7.5 Cuore sportivo 1 Ahvenistolla
Valvoja: Moderators
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Toijalan ABC kuullostaa hyvältä. Olisiko lähtö sieltä sitten 11:30? Vai olisiko maisemareitille hyvä varata enemmän aikaa?KJS kirjoitti:Toijalan ABC voisi olla sopiva paikka treffata. Tietysti Tampere voi tulla letkassa jo sinne. Toijalasta voitaisiin jatkaa sitten savijon opastamaa reittiä Ahvenistolle.
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Tarkoitinkin juuri sitä koko pätkää mäen päältä pääsuoran jarrutukseen. Tuolla meikäläisen kinnerillä saa vetää urku auki yhtään nostamatta koko välin...glideslope kirjoitti:...jos nyt sitä nulkkua pissitään niin minusta etuvetoisissa Alfoissa se voima jyllää ennemminkin siellä alamäessä ennen pääsuoraa ja kuskin kyvystä valita oikea ajolinja suoralle tultaessa sekä kantista heittää mutka lämä pohjassa.
Ja HANU... haaste on otettu vastaan. Joko olet alkanut madaltaa Ducatoa?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
apppara
ehkä onn tulossa , jos hanu ON KUSKINA , JA ei, oo kaameemee krapula siis,eikun krapulöarspula ,no ihan miten vaan ,ja juu mitään en oo ottanu
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
aikasemmin on ainakin ollu autokohtanen eli jos kuski kuuluu kerhoon niin tuo 20e taitaa olla, kyydissä saa olla. Cupista ei tietoa saako olla kyydissä.
Kypärät vaaditaan jossain vaiheessa kun vauhdit nousevat... vai pitääkö olla nykyään aina? Kerholla on ollut yleensä muutama kypärä lainattavaksi. Vakuutusasiat on hyvä myös tietää etukäteen kaikki yhtiöt eivät korvaa jos mällää radalla.
Kypärät vaaditaan jossain vaiheessa kun vauhdit nousevat... vai pitääkö olla nykyään aina? Kerholla on ollut yleensä muutama kypärä lainattavaksi. Vakuutusasiat on hyvä myös tietää etukäteen kaikki yhtiöt eivät korvaa jos mällää radalla.
Amatööriharrastelijana kommentoin tuohon aiemmin heitettyyn "haasteeseen" jotta oman, toistaiseksi vielä melko vähäisen, kokemukseni mukaan Ahveniston radalla tuo 50 heppaa tehoeroa tuntuu lähes yksinomaan juuri radan viimeisestä hitaasta mutkasta lähtiessä suoralle, jossa lähtöruudukko on. Muuten pysyi kisalähdöissä kohtuu hyvin paljon tehokkaampien autojen vauhdissa, mutta tuossa kohdassa ei ollut mitään tehtävissä. Tai sitten en vain osaa sitä tiukkaa mutkaa ajaa kunnolla.
Siviiliautolla en taas tuolla radalla uskalla "kunnolla" ajaa. Ainakin minun vakuutukseni korvaisisi vain 50% vauriosta jos se tulee radalla ajoharjoittelussa. Lisäksi en pidä GTA:n vakioalustasta - sillä ajaminen radalla ei ole kovin mukavaa puuhaa. Tasauspyörästön lukon puuttumien tuolla väännöllä on todella ikävä puute. Ja kun jarrutkin on mitä on... eiköhän näillä selityksillä nyt taas voi ratapäivillekin tulla
Siviiliautolla en taas tuolla radalla uskalla "kunnolla" ajaa. Ainakin minun vakuutukseni korvaisisi vain 50% vauriosta jos se tulee radalla ajoharjoittelussa. Lisäksi en pidä GTA:n vakioalustasta - sillä ajaminen radalla ei ole kovin mukavaa puuhaa. Tasauspyörästön lukon puuttumien tuolla väännöllä on todella ikävä puute. Ja kun jarrutkin on mitä on... eiköhän näillä selityksillä nyt taas voi ratapäivillekin tulla
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Noniin, nyt sain viimeinkin ryhdistäydyttyä ja liityttyä tänne (omistettuani alfan vasta reilun vuoden... ) Itse en ole koskaan käynyt radalla ajamassa joten joku voisi varmaan neuvoa hieman; jostain kuulin että autosta pitäisi kaikki irtain mattoja myöten ottaa pois radalle mentäessä, siis onko olemassa paikka johon voi jättää tunkin yms. irtokamat? Subikotelo varmaan kannattaa jättää suosiolla kotiin? Tekisi mieli päästä koettamaan rassia radallakin vaikkei se nyt aivan edutuskunnossa olekaan...
Niin ja onko Jyväskylästä lähtemässä enemmän alfisteja paikalle, kuten ainakin Tampereelta näyttäisi olevan. Jos on niin mistä on lähtö ja milloin?
Niin ja onko Jyväskylästä lähtemässä enemmän alfisteja paikalle, kuten ainakin Tampereelta näyttäisi olevan. Jos on niin mistä on lähtö ja milloin?
Ainakin jarrunesteiden kiehumispiste kannattaa tarkastaa samoin jarrupalat. Myös hiukankin haperat vesiletkut halkeaa helposti eli nekin kannattaa katsoa.Oleino kirjoitti: Itse en ole koskaan käynyt radalla ajamassa joten joku voisi varmaan neuvoa hieman; jostain kuulin että autosta pitäisi kaikki irtain mattoja myöten ottaa pois radalle mentäessä, siis onko olemassa paikka johon voi jättää tunkin yms. irtokamat? Subikotelo varmaan kannattaa jättää suosiolla kotiin? Tekisi mieli päästä koettamaan rassia radallakin vaikkei se nyt aivan edutuskunnossa olekaan...
Öljyn lämmöt
Olisi tarkoitus tulla kokeilemaan, kuin lulla kiertää Ahvenistoa (vakioalusta + Pilot Primacy 205/55/16V = merisairaus). Pelkään, että ongelmaksi muodostuu öljyjen lämmöt. Koneessa nyt Teboil Diamond 5w/40, joilla tosin ajettu vain 2 tkm, mutta mutta...
Onko V6:ssa öljynlauhdutinta ja onko koneen öljyn lämpötila todellinen ongelma vaikkapa vain 5 kierroksen pyrähdyksissä? Öljynlämpömittarin puute ihmetyttää.
Varikon kahvilassa on TV, joten formulat näkyvät. Mutta ketä ne kiinnostaa, kun voi seurata Ahveniston tapahtumia livenä?
Onko V6:ssa öljynlauhdutinta ja onko koneen öljyn lämpötila todellinen ongelma vaikkapa vain 5 kierroksen pyrähdyksissä? Öljynlämpömittarin puute ihmetyttää.
Varikon kahvilassa on TV, joten formulat näkyvät. Mutta ketä ne kiinnostaa, kun voi seurata Ahveniston tapahtumia livenä?
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77
Saab 96 V4 -77
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Öljyn lämmöt
on siellä jäähdytin renkaat tuossa varmaan ekana sulaa..stilo100 kirjoitti: Onko V6:ssa öljynlauhdutinta ja onko koneen öljyn lämpötila todellinen ongelma vaikkapa vain 5 kierroksen pyrähdyksissä? Öljynlämpömittarin puute ihmetyttää.
Noista ei pitäisi olla ongelmaa. Huonoimpia vesiletkuja vaihdettu jonkinlainen määrä vuosi takaperin kun kone oli tallin lattialla, paloissa pintaa kun vaihdoin kesäpallot alle ja jarrunesteiksi vaihdettu pari viikkoa sitten DOT5.1 Eiköhän näillä eväillä uskalla jo radalle lähteäGasolina kirjoitti:Ainakin jarrunesteiden kiehumispiste kannattaa tarkastaa samoin jarrupalat. Myös hiukankin haperat vesiletkut halkeaa helposti eli nekin kannattaa katsoa.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Oltiin tänään kaverin Escortilla huimistelemassa Ahvenistolla. Rata tuntui yllättävän pitävältä näin alkukaudesta. Pari kaideihottuma tapaustakin oli. Yksi drifteri veti tosi rumasti etukulma edellä varikon kaiteen päähän. Onneksi ei käynnyt kuskille & kyytiläiselle mitään. Parilla kuvaajalla tais mennä housut vaihtoon, kun olivat valinneet niinkin loistavan kuvauspaikan... Olivat siinä kaiteen päässä olleiden rengasnippujen takana. Juoksivat kuulema yllättävän kovaa kun 200SX lähti tulemaan kohti!
Terassille!
Terassille!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
ei pääse...
hitto, mun aikataulu ei anna periks lähtee mutta savijo-r pitää "akaalaisten" mainetta yllä...
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
en pääse tulemaan, eilen illalla varmistui tämäkin, mittasin kuumeen 38.5c, eikä yöllä saanut nukuttua, klo 3 jälkeen yöllä ajatti vessaan ja siellä istuttiinkin sitten hyvä tovi!!!
alkaa vaan tuntua että en pääse ikinää tuonne radalle
noh, pakko tyytyä ajatukseen että seuraavan kerran sitten
pitäkäähän muut hauskaa, itse menen potemaan sängyn pohjalle!
alkaa vaan tuntua että en pääse ikinää tuonne radalle
noh, pakko tyytyä ajatukseen että seuraavan kerran sitten
pitäkäähän muut hauskaa, itse menen potemaan sängyn pohjalle!
Life is too short to drive boring cars.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ettei vain olisi hämeenlinnan oma poika kyseessä tuon nissanin kanssa. Sen verran tutunnäköiset vanteet ainakin. Muistaakseni samalla kaverilla hajosi viime vuonna laatikko ja kytkin ratapäivillä.Kai.
No se offtopicista...ilmeisesti tulen paremman puoliskon kanssa käymään ahvenistolla. Toivottavasti joku tulee GTllä paikalle niin voin näyttää millaisen auton hankin sitten joskus isona.
No se offtopicista...ilmeisesti tulen paremman puoliskon kanssa käymään ahvenistolla. Toivottavasti joku tulee GTllä paikalle niin voin näyttää millaisen auton hankin sitten joskus isona.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Täällä on oma kuvakansio, jonne halukkaat voivat uploadata omia otoksiaan. Yyveellä saat (yllätävän) salasanan. Itse tuli lauottua niin sairaasti, että pitää vähän suorittaa esikarsintaa. Huomenna saan ehkä jotain näkyville.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mitä aikoja haluat tietää? Nopein Garrett 1.39.13, toiseksi nopein GTJ 1300 1.41.25, SP Sprintilla muutaman kymmenyksen hitaampi (sutii sutii). Pari huomionarvoista, Ghost 1.42.94 156 TS, Epezi 1.46.09 kuusnepalla, AuliJ (taas) nopein nainen 1.56.5Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minkäslaisia kierrosaikoja tuolla ajettiin?
Nim. Toinen ajanottaja
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Oikeastihan nopein oli tietenkin tämä.