli ainakin tässä kiristämisen varaa melkoisesti ja jos ovat vuotaneet, niin vaikutti varmasti.
Edit: niin nyt se vie suurinpiirtein sen mitä tietokone näyttää, eli apout 7,9 - 8,4 35km työmatkalla n.75km/h keskinopeudella. (siis +100km/h aina kun on tilaa)
Edit: niin nyt se vie suurinpiirtein sen mitä tietokone näyttää, eli apout 7,9 - 8,4 35km työmatkalla n.75km/h keskinopeudella. (siis +100km/h aina kun on tilaa)
Itse ei ole tullut kuunneltua muiden mielipiteitä vaan aina on ollut omat mielipiteet. Jos naapuria kuuntelisin, niin koskaan ei olisi ollut fiatia eikä alfaa vaan se ominaisuuksiinsa nähden ylihintainen punainen kansanauto corolla.
Tulipa joskus tipoonkin vaihdettuu vesipumppuu räntäsateessa, mutta arvostus kyseistä merkkiä kohtaan ei horjunut silti.
HYVÄT JOULUT KAIKILLE!
Tulipa joskus tipoonkin vaihdettuu vesipumppuu räntäsateessa, mutta arvostus kyseistä merkkiä kohtaan ei horjunut silti.
HYVÄT JOULUT KAIKILLE!
Kun pelkkä teho ei riitä!
Onko tällä palstalla ketään muuta, joka ei ajaisi muulla autolla kuin italialaisella?
Ja haluaisin myös kuulla mihin perustuu väite että tojota on varmempi peli kuin esim. alfa? On tullut noita mazdan/tojon sähköpuolta katsottua ja ei se ainakaan vahvemmalta näytä kuin italian ihmeissä. Ja eikös japskitkin käytä marellin osia jonkin verran?
Ei herneitä nenään vaan asiallista keskustelua!
Ja haluaisin myös kuulla mihin perustuu väite että tojota on varmempi peli kuin esim. alfa? On tullut noita mazdan/tojon sähköpuolta katsottua ja ei se ainakaan vahvemmalta näytä kuin italian ihmeissä. Ja eikös japskitkin käytä marellin osia jonkin verran?
Ei herneitä nenään vaan asiallista keskustelua!
Kun pelkkä teho ei riitä!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no juu allekirjoittanut voisi ajaa jokapäiväiset ajot varsin hyvin muunkin merkkisellä autolla, ei se alfa meikäläiselle kuitenkaan mikään välttämättömyys ole, muista merkeistä kyseeseen tulisivat lähinnä eurooppalaiset vaihtoehdot mutta toistaiseksi kuitenkin oma tietämys italoautoista on pitänyt makaroonit vahvoilla myös käyttöpuolella..
autoharrastusta silmälläpitäen allekirjoittaneella on harraste ja käyttöpelit erikseen joten harraste/kesäpelinä tulee kuitenkin aina olemaan vähintään yksi alfa mieluummin useampikin ja jos tulot ja hallitilat sallisivat niin alfan/alfojen kaverina myös parit tarkoin valitut saksanmaan ja uudenmantereen klassikot..
autoharrastusta silmälläpitäen allekirjoittaneella on harraste ja käyttöpelit erikseen joten harraste/kesäpelinä tulee kuitenkin aina olemaan vähintään yksi alfa mieluummin useampikin ja jos tulot ja hallitilat sallisivat niin alfan/alfojen kaverina myös parit tarkoin valitut saksanmaan ja uudenmantereen klassikot..
Mulla Alfa on jonkinlaisena osa-aika harrasteautona ja enin osa kilometreistä kertyy muulla merkillä. Vertailu Toyotaan on tosi turhaa, ovat sen verran eri kastia. Mulla on kuitenkin ollut Avensis 90-luvulla käytössä ja ainakin korityö on Alfassa paljon perempaa, esim. pestessä Toyotaa katto kuprahtaa helposti alaspäin ja etulokasuojat heiluu! Takuuaikana oli paljon pikkujuttuja, jotka kyllä huolto hoiti todella hienosti, kiitokset Kaivokselaan.
Alfassa ei ole oikeastaan ollut mitään murhetta, ihan rauhassa on saanut rakennella ja ajella.
Vanhemmista Alfoista 164 oli eka, joka teki vaikutuksen laadukkaana autona, mutta baijerilainen veti kuitenkin pitemmän korren tuolloin.
Alfassa ei ole oikeastaan ollut mitään murhetta, ihan rauhassa on saanut rakennella ja ajella.
Vanhemmista Alfoista 164 oli eka, joka teki vaikutuksen laadukkaana autona, mutta baijerilainen veti kuitenkin pitemmän korren tuolloin.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Voisin toki ajaa muun merkkisellä autolla, mutta tämä kyseinen Alfa punaisine nahkajakkaroineen vain vei sydämeni tällä kertaa. Seuraavaa autoa ostaessani pidän kyllä Alfan korkealla listalla, mutta voihan olla että joltain muulta (lähinnä saksalaiselta) valmistajalta on myynnissä muuta mukavaa.
Eipä tämä auton omistaminen nyt mitään niin vakavaa kuitenkaan ole. Ja muistettakoon kuitenkin se, ettei yksikään autonvalmistaja tee autojaan huvin vuoksi. Varmasti jokaisella merkillä pärjää. Alfalla pärjää vain enemmän.
Eipä tämä auton omistaminen nyt mitään niin vakavaa kuitenkaan ole. Ja muistettakoon kuitenkin se, ettei yksikään autonvalmistaja tee autojaan huvin vuoksi. Varmasti jokaisella merkillä pärjää. Alfalla pärjää vain enemmän.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
Joo vaan Alfassa saa köyhä käytettyä ostaessaan ehkä eniten vastinetta rahalle. Audit ja bemut ovat melkoisen kalliita käytettyinäkin, joten ainakin omalla kohdalla olivat auttamatta ulkona, vaikka muuten käypien autojen listalla olisivatkin.
Mutta saas nähdä mikä on sitten seuraava kärry, tällä hetkellä Minin Cooper S kiinnostaa kovasti
Mutta saas nähdä mikä on sitten seuraava kärry, tällä hetkellä Minin Cooper S kiinnostaa kovasti
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Täytyy myöntää, että ennakkoasenne ennen Alfan ostoa oli jokseenkin varovaisen epäröivä italialaisia kohtaan vaikka lapsena perheessä olikin hyvin toimivat 2 kpl Fiat 127:aa ja Ritmo 85 Super.
Toisaalta isukilla olleet pari mersua vuodesta -78 aina vuoteen -98 (W123 240 D ja W124 300 D) vahvistivat kyllä kieltämättä uskoa saksalaiseen insinööritaitoon ainakin kestävyyden osalta.
Sydän kuusnepaan tuli lopullisesti menetettyä -90 luvun alkuvuosina päästyäni kaverin perheen 164 QV:n puikkoihin ja kun tilaisuus auton tuontiin autoveron alenemisen myötä muutama vuosi sitten tuli, oli merkki ja malli jo ennakkoon suurin piirtein selvillä.
Muita merkkejä oli tietysti mukana finaalivaiheessa mutta nämä karsiutuivat sitten pois eri syistä. Lancia Kappa kiinnosti kovasti mutta tässä tapauksessa sporttisuus vei voiton. Saab 900 V6 oli myös listalla mutta harvinaisena mallina Saksassakin (sekä Opelin palikat) sai tämän jäämään pois laskuista.
Varteenotettavin tai ehkä muihin verrattuna haluttavin vaihtoehto olisi ollut MB W124 400E mutta tämän sleeperin (V8 279 hv..nam) kohdalla kohtuuton verokohtelu ja ylläpitokulut pitivät mallin loppupeleissä Alfan takana.
Toisaalta isukilla olleet pari mersua vuodesta -78 aina vuoteen -98 (W123 240 D ja W124 300 D) vahvistivat kyllä kieltämättä uskoa saksalaiseen insinööritaitoon ainakin kestävyyden osalta.
Sydän kuusnepaan tuli lopullisesti menetettyä -90 luvun alkuvuosina päästyäni kaverin perheen 164 QV:n puikkoihin ja kun tilaisuus auton tuontiin autoveron alenemisen myötä muutama vuosi sitten tuli, oli merkki ja malli jo ennakkoon suurin piirtein selvillä.
Muita merkkejä oli tietysti mukana finaalivaiheessa mutta nämä karsiutuivat sitten pois eri syistä. Lancia Kappa kiinnosti kovasti mutta tässä tapauksessa sporttisuus vei voiton. Saab 900 V6 oli myös listalla mutta harvinaisena mallina Saksassakin (sekä Opelin palikat) sai tämän jäämään pois laskuista.
Varteenotettavin tai ehkä muihin verrattuna haluttavin vaihtoehto olisi ollut MB W124 400E mutta tämän sleeperin (V8 279 hv..nam) kohdalla kohtuuton verokohtelu ja ylläpitokulut pitivät mallin loppupeleissä Alfan takana.
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Itsellä kyllä sydän sykkii aika vahvasti italialaiselle autoteollisuudelle. Baijerin osastoa on tullut joskus katseltua myös, mutta jotenkin beeämwee kuljettajien "bmw on paras, ainoa ja paras" -asenne on vieraannuttanut vahvasti. Ja aika yleisesti esiintyvät "mielenkiintoiset" ajosuoritukset. En välttämättä halua bmw kuljettajan leimaa otsaan. Bemarissa ja toisaalta myös mersussa kiehtoo takavetoisuus, mutta muuta niistä ei sitten kyllä oikein löydy. Toivotaan nyt että Alfa palaa takavetoisuuden pariin, että jatkossakin löytyisi takavetoinen Alfa alle. Jos ei, niin sitten katsellaan nelikko Alfojen puoleen. Ihan hevillä en kuitenkaan ole italiaanoista pois vaihtamassa. Niissä on persoonaa, toisin kuin kylmissä, teollisissa sakemanneissa. En Alfaa kuitenkaan pidä minään yliautona, vikoja löytyy ihan omiin tarpeisiin.
No, kaikissa autoissa on vikoja enemmän tai vähemmän, sen takia on paras ottaa sellainen auto mistä eniten tykkää. Siinä niitä vikoja sietää parhaiten.
No, kaikissa autoissa on vikoja enemmän tai vähemmän, sen takia on paras ottaa sellainen auto mistä eniten tykkää. Siinä niitä vikoja sietää parhaiten.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tämä lienee itsellänikin se pääsyy, miksi Alfat ja muut italialaiset ovat sydäntä lähinnä. Sitä kun muuten elelee tällaista perusturvallista elämää, niin jännitystä on haettava tällaisesta semi-eksoottisesta autosta.OL kirjoitti:Ihan hevillä en kuitenkaan ole italiaanoista pois vaihtamassa. Niissä on persoonaa, toisin kuin kylmissä, teollisissa sakemanneissa.
Ei italialaisista voisin harkita vaikkapa Saabia, Bemaria tai Subarua. Auto ei saa olla liian tavallinen/yleinen.
Yksinkertaisesti ajotuntuman ja (riittävän) suorituskyvyn puolesta olen nykyiseen autooni päätynyt. Mistään muusta merkistä ei ole löytynyt, niin vahvaa omistamisen halua, kuin mitä AR voi saada aikaan.
Toki muille merkeille pitää antaa mahdollisuuksia ja annankin, kun seuraava autonvaihdos tulee kysymykseen.
Toki muille merkeille pitää antaa mahdollisuuksia ja annankin, kun seuraava autonvaihdos tulee kysymykseen.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Mulle ei Alfismi tullut äidinmaidon mukanan ja ihmettelinkin pitkään, mikä on tähän johtanut ? Vanhemmillani oli pääasiassa Englantilaisia ja Saksalaisia ajopelejä. Oma eka kärry oli -72 Fiat 127, ja seuraava oli -79 127 "pikkumusta " . Sitten oli 123koppanen 300d Mersu, joka oli mielestäni hieno auto . Hopean värisenä, originaalit alut alla pidin siitä paljon, mutta Tampereen Veholla näin tuon mun 90:n . Jostain ihmeen syystä se oli silloin 15v sitten pakko saada . En oikeen voisi kuvitella enää vaihtavani merkkiä .
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Niin miksi Alfa? Kuten Rasviskin totesi Alfa tarjoaa käytettynä, Suomessa, todellakin vastinetta rahoille. Tämä johtuu ihmisten epäluuloista ja "essonbaari"-asenteista. Sääli niille, jotka ostavat uuden Alfan, mutta käytetyillä ajaviahan tämä suosii..
Se tylsistä järkisyistä. Itseäni kiehtoo Alfoissa niiden muotoilu ja henki. 50 ja 60- lukujen alfojen pyöreän herkulliset muodot yhdistettynä sporttisuuteen. Ja nämä samat muodot uudelleen 156:sta lähtien.. Eipä silti, silmä on oppinut tykkäämään myös kulmikkaammista nykyään.
Fiilishän on taas aivan omaa luokkaansa. Tekisi mieli V6:sta jo pelkästään sen fiiliksen takia, vaikka onhan sitä tessussakin tunnelmaa.
Yksi ongelmahan näissä on. Mieli tekee aina yhtä lisää..
Mieluiten haluan auton jolla ei ole imagoa ollenkaan, mutta eipä tuo Alfan "booheemin sporttinen" pahakaan ole.. (luki eräässä mainoslehtisessä)
Alfalle!
Se tylsistä järkisyistä. Itseäni kiehtoo Alfoissa niiden muotoilu ja henki. 50 ja 60- lukujen alfojen pyöreän herkulliset muodot yhdistettynä sporttisuuteen. Ja nämä samat muodot uudelleen 156:sta lähtien.. Eipä silti, silmä on oppinut tykkäämään myös kulmikkaammista nykyään.
Fiilishän on taas aivan omaa luokkaansa. Tekisi mieli V6:sta jo pelkästään sen fiiliksen takia, vaikka onhan sitä tessussakin tunnelmaa.
Yksi ongelmahan näissä on. Mieli tekee aina yhtä lisää..
Tämän voi allekirjoittaa muuten, mutta Bemaria ei tule. Bemarista tulee valitettavasti mieleen ainoastaan kotipaikkakunnan amiksen parkkipaikka täynnä mustia 316 bemareita..Vittorio Jano kirjoitti:Ei italialaisista voisin harkita vaikkapa Saabia, Bemaria tai Subarua. Auto ei saa olla liian tavallinen/yleinen.
Mieluiten haluan auton jolla ei ole imagoa ollenkaan, mutta eipä tuo Alfan "booheemin sporttinen" pahakaan ole.. (luki eräässä mainoslehtisessä)
Alfalle!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mullahan on pelkästään Alfa (ok. Uno oli kakkos/kolmos autona pari vuotta) historiaa, aikoinaan oli vaan pakko saada kun olin nähnyt GTV6:sen vaaleilla nahoilla. Eihän Alfetta sedan ollut sitä ulkoisesti eikä kulkukyvyiltään mutta oli ainakin kylän ainoa Alfa (heti perään tuli yksi 33:nen raitille). Ja muilla "teineillä" oli DX:ää, Taunusta ja Ladaa (elettiin vuotta 90 ja ainakaan pohjooseen ei ollut tuunaaminen tullut lainkaan, jollakin tais olla nostettu perä ja riitaa katsastuksessa roiskeläpistä) eli noihin verrattuna oli tyyli ja kulku ihan omaa luokkaansa. Tietty alussa yritti ja joutui hankintaa selittämään. Sitten alkoi olemaan muiden merkkien huollossa oltua niin oli aina helppo heittää "faktoja" niiden autosta (täysin vaan mutua) jolloin oikeastaan hiljalleen lopettivat Alfoista kyselyn, toki niiden autoja tuli korjailtua kunnes päätin että en korjaile vapaalla kuin italiaanoja.
Eli minusta tuli Alfisti vuonna 1986 jossakin Vantaan autoliikkeessä jossa seisoi se GTV6:nen. En ole tarvinnut itselleni syitä tai merkitystä. Ainoastaan olen koeajanut, työn ulkopuolella, Lancian, Fiatin ja Maseratin.
Eli minusta tuli Alfisti vuonna 1986 jossakin Vantaan autoliikkeessä jossa seisoi se GTV6:nen. En ole tarvinnut itselleni syitä tai merkitystä. Ainoastaan olen koeajanut, työn ulkopuolella, Lancian, Fiatin ja Maseratin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Itsellä on siitä "tylsä" tilanne että ei oikein mikään muu miellytä kuin italialaiset. Ja se on todellakin tullut perintönä, eipä suvussa ole muita koskaan ollut. Ja itse uskon vakaasti italialaiseen tekniikkaan enemmän kuin muihin. Mutta toiset elää vahvasti tunteella ja toiset miellyttääkseen muita.
Ja jos joku sanoo että vastaavan ikäinen toyota kuin 156 on paremmin tehty niin ihmettelen. Tuli juuri istuttua tojossa ja mielestäni alfa on paljon laadukkaampi. Tojon penkki oli karu ja kova, ovi rasahti äänekkäästi ja ne viikset, mistä lähtien ne on olleet täysin samanlaiset, varmaan vuodesta 80, aito japanilainen kiiltävä kovamuovi. Ja hyvä että jalat saa ratin alle. Mut silti se on parempi ja laadukkaampi kuin alfa ja fiat.
Olishan alfakin voinut tehdä samalla tavalla, vuodesta toiseen muuttanu hieman 33:n muotoja ja taas olisi ollut uusi alfa. Pitänyt kaikki hyväksihavaitsemansa samanlaisena vuodesta toiseen, silloin on vaikeaa tulla uusia vikojakaan kun kaikki oli jo edellismallissa samanlaista. No joo nyt joku sanoo että tää on yliammuntaa mutta mielestäni tosiasioita.
Eikä ole tarkoitus nyt haukkua esim. toyotaa, mutta jos joku pystyy perustelemaan näinkin tyhmälle miksi alfa on niin vikaherkkä niin haluan kuulla.
Formuloiden lähtö lähenee, täytyy lähtee kattoo et pääseekö epävarma ferrari maaliin.
Ja jos joku sanoo että vastaavan ikäinen toyota kuin 156 on paremmin tehty niin ihmettelen. Tuli juuri istuttua tojossa ja mielestäni alfa on paljon laadukkaampi. Tojon penkki oli karu ja kova, ovi rasahti äänekkäästi ja ne viikset, mistä lähtien ne on olleet täysin samanlaiset, varmaan vuodesta 80, aito japanilainen kiiltävä kovamuovi. Ja hyvä että jalat saa ratin alle. Mut silti se on parempi ja laadukkaampi kuin alfa ja fiat.
Olishan alfakin voinut tehdä samalla tavalla, vuodesta toiseen muuttanu hieman 33:n muotoja ja taas olisi ollut uusi alfa. Pitänyt kaikki hyväksihavaitsemansa samanlaisena vuodesta toiseen, silloin on vaikeaa tulla uusia vikojakaan kun kaikki oli jo edellismallissa samanlaista. No joo nyt joku sanoo että tää on yliammuntaa mutta mielestäni tosiasioita.
Eikä ole tarkoitus nyt haukkua esim. toyotaa, mutta jos joku pystyy perustelemaan näinkin tyhmälle miksi alfa on niin vikaherkkä niin haluan kuulla.
Formuloiden lähtö lähenee, täytyy lähtee kattoo et pääseekö epävarma ferrari maaliin.
Kun pelkkä teho ei riitä!
Töissä joutuu ajelemman Fjoordeilla ja joskus Renulla. En vaihtais niihin. Kuplalla voisin ajella kyllä. Oli se sen verran hauska talviautoJarama kirjoitti:Onko tällä palstalla ketään muuta, joka ei ajaisi muulla autolla kuin italialaisella?
.....
Ja eikös japskitkin käytä marellin osia jonkin verran?
Ja mitä Marellin osiin tulee niin on niitä kuulemma ollut 12-pyttysissä Jaggeissakin
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Mulla on ja on ollut vaan saksalaisia mutta silti käyn täällä silloin tällöin juttuja lukemassa. Niskakarvat nousee välillä pystyyn kun on aika usein tarinoita hajonneista vaihdelaatikoista tai katkenneistä nokkahinnoistaOnko tällä palstalla ketään muuta, joka ei ajaisi muulla autolla kuin italialaisella?
Ensin oli 1994 BMW 325 Coupe jonkä möin pois ulkomaille muuton takia, nyt on kesäksi 2002 BMW M3 ja talveksi sekä radalle 1994 BMW 318is Class II Sedan.
Joku 155 malli (Silverstone...) oli kyllä vaihtoehto tuolle 318is:lle mutta "oma" merkki voitti vielä...
Alfa kiinnostaa sen takia että se on mielestäni se toinen oikeasti urheilullinen koppiautovalmistaja BMW:n lisäksi. Niin kauan kuin touring sarjoja on ajettu, aina on ollut mukana BMW ja Alfa.
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Minulle Alfa on puhtaasti harrasteauto. Itseasiassa en vielä ole koskaan ajanut Alfalla, vaikka sellainen on nyt 1.5 vuotta ollutkin. Päivittäiset ajelut suoritetaan jenkki Fordilla, joten taivaaseen pääsy on ainakin varma. Onhan kyseessä jenkki ja vielä Ford. Lähitulevaisuudessa en ole vaihtamassa käyttöautoa, mutta seuraava voisi hyvinkin olla Alfa. Tosin uudemmat sulkeutuu heti pois laskuista, kun auton pitää olla takavetoinen. Täytyyhän sitä jotain periaatteita olla.
Sikäli hassua, että minun Giuliettassa on puolestaan Lucas-sähköhilut, eli taattua englantilaista "laatua".
Sikäli hassua, että minun Giuliettassa on puolestaan Lucas-sähköhilut, eli taattua englantilaista "laatua".
Kyllä niitä lootia, hihnoja ja muuta krääsää menee kaikista vehkeistä. Alfa erottuu joukosta avoimen omistajakuntansa takia. Alfakuskeilla, ainakaan aidoilla jos olen oikein ymmärtänyt, ei ole tarvetta pönkittää arvostustaan naapurustossa salaamalla autoon tulevia vikoja.
Heh olisihan se nyt jo vähän sopimatontakin sellainen
Heh olisihan se nyt jo vähän sopimatontakin sellainen
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Omalla kohdalla alfoissa on aina miellyttänyt muotoilu eli tällä tarkoitan sitä että mitä pidempään alfaa katsoo niin sitä paremmalta se näyttää. Ensimmäistä alfaani ostaessa ajattelin että onko tuo vehje perkele katkennut (kuten 75:n takalokarin kantti hämää).
Auto oli kuitenkin pakko saada sillä siinä oli jotain erilaista kuin vastaavan ikäisissä riisikipoissa,hienoa sähkötekniikkaa(varauksella),tehoa,takaveto ja ne kaasareiden imukorinat.
Koeajon aikana avaamani radio ja sieltä (kuin johdatuksena) soinut Eros Ramazzotti kruunasi kaiken ja eikun paperien tekoon.
Tuon 75:n jälkeen oli vielä 2kpl 75:a ja nykyisin nuo 164 ja 156.
Kyllä näihin on niin hurahtanut ettei autoa vaihtaessa tarvitse ruveta eri merkkivaihtoehtoja paljoa ajattelemaan!!
Auto oli kuitenkin pakko saada sillä siinä oli jotain erilaista kuin vastaavan ikäisissä riisikipoissa,hienoa sähkötekniikkaa(varauksella),tehoa,takaveto ja ne kaasareiden imukorinat.
Koeajon aikana avaamani radio ja sieltä (kuin johdatuksena) soinut Eros Ramazzotti kruunasi kaiken ja eikun paperien tekoon.
Tuon 75:n jälkeen oli vielä 2kpl 75:a ja nykyisin nuo 164 ja 156.
Kyllä näihin on niin hurahtanut ettei autoa vaihtaessa tarvitse ruveta eri merkkivaihtoehtoja paljoa ajattelemaan!!
QUORTHON 1966-2004
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Itsellä muotoilu ja merkin legendaarinen historia ovat ne ykkös jutut. Eikä tuo oman todellinen ajettavuuskaan omassa suht suppeassa vertailussa huonosti pärjää. Tehoa vaan on liian vähän ja vetää vain edestä Vaimolle ehkä hankitaan kakkos auto, eikä se luultavasti ole Alfa (=pieni,edullinen ja varmatoiminen). Myönnettäköön ettei edellä mainitut kriteerit täyttävää autoa ole muutenkaan helppoa löytää. Mieluiten ostaisin 155 Q4 mutta niin kuin sanottu jossain Viiatin uuno linjalla varmaan liikutaan No, vielä joskus...
Ayrton Senna da Silva forever
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Joo, mutta kyllä ajotyylikin vähän pokkeaa. Joskus 80 luvulla esim. paloi mäntä 200km/h vauhdissa, tojotalla vastaavaa ei ole koskaan tapahtunut vaikka olen joskus ajanut sillä 120km/h Jarruvikojakin Alfassa oli paljon enempi kun tojotassa, miksiköhän Alfan kanssa en ole kärsinyt sähkövioista, jos ei sitten tulppia lasketa siihen osastoon, niitä Alfetta GT söi kyllä turhan paljon. Jostain kumman syystä minun jaappanilaiseni kuluttivat renkaita enemmän kun Alfa, joten kyllä Alfa on laatuvaunu jos suhteutetaan ne käyttötavan mukaan. Muisti palautuu pätkittäin, vilkun viikset piti kyllä vaihtaa, joten on sähkövikojakin ollutCuore Sportivo kirjoitti:Kai sen verran voi raottaa Alfalaseja, että pystyy myöntämään Romeon olevan vikaherkempi kuin Jaappanilaiset.Jarama kirjoitti:hohhoi, väitätkö että alfa on herkempi vioille?
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08