ongelma? paha vakava ? 33 kone "pätkii"
Valvoja: Moderators
ongelma? paha vakava ? 33 kone "pätkii"
: Tänään kolmekolmosta kiihdyttäessä, kone rupesi tekemään takataka taka ääntä, tyhjäkäynnillä ei kuulu, kierrosten mukaan kuuluu ja tehot tuntuisi olevan vähän hukassa .
Elikkäs onko nokkka/nokat mennyt vai jotain muuta?
Auttakaa miestä hädässä
Elikkäs onko nokkka/nokat mennyt vai jotain muuta?
Auttakaa miestä hädässä
metallurg
alfan kolinat, parkissa.( kun ei töihin uskalla ajaa)
luulisi jonkun 33, mallia tuntevan olla paikalla?
ilmeisesti olen kun ei apua saada vaikka, mutamahko turun seudun alfakuski moikkaakin vastaan tullessa, vaikka hifi soikin
ilmeisesti olen kun ei apua saada vaikka, mutamahko turun seudun alfakuski moikkaakin vastaan tullessa, vaikka hifi soikin
metallurg
Vähän vaikeaa on yrittää neuvoa mitään autoa näkemättä/kuulematta.
Öljynpaineen menetys on kuitenkin aina vakava asia ja näin maalaisjärjellä ajatellen öljynpaineen merkkivalon syttymisen ja moottorin poikkeavan käyntiäänen yhdistäisi toisiinsa.
Jos itselleni tapahtuisi samoin, aloittaisin tutkimiseni öljypumpusta. En käynnistäisi konetta edes öljynpaineen mittausta varten, sillä ilman ilman öljyjä käyvä moottori tuhoutuu vain enemmän, mitä kauemmin se käy.
Öljypohja irti, öljypumppu samoin, kiinni vain kolmella pultilla ja lähtee sen jälkeen paikoiltaan vetämällä.
Pumppu on kasattu kahdella/kolmella pultilla, joiden avaamisen jälkeen näet mikä sen kunto on.
Öljypumppu on hammaspyöräpumppu, joten sen totaaliset vauriot on helppo erottaa silmämääräisestikin.
Hammaspyörien yleistä kuluneisuutta on vaikeampi havaita ilman mittauksia, joten helpoimmalla pääset kun näytät sitä jollekin asiantuntijalle.
Pumpusta löytyy muistaaakseni myös jousikuormitteinen ylipaineventtiili, joten senkin kunto tulee tutkittua samalla.
Mikäli pumppu on kunnossa, eikä öljynsuodatin ole tukkeutunut (vaihda uuteen), voisi olettaa että öljynkierto on kunnossa ja vika löytyy öljynpaineen merkkivalosta ja jostain muualla.
Pumpun takaisinlaitto ei käy pelkästään heittämällä, sillä sen yläpää pyörittää virranjakajaa, joten sen asento on tietenkin tärkeää oikean sytytyshetken kannalta.
Jos aloitat korjauksesi näin, yritän neuvoa sinua myös pumpun takaisinlaitossa.
Öljynpaineen menetys ja voimakkaat sivuäänet moottorista viittaavat mielestäni selvästi jonkinasteiseen moottorivaurioon.
Ennen pumpun irrottamista, käännä moottorisi ajoitusmerkit kohdalleen, eli se T-merkki vauhtipyörässä yläasentoon.
Tämä helpottaa hieman öljypumpun takaisinlaittoa.
Öljynpaineen menetys on kuitenkin aina vakava asia ja näin maalaisjärjellä ajatellen öljynpaineen merkkivalon syttymisen ja moottorin poikkeavan käyntiäänen yhdistäisi toisiinsa.
Jos itselleni tapahtuisi samoin, aloittaisin tutkimiseni öljypumpusta. En käynnistäisi konetta edes öljynpaineen mittausta varten, sillä ilman ilman öljyjä käyvä moottori tuhoutuu vain enemmän, mitä kauemmin se käy.
Öljypohja irti, öljypumppu samoin, kiinni vain kolmella pultilla ja lähtee sen jälkeen paikoiltaan vetämällä.
Pumppu on kasattu kahdella/kolmella pultilla, joiden avaamisen jälkeen näet mikä sen kunto on.
Öljypumppu on hammaspyöräpumppu, joten sen totaaliset vauriot on helppo erottaa silmämääräisestikin.
Hammaspyörien yleistä kuluneisuutta on vaikeampi havaita ilman mittauksia, joten helpoimmalla pääset kun näytät sitä jollekin asiantuntijalle.
Pumpusta löytyy muistaaakseni myös jousikuormitteinen ylipaineventtiili, joten senkin kunto tulee tutkittua samalla.
Mikäli pumppu on kunnossa, eikä öljynsuodatin ole tukkeutunut (vaihda uuteen), voisi olettaa että öljynkierto on kunnossa ja vika löytyy öljynpaineen merkkivalosta ja jostain muualla.
Pumpun takaisinlaitto ei käy pelkästään heittämällä, sillä sen yläpää pyörittää virranjakajaa, joten sen asento on tietenkin tärkeää oikean sytytyshetken kannalta.
Jos aloitat korjauksesi näin, yritän neuvoa sinua myös pumpun takaisinlaitossa.
Öljynpaineen menetys ja voimakkaat sivuäänet moottorista viittaavat mielestäni selvästi jonkinasteiseen moottorivaurioon.
Ennen pumpun irrottamista, käännä moottorisi ajoitusmerkit kohdalleen, eli se T-merkki vauhtipyörässä yläasentoon.
Tämä helpottaa hieman öljypumpun takaisinlaittoa.
- hekakauhanen
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
- Paikkakunta: Leppävirta
kuulostaa samalta joka itselleni on muutaman kerran käynyt! Eli alakerran laakerit paskana ja 70% varmuudella myös kampiakseli naarmuilla.. öljypohjan saa helposti irti suoraan auton alta (mitään palkkia ei ole edessä) ja sitten vain kiertokangen alapäitä irti ja naarmuja etsimään. jos vikaa ei kuitenkaan löydy niin sitten öljypumppua tutkimaan.
Itselläni ei vika ole koskaan ollut itse öljypumpussa.. yhteen koneeseen oli päässyt vettä, yhdessä oli öljypumpun imusihvilä tukossa, yhtä kaveri huudatti rajoitinta vasten pitkän aikaa ja yhdessä oli kampiakselin stefa laitettu väärin päin eli ei ensimmäinen kone jossa laakeri vika olisi!
Itselläni ei vika ole koskaan ollut itse öljypumpussa.. yhteen koneeseen oli päässyt vettä, yhdessä oli öljypumpun imusihvilä tukossa, yhtä kaveri huudatti rajoitinta vasten pitkän aikaa ja yhdessä oli kampiakselin stefa laitettu väärin päin eli ei ensimmäinen kone jossa laakeri vika olisi!
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!