Sammuiluongelma (auttakaa nyt miestä mäessä)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
- Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
- Paikkakunta: Tampere
Sammuiluongelma (auttakaa nyt miestä mäessä)
No niin. Itku senkuin jatkuu. Eli tuosta rakkaasta alfastani hajosi ensin ilmi. Tilasin tilalle motonetin osan. Auto alkoi pelaamaan, ja ottaa kierroksia taas reippaasti. Ajo jatkuu, mutta murheet muuttuvat ilmin vaihdon jälkeen, siitä jäljempänä.
Tässä välissä myös termostaatti hajoaa ja auto käy rikkaalla ja pirun kylmänä.
Kuitenkin motonetin ilmin vaihdon jälkeen saa MYÖS huomata että moottorille ilmaa tuova iso putki (siinä koneen oikialla puolella) on haljennut (siinä ilmin jälkeen, luulisin). Sitten deltasta uusi osa. Ja vaihtoon.
Auton tyhjäkäynti oli sekaisin ilmin vaihdon jälkeen. Kun vauhdista painoi kytkimen pohjaan, kone löi kierrokset nolliin ja sammui, sama jos vaihtoi isoilta kierroksilta vapaalle. Putken vaihdon jälkeen ongelma korjaantuu hieman. Auto käyttää kierrokset edelleen melkein nollissa, mutta pysyy käynnissä esim. risteyksissä. Mitään resetointeja eculle ei ole tehty.
Paikoilta startatessa auto ei sammunut vaan tyhjäkäynti lähti liikkeelle, tosin heijaten hieman.
Nyt kävin muukkosella tekemässä huollon jakopäähän ja termostaatti meni vaihtoon. Termari alkoi pelaamaan, lämmöt nousivat, mutta jumaliste sammuiluongelma tuli taas takaisin. Auto sammui nyt AINA kun joutui painamaan kytkimen pohjaan liikennevaloissa, ja sitten leikinkin ralliautoilijaa koko loppumatkan pitämällä kierroksia päällä risteyksissä.
Tämä ongelma alkaa nyt todella rassata. Alkaa olla jo hengenvaarallista kun auto sammuilee milloin mihinkin. Ja ohjaus on tunnetusti aika harmillista ilman tehostinta.
Eli jos jollain on ollut sama vika, tietää ratkaisun ongelmaan, tai muistaa jostain ketjusta vastauksen tähän vikaan, arvostan todella paljon. Itse en´ole mikään autoasiantuntija, ja siksi pyytelenkin apua tekniikasta paremmin ymmärtäviltä fellow alfisteilta.
Yli 400 km takana alfahuollosta, väsy painaa.
Tässä välissä myös termostaatti hajoaa ja auto käy rikkaalla ja pirun kylmänä.
Kuitenkin motonetin ilmin vaihdon jälkeen saa MYÖS huomata että moottorille ilmaa tuova iso putki (siinä koneen oikialla puolella) on haljennut (siinä ilmin jälkeen, luulisin). Sitten deltasta uusi osa. Ja vaihtoon.
Auton tyhjäkäynti oli sekaisin ilmin vaihdon jälkeen. Kun vauhdista painoi kytkimen pohjaan, kone löi kierrokset nolliin ja sammui, sama jos vaihtoi isoilta kierroksilta vapaalle. Putken vaihdon jälkeen ongelma korjaantuu hieman. Auto käyttää kierrokset edelleen melkein nollissa, mutta pysyy käynnissä esim. risteyksissä. Mitään resetointeja eculle ei ole tehty.
Paikoilta startatessa auto ei sammunut vaan tyhjäkäynti lähti liikkeelle, tosin heijaten hieman.
Nyt kävin muukkosella tekemässä huollon jakopäähän ja termostaatti meni vaihtoon. Termari alkoi pelaamaan, lämmöt nousivat, mutta jumaliste sammuiluongelma tuli taas takaisin. Auto sammui nyt AINA kun joutui painamaan kytkimen pohjaan liikennevaloissa, ja sitten leikinkin ralliautoilijaa koko loppumatkan pitämällä kierroksia päällä risteyksissä.
Tämä ongelma alkaa nyt todella rassata. Alkaa olla jo hengenvaarallista kun auto sammuilee milloin mihinkin. Ja ohjaus on tunnetusti aika harmillista ilman tehostinta.
Eli jos jollain on ollut sama vika, tietää ratkaisun ongelmaan, tai muistaa jostain ketjusta vastauksen tähän vikaan, arvostan todella paljon. Itse en´ole mikään autoasiantuntija, ja siksi pyytelenkin apua tekniikasta paremmin ymmärtäviltä fellow alfisteilta.
Yli 400 km takana alfahuollosta, väsy painaa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
ei kai? kun on sähköinen kaasuläppä. Omasta en tuollaista säädintä muista löytäneeni.Epezi kirjoitti:Rikkinäinen tyhjäkäyntisäädin... eikös noissa uusissa semmonen kuitenkin ole?
Mutta asiaan. Jos kaikki imusarjan alipaineletkut ja imuputkiston letkut on kiinni siellä missä pitää niin itse kokeilisin puhdistaa kaasuläpän ympäristöön kerääntyneet köhnät ja resetoida sen...
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
- Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
- Paikkakunta: Tampere
gummidus kirjoitti:Mulla oli sama vika ja korjaantu heti kun vaihdoin tarvike ilmin alkuperäiseen.Oli tosi rasittavaa ku joutu joka risteyksessä starttailla autoo....
Näin epäilinkin. Hyvä että ratkesi.
Sitte vaan taas rahaa palamaan
Mistähän moisen sais edullisimmin? Ideoita? teltta-autosta en viitsisi hakea koska hinnat ovat tähtitieteelliset.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Ihanko tosi, että V6:een tuohon hintaan!? Omastani maksoin 200e syksyllä (Hessumobiili) ja pidin sitä edullisena...KauGoH kirjoitti:lauritsalan autosähkö lappeenrannassa myy boschin ilmiä 108€ hintaan... mielestäni melkoisen edullinen!!!
Noiden tarvikeilmien kanssa on ollut ennenkin ongelmia, sellaista ei voi kyllä varauksetta lähteä suosittelemaan. Boschin alkuperäinen on todettu toimivaksi useaan otteeseen.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
sori... siis TS koneisiin käy tuo 108€ ilmiPablo Honey kirjoitti:Ihanko tosi, että V6:een tuohon hintaan!? Omastani maksoin 200e syksyllä (Hessumobiili) ja pidin sitä edullisena...KauGoH kirjoitti:lauritsalan autosähkö lappeenrannassa myy boschin ilmiä 108€ hintaan... mielestäni melkoisen edullinen!!!
Noiden tarvikeilmien kanssa on ollut ennenkin ongelmia, sellaista ei voi kyllä varauksetta lähteä suosittelemaan. Boschin alkuperäinen on todettu toimivaksi useaan otteeseen.
Life is too short to drive boring cars.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
- Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
- Paikkakunta: Tampere
Elikkä kyllä vain. Autossa on nyt alkuperäinen ilmi, ja ongelmat poistuivat samantien. Käy kunnolla eikä sammuile. Kaivoin vanhan alkuperäisen varastosta, koska aloin miettimään olikohan se sittenkään rikki, vai johtuiko tehottomuus siitä että putki oli halki. Ja putkestahan se johtui. Ilmi on kuin onkin kunnossa
Eli Motonettiläinen on susi, enpä voi suositella kenellekään.
Kiitoksia vinkeistä
Nyt vain PRUUUM PRUUM kohti kesää kunnossa olevalla ja huolletulla autolla
Eli Motonettiläinen on susi, enpä voi suositella kenellekään.
Kiitoksia vinkeistä
Nyt vain PRUUUM PRUUM kohti kesää kunnossa olevalla ja huolletulla autolla
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Kait sen laitat takuupalautuksena Motonettiin ? Minä laitoin omani takuupalautukseen aikoinaan vaikka se oli ollut käytössä pari kuukautta. Takuuaika lienee jotakin ½-vuotta - vuosi ? Rahat tulivat takaisin hieman viiveellä, mutta tulivat kuitenkin.Radierer kirjoitti:Eli Motonettiläinen on susi...
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere