147 syö öljyä kuin 2-tahtinen...
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
147 syö öljyä kuin 2-tahtinen...
onko kukaan muu havainnut alfan viimeisimmissä 2.0 ts (siis ei jts) moottoreissa samaa vikaa?
meitin 147 vie öljyä nykyisellään 1-1,5 litraa tonnilla. alkuun huollossa yrittivät selittää että "tehtaan mukaan tuo on normaalia". sehän nyt ei perkele mennyt läpi. sitten vaihdettiin öljylaatua. ei vaikutusta. sitten korjattiin kampikammion huohotusta. ei korjaantunut ei. nyt on vaihdettu sylinterikansi ja sama vika vaivaa edelleen.
seuraavaksi vaihdetaan automerkkiä...
meitin 147 vie öljyä nykyisellään 1-1,5 litraa tonnilla. alkuun huollossa yrittivät selittää että "tehtaan mukaan tuo on normaalia". sehän nyt ei perkele mennyt läpi. sitten vaihdettiin öljylaatua. ei vaikutusta. sitten korjattiin kampikammion huohotusta. ei korjaantunut ei. nyt on vaihdettu sylinterikansi ja sama vika vaivaa edelleen.
seuraavaksi vaihdetaan automerkkiä...
932 937 955
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 147 syö öljyä kuin 2-tahtinen...
tuollaisten remonttien jälkeen vika viittaisi lohkoon, ehkäpä sylinterin seinämät eivät ole oikein muodossaan jolloin öljyä pääsee koko ajan palotilaan..juri kirjoitti:onko kukaan muu havainnut alfan viimeisimmissä 2.0 ts (siis ei jts) moottoreissa samaa vikaa?
meitin 147 vie öljyä nykyisellään 1-1,5 litraa tonnilla. alkuun huollossa yrittivät selittää että "tehtaan mukaan tuo on normaalia". sehän nyt ei perkele mennyt läpi. sitten vaihdettiin öljylaatua. ei vaikutusta. sitten korjattiin kampikammion huohotusta. ei korjaantunut ei. nyt on vaihdettu sylinterikansi ja sama vika vaivaa edelleen.
seuraavaksi vaihdetaan automerkkiä...

Viimeksi muokannut 90, 05 Syys 2003, 16:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
jep, sen tuossa valituksessani unohdinkin mainita että kone savuttaa lämpimänä hieman kiihdytettäessä, suurinpiirtein 4000-5000 rpm kierroksilla. ihmetyttää vaan lähinnä tuo huoltopuolen neuvottomuus asian suhteen...
tapauksia on kuulemma ollut muutama muukin mutta mitään yleispätevää parannusta ei ole löytynyt. tuo sylinterien seinämien epämuotoisuus kuulostaa loogiselta. suostuisivatkohan vaihtamaan koko lohkon
tapauksia on kuulemma ollut muutama muukin mutta mitään yleispätevää parannusta ei ole löytynyt. tuo sylinterien seinämien epämuotoisuus kuulostaa loogiselta. suostuisivatkohan vaihtamaan koko lohkon

932 937 955
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no pakkohan se on vaihtaa eihän se vika voi muualla olla..kyllähän valmistaja on aina vastuussa mitä myy, tuollaisen vian suhteen vielä takuuajan jälkeenkin...juri kirjoitti:jep, sen tuossa valituksessani unohdinkin mainita että kone savuttaa lämpimänä hieman kiihdytettäessä, suurinpiirtein 4000-5000 rpm kierroksilla. ihmetyttää vaan lähinnä tuo huoltopuolen neuvottomuus asian suhteen...
tapauksia on kuulemma ollut muutama muukin mutta mitään yleispätevää parannusta ei ole löytynyt. tuo sylinterien seinämien epämuotoisuus kuulostaa loogiselta. suostuisivatkohan vaihtamaan koko lohkon
jos maahantuoja suhtautuu nihkeästi niin ei muuta kuin suoraan yhteys valmistajaan...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tuskin neuvottomia ovat, haluttomia vaan kun maksaa... Älä luovutajuri kirjoitti:jep, sen tuossa valituksessani unohdinkin mainita että kone savuttaa lämpimänä hieman kiihdytettäessä, suurinpiirtein 4000-5000 rpm kierroksilla. ihmetyttää vaan lähinnä tuo huoltopuolen neuvottomuus asian suhteen...
tapauksia on kuulemma ollut muutama muukin mutta mitään yleispätevää parannusta ei ole löytynyt. tuo sylinterien seinämien epämuotoisuus kuulostaa loogiselta. suostuisivatkohan vaihtamaan koko lohkon

Ayrton Senna da Silva forever
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Ei ole vissiin auton tyypistä kiinni, koska tunnen montakin 156 heppua, joilla kaksilitrainen motti vetää öljyä... Molemmissa nääs sama kone... Olen itse suhtautunut asiaan lisäämällä öljyä koneeseen ja antamalla kenkäää... Alfa on hieman ahneempi kuin muut, kun syö öljyä ja bensaa ja vielä renkaitakin
... mutta kaikesta hyvästä täytyy maksaa...
Jos on vara ostaa Alfa, niin on varmaan vara ostaa öljyäkin... Kokeile öljynä 20W-60 niin varmasti alkaa kestää sisällä, tosin talvella paininkupit sitten voi haljeta...


Öljyä kului ennen minullakin.
Mun 156 hörppi myös aluksi aika paljon öljyä,ja syyksi siihen paljastui
katkennut männänrengas.
Olen myös kuullut 156:sta,josta oli tehtaalla unohtunut hoonaus,eli sylinterin seinämät olivat peilikirkkaat ja öljy oli maistunut sillekkin hyvin.
No kun minun auto rengastettiin ja hoonattiin vaihtoautotakuun piikkiin,niin jopas loppui savutus ja öljynsyönti.
Joten käskeppä kurkistaa sylinterit/männät.
katkennut männänrengas.
Olen myös kuullut 156:sta,josta oli tehtaalla unohtunut hoonaus,eli sylinterin seinämät olivat peilikirkkaat ja öljy oli maistunut sillekkin hyvin.
No kun minun auto rengastettiin ja hoonattiin vaihtoautotakuun piikkiin,niin jopas loppui savutus ja öljynsyönti.
Joten käskeppä kurkistaa sylinterit/männät.
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Harpo
AutoBildissä oli aikanaan 147 kestotesti ja siinä mainittiin just toi, että öljyä kuluu lähes yhtäpaljon kuin bensaa. 19 litraa/100tkm
http://www.autobild.de/suche/artikel.ph ... da510f4247
Lentäminen on kuulema lähes yhtä halpaa, kuin 147 ajaminen
http://www.autobild.de/suche/artikel.ph ... da510f4247
Lentäminen on kuulema lähes yhtä halpaa, kuin 147 ajaminen

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Moottorit on aina yksilöitä se on selvä. Alfat vie enemmän kuin eräät saksalaiset, sekin on kai yleistä tietoa. Mutta kyllä jos enemmän kuin Ohjekirja (1litra/1000km) ilmoittaa saa kulumaan kohtuu uudessa autossa niin jotain on "vialla" Eli ei välttämättä vakavaa jos jaksaa ja muistaa lisätä, mutta itse kyllä selvittäisin syyn.
Itsellä kuluu ajotavasta riipppuen mutta kuitenkin selvästi vähemmän kuin mitä ilmoitetaan ohjekirjassa.
En sitten tiedä jos joku ajaa kuin kilparadalla
Itsellä kuluu ajotavasta riipppuen mutta kuitenkin selvästi vähemmän kuin mitä ilmoitetaan ohjekirjassa.
En sitten tiedä jos joku ajaa kuin kilparadalla

Ayrton Senna da Silva forever
Re: Harpo
Harpo kirjoitti:AutoBildissä oli aikanaan 147 kestotesti ja siinä mainittiin just toi, että öljyä kuluu lähes yhtäpaljon kuin bensaa. 19 litraa/100tkm
http://www.autobild.de/suche/artikel.ph ... da510f4247
Lentäminen on kuulema lähes yhtä halpaa, kuin 147 ajaminen
Tuohan tekee 0.19 l /1000km,mikä lienee kutakuinkin normaali arvo ainakin jos saa kenkää silloin tällöin.
Eli kyllä litra/1000km on tuonkin valossa aivan liikaa.
niin pitää elikkä deltan piikkiin tuo kuuluu, syö ihan liikaa öljyä jotain häikkää oltava koneessa.juri kirjoitti:no, kyse nyt ei ole siitä etteikö olisi varaa öljyyn. mielestäni uuden auton pitää toimia niinkuin luvataan, oli se sitten kasattu italiassa, saksassa tai japanissa.
eivät 156 ja 147 mallit nyt niin kovaa klassikkoainesta ole että niiltä sietäisi mitä vaan...
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
ja päivitystä:
lohko on nyt sitten porattu uusiksi ja odottelen innolla että sen saa tässä hissukseen sisäänajettua. toivottavasti ainakin öljyt pysyvät nyt sisällä...
50 kilsaa tuon viimeisimmän rempan jälkeen rupesi tietokone ilmoittelemaan että "motor control system failure". ei voinu kun nauraa...
-juri
lohko on nyt sitten porattu uusiksi ja odottelen innolla että sen saa tässä hissukseen sisäänajettua. toivottavasti ainakin öljyt pysyvät nyt sisällä...
50 kilsaa tuon viimeisimmän rempan jälkeen rupesi tietokone ilmoittelemaan että "motor control system failure". ei voinu kun nauraa...
-juri
932 937 955
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no..toivotaan että öljynkulutus vähenee..juri kirjoitti:ja päivitystä:
lohko on nyt sitten porattu uusiksi ja odottelen innolla että sen saa tässä hissukseen sisäänajettua. toivottavasti ainakin öljyt pysyvät nyt sisällä...
50 kilsaa tuon viimeisimmän rempan jälkeen rupesi tietokone ilmoittelemaan että "motor control system failure". ei voinu kun nauraa...
-juri
