Vinkkiä 156 2.5 V6 rengastus ja alustasarja valintoihin?
Valvoja: Moderators
Vinkkiä 156 2.5 V6 rengastus ja alustasarja valintoihin?
Morjens Alfistit, Saksan hankinta seilaa kontissa kohti kotia ja ajo-ominaisuuksien optimointi jo syyhyttää Tarkoitus on saada autosta mahdollisimman täsmällisesti ohjautuva niin kaarteessa kuin suorallakin ilman että se vetelee joka uraan. Eli siviiliajonkin pitää hoitua.
Tarvisin avitusta seuraaviin asioihin. Joko testi faktaa, rata-aikojen vertailua tai perinteistä perstuntumaan perustuvaa vertailutietoa:
- Kesärengastus 16 vai 17 tuumaset?
- Veteleekö 17 tuumainen kovasti? Miten käy suuntavakavuuden?
- Onko havaittu eroja eri rengasmerkkien toimivuuden kanssa?
- Miten alustasarjat? Ite pelkään että kun laittaa jälkiasennussarjan (mikä ei ole autotehtaan itsensä kehittämä) autosta tulee kyllä hyvän näköinen ja jäykkä, mutta jos viedään asfalttisyherölle niin auto lähtee käpälästä jopa aikaisemmin kuin vakiona tai muuttuu muuten arvaamattomammaksi.
- Onko jokin tietty alustasarja todettu hyväksi forumilaisten kesken?
Eli apua tarvitaan monee asiaan, mutta täältä sitä varmaan parhaiten saa!
Tarvisin avitusta seuraaviin asioihin. Joko testi faktaa, rata-aikojen vertailua tai perinteistä perstuntumaan perustuvaa vertailutietoa:
- Kesärengastus 16 vai 17 tuumaset?
- Veteleekö 17 tuumainen kovasti? Miten käy suuntavakavuuden?
- Onko havaittu eroja eri rengasmerkkien toimivuuden kanssa?
- Miten alustasarjat? Ite pelkään että kun laittaa jälkiasennussarjan (mikä ei ole autotehtaan itsensä kehittämä) autosta tulee kyllä hyvän näköinen ja jäykkä, mutta jos viedään asfalttisyherölle niin auto lähtee käpälästä jopa aikaisemmin kuin vakiona tai muuttuu muuten arvaamattomammaksi.
- Onko jokin tietty alustasarja todettu hyväksi forumilaisten kesken?
Eli apua tarvitaan monee asiaan, mutta täältä sitä varmaan parhaiten saa!
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mulla on alustana Eibachin -35mm jouset ja Konin säädettävät iskarit. Konit on tällähetkellä sport asennossa, mutta ehkä näin talvella mukavampi olisi normaali. Auto ei paljonkaan normaalia enempää silti nitise vaikka pomppiikin aikalailla lumen ja jään peittämällä tiellä. Kesällä taas on kiva päästellä kurveihein vauhdilla
Rengastuksena on 15" Michelin Ivalot talvella ja kesällä 16" Bridgestone Potenzat. Nuo kesäkumit on muuten sitten ihan törkeän äänekkäät, en voi suositella kenellekään.
Rengastuksena on 15" Michelin Ivalot talvella ja kesällä 16" Bridgestone Potenzat. Nuo kesäkumit on muuten sitten ihan törkeän äänekkäät, en voi suositella kenellekään.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
mulla on novitecin iskarit ja jouset -(45mm) ja alusta on suht hyvä tosin vertailupohjaa ei ole muihin sarjoihin Talvella on kyllä hiukan turhan jäykkä ja vielä 15 tuumasilla ;9
tuolta löytyy muuten lisää juttua
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2 ... alusta+156
ja hakutoiminnolla sitten lisää...
tuolta löytyy muuten lisää juttua
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2 ... alusta+156
ja hakutoiminnolla sitten lisää...
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Keltaisethan nuo Konit mulla on. Ohjeiden mukaan normaali asento on yksi kierros alusta myötäpäivään ja sport asento 2 kierrosta. Taitaa sieltä vielä kolmaskin kierros löytyä mutta sitten tuskin mikään paikka enää joustaa.
http://www.koni.com/_cars/_sport/afram.html
Etu 8041-1239Sport
taka 8641-1381Sport
http://www.koni.com/_cars/_sport/afram.html
Etu 8041-1239Sport
taka 8641-1381Sport
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Valoako putken päässä?
On se hieno huomata että vinkkiä tulee. Verrattuna aikaisempaan autoiluharrastukseen, Amerikkalaisiin peleihin, on tiedonhankinta helpompaa! Olen käyttänyt muutaman illan, vaimon harmiksi, kaikkien viestien ja linkkien lukemiseen, ohessa tilannekatsaus:
- Vanteet ja rengastus tulee olemaan 215 x 45 x 17. Rengasmerkki varmistetaan TM:n testin perusteella. Maaliskuun TM:ssä on kuulemma testi tästä kokoluokasta?
- Alfan "replika"vanteina myytävät turbiinivanteet (oma nimitys) kiinnostaa, painosta en vaan tiedä. Täytyy selvittää. Tarkoitus on kuitenkin saada ensiluokkaiset ja kevyet vanteet.
- Alustasarjaa kysyin EBsparesilta, tiedustelu lähti pari tuntia sitten sähköpostilla. Se sarja mitä he mainostivat´(-15mm) oli sopiva ainakin nelisylinterisiin, sopivuutta näihin "isolohkoihin" ei mainittu.
- Kallistuksenvakaajaa kehuttiin taasen toisessa linkissä, erityisesti kutoskoneisille. Tämä pitää kokeilla, jos ja kun hinta on kohdallaan. Odotellaan teenlitkijöiden (EB) vastausta.
Ja mitä tulee osastolle "näin en ainakaan toimi":
- Laita madallusjousia omille iskareille
- Ota jousia joille luvataan madallusta enemmän kuin 30mm
- Asenna settiä ilman asiallista pyörien suuntausta.
Eli valoa lienee putken päässä!
Tietääkö kukaan Tampereen seudulla osaavaa ja järkevän hintaista huoltoa?
- Vanteet ja rengastus tulee olemaan 215 x 45 x 17. Rengasmerkki varmistetaan TM:n testin perusteella. Maaliskuun TM:ssä on kuulemma testi tästä kokoluokasta?
- Alfan "replika"vanteina myytävät turbiinivanteet (oma nimitys) kiinnostaa, painosta en vaan tiedä. Täytyy selvittää. Tarkoitus on kuitenkin saada ensiluokkaiset ja kevyet vanteet.
- Alustasarjaa kysyin EBsparesilta, tiedustelu lähti pari tuntia sitten sähköpostilla. Se sarja mitä he mainostivat´(-15mm) oli sopiva ainakin nelisylinterisiin, sopivuutta näihin "isolohkoihin" ei mainittu.
- Kallistuksenvakaajaa kehuttiin taasen toisessa linkissä, erityisesti kutoskoneisille. Tämä pitää kokeilla, jos ja kun hinta on kohdallaan. Odotellaan teenlitkijöiden (EB) vastausta.
Ja mitä tulee osastolle "näin en ainakaan toimi":
- Laita madallusjousia omille iskareille
- Ota jousia joille luvataan madallusta enemmän kuin 30mm
- Asenna settiä ilman asiallista pyörien suuntausta.
Eli valoa lienee putken päässä!
Tietääkö kukaan Tampereen seudulla osaavaa ja järkevän hintaista huoltoa?
156 2.5V6 1998, Yamaha R1, Kawa GPZ 750 "Jos nyt kuitenki avarrettas vielä vähä..."
Re: Valoako putken päässä?
Jos tarkoitat 15 tai 16 puolaisia "Superturismo" tyyppisiä, niin tarkkaa painoa en osaa sanoa, mutta karmean painavat joka tapauksessa.T-JL kirjoitti:- Alfan "replika"vanteina myytävät turbiinivanteet (oma nimitys) kiinnostaa, painosta en vaan tiedä. Täytyy selvittää. Tarkoitus on kuitenkin saada ensiluokkaiset ja kevyet vanteet.
Itsellä on kokemusta OZ Superleggeroista, on kevyt ja laadukas vanne, tosin hintava (no ei tietenkään alkuperäisten Deltan hintaan verrattuna ) ja ulkonäkö ei tietysti kaikkia miellytä.
hmm.. noissa kylläkin säätövara on tasan 2 kierrosta, eli jos pidät säätöä siellä maksimisissa on kyllä melkoinen kivirekiMaunu kirjoitti:Keltaisethan nuo Konit mulla on. Ohjeiden mukaan normaali asento on yksi kierros alusta myötäpäivään ja sport asento 2 kierrosta. Taitaa sieltä vielä kolmaskin kierros löytyä mutta sitten tuskin mikään paikka enää joustaa.
mulla on talvisin pehmein asento
- Alfaholic -
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Juu ei se mullakaan ihan kireimmällä oo, muistelin vain että kaks kierrosta olisin vääntänyt. Vähän liian jäykkä se tosiaan talvella on, mutta kun se vaatis sen 5 min aikaa ja vaivaa että sais sen normaali asentoon. Ei oo jaksanu vaivautua, kärsitään pikku pomppimista mielummin
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
AutoItalian maaliskuun numerossa on artikkeli brittiläisen EB-Sparesin kehittämästä alustasatsista. En ole vielä kerinnyt juttua lukemaan - lehti tuli tänään - mutta alla ainakin näyttäisi olevan Eibachin vieterit ja Bilsteinin iskarit. Muistaakseni tästä oli juttua joskus aikaisemminkin täällä voorumilla?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Valoako putken päässä?
Öljynvaihtohuoltoja varten voin suositella Hatanpään Varaosamaailmaa. Sen yhteydessä toimii VM-huolto jossa öljynvaihto V6:een oli huomattavasti halvempi kuin esim. Rantatien Öljynvaihtokeskuksessa. Taisi maksaa n. 60 ekee suodattimen kanssa...T-JL kirjoitti:Tietääkö kukaan Tampereen seudulla osaavaa ja järkevän hintaista huoltoa?
Skoda Octavia 1.8T Combi -03
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tietoa EBSparesin tarjonnasta!
No niin, nyt alkaa tulla tarjontaa. Alla olennaiset lainattuna vastauksista:
- For the V6 we only supply a 30mm lowered spring. (15mm is only for
16v cars) Cost of the spring kit is £150.00. It looks really good, but with
speed restriction bumps it can cause trouble. Most with V6 just use the
Shocks.
- Cost of special Bilsteins are £490.00 set
- We can also supply polly bushes for rear suspension.
- Transverse arms £78.00 set
- Trailing arm to hub £21.00 set
- For front wishbones I advise you keep std wishbones.
- All prices are plus carriage and vat.
Tämä herättää vähän kysymyksiä:
- Onko V6 kuskeilla ollut ongelmia madalluksen ja täkäläisten "speed
bumppien" kanssa? Jos, niin mikä on madallus?
- Jos noihin special bilstein iskareihin heittää -30mm jouset, mahtaako
enään kestää vauhdissa? Eikös vakioiskareiden heikko kestävyys
madallettujen kanssa johdu juuri väärästä iskareiden pituudesta?
- Saakohan Sport Pack jousia alkuperäisenä?
- For the V6 we only supply a 30mm lowered spring. (15mm is only for
16v cars) Cost of the spring kit is £150.00. It looks really good, but with
speed restriction bumps it can cause trouble. Most with V6 just use the
Shocks.
- Cost of special Bilsteins are £490.00 set
- We can also supply polly bushes for rear suspension.
- Transverse arms £78.00 set
- Trailing arm to hub £21.00 set
- For front wishbones I advise you keep std wishbones.
- All prices are plus carriage and vat.
Tämä herättää vähän kysymyksiä:
- Onko V6 kuskeilla ollut ongelmia madalluksen ja täkäläisten "speed
bumppien" kanssa? Jos, niin mikä on madallus?
- Jos noihin special bilstein iskareihin heittää -30mm jouset, mahtaako
enään kestää vauhdissa? Eikös vakioiskareiden heikko kestävyys
madallettujen kanssa johdu juuri väärästä iskareiden pituudesta?
- Saakohan Sport Pack jousia alkuperäisenä?
156 2.5V6 1998, Yamaha R1, Kawa GPZ 750 "Jos nyt kuitenki avarrettas vielä vähä..."
Re: Tietoa EBSparesin tarjonnasta!
ei ole ongelmia, englannissa se kai on? siellähän on speedpumppeja enemmän kuin laki salliiT-JL kirjoitti:
Tämä herättää vähän kysymyksiä:
- Onko V6 kuskeilla ollut ongelmia madalluksen ja täkäläisten "speed
bumppien" kanssa? Jos, niin mikä on madallus?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Kaverin kanssa todistettiin joskus näkyä kun joku pappabetalar-teini veti erittäin matalan 5xx-sarjasen bemarin reipasta sataa (~130km/h) tollaseen kaupunkihidastimeen. Etupuskuri ruttaantu auton alle heti alkuunsa. Jonkun matkaa se lensi kaikki pyörät ilmassa kunnes paukahti katuun niin järkyttävä rysäyksen kera, että itseäkin hirvitti. Ja matka katkes siihen..
"Tyhmästä päästä kärsii koko pää.."
"Tyhmästä päästä kärsii koko pää.."
156 2.0 TS ['98]
ahma kirjoitti:Kaverin kanssa todistettiin joskus näkyä kun joku pappabetalar-teini veti erittäin matalan 5xx-sarjasen bemarin reipasta sataa (~130km/h) tollaseen kaupunkihidastimeen.
Ha! Kävi "vahinko" varmasti oikealle tyypille.
Itselläni on KW:n ei säädettävä "sport"-alusta joka TUV-todistuksen mukaan pudottaa autoa -40 mm. Todellisuudessa putosi enemmän ja on varsinkin näin talvella turhan alhaalla: maavara on alumiinisen pohjapanssarin kanssa noin 80 mm, eli aivan liian vähän.
Hidastetöyssyistä pääsee kuitenkin yli ihan suosiolla, sillä matalin kohta on suurinpiirtein siinä missä etupyöräkin. Etupuskurin alareunahan on sentään jonkin verran korkeammalla, kiitos kauniin italialaisen muotoilun.
Lisää tietoa EB sparesilta
No johan pläjähti. Alla nimittäin väitetään kivenkovaan että suurin osa forumin lukijoista on investoinut täysin turhaan madallettuihin jousiin (ulkonäköseikat sikseen), sen sijaan se on poijaat iskarit mitkä tekee auton!? Täytyy vähän sulatella tätä kaikkea ennen kuin alkaa tilauspuuhiin. Target on kuitenkin se että kesällä ajellaan uusilla renkailla ja alustalla. Mikäli vaimo suo...
The sports pack springs can be ordered for you no problem. Cost the same
price £150.00 set
I have a number of customers with 156 V6 and GTA with just the Bilsteins,
and they are very pleased with the improvement.
We found the spring makes no difference to handling, only the different
look, std, sport pack and 30mm lowered.
Kind regards,
Kevin.
Hello Kevin,
Speed bumps are not an issue in Finland, so that does not worry me. But how
does this combination (bilstein and -30mm) work (and last) together since
they were not a result of such a intensive testing program and were not
designed to work together?
Can you get the original Sport Package springs (-15mm)? Could that be the
solution together with Bilsteins?
br,
Tatu
The sports pack springs can be ordered for you no problem. Cost the same
price £150.00 set
I have a number of customers with 156 V6 and GTA with just the Bilsteins,
and they are very pleased with the improvement.
We found the spring makes no difference to handling, only the different
look, std, sport pack and 30mm lowered.
Kind regards,
Kevin.
Hello Kevin,
Speed bumps are not an issue in Finland, so that does not worry me. But how
does this combination (bilstein and -30mm) work (and last) together since
they were not a result of such a intensive testing program and were not
designed to work together?
Can you get the original Sport Package springs (-15mm)? Could that be the
solution together with Bilsteins?
br,
Tatu
156 2.5V6 1998, Yamaha R1, Kawa GPZ 750 "Jos nyt kuitenki avarrettas vielä vähä..."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Lisää tietoa EB sparesilta
Jos rehellisiä ollaan, niin 80% madallusreleistä hankitaan ulkonäkösyistä.T-JL kirjoitti:(ulkonäköseikat sikseen)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Lisää tietoa EB sparesilta
AinakinVittorio Jano kirjoitti: Jos rehellisiä ollaan, niin 80% madallusreleistä hankitaan ulkonäkösyistä.
Alfaholismia vuodesta 2001
No niin, hankintoja on saatu tehtyä eli on välitilinpääntöksen aika.
- Renkaaksi tuli laitettua Nokian NRY 215/45/17. Ja niin se vaan on että
kun ne renkaat käytettiin Saksan kautta (Rengas-online) niin hinta laski
parisataa euroa!
- Vanteeksi laitoin OZ- racing superturismot. Näitä kehuttiin jopa sellaisilla
rengasliikkeillä joilla ei ole OZ:in edustusta. Erityisesti kun kehaisin
vieväni auton radalle, ei mitään 500€ alusarjoja enään edes
tarjottukaan...
Iskareita ja jousia en ole vielä laittanut, tosin päätös on aika pitkälle tehty että alle laitetaan Einbach:in -30mm ja Koni sportit. Osaakos joku sanoa voiko noita takapään Koneja säätää peräluukun kautta? Renkaan irrotuksen jälkeen? vaiko pitääkö kammeta koko keleen iskari irti? Olen nimittäin saanut ristiriitaista tietoa kaupustelijoilta.
MUTTA se mikä tässä huolettaa on, että toistaiseksi auto on huonompi ajaa kuin pihalla seisova perheen peruskulkuneuvo eli Opel Vectra 2.0 -96! Alkaa pikkuhiljaa epäilyttää koko tämä Alfan ympärillä pyörivä sporttisuuden leima No annetaan alustasarjalle vielä mahdollisuus ja jos ei sittenkään ala auto tuntua käteensopivalta niin kohta on täydellisesti varusteltu kutos alfa myynnissä...
- Renkaaksi tuli laitettua Nokian NRY 215/45/17. Ja niin se vaan on että
kun ne renkaat käytettiin Saksan kautta (Rengas-online) niin hinta laski
parisataa euroa!
- Vanteeksi laitoin OZ- racing superturismot. Näitä kehuttiin jopa sellaisilla
rengasliikkeillä joilla ei ole OZ:in edustusta. Erityisesti kun kehaisin
vieväni auton radalle, ei mitään 500€ alusarjoja enään edes
tarjottukaan...
Iskareita ja jousia en ole vielä laittanut, tosin päätös on aika pitkälle tehty että alle laitetaan Einbach:in -30mm ja Koni sportit. Osaakos joku sanoa voiko noita takapään Koneja säätää peräluukun kautta? Renkaan irrotuksen jälkeen? vaiko pitääkö kammeta koko keleen iskari irti? Olen nimittäin saanut ristiriitaista tietoa kaupustelijoilta.
MUTTA se mikä tässä huolettaa on, että toistaiseksi auto on huonompi ajaa kuin pihalla seisova perheen peruskulkuneuvo eli Opel Vectra 2.0 -96! Alkaa pikkuhiljaa epäilyttää koko tämä Alfan ympärillä pyörivä sporttisuuden leima No annetaan alustasarjalle vielä mahdollisuus ja jos ei sittenkään ala auto tuntua käteensopivalta niin kohta on täydellisesti varusteltu kutos alfa myynnissä...
156 2.5V6 1998, Yamaha R1, Kawa GPZ 750 "Jos nyt kuitenki avarrettas vielä vähä..."
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Ajelin muutama kuukausi sitten noin 200 km kaverin Opel Vectralla. SURKEA ajettava! Auto oli hieman vanhempi kuin -96, mutta omistajan mukaan autossa oli kaikki OK.T-JL kirjoitti:MUTTA se mikä tässä huolettaa on, että toistaiseksi auto on huonompi ajaa kuin pihalla seisova perheen peruskulkuneuvo eli Opel Vectra 2.0 -96!
Jos Alfa 156 on huonompi ajettava kuin Vectra, täytyy 156:ssa olla vikaa: iskarit finaalissa, jouset väsyneet, pyöränkulmat mihin sattuu..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-98 Vectra Sportilla ajaneena väitän, että kyllä Alfassa on vikaa jos se tuntuu huonommalta. Kyllähän Vekkuli suoraan kulkee ja ihan hyvähän sillä on matkustaa, mutta jo wanha 164 oli ajamisen ilon suhteen ihan toiselta planeetalta. GTV:stä ei sitten tarvitse edes sanoa mitään.T-JL kirjoitti:MUTTA se mikä tässä huolettaa on, että toistaiseksi auto on huonompi ajaa kuin pihalla seisova perheen peruskulkuneuvo eli Opel Vectra 2.0 -96!
- Epäkelpokeräilijä -
Taisinpa sohaista ampiaispesää Itse olen ajanut toista samanlaista kutoskoneista ja fiilis oli kyllä sama siinäkin. Asiasta huolestuneena vietin eilisen illan netissä ja sieltä löytyi seuraavanlainen teksti:
http://www.alfa156.net/fr_index.html?/lowering.html
V6es
156 2,5 V6 has standard suspensions almost like a sofa on wheels. Driving it hard reveals
an unstable car and tends to bottom out the springs! Very bad of Alfa Romeo to release this
to the market.
Toisaalta rauhoittavaa tässä on se, että forumin yleisistä kommenteista päätellen, ja myös tuon osoitteen takana olevan artikkelin mukaan auton pitäisi todellakin muuttua alustasarjan päivityksen jälkeen. Eli eiköhän se tästä iloksi muutu
http://www.alfa156.net/fr_index.html?/lowering.html
V6es
156 2,5 V6 has standard suspensions almost like a sofa on wheels. Driving it hard reveals
an unstable car and tends to bottom out the springs! Very bad of Alfa Romeo to release this
to the market.
Toisaalta rauhoittavaa tässä on se, että forumin yleisistä kommenteista päätellen, ja myös tuon osoitteen takana olevan artikkelin mukaan auton pitäisi todellakin muuttua alustasarjan päivityksen jälkeen. Eli eiköhän se tästä iloksi muutu
156 2.5V6 1998, Yamaha R1, Kawa GPZ 750 "Jos nyt kuitenki avarrettas vielä vähä..."
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eikös jostain saantut vain -15mm jouset, jotka kuitenkin olivat reippaasti jäykemmit. Varmaan hyvä valinta jos pelkää öljypohjaa tai mökkitietä.
Joo, tai sitten ihmisillä vain on eri käsitys siitä mitä tarkoitetaan sanalla ajo-ominaisuus. Mutta ei lähdetä siihen, jokainen ajakoot millä itseltä tuntuu parhaimmalta.T-JL kirjoitti:Taisinpa sohaista ampiaispesää
On tässä nyt jo pidemmän aikaa ollut ajatuksena hommata isompaa nakkia, kun kuola aina valuu katsellessa muiden vanteita Noh, nyt olen päättänyt että alfa saa uudet tassut alle asap kuhan vaan mieltä tyydyttävä rengasmerkki kokoa 225/40R18 löytyy.
Mulla olis pari rengas vaihtoehtoa valmiina ja kysyisinkin teidän mielipidettä seuraavista: Barum Bravuris ja Hankook K104. Nuo barumit olisin saamassa _halvalla_, joten ne kiinnostaisi hinnan puolesta eniten.
Hakusessa olis suht hiljanen rengas, jossa hyvät sade kelin ominaisuudet.
muitakin saa ehdottaa!
kiits.
Mulla olis pari rengas vaihtoehtoa valmiina ja kysyisinkin teidän mielipidettä seuraavista: Barum Bravuris ja Hankook K104. Nuo barumit olisin saamassa _halvalla_, joten ne kiinnostaisi hinnan puolesta eniten.
Hakusessa olis suht hiljanen rengas, jossa hyvät sade kelin ominaisuudet.
muitakin saa ehdottaa!
kiits.
- Volere
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
- Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
- Paikkakunta: Tampere
Allekirjoitan edellämainitun! Kyseisestä syystä tuli taannoin hankittua ilman sen kummempia ennakkotutustumisia Kit Sport O.S.R.A.V. säätöiskarisarja, tänään asennuksessa paikoilleen. Ans kattoo miten tuntuma muuttuu.T-JL kirjoitti: 156 2,5 V6 has standard suspensions almost like a sofa on wheels. Driving it hard reveals an unstable car and tends to bottom out the springs!
Alkuperäiset jouset jäävät, näillä pohjoisen teillä rikkoo vain autonsa jos yhtään madaltaa alkuperäisestä - ja kyllä sanoisin että suojatiekorokkeet ovat jo ongelma Suomessa...
Tavoite olisi saada veekutoseen yhtä tunnokas ajotuntuma kuin Sprintissäni, mutta se taitaa jo perusteknisistä syistä jäädä haaveeksi. Pitää siis aina välillä ajaa Sprintilläkin
C'è Una Strada In Cielo
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Outoa puhetta. Oma V6 kulkee kuin junan vessa rajussakin menossa (ja kaarteissä revitellessä) eikä jousituksessa ole mitään turhaa löysyyttä.T-JL kirjoitti: http://www.alfa156.net/fr_index.html?/lowering.html
V6es
156 2,5 V6 has standard suspensions almost like a sofa on wheels. Driving it hard reveals
an unstable car and tends to bottom out the springs! Very bad of Alfa Romeo to release this
to the market.
Kuulostaa että olet saanut rungosta vääntyneen kolariauton tai vastaavan....MUTTA se mikä tässä huolettaa on, että toistaiseksi auto on huonompi ajaa kuin pihalla seisova perheen peruskulkuneuvo eli Opel Vectra 2.0 -96!
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kun löin 215/40/18" -rengastuksen alle niin
siinä on alustasarjaa ihan riittämiin, minulle.
Kaarteisiin voi nyt runtata surutta ilman että
tulee fiilis että nakit kuoriutuu alta.
siinä on alustasarjaa ihan riittämiin, minulle.
Kaarteisiin voi nyt runtata surutta ilman että
tulee fiilis että nakit kuoriutuu alta.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Tässä uudemmassa 156sessa on paljon jämäkämpi alusta kun ykkössarjassaVolere kirjoitti:Allekirjoitan edellämainitun! Kyseisestä syystä tuli taannoin hankittua ilman sen kummempia ennakkotutustumisia Kit Sport O.S.R.A.V. säätöiskarisarja, tänään asennuksessa paikoilleen. Ans kattoo miten tuntuma muuttuu.T-JL kirjoitti: 156 2,5 V6 has standard suspensions almost like a sofa on wheels. Driving it hard reveals an unstable car and tends to bottom out the springs!
jos tässä nyt ihan vakio alusta on miltä ainakin näyttää..
Kannattaisi kattella alustasta myös puslat läpi. Takapään saa pehmeäksi yhdellä kesälomareissulla ylipainolla runtatessa. Auto muuttuu hakevaksi niin kuin jokin renkaista olisi tyhjä.T-JL kirjoitti:Toisaalta rauhoittavaa tässä on se, että forumin yleisistä kommenteista päätellen, ja myös tuon osoitteen takana olevan artikkelin mukaan auton pitäisi todellakin muuttua alustasarjan päivityksen jälkeen. Eli eiköhän se tästä iloksi muutu
Tätä vaivaa jo korjailtu kerran ja Muukkoselle ollaan menossa ennen kuin kelit kunnolla alkaa. Kaikki puslat uusiksi (PowerFlex) meinaan, niin ei tarvitse koko ajan seurata auton liikehtimistä.