Takatukivarren laakeri

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pamaus
Viestit: 45
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 10:36
Paikkakunta: Helsinki

Takatukivarren laakeri

Viesti Kirjoittaja pamaus »

155 hylättiin katsastuksessa. Oikean puoleinen takatukivarren laakeri väljä. Sama juttu vuosi sitten vasemman puolen kanssa. Eipä tullut tuolloin vaihdettua molempia... Pitääkö polttoainetankki ottaa irti oikeanpuoleista takatukivartta irroitettaessa vai onko jotakin "vippaskonstia". Tuntuu siltä että pulttia ei saa irroitettua ellei irroita tankkia ensin. Onko kellään kokemuksia hommasta?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Joo tuntuu olevan niin että tankki irti jotta pääsee tökkimään toiselta puolelta. Splendid.

Tuumer
Viestit: 61
Liittynyt: 29 Loka 2005, 00:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Mä tiputin suosiolla tankin jotta tuon oikean puolen sai vaihdettua. Ei silti ollut mikään mukava duuni, piti kesken kaiken käydä ostamassa isompi lekakin.. :twisted:
Jos tankin tiputtaa kannattaa ottaa ne liittimet tankin päältä erityisellä varovaisuudella irti, mulla toinen "mureni" käsiin.

Hiton varovainen kannattaa olla myös jarruputkien kanssa, itse huomaamattani ilmeisesti osuin siihen ja alkoi ekalla ajokerralla vuotamaan..

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

sen pitkän tukivarren pultin voi myös koittaa katkaista paikoillaan...ainakin vasemmalle puolelle onnistui rälläkällä ja erityisen ohuella leikkuulaikalla...löin paksun taltan tukivarren ja korvakkeen väliin jolla sain kiilattua sinne lisää tilaa, sit vaan pultti poikki vähä kerran, välillä kääntäen pulttia eri asentoon.

...mutta taitaa olla joka tapauksessa oikeella olla tankki tiellä sitten viimestään kun pistää takas kasaan.

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Pari kertaa on tullut takatukivarren laakerit vaihdettua ja molemmilla kerroilla pultin pää on pitänyt hajottaa, että tukivarren on saanut pois paikaltaan. Aihetta on käsitelty jo aiemmin ainakin tässä ketjussa:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5547

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

jiiässä kirjoitti:sen pitkän tukivarren pultin voi myös koittaa katkaista paikoillaan...ainakin vasemmalle puolelle onnistui rälläkällä ja erityisen ohuella leikkuulaikalla...löin paksun taltan tukivarren ja korvakkeen väliin jolla sain kiilattua sinne lisää tilaa, sit vaan pultti poikki vähä kerrallaan, välillä kääntäen pulttia eri asentoon.

...mutta taitaa olla joka tapauksessa oikeella olla tankki tiellä sitten viimestään kun pistää takas kasaan.
No ei nyt ihan näin pitänyt korjata kirjoitusvirjeitä... :oops:

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

jiiässä kirjoitti:...mutta taitaa olla joka tapauksessa oikeella olla tankki tiellä sitten viimestään kun pistää takas kasaan.
Tämä jäikin kommentoimatta: Ei tankki haittaa oikean puolen tukivarren paikoilleen asentamista; pulttihan laitetaan paikalleen ulkopuolelta ja tankin puolella on mutteri. Ahdasta on, mutta mutteri mahtuu kyllä paikoilleen, kun sen ruuvaa kierteille jo ennen kuin pultti on täysin painettu paikoilleen.

Vastaa Viestiin