Moottorin vaihto 75:een?
Valvoja: Moderators
Moottorin vaihto 75:een?
Sattui moka Alfa 75, 1,6:n kanssa eli jäi pakkasnesteet pois. Olen tiiraillut uutta konetta, mutta eniten on tarjolla 2-litraisia. Kuinka suuri operaatio on vaihtaa 2-litrainen 1,6-litraisen tilalle (sähköt jamuut)?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kaasarikone ei tarvii kuin vaihtaa vain, yksi moinen swappi on tullut tehtyä 1.6->2.0 vajaa parivuotta sitten.
2.0 TS.ssä sitten liki 20hv enemmän verrattaessa 2.0 TC:n, plussana vielä huom pienempi bensan kulutus.
sähköjä joutuu hieman tekemään ja halutessa alustaa ja jaruja päivittämään muttaon sitten eriasia miten virkaintoinen katsastus setä suhtautuu asiaan tuon TS:n kohdalla jos sattuu huomaamaan... no ei välttämättä kyllä mitenkään kunhan et asiasta mainitse mitään...
2.0 TS.ssä sitten liki 20hv enemmän verrattaessa 2.0 TC:n, plussana vielä huom pienempi bensan kulutus.
sähköjä joutuu hieman tekemään ja halutessa alustaa ja jaruja päivittämään muttaon sitten eriasia miten virkaintoinen katsastus setä suhtautuu asiaan tuon TS:n kohdalla jos sattuu huomaamaan... no ei välttämättä kyllä mitenkään kunhan et asiasta mainitse mitään...

Viimeksi muokannut 90, 08 Helmi 2006, 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuohan ei sitten tee kulkineesta laillista vaikka se katsastuksen sattuisikin läpäisemään. Joka tapauksessa auto ei ole enää se, mitä esim. viranomaiset ja vakuutuksen antaja olettavat sen olevan. Onko tuossa sitten jo peräti mahdollista evätä korvauksia onnettomuuden sattuessa? Mutta sakot ainakin tulevat samalla varmuudella kuin kuolema ja veronmaksu.90 kirjoitti:no ei välttämättä kyllä mitenkään kunhan et asiasta mainitse mitään... :wink:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no sehän on itsestään selvää ettei auto ole laillinen ilman muutoskatsastusta ja asianmukaisia muutoksia mutta päättäkööt jokainen minun puolestani ihan itse miten autonsa rakentaa oli , vastaavia kun tulee aina liikkumaan suomenteillä..pee kirjoitti:Tuohan ei sitten tee kulkineesta laillista vaikka se katsastuksen sattuisikin läpäisemään. Joka tapauksessa auto ei ole enää se, mitä esim. viranomaiset ja vakuutuksen antaja olettavat sen olevan. Onko tuossa sitten jo peräti mahdollista evätä korvauksia onnettomuuden sattuessa? Mutta sakot ainakin tulevat samalla varmuudella kuin kuolema ja veronmaksu.90 kirjoitti:no ei välttämättä kyllä mitenkään kunhan et asiasta mainitse mitään...
jos vaikka tuohon omaan GTV.n vaihdan 2.5:n tilalle 3L koneen niin tuskinpa tulee prosentteja otteeseen haettua..
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Siitä ei kannata sitä kovin isoon ääneen kertoa, kuten huomaat kaikki ei ole ihan samaa mieltä näistä ja AKE:n tiedot löytyy äkkiä netistä kun tarpeeksi kateelliseksi tulee.. Poliisikouluun kyllä pääsisi jos oikein yrittää mutta toiset vaan jää kotipoliiseiksi. Näistä oli juttua toisella foorumilla kun jengi on soittanut katsastusasemalle että tällä kaverilla onkin isompi turbo, ja ongelmia tiedossa..90 kirjoitti:jos vaikka tuohon omaan GTV.n vaihdan 2.5:n tilalle 3L koneen niin tuskinpa tulee prosentteja otteeseen haettua..

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
hmm... olisikohan näin että alfistienkin piirissä olisi näin pikkumaisia tyyppejä ? jos näin on niin pitänee sen takia painoitaa sanaa JOS ..Rolle kirjoitti:Siitä ei kannata sitä kovin isoon ääneen kertoa, kuten huomaat kaikki ei ole ihan samaa mieltä näistä ja AKE:n tiedot löytyy äkkiä netistä kun tarpeeksi kateelliseksi tulee.. Poliisikouluun kyllä pääsisi jos oikein yrittää mutta toiset vaan jää kotipoliiseiksi. Näistä oli juttua toisella foorumilla kun jengi on soittanut katsastusasemalle että tällä kaverilla onkin isompi turbo, ja ongelmia tiedossa..90 kirjoitti:jos vaikka tuohon omaan GTV.n vaihdan 2.5:n tilalle 3L koneen niin tuskinpa tulee prosentteja otteeseen haettua..

Huomautuksellani halusin vain ehkäistä väärät käsitykset, joita ainakin monta kertaa myynti-ilmoituksissa viljellään, kun moottori on vaihdettu ja samassa mainitaan että katsastettu. Muun muuassa viime kesänä kävin katsomassa yhtä 75TS:ia, joka oli rakennettu 1,6-litraisen koriin eikä muutoskatsastustakaan oltu siis tehty. Myyjä kyllä sanoi: "no onhan se katsastettu tuolla koneella". So not, myyjän lausunto ei paljoa paina poliisille tai vakuutusyhtiölle selitellessä.90 kirjoitti:no sehän on itsestään selvää ettei auto ole laillinen ilman muutoskatsastusta ja asianmukaisia muutoksia mutta päättäkööt jokainen minun puolestani ihan itse miten autonsa rakentaa oli , vastaavia kun tulee aina liikkumaan suomenteillä..
Tuskinpa tarvitseekaan, jos:90 kirjoitti:jos vaikka tuohon omaan GTV.n vaihdan 2.5:n tilalle 3L koneen niin tuskinpa tulee prosentteja otteeseen haettua..
- tuleva teho <= 1.2 x vanhan moottorin teho
- tuleva kuutiotilavuus <= 1.2 x vanhan moottorin kuutiotilavuus
- venttiilien määrä ei muutu
- moottoria ei ahdeta
- molemmat moottorin ovat polttoaineruiskutteisia
Otteen prosenteilla ei taas ole minkään kannalta mitään väliä, jos viranomainen päättää mittauttaa prosentit uudestaan. Myös näitä alunperin 316, nyt 325:ia kaupataan monesti sanoin: "vaihtoprosentti 0", joka voi hyvin muuttua seuraavassa katsastuksessa vaihtoprosenttiin 51, jota seuraa tyyppihyväksytys ja verojen maksaminen.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
oikeassahan se Pee noiden asioiden suhteen on mällin sattuessa auton omistaja on lujilla jos auton paperit ei vastaa autoa ja on kyllä suorastaan törkeää yleensä koettaa kaupata moista autoa nolla prosenteilla viitaten vaikkapa tuohon katsomaasi 75 1.6:een jossa TS tekniikka.
jos 1.6:een kuitenkin vaihdetaan 2l kaasarimoottori tai vaikkapa 90 2.0 iniezionen 2.0 ruiskumoottori niin silloin pätee käsittääkseni sama kuin tuohon gtv.n 2.5->3.0.
omalla kohdalla en haluaisi prosentteja otteeseen lähinnä sen takia että alkuperäisyys kärsii, prosenttipeli on aina prosenttipeli ja alkup on alkup.
jos 1.6:een kuitenkin vaihdetaan 2l kaasarimoottori tai vaikkapa 90 2.0 iniezionen 2.0 ruiskumoottori niin silloin pätee käsittääkseni sama kuin tuohon gtv.n 2.5->3.0.
omalla kohdalla en haluaisi prosentteja otteeseen lähinnä sen takia että alkuperäisyys kärsii, prosenttipeli on aina prosenttipeli ja alkup on alkup.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kyllä se paperilla on edelleen alkuperäinen kun otteessa ei ole prosentteja!!!!Roadkill kirjoitti:Pakko kommentoida, ettei se peli alkuperäinen olekaan, jos 2.5 on vaihtunut 3.0:ksi.90 kirjoitti:omalla kohdalla en haluaisi prosentteja otteeseen lähinnä sen takia että alkuperäisyys kärsii, prosenttipeli on aina prosenttipeli ja alkup on alkup.
vielä kun jättää alkup koneen jemmaan niin sen vaihto onnistuu toki takaisinkin mutta jos otteessa tästä huolimatta prosentit niin alkuperäisyys on kärsinyt, tätä ajoin tuolla kommentilla takaa..
