Joo, nyt kun oma auto on korjaamolla, mieleen on "leijaillut" tuttuja ajatuksia. Joskopa sittenkin vaihtais sen nelivedon kun se saapuu Suomeen. Oiskohan tuo 3.2 vai 2.4 diesel...Laku kirjoitti:Onnee vaan kaikille rahamiehille, mutta varrokkaa ny joku sitä 3,2 nelivedon tuloa.
Forumilaisten 159 koeajoraportit tänne!
Valvoja: Moderators
- PeeVee
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
- Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
- Paikkakunta: Kiiminki
Tunteella ja huumorilla!
- Fangio
- Viestit: 36
- Liittynyt: 29 Tammi 2006, 19:25
- Car(s): ex-Alfa: 159 2.2 jts, nykyinen 159 2.4 jtdm Garretin turboversio
- Paikkakunta: Helsinki
Ilmeisesti olisin saanut auton tuosta samasta maaliskuun erästä, jos olisin ottanut peruutustutkat jälkiasennuksena. Tuntui olevan Deltalla vaikeaa maalata noita mustia antureita korinväriseksi.Jukka kirjoitti:Milloinka DA lupasi toimittaa auton? Itse tilasin eilen 2.2JTS:n ja lupasivat sen maaliskuun lopussa, kun se oli jo DA:lla tilauksessa.Fangio kirjoitti: Tein kaupat ja auton saa varmaan vasta kesärengaskeleillä.
Otin sitten tehdasasennuksena ja auton toimitus menee huhtikuulle. Tällä hetkellä ei kiirettä auton saamisessa. Tilanne tietysti toinen kun kevät tulee ja ajokelit parenevat
Tänään lähdin koeajolle 159 2,2 koneella.Satoi lunta ja pikku pakkastakin oli ilmassa.Myyjä lähti ystävällisesti puhdistamaan lumia auton päältä ja ne hommat tehtyään meni itse auton sisälle käynnistys hommiin.Kone vain käyntiin ja menoks......Ei lähtenyt ensimmäisellä,ei toisellakaan.Myyjä käytti aina välillä avainta pois ja taas uusi starttaus napista.Oli kuulemma vaihdettu uudet tulpatkin vasta jotka oli oikein Italiasta tilattu.Ei vaan lähtenyt käyntiin eli siihen tyssäs koeajo.Sanoin myyjälle, että nolo juttu jos asiakkaana olisi ollut joku muu kuin Alfan omistaja.Ei ole hyvää mainosta merkille jos uusi auto lähde käyntiin.Ehkä huomenna....
Itse hankin ensimmäisen Alfani vuonna 2002 mallia 147 1,6.Se oli otettu käyttöön 2001 eli sarjansa ensimmäisiä.Italialaista suurpiirteisyyttä edusti mm.katon kahta puolta olevat muovi listat, mitkä oli kummaltakin puolen n.10 cm liian lyhyet.Tilattiin uudet ja maalattiin takuun piikiin.Sitten 40 tkm kohdalla jakopään remmi sanoi vauhdissa työsuhteen irti.Kone remontti meni osittain takuun piikiin...Eli, minun mielestä kannattaa laittaa jäitä hattuun kun uusi malli tulee markkinoille.Odottakaa vuosi tai pari niin pahimmat alkupään lastentaudit on korjattu.Tämä koskee myös muita merkkejä ku Alfa.
P.S. Nyt Alfani mittarissa 125 tkm.Ei mitään ongelmia enää vuosiin.Nyt katselussa vähän käytetty 156 Sportwagon!
Itse hankin ensimmäisen Alfani vuonna 2002 mallia 147 1,6.Se oli otettu käyttöön 2001 eli sarjansa ensimmäisiä.Italialaista suurpiirteisyyttä edusti mm.katon kahta puolta olevat muovi listat, mitkä oli kummaltakin puolen n.10 cm liian lyhyet.Tilattiin uudet ja maalattiin takuun piikiin.Sitten 40 tkm kohdalla jakopään remmi sanoi vauhdissa työsuhteen irti.Kone remontti meni osittain takuun piikiin...Eli, minun mielestä kannattaa laittaa jäitä hattuun kun uusi malli tulee markkinoille.Odottakaa vuosi tai pari niin pahimmat alkupään lastentaudit on korjattu.Tämä koskee myös muita merkkejä ku Alfa.
P.S. Nyt Alfani mittarissa 125 tkm.Ei mitään ongelmia enää vuosiin.Nyt katselussa vähän käytetty 156 Sportwagon!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tuli vihdoin kokeiltua. Nopeasti plussat ja miikat:
+ Menee tosi hienosti mukulakivillä ja ylittää epätasaisuudet ilman kolinoita (ainakin uutena). Nastojen ropina kuului yllättävän kovana sisälle.
+ Muotoilu kokonaisuutena ok, keula loistava. Liikkeessä sisällä ollut samppakaljan värinen auto oli komia.
+ Asialliset penkit.
+ Vaihdekepin tuntuma hieno.
- 2.2 ei todellakaan ole mikään ballistinen ohjus. Vanha Superi tuntui ripsakammalta. Vääntöä tuntui olevan roimasti, ehkä jopa enemmän kuin omassa kotvosessa? Luistonesto vähän turhankin hanakka. Ei maailman alfamaisimmat äänet.
- Kojetaulu jotenkin muovinen. Nahkaratti ei yhtä nahkainen kuin omassa.
- Ei tullut samanlaista "tällainenpitääjoskussaada"-efektiä kuin 156:n kanssa vuonna 1998.
+ Menee tosi hienosti mukulakivillä ja ylittää epätasaisuudet ilman kolinoita (ainakin uutena). Nastojen ropina kuului yllättävän kovana sisälle.
+ Muotoilu kokonaisuutena ok, keula loistava. Liikkeessä sisällä ollut samppakaljan värinen auto oli komia.
+ Asialliset penkit.
+ Vaihdekepin tuntuma hieno.
- 2.2 ei todellakaan ole mikään ballistinen ohjus. Vanha Superi tuntui ripsakammalta. Vääntöä tuntui olevan roimasti, ehkä jopa enemmän kuin omassa kotvosessa? Luistonesto vähän turhankin hanakka. Ei maailman alfamaisimmat äänet.
- Kojetaulu jotenkin muovinen. Nahkaratti ei yhtä nahkainen kuin omassa.
- Ei tullut samanlaista "tällainenpitääjoskussaada"-efektiä kuin 156:n kanssa vuonna 1998.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Jep. Jotain tuollaista itsekin vähän mietiskelin. On ainakin toistaiseksi pahuksen hyvin hinnoiteltu tuo JTD. Ja kai tuolla teholla ja väännöllä oppisi niiden äänienkin kanssa elämään? Mutta palataan asiaan kolmen vuoden kuluttua kun autonvaihto alkaa taas kiinnostamaan.Laba kirjoitti: Ei olis kyllä paha tuo kiisselikään lastutettuna. 237hv / 487nm
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Miksi ei voisi olla yhdistelmänä Alfa ja dieseli? Onko niissä koneissa jotain vikaa mistä minä en tiedä? Ja kun koeajoin 2.2 JTS -mallia ja sen jälkeen 2.4 JTDm -mallia ei ollut ainakaan minulla mitään epäselvyyttä kumman koneen Alfan nokalle otan. Eikä minulla mene huonosti.Cuore Sportivo kirjoitti:Jos joskus menee niin huonosti, että joutuu kiisseli-auton ostamaan, niin se ei ole Alfa.
Tietenkin olisin voinut odottaa ja odottaa 3.2 V6 -mallia, mutta ei olisi ollut kärsivällisyyttä ja sitten olisi jo rahatkin loppuneet. Ja kun matka-ajoakin tulee vuodessa n. 45.000tkm niin minusta dieseli on hyvä vaihtoehto. Tai no, hyvää vaihtoehtoa tuskin edes onkaan.
Uskon kuitenkin, että tiedät mistä puhut kun osaat kyseenalaistaa diesel koneen Alfassa. Oletan kuitenkin, että olet diesel Alfaa käynyt ajamassa?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ei nyt imaista mitään palkokasvia perseeseen.
Minun mielestäni dieselmoottori ei vaan jotenkin sovi Alfan luonteeseen, olkoon kuinka tehokas/ripeä peli tahansa. Ja tämä on vain minun mielipiteeni.
Ja täytyy myöntää, etten ole sattuneesta syystä koskaan ainoatakaan kiisseli-Alfaa ajanut. Tuskin niissä mitään vikaa on. Ehkä mielipiteeni muuttuu, kun kasvan isoksi.
Mutta kyllä minä nytkin morjestan diisseli-Alfisteille.
Minun mielestäni dieselmoottori ei vaan jotenkin sovi Alfan luonteeseen, olkoon kuinka tehokas/ripeä peli tahansa. Ja tämä on vain minun mielipiteeni.
Ja täytyy myöntää, etten ole sattuneesta syystä koskaan ainoatakaan kiisseli-Alfaa ajanut. Tuskin niissä mitään vikaa on. Ehkä mielipiteeni muuttuu, kun kasvan isoksi.
Mutta kyllä minä nytkin morjestan diisseli-Alfisteille.
Varmaan pitää suunnilleen jopa paikkansa tuo tehonnousu diisselissä vaikka nuo tuolla esitetyt bensaversioiden tehonnousut onkin potaskaaLaba kirjoitti:Ei olis kyllä paha tuo kiisselikään lastutettuna. 237hv / 487nm esim tällä lastulla Vielä kun sais sen kutosen murinan siihenLaku kirjoitti:Ota ny hitossa se bensaversio, jos on kanttia mietiskellä
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Todennäköisesti, turbopeli kun on.GAMMA500 kirjoitti:Varmaan pitää suunnilleen jopa paikkansa tuo tehonnousu diisselissä vaikka nuo tuolla esitetyt bensaversioiden tehonnousut onkin potaskaa
HopeinenQ kirjoitti:Onko niissä koneissa jotain vikaa mistä minä en tiedä?
Näinhän se menee. Tuskinpa dieseleiden hylkimiseen nykypäivänä mitään teknisiä perusteita on, kysymys on lähinnä tunnepuolen asioista. Kyllä minäkin miellän Alfan moottorin ärhäkkäästi kierroksia ottavaksi hyväsoundiseksi tehopaketiksi, en niinkään alhaalta vääntäväksi voimanpesäksi. Mielikuvat ovat tiukassa ja itsellänikin olisi korkea kynnys astuttavana, ennenkuin pihaan dieselin hankkisin. Mutta kuten jo totesin: 159:n iso JTD on niin hyvin hinnoiteltu, että vain hölmö jättäisi sen huomioimatta.Porilainen kirjoitti:Minun mielestäni dieselmoottori ei vaan jotenkin sovi Alfan luonteeseen
Mutta automaattilaatikosta ei sitten edes keskustella.
Parempi olla arvostelematta, jos ei ole minkäännäköistä omapohjaista kokemusta asiasta. Näinhän ne Essonbaarin jututkin menee: " ihan paska on, ei kestä mitään. Hä ai kokeillu vai, no en helvetissä, mut kai sen nyt tyhmempikin tajuu et alfat on perseestä.."Cuore Sportivo kirjoitti:Ja täytyy myöntää, etten ole sattuneesta syystä koskaan ainoatakaan kiisseli-Alfaa ajanut. Tuskin niissä mitään vikaa on. Ehkä mielipiteeni muuttuu, kun kasvan isoksi.
Niin tai isoks kasvaminen on kans aina hyvä vaihtoehto
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No eihän ketään niitä diisseleitä ole paskoiksi haukkunut?Boxer33 kirjoitti:Näinhän ne Essonbaarin jututkin menee: " ihan paska on, ei kestä mitään. Hä ai kokeillu vai, no en helvetissä, mut kai sen nyt tyhmempikin tajuu et alfat on perseestä..
Kuten Vittorio kirjoitti..
Näinhän se menee. Tuskinpa dieseleiden hylkimiseen nykypäivänä mitään teknisiä perusteita on, kysymys on lähinnä tunnepuolen asioista. Kyllä minäkin miellän Alfan moottorin ärhäkkäästi kierroksia ottavaksi hyväsoundiseksi tehopaketiksi, en niinkään alhaalta vääntäväksi voimanpesäksi. Mielikuvat ovat tiukassa ja itsellänikin olisi korkea kynnys astuttavana, ennenkuin pihaan dieselin hankkisin.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Joo, eiköhän lopeteta tämä eipäs juupas homma ja otetaan vaikka hieman olutta?
Pääasia on, että meillä kaikilla on Alfat alla (tai mulla ei vielä) ja elämä hymyilee! Sama se onko dieseli vai bensa. Niinhän se menee, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Sitten on hyvin asiat jos tykkää molemmista!
Lapanen pystyyn kun vastaan tullaan!!
Pääasia on, että meillä kaikilla on Alfat alla (tai mulla ei vielä) ja elämä hymyilee! Sama se onko dieseli vai bensa. Niinhän se menee, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Sitten on hyvin asiat jos tykkää molemmista!
Lapanen pystyyn kun vastaan tullaan!!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Juurikin näin!HopeinenQ kirjoitti:Pääasia on, että meillä kaikilla on Alfat alla (tai mulla ei vielä) ja elämä hymyilee! Sama se onko dieseli vai bensa. Niinhän se menee, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Sitten on hyvin asiat jos tykkää molemmista!
Näin tehdään....eiköhän lopeteta tämä eipäs juupas homma ja otetaan vaikka hieman olutta?
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
En käynyt ajamassa, istuskelemassa vaan. Ensin nahkaverhoillussa GT:ssä (NAM!) ja sitten kangaskarvalakki 159:ssä. Ja täytyy sanoa että ei iskenyt sitten yhtään tuo uusi sisusta, ihan kuin Volvossa ois istunut, konsoli tuntui niin oudolta isoine radioneen ja halvalta. Liikaa pelkistetty, ei Alfan henkeä enää siinä. Jos ois vaihtanut logon ratin keskiöstä, ei ois tiennyt missä lullassa sitä istuu. Löysät, läskipersheille sopivat istuimet oli ihan... huonot.
Toista oli GT! Timmi olo istua ohjaamossa, tuntuu että on osa autoa. Se on Alfan fiilis mun mielestä.
Vaimo tosin tykkäis varmaan 159:stä kun siinä vois istua risti-istunnassa pelkääjän penkillä ja meditoida...
Toista oli GT! Timmi olo istua ohjaamossa, tuntuu että on osa autoa. Se on Alfan fiilis mun mielestä.
Vaimo tosin tykkäis varmaan 159:stä kun siinä vois istua risti-istunnassa pelkääjän penkillä ja meditoida...
Jahah, päivitetäänpäs kommentteja parin tunnin ajelun kokemuksella:
Ensiksikin, automaattia ei välttämättä tule Suomeen edes tänä VUONNA. Selkeä miinus.
Sitten itse auto, 2.4 JTDm:
Miinukset:
- kitkoilla varustettuna yllättävän paljon rengasmelua, tosin riippui hyvin paljon alustasta ja nopeudesta. Silti negatiivinen ylläri. Yksityisellä, suljetulla lentokentällä tehtyjen testien perusteella 120 - 140 km/h välillä metelöi suurin piirtein samanverran kuin Saab 9-3 Sport Sedan nastoilla. Pakko ajaa kesänakeilla vertailukohta ennenkuin julistaa tuon ongelmaksi.
- ei parissa tunnissa löytynyt oikein luonnollista ajoasentoa. Olen kohtuullisen pitkillä reisillä varustettu, joten ei ole ainoa auto missä ongelma.
- kaamean huonot valot
- stereot ei mainoslauseista huolimatta ole mitenkään ihmeelliset, kohtuuhyvät kuitenkin
- ajotietokoneen käyttölogiikka valikoiden kanssa ei selvinnyt ilman käyttöopasta, jota en viitsinyt kaivaa. Vrt. ed. Saab, toimii ilman ohjekirjaa
- pistetty hieman liikaa kamaa viiksiin. Tottumiskysymys, satunnainen kuski helisemässä
- laatu? Radion napit ohjauspyörässä vähän heppoiset ja toisessa jo kontaktihäiriö tms. Muuten ei nitinöitä tai natinoita.
Plussat:
- moottori vetää ja kulkee, kiihdytyksissä kuulostaa traktorilta mutta tasaisessa ajossa ei metelöi
- siisti ajaa, ei vetele pahasti kiihdytyksissä
- jousitus aika mukavuuspainotteinenkin, menee pikkukuopat siististi yli. Muutamissa isoissa heitoissa tuntui että pintakovuutta jousituksessa tai rengastuksessa silti on, koska alastulo tuntui epävakaahkolta. Silti oikein mukava auto
- hiljainen, pl. moottori kiihdytyksissä ja em. rengasmelu
- kojelauta ja ulkonäkö muutenkin
- laadukkaan tuntuinen: hiljainen, ei nitinöitä tai kolinoita
- penkit hyvät, pl. ehkä reisituki pidemmillä jaloilla varustettuna
- perheelliselle: iso takakontti, itsellä ei mitään merkitystä autonvalinnassa, tosin hankala avata paskaamatta käsiään
- tavaran määrä suhteessa hintaan: 47 k€:ssa mukana Xenonit, nahat, kahdet nakit aluilla, parkkitutkat yms. Kilpailijoilla 55 - 60 k€.
Summa summarum: odottelen ehkä tuota automaattia vielä ja samalla koeajan pari vaihtoehtoa, mutta houkutteleva paketti kaikenkaikkiaan.
Ensiksikin, automaattia ei välttämättä tule Suomeen edes tänä VUONNA. Selkeä miinus.
Sitten itse auto, 2.4 JTDm:
Miinukset:
- kitkoilla varustettuna yllättävän paljon rengasmelua, tosin riippui hyvin paljon alustasta ja nopeudesta. Silti negatiivinen ylläri. Yksityisellä, suljetulla lentokentällä tehtyjen testien perusteella 120 - 140 km/h välillä metelöi suurin piirtein samanverran kuin Saab 9-3 Sport Sedan nastoilla. Pakko ajaa kesänakeilla vertailukohta ennenkuin julistaa tuon ongelmaksi.
- ei parissa tunnissa löytynyt oikein luonnollista ajoasentoa. Olen kohtuullisen pitkillä reisillä varustettu, joten ei ole ainoa auto missä ongelma.
- kaamean huonot valot
- stereot ei mainoslauseista huolimatta ole mitenkään ihmeelliset, kohtuuhyvät kuitenkin
- ajotietokoneen käyttölogiikka valikoiden kanssa ei selvinnyt ilman käyttöopasta, jota en viitsinyt kaivaa. Vrt. ed. Saab, toimii ilman ohjekirjaa
- pistetty hieman liikaa kamaa viiksiin. Tottumiskysymys, satunnainen kuski helisemässä
- laatu? Radion napit ohjauspyörässä vähän heppoiset ja toisessa jo kontaktihäiriö tms. Muuten ei nitinöitä tai natinoita.
Plussat:
- moottori vetää ja kulkee, kiihdytyksissä kuulostaa traktorilta mutta tasaisessa ajossa ei metelöi
- siisti ajaa, ei vetele pahasti kiihdytyksissä
- jousitus aika mukavuuspainotteinenkin, menee pikkukuopat siististi yli. Muutamissa isoissa heitoissa tuntui että pintakovuutta jousituksessa tai rengastuksessa silti on, koska alastulo tuntui epävakaahkolta. Silti oikein mukava auto
- hiljainen, pl. moottori kiihdytyksissä ja em. rengasmelu
- kojelauta ja ulkonäkö muutenkin
- laadukkaan tuntuinen: hiljainen, ei nitinöitä tai kolinoita
- penkit hyvät, pl. ehkä reisituki pidemmillä jaloilla varustettuna
- perheelliselle: iso takakontti, itsellä ei mitään merkitystä autonvalinnassa, tosin hankala avata paskaamatta käsiään
- tavaran määrä suhteessa hintaan: 47 k€:ssa mukana Xenonit, nahat, kahdet nakit aluilla, parkkitutkat yms. Kilpailijoilla 55 - 60 k€.
Summa summarum: odottelen ehkä tuota automaattia vielä ja samalla koeajan pari vaihtoehtoa, mutta houkutteleva paketti kaikenkaikkiaan.
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Itse kuulin 1½ kuukautta sitten maahantuojan tekniseltä asiantuntijalta että diiseliin pitäisi automaatin tulla elokuussa. Selespeed on kuulemma viivästynyt, eikä välttämättä edes tule tänä vuonna.kimmo kirjoitti:Jahah, päivitetäänpäs kommentteja parin tunnin ajelun kokemuksella:
Ensiksikin, automaattia ei välttämättä tule Suomeen edes tänä VUONNA. Selkeä miinus.
Voihan tietysti olla että aikataulu on ehtinyt muuttua, mutta epäilen - ainakin jos kuulit tiedon myyjältä.
Tänä aamuna käyty keskustelu myyjän kanssa ja hän sanoi että alkuun oli tieto että se ehtisi loppukesästä tänne, mutta uusin tieto on että ei voi olla varmoja että se ehtisi kuin loppuvuonna. Selespeed taas olisi kuulemma bensakoneisiin tulossa ensin. Ota tästä nyt sitten selvä.Alfisti felice kirjoitti:Itse kuulin 1½ kuukautta sitten maahantuojan tekniseltä asiantuntijalta että diiseliin pitäisi automaatin tulla elokuussa. Selespeed on kuulemma viivästynyt, eikä välttämättä edes tule tänä vuonna.kimmo kirjoitti:Jahah, päivitetäänpäs kommentteja parin tunnin ajelun kokemuksella:
Ensiksikin, automaattia ei välttämättä tule Suomeen edes tänä VUONNA. Selkeä miinus.
Voihan tietysti olla että aikataulu on ehtinyt muuttua, mutta epäilen - ainakin jos kuulit tiedon myyjältä.
Ai niin, koeajoraporttiin lisäyksinä että ratti on huono, saisi olla koko kehältä paksumpi ja parempaa nahkaa, lähinnä muovilta tuntuu. Ja jarrut vinkui tuossa autossa kun lämpimästä tallista lähti parin asteen pakkaseen aamulla.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Brerassa näyttäisi kuvien perusteella olevan nahkaratilta näyttävä nahkaratti. 159:n ratissa on ompeleet sisäreunassa, mutta onko ratti todellisuudessa nahkapäälysteinen?kimmo kirjoitti:Ai niin, koeajoraporttiin lisäyksinä että ratti on huono, saisi olla koko kehältä paksumpi ja parempaa nahkaa, lähinnä muovilta tuntuu.
Itse kävin taannoin koeajamassa Jkl Deltassa 159 2.2 JTS:n.
Plussat:
+ komea auto
+ kojelauta hieno, näytää Alfalta
+ moottorin alavääntö
Miinukset:
- penkkien sivuttaistuki unohtunut kokonaan
- rengasmelu huomattavasti kovempi kuin omassa 156:ssa (molemmissa Hakkapeliitta 4:t)
- yläkieroksilla epä-Alfamainen moottori eli ei "herää henkiin" 4000 rpm jälkeen
Koeajo oli lyhyt, noin 10 minuutia ja luonnollisesti talvikeli. 159 2.2 JTS ei kuitenkaan herättänyt intohimoja, pikemminkin päinvastoin; oma kinneri tuntui spesiaalilta ja enemmän italialaiselta 159:n jälkeen. Ja 156 Sportpack 3:n penkeissä on valehtelematta 100 x parempi sivuttaistuki kuin 159:n peruspenkeissä.
Edit: Olen nyt nähnyt 159:n livenä 4 kertaa ja joka kerta auto näytää paremmalta. "It grows on you", kuten britit asian ilmaisee.
Viimeksi muokannut 155156, 18 Maalis 2006, 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
159 2.4 JTDm
- huonot lyhyet valot
+ hyvät pitkät
- kakkonen rusahteli pienilläkin kierroksilla (taisi olla esittelyautoa käsitelty kaltoin)
+ TODELLA tyylikäs
- kontin avausnappi rikki
+ kuskin näkymät miellytti silmää
- takaoven tiivisteessä "kupru"
+ Äänentoisto hyvä "vakio"tavaraksi
- viikset aluksi hyvinkin mystiset.
+ ajan kanssa kun viiksien toiminnan oppi niin huomasi että ne toiminnot on parempi olla niissä viiksissä kuin jossain miljoonassa keskikonsolin napissa...
- penkkien sivuttaistuki tosiaan hyvin rajallinen.
+ Ajoasento mukava
- Takapenkillä kuuli natinoita kontinsuunnalta.
+ sivupeilit kiitettävän kokoiset.
+ VÄÄNTÖ
Kiitos
- huonot lyhyet valot
+ hyvät pitkät
- kakkonen rusahteli pienilläkin kierroksilla (taisi olla esittelyautoa käsitelty kaltoin)
+ TODELLA tyylikäs
- kontin avausnappi rikki
+ kuskin näkymät miellytti silmää
- takaoven tiivisteessä "kupru"
+ Äänentoisto hyvä "vakio"tavaraksi
- viikset aluksi hyvinkin mystiset.
+ ajan kanssa kun viiksien toiminnan oppi niin huomasi että ne toiminnot on parempi olla niissä viiksissä kuin jossain miljoonassa keskikonsolin napissa...
- penkkien sivuttaistuki tosiaan hyvin rajallinen.
+ Ajoasento mukava
- Takapenkillä kuuli natinoita kontinsuunnalta.
+ sivupeilit kiitettävän kokoiset.
+ VÄÄNTÖ
Kiitos
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
En ole ihan varma. Jäi sellainen kuva että jotain tekonahkaa/muovia se on ja ne ompeleet on hämäyksenä. Tai sitten italialainen nahka on heikentynyt viime aikoina.155156 kirjoitti:Brerassa näyttäisi kuvien perusteella olevan nahkaratilta näyttävä nahkaratti. 159:n ratissa on ompeleet sisäreunassa, mutta onko ratti todellisuudessa nahkapäälysteinen?kimmo kirjoitti:Ai niin, koeajoraporttiin lisäyksinä että ratti on huono, saisi olla koko kehältä paksumpi ja parempaa nahkaa, lähinnä muovilta tuntuu.
Muuten, tohon Pasin listaan oma mielipide: ne pitkät on korkeintaan keskinkertaiset, riippuu tietty mihin vertaa. Mua haittasi myös pitkissä se että ne ottaa heijastuksen niistä solista missä ne on -> tulee kirkas, epämääräinen kuvio ihan auton eteen. Voi siihen toisaalta tottuakin.
Nonii, elikkäs käytiin KaugoH:n kaa ajamassa 159 tänään... Oli 2.2 JTS ja musta väriltään. Jäi kyllä sellainen kuva, että tuollaisen haluaa kyllä itselleenkin jossain vaiheessa... Oikeastaan moitittavaa ei löytynyt, kuin viiksistä ohjainpylväässä... Sen vakionopeudensäätimen käytön ois voinu kyllä sijoittaa iha johki muualle ja sitte miks niin linjakkaassa autossa pitää olla niin palikat viikset Lisäksi ihmetytti hieman apukuskinjalkatilan "potero" eli lattia nousee voimakkaasti penkkiä kohti, jolloin jalat voi mukavasti pitää ainoastaan suorina...
ASR ja VDC toimivat myös mukavasti... Antoivat päällä ollessaankin pidon lipsua sopivasti =)
Kokonaisuudessaan kyllä aivan mahtava peli parista pikku miinuksesta huolimatta...
-Jeppaa & KaugoH-
ASR ja VDC toimivat myös mukavasti... Antoivat päällä ollessaankin pidon lipsua sopivasti =)
Kokonaisuudessaan kyllä aivan mahtava peli parista pikku miinuksesta huolimatta...
-Jeppaa & KaugoH-
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
kettu kuittaaJeppaa kirjoitti:Nonii, elikkäs käytiin KaugoH:n kaa ajamassa 159 tänään... Oli 2.2 JTS ja musta väriltään. Jäi kyllä sellainen kuva, että tuollaisen haluaa kyllä itselleenkin jossain vaiheessa... Oikeastaan moitittavaa ei löytynyt, kuin viiksistä ohjainpylväässä... Sen vakionopeudensäätimen käytön ois voinu kyllä sijoittaa iha johki muualle ja sitte miks niin linjakkaassa autossa pitää olla niin palikat viikset Lisäksi ihmetytti hieman apukuskinjalkatilan "potero" eli lattia nousee voimakkaasti penkkiä kohti, jolloin jalat voi mukavasti pitää ainoastaan suorina...
ASR ja VDC toimivat myös mukavasti... Antoivat päällä ollessaankin pidon lipsua sopivasti =)
Kokonaisuudessaan kyllä aivan mahtava peli parista pikku miinuksesta huolimatta...
-Jeppaa & KaugoH-
Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
GT:ni meni hieman fiksattavaksi Konalaan. Tilalle sain 159 2.2. JTS:n
Aluksi harmitti kun olin jo tilannut GT:n ja 159:n hinnat tulivat parin viikon päästä. Mutta hetken ajelun jälkeen olen oikein tyytyväinen GT:een.
Kuten Anthon sanoin, radio kuin Volvosta. Sisusta muovisen ja halvan oloinen. Jos joku olisi lätkäissyt Mazdan logon rattiin olisi mennyt täydestä. Henki puuttuu. Perä kuin Mazda 6:sta. Keula taasen todella hieno. Yllättävän kova meteli kitkoilla. En oikein keksinyt yhtään syytä miksi minun pitäisi harmitella. Ei sytyttänyt. Tilannetta kuvaa mielestäni hyvin se että 159 on pihassa enkä viitsi mennä edes huviajelulle uudella Alfalla. Töissäkin sen verran hiljaista että ehtisi hyvin.
Ei vaan nappaa. Harmi.
Aluksi harmitti kun olin jo tilannut GT:n ja 159:n hinnat tulivat parin viikon päästä. Mutta hetken ajelun jälkeen olen oikein tyytyväinen GT:een.
Kuten Anthon sanoin, radio kuin Volvosta. Sisusta muovisen ja halvan oloinen. Jos joku olisi lätkäissyt Mazdan logon rattiin olisi mennyt täydestä. Henki puuttuu. Perä kuin Mazda 6:sta. Keula taasen todella hieno. Yllättävän kova meteli kitkoilla. En oikein keksinyt yhtään syytä miksi minun pitäisi harmitella. Ei sytyttänyt. Tilannetta kuvaa mielestäni hyvin se että 159 on pihassa enkä viitsi mennä edes huviajelulle uudella Alfalla. Töissäkin sen verran hiljaista että ehtisi hyvin.
Ei vaan nappaa. Harmi.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Kokemuksia ei ole koeajosta, mutta kävinpähän sitten istumassa 159:ssä.
Eipä tullut mitään ihme elämyksiä (tai tarvetta juosta pankkiin). Ihan jees.. Varmaan fiilikset olisi toiset, jos olisi päässyt ajamaan.
Vaimon kanssa todettiin, että kojetaulu on 156:ssa tyylikkäämpi.
159:ssä kojetauilu on jotenkin Saab-mainen. Pidän kyllä Saabeistakin, mutten halua Alfan näyttävän Saabilta. Ja ne viikset..
Eniten minua ihmetytti, kun auton mitat ovat kuitenkin kasvaneet, niin sisätilat olivat yhtäpienet kuin 156:ssa. Olisi mukava kuulla jonkun 190 senttisen kommentti..
Tämä nyt oli vitutus päivän kommentti ja pitänee 159:lle antaa vielä tulevaisuudessa uusi mahdollisuus. Seuraavaksi käyn koeistumassa 166:sen..
Eipä tullut mitään ihme elämyksiä (tai tarvetta juosta pankkiin). Ihan jees.. Varmaan fiilikset olisi toiset, jos olisi päässyt ajamaan.
Vaimon kanssa todettiin, että kojetaulu on 156:ssa tyylikkäämpi.
159:ssä kojetauilu on jotenkin Saab-mainen. Pidän kyllä Saabeistakin, mutten halua Alfan näyttävän Saabilta. Ja ne viikset..
Eniten minua ihmetytti, kun auton mitat ovat kuitenkin kasvaneet, niin sisätilat olivat yhtäpienet kuin 156:ssa. Olisi mukava kuulla jonkun 190 senttisen kommentti..
Tämä nyt oli vitutus päivän kommentti ja pitänee 159:lle antaa vielä tulevaisuudessa uusi mahdollisuus. Seuraavaksi käyn koeistumassa 166:sen..
En ole itse käynyt edes istumassa, mutta alkoi hämäämään - mitäs kaikkea niihin viiksiin sitten on tungettu? Verrattuna uudempiin 156:iin, mitä niihin edes voi laittaa lisää? Sumuvalojen kytkimet?
Itse asiassa, IMO Peugeot 406:ssa oli fiksusti radion ohjaimet viiksessä, soli nopeampaa huitoa sitä kuin nostaa kättä irti ratin kehältä painaakseen sellasia rattinappeja. Toisaalta 405:n töötti viiksessä ja Xantian takalasin lämmitin viiksessä oli vähän liikaa.
.sc
Itse asiassa, IMO Peugeot 406:ssa oli fiksusti radion ohjaimet viiksessä, soli nopeampaa huitoa sitä kuin nostaa kättä irti ratin kehältä painaakseen sellasia rattinappeja. Toisaalta 405:n töötti viiksessä ja Xantian takalasin lämmitin viiksessä oli vähän liikaa.
.sc
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Tuota samaa olen minäkin ihmetellyt - olen auton koeajanut ja odotan omaani saapuvaksi. Itse en löytänyt mitään valittamista viiksistä tai niiden toiminnasta. Jos joitain toimintoja on muutettu vanhasta 156/147:sta niin ne oppii ottamalla auton manuaalin käteen.senor_cit kirjoitti:En ole itse käynyt edes istumassa, mutta alkoi hämäämään - mitäs kaikkea niihin viiksiin sitten on tungettu? Verrattuna uudempiin 156:iin, mitä niihin edes voi laittaa lisää? Sumuvalojen kytkimet?
Ja kommentteihin auton muovisuudesta voin sanoa, että ei se sen enmpää muovisen näköinen ole kuin esim. mun nykyinen Honda Accord. Ja mielestäni ainakin 2.4 JTD:ssä keskikonsolin pintamateriaali oli metallia.
Ainoa iso miinus tuli auton valoista jotka olivat kyllä niin onnettoman surkeat, että pois alta! Tämänkin saa korjattua ottamalla keulalle Bi-Xenonit. Mutta noin luokattomat valot eivät saa olla! Ja sitten ajovalojen pesurit. Niille on enemmän suuttimia kuin tuulilasille ja ne toimii ainakin koeajoyksilössä aina, riippumatta oliko valot kytketty päälle vai ei. Ensimmäisessä huollossa pitää kysyä, että saisiko ainakin vilkun lasilta sen ajovalopesimen pois käytöstä ettei siihen ainakaan vettä tuhlaa.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Kyllä sen nahkaa pitää olla jos se nahkarattina myydään. Jos se ei sitä ole, niin sen saa vaihtaa nahkarattiin ja joku muu maksaa, kuin auton ostaja.kimmo kirjoitti: En ole ihan varma. Jäi sellainen kuva että jotain tekonahkaa/muovia se on ja ne ompeleet on hämäyksenä. Tai sitten italialainen nahka on heikentynyt viime aikoina.
Helpointa on ottaa ihan itse se pesureiden sulake irti, kuten tein edellisessä 156:ssakin.HopeinenQ kirjoitti: Ja sitten ajovalojen pesurit. Niille on enemmän suuttimia kuin tuulilasille ja ne toimii ainakin koeajoyksilössä aina, riippumatta oliko valot kytketty päälle vai ei. Ensimmäisessä huollossa pitää kysyä, että saisiko ainakin vilkun lasilta sen ajovalopesimen pois käytöstä ettei siihen ainakaan vettä tuhlaa.
- Alfaholic -
- PeeVee
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
- Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
- Paikkakunta: Kiiminki
Pasi tuossa aiemmin ihmetteli kontin avauspainiketta.
Tuli vaan mieleen, eihän ollut siitä johtuvaa toimimattomuutta, että oli ohjelmoitu menun kautta pois käytöstä?
Ja se ratti on todellakin oikeaa nahkaa, laadusta on vaikea sanoa
jos ei pura ompeleita ja tutkaile nahkaa sitten...
Itseäni tympii ainoastaan penkin asento, pitäis saada alemmaksi.
Tuli vaan mieleen, eihän ollut siitä johtuvaa toimimattomuutta, että oli ohjelmoitu menun kautta pois käytöstä?
Ja se ratti on todellakin oikeaa nahkaa, laadusta on vaikea sanoa
jos ei pura ompeleita ja tutkaile nahkaa sitten...
Itseäni tympii ainoastaan penkin asento, pitäis saada alemmaksi.
Tunteella ja huumorilla!
- Fangio
- Viestit: 36
- Liittynyt: 29 Tammi 2006, 19:25
- Car(s): ex-Alfa: 159 2.2 jts, nykyinen 159 2.4 jtdm Garretin turboversio
- Paikkakunta: Helsinki
Mulle noi viikset oli ihan loogiset ja käteen sopivat. Ainoa huomio tuosta vakionopeuden säätimen viiksestä on, että siihen saattaa kolista polvi isommilla kavereilla.
Muovisuudesta en viitsi puhua, kun ajelen nykyään vitos-golffilla joka on ehkä hieman muovinen. Eli ei voi verrata Alfaa samana päivänä!
Muovisuudesta en viitsi puhua, kun ajelen nykyään vitos-golffilla joka on ehkä hieman muovinen. Eli ei voi verrata Alfaa samana päivänä!
- MilleMiglia
- Viestit: 65
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
- Paikkakunta: Lappeenranta
2,2 litrainen malli koeajettu. huomioita:
- luonnossa paremman näköinen kuin kuvissa
- sisusta toimiva mutta voisi olla vähän erikoisempi
- ajoasentoon en ehtinyt tottua puolessa tunnissa, penkin säätöihin perehtyminen olisi ehkä auttanut
- polkimet paljon paremmat ja poljintila tilavampi kuin 156:ssa
- ohjaus todella hyvä, mutkassa tuntuma ohjaukseen pysyy hyvänä
- jousitus muuten loistava paitsi terävissä kuopissa, kaikkea ei voi saada samassa paketissa, mutta kuitenkin hiljainen alusta
- hyvää ettei kallistele juuri lainkaan eikä nyöki jarrutuksissa ja kiihdytyksissä
- moottorin alavääntö hyvä mutta kun vertaa V6:seen tehoja ja kierrosherkkyyttä niin...ihan ok kuitenkin
- kaasupoljin viritetty äkkinäiseksi, hyvä kun siihen tottuu
- vauhtia ei autossa huomaa kuin nopeusmittarista eli ylinopudeksi meinaa mennä väkisin
- melu yllättävän kova vaikka ei liian häiritsevä
- auto ei ajossa tunnu niin painavalta kuin se oikeasti on
- viikset vaativat opettelua mutta hei, ei se olekaan Corolla!
- miinuksena vielä taustapeilit oli kuin pakettiautosta, sekä kooltaan että muotoilultaan, vois olla vähän tyylikkäämmät
Kaiken kaikkiaan kyllähän tuolla mielellään ajelisi mutta ei vanha 156:nkaan huonolta tuntunut tuon jälkeen, varsinkaan moottorin osalta.
- luonnossa paremman näköinen kuin kuvissa
- sisusta toimiva mutta voisi olla vähän erikoisempi
- ajoasentoon en ehtinyt tottua puolessa tunnissa, penkin säätöihin perehtyminen olisi ehkä auttanut
- polkimet paljon paremmat ja poljintila tilavampi kuin 156:ssa
- ohjaus todella hyvä, mutkassa tuntuma ohjaukseen pysyy hyvänä
- jousitus muuten loistava paitsi terävissä kuopissa, kaikkea ei voi saada samassa paketissa, mutta kuitenkin hiljainen alusta
- hyvää ettei kallistele juuri lainkaan eikä nyöki jarrutuksissa ja kiihdytyksissä
- moottorin alavääntö hyvä mutta kun vertaa V6:seen tehoja ja kierrosherkkyyttä niin...ihan ok kuitenkin
- kaasupoljin viritetty äkkinäiseksi, hyvä kun siihen tottuu
- vauhtia ei autossa huomaa kuin nopeusmittarista eli ylinopudeksi meinaa mennä väkisin
- melu yllättävän kova vaikka ei liian häiritsevä
- auto ei ajossa tunnu niin painavalta kuin se oikeasti on
- viikset vaativat opettelua mutta hei, ei se olekaan Corolla!
- miinuksena vielä taustapeilit oli kuin pakettiautosta, sekä kooltaan että muotoilultaan, vois olla vähän tyylikkäämmät
Kaiken kaikkiaan kyllähän tuolla mielellään ajelisi mutta ei vanha 156:nkaan huonolta tuntunut tuon jälkeen, varsinkaan moottorin osalta.
Viimein koeajoin itsekin kun omalla alueella ei ole enään myyjää. Sekä 2.2, että Diesel tuli ajettua.
Hyvin tehtyn tuntuinen, edelleen jämäköitynyt 156:sta. Helkutin siisti, mainio ajaa. Pakkohan tuo on ostaa, mutta...
purnausosasto:
- Penkit edelleen perseestä, kai noihinkin tottuu, mutta pitäisi asentaa recarot tai sparcot eteen. Hitto kun odotin, että paranisi 156:sta
- Tiloja täsmälleen yhtä vähän kuin 156:ssa. Edessä yhtä tiivis tunnelma, takana jopa vähemmän kenkätilaa kuin 156:ssa
- JTD ei ollut niin paljon väkevämpi kuin olen kirjoittelusta ymmärtänyt, 2.2 vastaa nopeammin ja siinä on tosiaan hyvät äänet.
- Dieselin paineiden nosto kestää niin kauan, että aikaa kuluu sekuntikaupalla koko vaihdekaavion läpikäynnissä.
- Varustelussakaan ei ole näköjään muuta eroa kuin vanteet
- Niin ja niin kuin tuolla aiemminkin kirjoiteltiin, penkki pitäisi saada alemmas, nyt on pääntilaa vähemmän kuin 156:ssa
Hyvin tehtyn tuntuinen, edelleen jämäköitynyt 156:sta. Helkutin siisti, mainio ajaa. Pakkohan tuo on ostaa, mutta...
purnausosasto:
- Penkit edelleen perseestä, kai noihinkin tottuu, mutta pitäisi asentaa recarot tai sparcot eteen. Hitto kun odotin, että paranisi 156:sta
- Tiloja täsmälleen yhtä vähän kuin 156:ssa. Edessä yhtä tiivis tunnelma, takana jopa vähemmän kenkätilaa kuin 156:ssa
- JTD ei ollut niin paljon väkevämpi kuin olen kirjoittelusta ymmärtänyt, 2.2 vastaa nopeammin ja siinä on tosiaan hyvät äänet.
- Dieselin paineiden nosto kestää niin kauan, että aikaa kuluu sekuntikaupalla koko vaihdekaavion läpikäynnissä.
- Varustelussakaan ei ole näköjään muuta eroa kuin vanteet
- Niin ja niin kuin tuolla aiemminkin kirjoiteltiin, penkki pitäisi saada alemmas, nyt on pääntilaa vähemmän kuin 156:ssa
Milloinkas ne 3.2 koneella varustetut pelit tulee myyntiin? Kävin JKL:n Deltassa ja jouduin puheisiin taas jonkun Lada-myyjän kanssa kun sillä oli paljon vähemmän tietoa 159:stä kuin minulla. Hinnastoksikin tyrkytti vanhaa hinnastoa, jossa sportwagonit olivat 156:ia. Kyllä taas pisti vihaksi tuo Alfan jälleenmyyjätilanne tässä maassa.
Tietäisiköhän ne Konalan Teltassa enemmän. Jospa siellä pistäytyisi vappuviikonlopun Helsingin keikalla.
Tietäisiköhän ne Konalan Teltassa enemmän. Jospa siellä pistäytyisi vappuviikonlopun Helsingin keikalla.