bensaa menee
Valvoja: Moderators
bensaa menee
jostain syystä bensaa menee aivan mielettömästi...n. 20 litraa satasella...Käsittääkseni ei ihan näin paljoa pitäis viedä.
Pitäiskö ruveta etsimään vuotoa, vai onko jotkut säädöt persiillään?
Miten yleensäkkin bensavuodon voi löytää, eikö bensa haihdu samantien?
Välillä on tullut bensan tuoksua autoon.
Tai sit eukko vaan painaa tota kaasupoljinta liikaa..
Pitäiskö ruveta etsimään vuotoa, vai onko jotkut säädöt persiillään?
Miten yleensäkkin bensavuodon voi löytää, eikö bensa haihdu samantien?
Välillä on tullut bensan tuoksua autoon.
Tai sit eukko vaan painaa tota kaasupoljinta liikaa..
-
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Melko raskaasti pitää kyllä polkea, että parikymppiä saa menemään... Ei kait sen bensan normaalisti kumminkaan pitäisi tuoksahtaa?
Ex. tessu joskus jääti huohottimen tjsp. korpitaipaleella ja oli pakko ajaa eteenpäin. Pintakaasulla vetoa sai jonnekin seitsemäänkymppiin. Bensaa paloi silloin varmaan toi 20 sataselle, kun oli seokset hieman poskellaan.
Ex. tessu joskus jääti huohottimen tjsp. korpitaipaleella ja oli pakko ajaa eteenpäin. Pintakaasulla vetoa sai jonnekin seitsemäänkymppiin. Bensaa paloi silloin varmaan toi 20 sataselle, kun oli seokset hieman poskellaan.
- glideslope
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- MKT
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Aika kovasti saa polkea jos 20 litraa menee satasella. Itse olen saanut 166 Superilla (226 hp versio 24-venttiilisestä padasta) maksimissaan tankilliselle 18,1 l/100km keskikulutuksen ja se tapahtui kaupunkiajossa huippupakkasilla, lukemassa ei ollut maantieajoa ollenkaan. Tähän vuodenaikaan ei saa juuri yli 12 litran kulutusta tankilliselle, maantiellä menee kympin pintaan kuten normaalistikin kesänopeuskaudella.
- Alfistipohjoosesta
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Alfistipohjoosesta
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ja onko tämä kulutus laskettu itse vai luotettu ajotietokoneeseen? Ja kuinka pitkään on ilmennyt/alkoiko yht.äkkiä? Tuo 7L kulutuksen nousu on kuitenkin todella suuri, ilmastointi alkaa keväällä hieman kulutusta nostamaan mutta eiköhän sekin ole max.1L/100km.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
vituttaa kun vaimo ajaa tolla koko ajan, niin en pääse tutkimaan asiaa.
sen verran olen katsonut, ettei pohjassa, eikä moottoritilassa näy vuotoja.
No, mulla on sormi paketissa edellisten alfan kanssa touhailujen kanssa, joten vaihteen vaihtaminen olisikin hiukan vaikeaa.
semmosen oudon jutun vaimo sanoi, että kun töihin lähtiessä käynnisti auton, niin auto ilman kaasupolkimen painalluksia nosteli kierroksia siinä parkkiruudussa.
sen verran olen katsonut, ettei pohjassa, eikä moottoritilassa näy vuotoja.
No, mulla on sormi paketissa edellisten alfan kanssa touhailujen kanssa, joten vaihteen vaihtaminen olisikin hiukan vaikeaa.
semmosen oudon jutun vaimo sanoi, että kun töihin lähtiessä käynnisti auton, niin auto ilman kaasupolkimen painalluksia nosteli kierroksia siinä parkkiruudussa.
Re: bensaa menee
Kyllä voi viedä. Jos siis ihan kaupunkiajoa.mipo kirjoitti:jostain syystä bensaa menee aivan mielettömästi...n. 20 litraa satasella...Käsittääkseni ei ihan näin paljoa pitäis viedä...
Kumma juttu, mä en saa myöskään viemään noin paljoa vaikka miten poljen. 13 litraa sadalla talvella kaupunkiajossa. Eikä mua pidetä mitenkään rauhallisena kuskina. 17,5 sain menemään jossain välissä mutta siihen sai polkea oikein tosissaan.JRA kirjoitti:Kyllä voi viedä. Jos siis ihan kaupunkiajoa.mipo kirjoitti:jostain syystä bensaa menee aivan mielettömästi...n. 20 litraa satasella...Käsittääkseni ei ihan näin paljoa pitäis viedä...
Faijan 166 (myös 3 litranen) vie hiukan enemmän, mutta se onkin "tomaatti".
Eli mä kyllä väittäisin ettei toi kulutus ole ihan normaalia
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Ei nuo 12-venttiiliset olekaan erityisen syöppöjä. Ainakaan voileipämallit, QV:sta ei ole omaa kokemusta.Nelli kirjoitti:Kumma juttu, mä en saa myöskään viemään noin paljoa vaikka miten poljen.
- Epäkelpokeräilijä -
Toi 13 litraa vaikuttaa jo ihan normaalilta. Tiedän kyllä että toi 12 venttiilinen on pienempiruokainen, mutta kun toi faijan 24-venttiilinen ei vie juurikaan enempää kun mun autokaan ja se on kuitenkin automaatti.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ilmavuoto kuulostaa hyvältä arvaukselta, mutta miten se yhtäkkiä loppuisi ei mahdu kaaliin. Veljellä meni muutama tankillinen sitten volvossa yllättäen 17l/100km (viitisen litraa normaalia enemmän) ja syyksi paljastui juuri ilmavuoto haitariputkessa. Oli hapertunut alapinnaltaan ja oli petollisesti piilossa.
Ayrton Senna da Silva forever