156:n varteenotettava ruostepaikka

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

156:n varteenotettava ruostepaikka

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Tuli käytettyä auto ruostesuojauksessa ja se todella kannatti. Etupäässä on pienet palkit jotka tulevat runkoon kiinni ja johon taas etupuskuri tulee sivulta kiinni sekä etulokarit. Osat ovat n. 10 cm korkeat ja olivat alhaalta täysin puhkiruostuneet eli etupuskuri ei enää pahemmin ole kiinni.

Tuntuisi olevan herkkä kohta 156:ssa jonka jokaisen kannattaisi tarkistaa. Itse ajattelin vaihtaa ne ja ajattelin kysyä onko kellään tietoa mitä maksavat. Osissa ainakin luki Fiat eli esim. bravan palikat taitavat sopia?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kyllä se puskuri on muuallakin kiinni kuin noissa onnettomissa "palkeissa". Noiden palkkien merkitys on minusta hyvin olematon, mutta muuten tietysti ruostesuojaus on ihan järkevä homma.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Kuulemma 103e Deltassa kipale ne onnettomat pellinlärpykät. Ite kanttasin millin pellistä tilalle, sinkkispraytä päälle ja poraruuvilla kiinni. Parempi ko uus venäläinen :mrgreen:

Juttua asiasta täällä lisää: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=7 ... ght=#76639

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Tarkoitinkin että etupuskuri ei enää niistä kohdin ole kiinni. Kirjoittelin lähinnä siksi että yllätyin asiasta.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

Jarama kirjoitti:Tarkoitinkin että etupuskuri ei enää niistä kohdin ole kiinni. Kirjoittelin lähinnä siksi että yllätyin asiasta.
Mäkin asentelin tossa just sitä alumiinista pohjapanssaria ja vanhaa irroitettaessa tuli pultit vastakappaleen kanssa ulos sen palkin pohjasta. Pikkasen kun sitä kolisteli, niin irtoili sellasia ruostekökkäreitä sieltä =/ Laitoin pulteille vaan uudet vastakappaleet ja sinne ne jäi takas piiloon =) Pitää vaihtaa sitten jos ja kun ne sieltä irti mätänee lopullisesti...
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

juup... eipä noille palkeille kannata mitään tehdä jos ei ole puskuria irrottamassa ........

ne on sellasta 0.000006mm lehtipeltiä, eivätkä aja muuta virkaa kuin se puskurin alakiinitys....

täytyykin tutkasta josko omassani olisi alkaneet nuo uudet palkit jo kukkia (vaikka päälle vedettiinkin puolensentin massakerros :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Onko jollain tiedossa mikä noiden palkkien varaosanumero on? Jos kyselisi hintoja ja löytyisi kohtuullinen hinta sinänsä mitättömille osille.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jarama kirjoitti:Onko jollain tiedossa mikä noiden palkkien varaosanumero on? Jos kyselisi hintoja ja löytyisi kohtuullinen hinta sinänsä mitättömille osille.
täytyy katsoa josko kuitissa lukisi :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin