Hae sieltä 3.0 24v versio ja laita tekníikka omaasi. Vanhanmallinen kevyt kori ja 211hv (tai 232hv jos QV-malli) olisi aika maukas yhdistelmä
Ei ole kokemusta Saksasta, mutta Sveitsistä tuonti on koettu ja homma toimi kuin junan vessa, mitä nyt Saksan rajalla tullimiehet rupesivat tutkimaan taulukoitaan ja halusivat korottaa ilmoittamaani auton arvoa kun halusivat periä maksimimäärän alvia. Samansuuntainen meininki siis kuin meidänkin tullilla. Halvassa autossahan tuo ylimääräinen alvi, joka tulee kun Sveitsi ei ole EU:n jäsenvaltio, on hyvin pieni (16% ostohinnasta).
En tiedä tuosta saksasta mutta Hollannista on tuotu pari klassikkoa. Oma tuli rekassa ja kaveri Musse laivassa. Rahti oli Hollannista firmasta riippuen 500-750€ Ouluun. Jos auto on ajokunnossa niin ajamalla halvin tuoda.
Kannattaa käydä itse paikanpäällä katsomassa mitä on ostamassa, ettei sitten itketä jälkikäteen. Katsomis/ostosmatka luonnollisesti lisää kuluja.
Jos ei itse viitsi lähtea reissuun niin kannatta käyttää jotain jobbari firmaa, jolla on kontaktit paikanpäällä.
jep uusi kone (2.0 V6 turbo) kiinnostaa ja tietenkin ehjät pellit omas alkaa oleen etulokarit finito ja ovien alareunat kans. Kuskin oven lukon ympärystä kukkii kans kauniisti Liikaa lukkosulaa
Etelä-Saksasta kai tuollaisia kannattaisi hakea, tai jos ottaa homman seikkailunkin kannalta, niin hakee ryttäämätöntä versiota Italiasta. Luulisi heidän autojen olevan ruosteen suhteen melko puhtaita. Jos kaupanpäälle tulee jotkin messevät vanteet, ilmastointi ja lederit, niin jopa vain kelpaa. Ryanairilla vaan Milano Pergamoon ja seikkailu alkakoon.
Italian Stallion kirjoitti: hakee ryttäämätöntä versiota Italiasta. Luulisi heidän autojen olevan ruosteen suhteen melko puhtaita. Jos kaupanpäälle tulee jotkin messevät vanteet, ilmastointi ja lederit, niin jopa vain kelpaa. Ryanairilla vaan Milano Pergamoon ja seikkailu alkakoon.
2003 kävin Kölnista hakemassa VW T4 -94 ja ennen meno tullissa yksi äijä sanoi että Italiasta on liian kallis hakea.( niillä on jotkut verot jos auto tulee Italiasta ulos viedäväksi) Itte tarkemmin en tiedä.
Kesalla kun olin lomalla Genoassa oli mun mielesta jokaisella autolla kolhuja- on vissi liian kapeat tiet . Alfoja oli aika hyvin.
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(
Kyllähän ne sakemannit hakevat autoja Italiastakin myyntiin. Varmaankin suurkaupungeissa ajetut yksilöt ovat naarmuilla ja kolhuilla, maan liikennekulttuuria vähänkään tietäen. Ei EU alueella mitään ylimääräisiä maksuja pitäisi olla. Tosin ei noista tiedä, vaikka maksut muuttuisivat ilmanpaineen tai Juventuksen menestyksen mukaan
Ei ollut Italiasta tuotaessa mitään ylimääräisiä veroja.
Liikennevakuutuksen saaminen siirronajaksi oli kyllä mielenkiintoinen. Täyty maksaa 1v1kk liikennevakuutus josta sitten palauttavat 12kk maksun jälkikäteen, miinus käsittelykulut tietenkin
Oli oikeasti vähän ihme juttu tuo Turbon juttu Turbosta.
Mikäli nyt oikein käsitin niin ainoa syy olla tuomatta laitetta loppupeleissä Suomeen oli pelko tullin perimästä autoveron määrästä..?
Omakohtaistakin kokemusta omaavana kuusnepan tuojana voisin todeta, että nimenomaan lempeä verokohtelu mallin kohdalla oli pikemminkin juuri se syy tuoda omakin vessa taivaltamaan matkaansa tänne kylmään pohjolaan.
No näillä vesseleillä meni hakureissu jo ensimetreillä sinne väärille raiteille kun olosuhteet huomioon ottaen parhailta markkinoilta hommasivat juuri sen romuyksilön, jota sitten korjailtiin vissiin kolmeen otteeseen ennen kuin pääsivät sinne Viroon.
Tämä oli ilmeisesti loppupeleissä sitten viimeinen niitti arkkuun haudata komistus johonkin etelävirolaiseen talliin kun Tuulilasin suoma rahapanostus oli mennyt jo aikaa sitten miinukselle hölmön hankinnan ja siitä seuranneiden korjauskulujen myötä..?