Takatukivarren laakeri
Valvoja: Moderators
Takatukivarren laakeri
155 hylättiin katsastuksessa. Oikean puoleinen takatukivarren laakeri väljä. Sama juttu vuosi sitten vasemman puolen kanssa. Eipä tullut tuolloin vaihdettua molempia... Pitääkö polttoainetankki ottaa irti oikeanpuoleista takatukivartta irroitettaessa vai onko jotakin "vippaskonstia". Tuntuu siltä että pulttia ei saa irroitettua ellei irroita tankkia ensin. Onko kellään kokemuksia hommasta?
Mä tiputin suosiolla tankin jotta tuon oikean puolen sai vaihdettua. Ei silti ollut mikään mukava duuni, piti kesken kaiken käydä ostamassa isompi lekakin..
Jos tankin tiputtaa kannattaa ottaa ne liittimet tankin päältä erityisellä varovaisuudella irti, mulla toinen "mureni" käsiin.
Hiton varovainen kannattaa olla myös jarruputkien kanssa, itse huomaamattani ilmeisesti osuin siihen ja alkoi ekalla ajokerralla vuotamaan..

Jos tankin tiputtaa kannattaa ottaa ne liittimet tankin päältä erityisellä varovaisuudella irti, mulla toinen "mureni" käsiin.
Hiton varovainen kannattaa olla myös jarruputkien kanssa, itse huomaamattani ilmeisesti osuin siihen ja alkoi ekalla ajokerralla vuotamaan..
sen pitkän tukivarren pultin voi myös koittaa katkaista paikoillaan...ainakin vasemmalle puolelle onnistui rälläkällä ja erityisen ohuella leikkuulaikalla...löin paksun taltan tukivarren ja korvakkeen väliin jolla sain kiilattua sinne lisää tilaa, sit vaan pultti poikki vähä kerran, välillä kääntäen pulttia eri asentoon.
...mutta taitaa olla joka tapauksessa oikeella olla tankki tiellä sitten viimestään kun pistää takas kasaan.
...mutta taitaa olla joka tapauksessa oikeella olla tankki tiellä sitten viimestään kun pistää takas kasaan.
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Pari kertaa on tullut takatukivarren laakerit vaihdettua ja molemmilla kerroilla pultin pää on pitänyt hajottaa, että tukivarren on saanut pois paikaltaan. Aihetta on käsitelty jo aiemmin ainakin tässä ketjussa:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5547
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5547
No ei nyt ihan näin pitänyt korjata kirjoitusvirjeitä...jiiässä kirjoitti:sen pitkän tukivarren pultin voi myös koittaa katkaista paikoillaan...ainakin vasemmalle puolelle onnistui rälläkällä ja erityisen ohuella leikkuulaikalla...löin paksun taltan tukivarren ja korvakkeen väliin jolla sain kiilattua sinne lisää tilaa, sit vaan pultti poikki vähä kerrallaan, välillä kääntäen pulttia eri asentoon.
...mutta taitaa olla joka tapauksessa oikeella olla tankki tiellä sitten viimestään kun pistää takas kasaan.

- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tämä jäikin kommentoimatta: Ei tankki haittaa oikean puolen tukivarren paikoilleen asentamista; pulttihan laitetaan paikalleen ulkopuolelta ja tankin puolella on mutteri. Ahdasta on, mutta mutteri mahtuu kyllä paikoilleen, kun sen ruuvaa kierteille jo ennen kuin pultti on täysin painettu paikoilleen.jiiässä kirjoitti:...mutta taitaa olla joka tapauksessa oikeella olla tankki tiellä sitten viimestään kun pistää takas kasaan.