156 alumiinivanteiden pulttien pituus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Dollar
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:49
Paikkakunta: Helsinki

156 alumiinivanteiden pulttien pituus?

Viesti Kirjoittaja Dollar »

Minulla vm. -99 156 alkuperäisillä 16" aluvanteilla. Minkäpituiset/malliset pultit noihin pitää laittaa... Talvirenkailla on nyt peltivanteet ja pultit ovat aluihin kyllä liian lyhyet.

Kiitos!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

En muista mikä on oikea pituus, mutta ota talvivanne irti ja mittaa paljonko se pultin ulkonema on. Sitten vertaat siihen aluvanteeseen. Ja peltivanteiden pultteja ei sitten saa laittaa aluvanteille. Kartio on erilainen ja pilaa vanteen. Helpoimmalla tietty pääset kun marssit rengasliikkeeseen ja ostat setin pultteja aluvanteisiin. Tietävät varmaan heti mikä on oikea pituus. Samalla ostat laadukkaat lukkopultit niin ei itketä kun joku vei illan hämärinä tunteina vanteet alta. Ja muista että niitä lukkopultteja ei laiteta samaan kireyteen kuin niitä "oikeita pultteja"

Ei kannata säästää väärässä paikassa...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Wile E. Coyote kirjoitti:Ja muista että niitä lukkopultteja ei laiteta samaan kireyteen kuin niitä "oikeita pultteja"
Mikäs se oikea kireys niille lukkopulteille sitten on...?
Kiinnostaa sinänsä kun tuli hankittua isomman kaliberin
alut(lukkopulteilla) ja tarttis kohta lyödä alle..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

:lol:
Eiköhän ne kaikki pultit kuitenkin laiteta samaan momenttiin.
- Alfaholic -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ei laiteta! Tai ainakin tietämäni lukkopultti setit ilmoittaa pakkauksessa momentin mihin ne saa laittaa, ja rengas fimoissakin kokeneet kaverit tietää. Jos vetää pulttipyssyllä kiinni niin voi hymy hyytyä kun ne pitää porata yksitellen irti sen jälkeen kun ne on murtunu paikoilleen. Ainakin omissa (hyvä laatuisissa) lukee paketissa maksimi momentti jota en nyt ulkoa muista. Jokainen voi laittaa tietty ihan sille kireydelle mille haluaa...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Mulla on alkup Alfan lukkopultit eikä siinä laatikossa mitään momenttia oo lukenu. Ainoastaan ohjekirjassa on 98nm sanottu aluvanteille mutta pulteista ei puhuta mitään.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Pulttipyssymomentti :mrgreen:
..kokeneet kaverit tietää :lol:
- Alfaholic -

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Vitsit vitsinä, mutta niillä oikeilla momenteilla harva rengasliike kiristää pultit..
ja eiköhän ne kaikki 5 tai 4 pulttia ole tarkoitus kiristää samaan momenttiin.
- Alfaholic -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ihan vapaasti, mutta voi jäädä avaamatta. Juuri siksi että rengasliikkeen kesätyöläinen tmv vetää täytteen tiukkuuteen. Olen kyllä nähnyt kun niitä porataan auki ja halpaa on. Ainakin omia lukkopultteja kun katsoo niin ei tulisi mielenkään vetää samaan momenttiin kuin normaali pulttia mutta edelleen jokainen saa vetää vaikka metrisellä jatkovarrella jos siltä tuntuu.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Wile E. Coyote kirjoitti:Ihan vapaasti, mutta voi jäädä avaamatta. Juuri siksi että rengasliikkeen kesätyöläinen tmv vetää täytteen tiukkuuteen. Olen kyllä nähnyt kun niitä porataan auki ja halpaa on. Ainakin omia lukkopultteja kun katsoo niin ei tulisi mielenkään vetää samaan momenttiin kuin normaali pulttia mutta edelleen jokainen saa vetää vaikka metrisellä jatkovarrella jos siltä tuntuu.
mitä itse olen aluvanteiden ja lukkopulttien kanssa ollut tekemisissä niin olen hennolla kyynärpää momentilla aina vetänyt kiinni, en toki hampaat irvessä mutta napakasti kiinni ja aina on hyvin toiminut, sanotaanko että maalaisjärjen käyttö tässä asiassa on sallittua :wink:
Life is too short to drive boring cars.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Wile E. Coyote kirjoitti:Ainakin omia lukkopultteja kun katsoo niin ei tulisi mielenkään vetää samaan momenttiin kuin normaali pulttia mutta edelleen jokainen saa vetää vaikka metrisellä jatkovarrella jos siltä tuntuu.
Ei toi about 90-110nm vielä mitään hampaat irvessä kiristystä vaadi. On yllättävän pieni momentti, tulee ihan hikoilematta vääntämällä lyhytvartisella momenttiavaimellakin jopa näin hintelältä kaverilta.

Eli aika pehmeää suklaata saa lukkopultit olla, jos eivät sitä kestä. Pistäisin kyllä joka pultin samaan momenttiin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mahtaneeko haitata vaikka sen lukkopultin vetäisi käsivaralta muita kevyemmin kiinni. Kyllähän se vanne siellä pysyy vaikka kolmellakin pultilla, pääasia kai on ettei lukkopultti tärise auki.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Niin pointtini oli ettei se lukkopultin kanta kestä. Ainakin omissa se kanta on sellainen todella oudon mallinen ja sitä ei ole tehty yhdestä palasta vaan siinä kannassa on reikiä ja sellaisia tappeja upotettuna jotka sitten törröttää miten sattuu (vaikea selittää). Ne näyttää vaan jotenkin haurailta. Voi olla että ne on vaan nuo omat jotka ei herätä luottamusta. Vianorilla kuitenkin porailivat viime kesänä muistaakseni kolme neljästä lukkopultista jonkun autosta kun olin siellä. Kommentoivat että ei kannata vetää ihan samoihin kuin muita pultteja.

Mä mitään itse tiedä :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Voiko nuo aluvanteet kiristää normaalisti käsituntumalla kireelle kuten peltivanteetkin?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

voi toki, mutta jos pilkkua viilataan niin siihen on oma momentti, jota ei allekirjoittanut ole koskaan käyttänyt :oops: ja kunahn muistaa jälkikiristyksen!!!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Eikös se perinteinen sovellu tähänkin ongelmaan.
Vedetään niin piukkaan kun saa, kunnes kuuluu *NAPS* siitä sitten varttikierros takaisin.

Vastaa Viestiin